Jump to content


Fotografije

Avid Juicy 7 problem sa klipom

Avid Juicy 7 problem hidraulika

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
70 odgovora na ovu temu

#21 gordan

gordan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 517 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 25 September 2015 - 11:13 AM

I tvrdi da se gumice DOT 4 kočnica mogu oštetiti DOT 4 uljem? Pitam, to prvi put čujem. I zvuči mi neverovatno.

Možda i ne mogu, ali nije preporučen način podmazivanja od strane proizvođača.
Evo guglah. Klip koji si postavio je jedini u kom se napominje: "I’m sure you could use DOT fluid for brakes that use DOT[...]" ostali pominju neku vrstu masti.

Meni je odradilo posao što se tiče podmazivanja :)


  • 0
--

#22 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 September 2015 - 11:22 AM

Možda i ne mogu, ali nije preporučen način podmazivanja od strane proizvođača.
Evo guglah. Klip koji si postavio je jedini u kom se napominje: "I’m sure you could use DOT fluid for brakes that use DOT[...]" ostali pominju neku vrstu masti.

Meni je odradilo posao što se tiče podmazivanja :)

Na zvaničnom sajtu proizvođača, u uputstvima za servisiranje, stoji da se koristi DOT tečnost, ili "DOT compatible grease" za podmazivanje. U svakom slučaju mi je čudno da se zbog toga javi vazduh u sistemu. 

 

To da je majstor dobro odradio posao, ne sumnjam. Samo mi je sumnjivo to za DOT tečnost, kao i za posledice koje ti kažeš da je on rekao da izaziva. Pre bih rekao da je bio neki nesporazum. 

 

Čekam da se jave Grbić, IgorN...   :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#23 gordan

gordan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 517 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 25 September 2015 - 11:25 AM

Ajd da ponovim:

[...]nije ciljao da je u sistem ušao u vazduh zbog takvog načina čišćenja, već da postoji opasnost da sam oštetio dihtunge[...]

 

Dakle, ostaje nerešeno pitanje da li podmazivanje klipova DOT4 tečnošću može da ošteti dihtunge.
Ne postavlja se pitanje da li čišćenje DOT4 tečnošću izaziva trenutan ulazak vazduha u sistem (to nije niko tvrdio).

 

(EDIT: internet se vuče ko krepala kokoš, kada kliknem na send nemam info šta je urađeno)


  • 0
--

#24 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 September 2015 - 11:29 AM

Ajd da ponovim:

DOT tečnost hoće da ošteti farbu, gume, plastiku, sve sa čim dođe u dodir i treba paziti.

 

Ali DOT tečnost neće oštetiti dihtunge klupova. Ne na kočnicama koje koriste DOT tečnost. Zato što ih svakako dodiruje iznutra, tj. oni dihtuju.

 

Dihtunge kočnica sa DOT tečnošću može da ošteti (nabubre i propadnu) ako dođu u dodir sa nekim uljem, ili mašću koja nije kompatibilna sa DOT kočionom tečnošću.

 

Mast kompatibilna sa DOT tečnošću je red rubber grease. Ne znam ni za jednu drugu da ne škodi dihtunzima (O-ring dihtunzi samih klipova) kočionih klipova hidrauličnih DOT kočnica.

 

 

Tako da mi ovo zvuči neverovatno. Ali kažem, čovek se uči dok je živ. Možda je to stvarno tačno. Proveriću.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#25 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 25 September 2015 - 12:51 PM

Gumice su u konstantnom dodiru sa DOT uljem unutar čeljusti, tako da nema mnogo smisla ta priča. Ono što ima smisla jeste, ako u kočionom sistemu imaš mineralno ulje a podmazivao si klipove sa DOT e to već može da uništi gumice. Mast je svakako bolja jer duže traje, al mora biti kompatibilna sa uljem u samom sistemu. Koje kočnice imaš?

Evo jedan od načina kako uđe vazduh u kočioni sistem. Gumice privlače vlagu iz vazduha, prilikom kočenja i naglog povećanja temperature, ova vlaga isparava deo ispari napolje a deo završi unutar čeljusti, onda taj vazduh ode u crevo i eto problema  :) Kako je kod tebe dospeo vazduh unutra, nisam siguran, moguće je da je baš zbog toga što je jedan klip izašao više nego što je predviđeno.

Meni se recimo na zadnjoj kočnici dešava, da kada idem brzo preko nekog kamenja i korenja a držim ručicu kočnice, propadne do kormana, onda je pustim pa je dva tri puta pritisnem i tvrdoća se vrati. Verovatno ima negde malo vazduha koji pri truckanju dospe u crevo pa mi poveća hod ručice. 
 


  • 0

#26 gordan

gordan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 517 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 25 September 2015 - 01:05 PM

Da rezimiram :)
Očistio sam i podmazao pomoću DOT4 tečnosti klipove kočnica koje koriste DOT4 tečnost, nakon što sam u ovoj temi video klip u kome se to pojašnjava kako se to izvodi.
Kada sam ovlašćenom serviseru za taj tip kočnica, čoveku koga poznajem 15 godina, rekao šta sam uradio rekao je da sam pogrešio pošto se klipovi podmazuju mašću, te da zbog toga može doći do oštećenja dihtunga.

Pominjao sam i ulazak vazduha u sistem, ali se to najverovatnije desilo iz razloga opisanog u postu iznad (Architect92).

Za mene je priča završena. Od sada će klipovi biti podmazivani onako kako to proizvođač preporučuje.

Pošto je u kućnoj varijanti mnogo lakše izvršiti podmazivanje klipova DOT4 tečnošću (1/2 litre za 250-300din), zanimljivo je da se vidi da li treba striktno poštovati preporuku proizvođača ili ne.

Eto :)


  • 0
--

#27 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 September 2015 - 01:28 PM

Meni je upravo sporan taj deo što kaže da može doći do oštećenja. Mislim da se niste razumeli. Tj. pretpostavljam da je tako. DOT tečnost oštećuje farbu, plastiku, ali ne i dihtung klipova. Te o-ringove. Da od toga mogu da nabubre i oštete se, onda bi se to svakako desilo jer unutar klipova upravo drže DOT tečnost da ne iscuri napolje - u stalnom kontaktu.

 

Opasnije je, opet kažem koliko ja znam, možda grešim, mazati mašću koja nije kompatibilna sa DOT4 gumicama. Mast koja je dobra za to je crvena gumena, eventualno silikonska.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#28 gordan

gordan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 517 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 25 September 2015 - 01:39 PM

Mislim da se niste razumeli.

[...]

Mast koja je dobra za to je crvena gumena, eventualno silikonska.

 

Hajd' upitaću ga kada se budemo videli za detalje. Ali sigurno mi ne bi rekao da sam pogrešio, onako iz šale :)

Kada se kupuje komplet klipova za kočnice koje koristim on dolazi sa paketićem silikonske masti.


  • 0
--

#29 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 September 2015 - 01:41 PM

Mast (silikonska ili crvena gumena) je dobra zaštita ako se vozi puno po kiši, blatu - da ne rđaju klipovi.

 

Za lepo vreme bi trebalo i sama DOT tečnost da bude dovoljna - lakše se posle očiste klipovi kad se servisiraju, kad nema puno masti.

 

Jedino me buni to da DOT oštećuje dihtunge.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#30 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 25 September 2015 - 01:47 PM

Evo jedne teorije ;)

Klip kao klip ima svoj hod, podrucje rada. Deo klipa koji je ispod gumice je uvek pod uljem i nije u dodiru sa necistocama, dok je deo klipa koji je sa spoljne strane. Deo klipa koji je sa spoljne strane je podlozan necistocama koje se nakupljaju tokom voznje izmedju klipa i klipnjace. Nakupljene necistoce pod uticajem spoljnih faktora vremenom otvrdnu. Ukoliko nesto od tih necistoca dospe u podrucje rada klipa tj izmedju klipa i gumice svakim kocenjem izbacuje se mala kolicina ulja i uvlaci se pomalo vazduha. Ukoliko se to desi pozeljno je zameniti i klip i gumicu zbog sitnih riseva koji mogu da se jave, mada ponekad nema potrebe za zamenom klipa. Klip oprati u nekom neagresivnom sredstvu i izbegavati fizicko odstanjivanje necistoca da ne bi ostetili klip.  

Zasto cetkica nije dobra alatka?

Ribanje cetkicom zahteva pritisak da bi fizickom silom odstranili necistoce izmedju klipa i klipnjace, ako izuzmemo mogucnost ostecenja klipa (usled grebanja najlonskim vlaknom, setite se perete zube pa vlakno ubode desni) prilikom ribanja usled pritiskanja deo tih necistoca sabijamo izmedju klipa i gumice, nakon toga smatrajuci da smo odlicno odradili posao sedamo da vozimo kad gle kocnica ne radi... au uzasa... pa kako ne radi kad sam ih sredio pre xx dana... Zasto mislim da cetkica nije dobra alatka, odgovor je vrlo prost dosta kocnica sam odradio posle cetkice tj. u jako kratkom periodu od ciscenja cetkicom, nesto dot, nesto mineralnih. 

Mazanje , gore pominjane, kompatibilne masti kod dot fluida je pozeljno i po meni potrebno kod reparacije.

Na zalost nije svaka popravka za kucnu varijantu.

Dot4 fluid koji mi se licno jako dobro pokazao je Agip. Na fluidima ne treba stedeti novce iako svi rade isti posao nisu bas svi sastavno isti i drugacije su im tolerancija, automobil to moze da proguta, ali bicikl gde se radi o mililitrima...


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#31 gordan

gordan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 517 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 25 September 2015 - 01:48 PM

@FalloutBoy

Ha, pa i meni je bilo logično da će sve biti OK ako za podmazivanje koristim onu tečnost koja je u sistemu. Zato sam i pratio postupak iz (prvog) linka koji si postavio (Benno's blog).
Shvatam i da proizvođači, da bi izbegli eventualne sudske sporove, imaju strože procedure koje propisuju u održavanju opreme od onih koje takođe "rade posao".
Bilo bi dobro, kao što rekoh, da čujemo još neko mišljenje.


  • 0
--

#32 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 September 2015 - 01:54 PM

Četkicom ribanje izvađenih klipova. Mada može i dok su na čeljustima, uz minimum pažnje & zdravog razuma. Nije to baš sve tako osetljivo.

 

Kočiona tečnost je kočiona tečnost. Skupe marke su uglavnom samo porez na strah. Bitan faktor je temperatura ključanja, kao i koliko brzo apsorbuje vodu. U tom smislu, ovo je jedna od najboljih, a nije skupa:

 

EVOX%20DOT4+.jpg


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#33 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 25 September 2015 - 02:03 PM

Na zalost zdravog razuma nestaje kako otvrdla necistoca daje vise otpora, samim tim je paznja usmerena na doticni posao ;)

Kad smo vec kod cena Agip 0.5 kosta 470 din, ali opet svako kupuje u skladu sa zeljama i mogucnostima. Ja licno ne volim da se igram i da preterano razmisljam da li ce biti sve ok ili cu dobiti po usima... 


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#34 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14644 posts

Postavljeno 25 September 2015 - 02:23 PM

Treba prvo shvatiti kako rade hidraulicne kocnice za bicikl. Grbic je ovde najblizi istini, trebate da shvatite da klip pakna nije napravljen da se vraca u telo celjusti imate bezbroj primera kad se greskom pritisne rucica kocnice a tocak nije u viljusci, onda klipovi izadju napolje i ne vracaju se. Tako u stvari rade i kad su rotori izmedju njih ali postoji i kako je navedeno "podrucje rada" onaj deo gde se gumica deformise prilikom kocenja i kad se pusti rucica samo ta mala duzina deformisane gumice vraca klip malo nazad unutar celjusti da paknovi ne cesu o rotor a dobru osobinu hidraulicnih kocnica da se samopodesavaju prema trosenju paknova se postize time da klip kako se trose paknovi malo po malo izlazi iz celjusti pod pritiskom tecnosti i ne vraca se vise unutra. Tako da spolja ne treba podmazivati nicim, prvo lepi se prasina na ulje i vremenom ce se paknovi omastiti i drugo utice se na trenje izmedju dihtunga klipa i zida po kome klizi, smanjuje se trenje a zapravo ne bi trebalo. Ciscenje cetkicama i koriscenje ne originalnih delova takodje treba izbegavati. Zato su u shimanu odlucili da je bolje da se baci celjust i klip i zamene novim nego da prodaju rezervne delove.


  • 0

#35 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 September 2015 - 02:32 PM

U pravu si Dušane, s tim što:

 

Kad se očiste, spolja normalno je da se namažu jer ne znaš koliko će ući klipovi.

 

Potom se spolja može staviti tanak sloj masti da štiti od vlage, kako klipovi ne bi rđali. Ovo ima smisla tek kad se montiraju pakne pa se vidi koliko će klipovi ići napolje - da se taj deo namaže.

 

Na kraju, što se čišćenja tiče: moguće je isterati klipove osetno više nego što inače stoje, tako da je deo koji se riba nekih 5 mm dalje od gumica, vidi se tačno linija dokle je čisto, a odakle je klip bio napolju. A mogu se i komplet izvući, pa izribati.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#36 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 September 2015 - 02:33 PM

Na zalost zdravog razuma nestaje kako otvrdla necistoca daje vise otpora, samim tim je paznja usmerena na doticni posao ;)

Kad smo vec kod cena Agip 0.5 kosta 470 din, ali opet svako kupuje u skladu sa zeljama i mogucnostima. Ja licno ne volim da se igram i da preterano razmisljam da li ce biti sve ok ili cu dobiti po usima... 

Super DOT 4, ili DOT 4+ ima bolje karakteristike - viša tačka ključanja. Ova Molova je upravo takva. Slična je cena, provereno dobra kočiona tečnost. Mada ako se redovno menja, sve je to u praksi isto.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#37 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14644 posts

Postavljeno 25 September 2015 - 02:40 PM

Klipovi su od nerdjajuceg materijala keramike ili aluminijuma kao i celjusti tako da kako sam rekao ne podmazuju se spolja.


  • 0

#38 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 25 September 2015 - 05:46 PM

Joj muke sa tom hidraulikom! Sajla je zakon! :)


  • 0

#39 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 25 September 2015 - 05:54 PM

Joj muke sa tom hidraulikom! Sajla je zakon! :)


V-brake
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#40 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 25 September 2015 - 06:07 PM

E baš htedoh isto da napišem ali reko da se ne mešam gde mi nije mesto :)

Čitam sve ovo i baš pomislih kako ne znam ni sam što čitam kad me ne interesuje i ne dotiče tematika. Ali navikao sam da ispratim svaku temu.

I što više čitam sve sam sigurniji da hidraulika nije za mene (i uopšte za asfalt pa makar bilo i mokro), ni sada ni u daljoj budućnosti. Previše je to složeno i podložno problemima. Možda jednog dana kada dođe do stadijuma "sipaš i ne misliš"


  • 1





Also tagged with one or more of these keywords: Avid Juicy 7, problem, hidraulika

1 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika


    Facebook (1)