Evo jedne teorije
Klip kao klip ima svoj hod, podrucje rada. Deo klipa koji je ispod gumice je uvek pod uljem i nije u dodiru sa necistocama, dok je deo klipa koji je sa spoljne strane. Deo klipa koji je sa spoljne strane je podlozan necistocama koje se nakupljaju tokom voznje izmedju klipa i klipnjace. Nakupljene necistoce pod uticajem spoljnih faktora vremenom otvrdnu. Ukoliko nesto od tih necistoca dospe u podrucje rada klipa tj izmedju klipa i gumice svakim kocenjem izbacuje se mala kolicina ulja i uvlaci se pomalo vazduha. Ukoliko se to desi pozeljno je zameniti i klip i gumicu zbog sitnih riseva koji mogu da se jave, mada ponekad nema potrebe za zamenom klipa. Klip oprati u nekom neagresivnom sredstvu i izbegavati fizicko odstanjivanje necistoca da ne bi ostetili klip.
Zasto cetkica nije dobra alatka?
Ribanje cetkicom zahteva pritisak da bi fizickom silom odstranili necistoce izmedju klipa i klipnjace, ako izuzmemo mogucnost ostecenja klipa (usled grebanja najlonskim vlaknom, setite se perete zube pa vlakno ubode desni) prilikom ribanja usled pritiskanja deo tih necistoca sabijamo izmedju klipa i gumice, nakon toga smatrajuci da smo odlicno odradili posao sedamo da vozimo kad gle kocnica ne radi... au uzasa... pa kako ne radi kad sam ih sredio pre xx dana... Zasto mislim da cetkica nije dobra alatka, odgovor je vrlo prost dosta kocnica sam odradio posle cetkice tj. u jako kratkom periodu od ciscenja cetkicom, nesto dot, nesto mineralnih.
Mazanje , gore pominjane, kompatibilne masti kod dot fluida je pozeljno i po meni potrebno kod reparacije.
Na zalost nije svaka popravka za kucnu varijantu.
Dot4 fluid koji mi se licno jako dobro pokazao je Agip. Na fluidima ne treba stedeti novce iako svi rade isti posao nisu bas svi sastavno isti i drugacije su im tolerancija, automobil to moze da proguta, ali bicikl gde se radi o mililitrima...