Vodič za sezonu svetskog tura 2016 / VI deo

Džajant Alpecin, FDŽ, IAM,..
Sreda, 9. mart 2016
Vodič za sezonu svetskog tura 2016 / VI deo

DŽAJANT – ALPECIN: Nastaviti mutacije

Došli: Lorens Ten Dam (Holandija) iz LotoNL – Džamba

Otišli: Marsel Kitel (Nemačka) u Etiks – Kvikstep, Luka Mezgec (Slovenija) u Orika – Grinedž

Ne tako davno, sve napore i sportske ambicije Džajant – Alpecin usmeravao je na sprintere. Marsel Kitel je 2014. podigao ruke 13 puta, Džon Degenkolb popeo se na podijum u 29 navrata, dok je Luka Mezgec slavio tri puta samo na Trci oko Katalonije. Tako je bilo, međutim, prošle godine, nekadašnja holandska, sad nemačka ekipa postala je raznovrsnija, odnosno kompletnija. Promene će se samo nastaviti.

Naročito pošto se uzme u obzir da je Kitel otišao. Osvajač osam etapa na Tur d’Fransu imao je sezonu za zaborav, obeleženu virusom i svega jednom pobedom. Nemac je i teško podneo što ga ekipa nije uvrstila u postavu za Francusku. Tako je sad pritisak isključivo na Degenkolbu. Džon će biti prvi čovek sprinterskih završnica, s obzirom da je još i Mezgec spakovao kofere i promenio timsku sredinu. Degenkolb ima u vidu i klasike. Posle izvanrednog dubla Milano – Sanremo i Pariz – Rube prošle godine, Nemac sanja o trostrukom slavlju, želeći da kolekciji doda monumentalnu Trku oko Flandrije.

Ukoliko se tim lako odrekao usluga Kitela, Džajant nikako ne bi voleo da ostane bez Degenkolba kome ugovor ističe na kraju sezone, a konkurentske formacije uveliko „ispod žita“ iznose ponude.

- Srećan sam okruženjem u ekipi. Ujedno, odlazak Marsela može doneti mnogo dobrih stvari za mene – komentarisao je Nemac.

Kako bi se mogućnosti za trijumfe uvećale, Džajant se oslanja još na Nikiasa Arndta, oportunizam i talenat Simona Geškea, slavodobitnika etape na Turu. Ekipa želi da pojača snagu i važnost na etapnim trkama, pre svega Gran Turovima, gde do skora nije uopšte razmišljala o generalnom plasmanu. Tom Dumulin koji je bio šesti na minuloj Vuelti definitivno je ukazao na nove perspektive, ali se nade polažu i u Varena Bargia. Struktura za generalni plasman pojačana je dovođenjem Lorensa Ten Dama. Dumulin će ove sezone ići u otkrivanje Đira, dok će Bargi sticati iskustvo na Turu.

FDŽ – Nema vremena za gubljenje

Došli: Sebastijan Rajhenbah (Švajcarska) iz IAM

Otišli: Arno Žaneson (Francuska) u Kofidis

Ekipa FDŽ oseća poterbu za iskupljenjem i osvetom. Prethodnu sezonu osvetlale su samo etapne pobede Tiboa Pinoa na Trci oko Švajcarske, Oko Romandije i, naravno, Oko Francuske na čuvenom Alp d’Ijezu. Nad svim ostalim dominira razočarenje: prvi trijumf došao je tek u aprilu (samo je LotoNL – Džambo kasnio više), a konačno je bilo svega 15 slavlja, što je najslabiji učinak tima od 2001. Piše se u uspehe deveto mesto Aleksandra Ženijea na Điru.

Za FDŽ je posebno razočaravajuće što ni na nacionalnom šampionatu Francuske nisu imali nijednog vozača u najboljih deset. Ipak je reč o timu kome su godinama pre toga državne titule donosili Naser Buani, Artur Višo i Arno Demar. Problem je što je prvi pomenuti napustio redove ekipe, a nije mu nađena adekvatna zamena. Demar se sa druge strane mučio da zablista, ostvarivši svega dve pobede.

- Čini mi se da vozači uopšte ne osećaju glad za uspehom. Složnost i požrtvovanost u ekipi, takođe, nisu nam bili jača strana. Nedostajalo nam je toga na trkama – komentarisao je rukovodilac Mark Madio.

U tu svrhu, jedan kamp na kome je u centru pažnje bio osećaj zajedništva organizovan je u novembru.

Kupovina u međusezoni bila je prilično skromna. Glavna akvizicija je Švajcarac Sebastijan Rajhenbah, koji bi, kao i njegov sunarodnik Stivi Morabito trebalo da pomogne Pinou u planinama na predstojećem Tur d’Fransu, umesto Arnoa Žanesona. Ženije će voziti ponovo Điro i Tur.

Što se tiče prve zvezde tima Pinoa, čini se ponovo da u njegovom životu neće postojati ništa drugo osim Tura. Cilj je da se Tibo vrati u najboljih pet pošto je prošle godine u ravnici proćerdao sve šanse za zapaženiji uspeh na najznačajnijoj trci planete. Predviđeno je da Francuz veže Kriterijum Dofinea, domaće prvenstvo i Tur, ali bi morao da sačuva snagu i za Rio de Žaneiro. Pino gaji ozbiljne nade za olimpijsku trku s obzirom da je na test događaju prethodne godine zauzeo šesto mesto. Zanimljiv je, međutim, generalno stav Tiboa:

- Znam da ukoliko ikad osvojim trku Gran Tur kategorije, to neće biti Tur d’Frans, zato što je tamo nivo konkurencije suviše visok. Mislim da bi šansu trebalo da tražim na Điru.

To će, međutim, moći tek 2017.

IAM – Borba za opstanak

Došli: Lei Hauard (Australija) iz Orika – Grinedž, Oliver Caug (Švajcarska) iz Tinkofa

Otišli: Silven Šavanel (Francuska) u Direkt Enerdži

Promovisani u Svetski tur završio je prošlu sezonu poslednji. Ipak, IAM nije izgubio pravo da bude u elitnoj družini biciklizma. Švajcarska ekipa, međutim, počinje novu takmičarsku kampanju bez ikakvih garancija. Generalni menadžer IAM – a Mišel Teta nije ulio svežeg novca za 2016, pa tako nije angažovan nijedan vozač sa pedigreom. Olivije Caug je poslednju značajnu pobedu, na Trci oko Lombardije, ostvario još 2011.

Ujedno, ekipa je izgubila Silvena Šavanela koji, iako veteran od 36 godina, nije bio zanemarljiva karika. Ostvario je pet podijuma, od čega dva na Điru, što je definitivno moglo da mu da kredit za još jednu sezonu u kojoj bi bio značajan član sprinterskog voza za Matea Pelukija.

Da bi pokazala da zaslužuje licencu Svetskog tura, ekipa IAM mora pre svega da se osloni na domaćeg vozača Matijasa Franka. Dobar hronometraš, Švajcarac, osmi na minulom Tur d’Fransu, pokazao je da može da juri postolja na etapnim trkama koje uključuju i borbu protiv štoperice. Kolumbijski brdaš Harlinson Pantano često je bio zapaženo plasiran, ali još uvek čeka prvi uspeh među elitom.

Iako je Martin Elmiger zauzeo peto mesto na trci Pariz – Rube 2015, ekipa je odlučila da za prolećne klasike računa na Hajnriha Hauslera. Šampion Australije iz prethodne godine već je bio blizu pobeda na trkama Oko Flandrije i Milano – Sanremo. Tako je odlučeno da preskoči Tur Daun Ander kako bi se što bolje pripremio za sezonu prestižnih jednodnevnih nadmetanja. Novoangažovani Oliver Naesen iz Topsport Flanderena mogao bi da se pokaže kao izuzetan pomoćnik Hausleru.

Posle bronzane medalje na hronometru u Ričmondu na Svetskom prvenstvu, Žerom Kopel ozbiljno razmišlja o Olimpijskim igrama. Prvak Francuske u borbi protiv štoperice, međutim, nema sigurno mesto u avionu za Rio de Žaneiro. Problem je što bi Kopel zauzeo jedno od četiri mesta u drumskoj trci na koju ambicije polažu brojni Gali – Barde, Viljermo, Alafilip, Galopen, Pino, Bargi...

KOMENTARI
Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem