Vodič za sezonu svetskog tura 2016 / IV deo

Svetski tur 2016: Trek-Segafredo, AG2R La Mondijal, Orika Grinedž.
Subota, 13. februar 2016
Vodič za sezonu svetskog tura 2016 / IV deo

TREK – SEGAFREDO: Kraj jednog ciklusa

Došli: Nikolo Bonifacio (Italija) iz Lampre – Meride, Rajder Hesjedal (Kanada) iz Kenondejl – Garmina, Edvard Teuns (Belgija) iz Topsport Flanderen – Baloaz

Otišli: Bob Jungels (Luksemburg) u Etiks – Kvikstep, Dani Van Popel (Holandija) u Skaj

Opraštanje od Fabijana Kanćelare i dobrodošlica nekoj novoj zvezdi biciklizma. Sezona Treka vrteće se oko ove dve tačke. Legendarni klasik vozač i hronometraš namerava da 2017. ode u zasluženu penziju, dok će njegova ekipa pokušavati da u narednih 12 meseci pronađe nekog ko će biti adekvatna zamena po značaju i mogućnostima popularnog Spartaka. Nije tajna da bi italijanski direktor Luka Gverćilena voleo da dovede sunarodnika Vinćenca Nibalija. Za takav poduhvat imao bi podršku i novog sponzora, poznate marke kafe Segafredo, sa kojim je potpisan ugovor na tri godine. 

Pošto je finansijska budućnost osigurana, treba sad još izgurati sezonu koja teško da rezultatski može da bude slabija od 2015. Trek je ostvario svega 17 pobeda, od kojih nijedna nije bila zaista prestižna, osim tri etape na Vuelti. Pad Kanćelare tokom Velike nagrade E3 – Harelbeke stavila je tačku na njegovu prolećnu kampanju klasika, ali se ni ostatak tima nije preterano potrudio da nedostatak Švajcarca nadoknadi. Stari kadrovi (Zubeldia 38, Devolder 36) nisu mogli da se nose u areni sa mladim lavovima, dok je podmladak ekipe (Feline, Nicolo, Stujven) pokazao da još nije spreman za velika dela. Bauke Molema i Frenk Šlek bili su gotovo neprimetni u okršajima sa najboljim biciklistima današnjice.

Timu se pridružio i veteran Rajder Hesjedal. Kanađanin je nameravao da se u 35. godini povuče, ali ga je motivisalo peto mesto na minulom Điru. Nekadašnji osvajač Trke oko Italije naći će se i predstojeće sezone na startu čuvene „korse roze“. Pošto je bio sedmi na Tur d’Fransu 2015, Molema bi trebalo da ponovo bude lider Treka u borbi za žutu majicu. 

Navijači i rukovodioci ekipe pitaju se šta bi još u narednom takmičarskom ciklusu mogao da im donese Kanćelara. Spartak je ozbiljno „zakačio“ leđa u padovima prošle godine. Trostruki osvajač Trke oko Flandrije i Pariz – Rubea morao je da odustane i od Tura iako je nosio žutu majicu. I ove sezone, Kanćelara će najozbiljnije ambicije gajiti za prolećne klasike. Nije odlučio da li će voziti Tur, a nije predvideo da učestvuje na Olimpijskim igrama u Rio de Žaneiru. Fabijan cilja roze majicu na Điru, pošto je do sad nije nijednom obukao, a priliku mu daje kratki hronometar od 9,8 kilometara na početku nadmetanja.

AG2R LA MONDIJAL -  Bos Barde

Došli: Siril Gotje (Francuska) iz Juropkara, Džes Serdžent (Novi Zeland) iz Treka

Otišli: Karlos Betankur (Kolumbija) u Movistar, Rinaldo Noćentini (Italija) u Sporting klub Portugala

Situacija koliderstva je prošlost u AG2R La Mondijal. Romen Barde je vozač broj jedan u francuskoj ekipi. Nametnuta podela vlasti sa Žan – Kristof Peroom okončana je na obostrano zadovoljstvo. Veteran od 38 godina namerava da se oprosti od profesionalnog biciklizma u Rio de Žaneiru, a takođe će u maju voziti Điro, svoj poslednji Gran Tur. U Italiji će Pero, međutim, ponovo u čudnu asocijaciju deljenja moći sa Domenikom Pocovivom...

Na Trci oko Francuske sve će se vrteti oko Bardea. Romenov cilj je da posle šestog mesta osvojenog pre dve godine, napadne top 5 na Turu. Dok bude imao na umu i Olimpijske igre u Riju, Romen će morati još da se napregne da dokaže konstantnost na najznačajnijim tronedeljnim megdanima. U ekipi veruju da mu trasa Tura odgovara pošto će prvi, komplikovani hronometar, biti u Ardešu, kraju koji dobro poznaje, dok će druga borba protiv štoperice biti brdska. U stvari, očekuje se da Barde neće izgubiti preterano vremena u veštini koja mu nije jača strana na biciklu. 

Veruje se, međutim, da bi zvezda AG2R La Mondijala mogao da postane Aleksis Viljermo. Francuzov spektakularni trijumf na Mir d’Bretanj tokom poslednjeg Tura, ispred velikana kao što su Peter Sagan, Alehandro Valverde i Kris Frum, definitivno ga je izbacio pred reflektore javnosti. Nekada u planinskom biciklizmu, Viljermo je pokazao da može da se nadmeće sa najboljim ekplozivnim vozačima na drumu. Očekuje se da napada podijume Ardenskih klasika (prošle godine je bio šesti na Valonskoj streli), ali možda se uspehu može nadati i na samim Olimpijskim igrama. Staza je kao stvorena za Aleksisa, a u korist mu ide i što je na test takmičenju, generalnoj probi trase za Igre minulog avgusta pobedio. 

La Mondijal se oslanja i na mlade snage Aleksisa Gužara i Pijera Latura koji obojica imaju po 22 godine. Prvi je slavio na etapi Vuelte, a mogao bi da se istakne i na klasicima koji ide preko „kocke“, pošto nije loše odvezao minuli Pariz – Rube. Latur je na trci Rut di Sud u jednom trenutku vozio rame uz rame Albertu Kontadoru i Nairu Kintani, pa bi ove godine mogao da bude lider ekipe na nekim kraćim etapnim nadmetanjima. 

ORIKA – GRINEDŽ: Mladi brzo uče

Došli: Luka Mezgec (Slovenija) iz Džajant – Alpecina, Ruben Plaza (Španija) iz Lampre – Meride

Otišli: Sajmon Klark (Australija) u Kenondejl

Sav potencijal Orike – Grinedž sažima statistika bogata obećanjima: prošle godine, više od trećine pobeda (22 od 28) ostvarili su vozači od 25 godina ili mlađi. I svih pet momaka koji su trijumfovali i dalje su pod ugovorom sa australijskom ekipom – Esteban Čaves, Kejleb Ivan, Majkl Hepburn, Majkl Metjuz i Adam Jeits. 

Novost za Oriku je da njihove mogućnosti počinju da dolaze do izražaja na svim terenima. Od nastanka 2012. tim je imao običaj da zablista na jednodnevnim trkama, sa Sajmonom Geransom na čelu kolone. Sa 35 godina, eksplozivni vozač nije mogao previše da briljira u 2015, ali je Majkl Metjuz pokazao zato da je spreman da „opali“ jedan klasik. Australijanac je bio drugi na Velikoj nagradi Kvebeka, a treći na nadmetanjima Milano – Sanremo i Amstel zlatna trka. Adam Jeits je već u tome uspeo, iako ima svega 23 godine, trijumfovavši na Klaika San Sebastijan.

Trebalo bi sve više računati na Oriku u sprintevima i etapnim trkama. Ekipa ima jako dobre finišere u brzim završnicama poput Kejleba Ivana (21 godina), Magunsa Korta (22 godine) i nove akvizicije Luke Mezgeca. Slovenac, star 27 godina, želeo je da izađe iz senke Marsela Kitela i Džona Degenkolba u Džajantu. Zato uopšte nije nemoguće da će tim uspeti da nadmaši sezone 2014. i 2013. u kojima je ostvario po 35 pobeda.

Velike nade za generalni plasman polažu se u Estebana Čavesa, petog na minuloj Vuelti, a ove sezone u pohodu na Điro, i Sajmona Jeitsa (brata blizanca Adama), koji je bio u prvih šest na trkama Oko Baskija, Romandije i Kriterijum Dofinea u 2015.

 - Zbog njih smo mnogo otvorenijeg duha i očekivanja, toliko su nas obojica iznenadili prošle godine – istakao je sportski direktor Met Vajt.

Da bi Čavesu i Jeitsu pomogao, angažovan je Ruben Plaza, jedan od najboljih kapetana na drumu, osvajač etapa na Turu i Vuelti.

Vicešampion sveta u konkurenciji mlađih od 23 godine 2014, o kome se mnogo govorilo i pre nego je uopšte postao punoletan, Kejleb Ivan je u 2015, prvoj kompletnoj profi sezoni, već ostvario 11 trijumfa. Istina, reč je većinom o trkama druge kategorije poput Tura Langkavi ili Oko Južne Koreje, ali se krajem avgusta istakao pobedom na Vuelti, ispred Džona Degenkolba i Petera Sagana. Tako je sportski direktor postavio pred Kejleba zahtev da 2016. ostvari najmanje pet slavlja u Svetskom turu. Ivan je na odličnom putu, jer je već na Tur Daun Ander osvojio dve etape. Za Oriku je Sajmon Gerans doneo još dve etapne pobede, ali i ukupan trijumf na trci u Australiji. 

KOMENTARI
Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem