Jump to content


Fotografije

Sredjivanje stare specijalke


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
246 odgovora na ovu temu

#41 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 06 November 2015 - 11:04 AM

Hehe, valjda cu i na te Carrere da naletim, imam jedne jako lepe Madolo Corsa, koje cekaju na svoj ram, ma ja uzimam sve sto ima potencijala, pa nek stoji, za sada sam vecinu stvari upotrebio :).


  • 0

#42 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 November 2015 - 11:07 AM

Naleteo si na mene.Dovoljno ti je.Imam Carreru visak zajedno za rucicama...;) Svajcarski je brend pa zasluzuje i svajcarske kocnice i to top of the line..:)


  • 0

#43 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 06 November 2015 - 11:11 AM

HEHE Bravo!


  • 0

#44 LakiS

LakiS
  • Members
  • PipPipPip
  • 116 posts

Postavljeno 06 November 2015 - 12:44 PM

Svaka cast, prlepi bicikli, samo mi na 'Vintige Daily Rider-u (bjanki) ona selna sa selotejpom bode oci.

 

Btw. kako poliras, rucno ili... ja sam sredjivao neki stari deciji bajs i polirao sam rucno sa purol pastom, ruke su mi otpale.


  • 0

#45 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 06 November 2015 - 12:49 PM

Thx :)

Poliram rucno :( , na Bjankiju, nije bas selotejp, vec zastitna folija za kola, slazem se da nije bas neka lepota, ali ima funkciju :)

Nema trika da ovde nadjem prsten, koji ce da ima vodjice za sajle, tako da dok to negde ne osvane, stoji ovaj moj patent :)

Mnogo mi se svidjaju one "zecic" ruckice na luli, koje sam za tu priliku i adaptirao da mogu da pokriju sedmofaz...


  • 0

#46 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 November 2015 - 03:38 PM

Evo malo da podelim iskustvo vezano za poliranje aluminijumskih delova,dakle pre svega retro delova.Prvo i osnovno sto treba da se zna jeste da u zavisnosti od proizvodjaca do proizvodjaca imate posla sa razlicitim legurama aluminijuma koje se drugacije ponasaju pa samim tim i rezultat poliranja moze biti razlicit i to drasticno.

 

Francuske komponente,dakle Strongliht,Siplex,Maillard,Atom i slicno su izradjeni od takve legure da su tvrdi i ujedno krti a cesto su ti delovi i niklovani poput Atax lula i kormana pa priprema za poliranje moze da potraje a ruke da otpadnu prilikom matiranja i skidanja nezeljenih riseva.Pastu za aluminijum ne konstatuju,pamucni tocak takodje.Dakle cojani tocak i zelena pasta za prohrom jedino ima efekta da bi se dobio visoki sjaj i glatka povrsina.

 

Japanske komponente,dakle Suntour,Shimano,Sunshine,Sake Ringo i slicno su radjeni od legura koja je ujedno i tvrda i elasticna,necete sresti suntorov niti sakae pogon kome je kurbla npr pukla kao sto se to desava kod Stroglight-a,moze se iskriviti ali ne i puci upravo zbog te elasticnosti.Bez problema se polira pastom za aluminijum i platnenim tockom na 1400 rotacija,dobija se visoki sjaj(efekat ogledala) a priprema nije toliko mucna kao kod francuskih komponenti.

 

Svajcarci,pre svega Weinmann a imao sam priliku i da poliram Edco retro nable su pandan francuzima ali ipak sa dozom elasticnosti,prica je ista,cojani tocak i pasta za prohrom.

 

Eh sad,da bi uopste dosli do poliranja i da ono ne traje duze od 10 min po komponenti jer ga je generalno ne bas jednostavno polirati(nakon max 20 sekundi kontakta sa tockom pocinje da se zagreva i pali,dobijate zutu skramu koju jedva smirga moze da skine,dake da bi izbegli sizifov posao) potrebna je dobra priprema.U zavisnosti koliko je deo oksidirao,patinirao ili izgreban,krece se sa odg smirglom,najcesce je to 500 a zatim se progresivno nastavlja sa 800 vodenom,zatim 1500 i 2000.Na kraju dobijate deo koji izgleda kao da je poliran,dakle bez ogrebotina,povrsina je ujednacena ali matrana i vide se tragovi smirgle,naravno ove od 2000.

 

Sam postupak poliranja je sledeci.

Treba vam pre svega odg polirka.Bez problema za te potrebe sluzi obican masina za brusenje i ostrenje koja ima da se pazari za 2000-3000 din.Ja konkretno imam neku iz DDR-a kupljenu na buvljaku za 1000 din.Skinuo sam joj brusne kamenove i montirao polir tockove od 170mm.Stvar izbora da li cete proci jeftinije kao ja ili kupiti neki Enhel ili Straus,bitno je da nema vise od 1800 obrtaja po minuti a najmanje 1400 o/min.

 

Kod japanskih delova nakon matiranja koristi se za predpoliranje vuneni tocak i zuta pasta gradacije 4000 mikrona,deo u dodiru sa tockom ne sme biti duze od 5 sekundi.Dakle polira se seckanjem,malo po malo dok ne predjete celu povrsinu.Za zavrsno poliranje ide platneni tocak i zelena pasta gradacije 8000 mikrona koja je masnija pa kontakt sa tockom moze da traje i do 10 sek.Francuski isti princip samo cojani tocak i bela pasta za prohrom.

 

Moram da napomenem da je posao ultra prljav,posebno druzenje sa polirkom jer prasina od paste ili ugrejani delovi paste lete na sve strane a takodje sami polir tockovi se trose pa i to leti na sve strane,zato su obavezni kapa,rukavice i najvaznije zastitne naocare.


  • 0

#47 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 06 November 2015 - 03:54 PM

Samo da dopunim. Legurama istog materijala se menja čvrstoća, ali elastičnost je u najvećoj meri ista. Elastičnost/krutost se dobija konstrukcijom - deblji materijal, ili veći promer i dobija se veća krutost, tanji materijal ili manji promer i dobija se veća elastičnost.


  • -2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#48 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 06 November 2015 - 03:55 PM

Odlican tekst :)

Ja donekle i izbegavam poliranje ako nije neophodno, mislim da aluminijum ima neku zastitu protiv oksidacije, i ona se verovatno unisti prilikom obrade, ispravi me ako gresim?

 

BTW muku mucim sa sticnom od 23.8 mm za Peugeta, kako da nadjem malo duzu, ima li iko ikakvu ideju kako to resiti, napraviti, za razumne novce?


  • 0

#49 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 06 November 2015 - 04:01 PM

Odlican tekst :)

Ja donekle i izbegavam poliranje ako nije neophodno, mislim da aluminijum ima neku zastitu protiv oksidacije, i ona se verovatno unisti prilikom obrade, ispravi me ako gresim?

 

BTW muku mucim sa sticnom od 23.8 mm za Peugeta, kako da nadjem malo duzu, ima li iko ikakvu ideju kako to resiti, napraviti, za razumne novce?

Aluminijum kad oksidira, za razliku od gvožđa/čelika, taj oksid deluje istovremeno i kao zaštitni sloj. Uhvati se na površinu i štiti od dalje oksidacije. Zato aluminijum ne istruli, "rđa" samo na površini - što može da smeta estetici, ali ne šteti ni blizu toliko materijalu, kao što je slučaj kod gvožđa.

 

Koliko znam aluminijum se štiti eloksiranjem, ili farbanjem.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#50 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 November 2015 - 04:29 PM

Aluminijum se pre stitio niklovanjem,iznenadili biste se na cemu sve ima nikla a na prvi pogled tako ne izgleda.Moze da se prepozna po plavkastom odsjaju pod direktnim svetlom dok polirani aluminijum ima neki tuplji odsjaj.Par puta mi se desilo da nisam znao niti sam mogao da primetim da je deo niklovan sve do prvog dodira smirglom... :) Naravno,eloksacija je nesto sasvim drugo,to i jeste zapravo oksidacija aluminijuma uz odgovarajuce pogmente pa moze biti i u boji.To je noviji postupak koji je poceo da se radi sredinom 80-ih.A sto se alu oksida tice,pa bas i nije da stiti metal,jedino ako je u tankom sloju formiran ali ako je u obliku tacaka ume da razjede aluminijum gotovo kao da je deo prosao peskarenje sacmom.. :P Uz to,alu oksid ima tacku topljenja vecu od celika i izuzetno je tvrd,ponekad ga samo karbidna turpija skida... :)


  • 0

#51 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 06 November 2015 - 05:19 PM

Naruži, jedino koliko sam video ne najede duboko, kao rđa kad krene, pa da sve istruli.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#52 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 November 2015 - 06:10 PM

To da,aluminijum je manje vise pasivan metal poput nikla i hroma,grvozdje je nesto sasvim drugo,njega rdja izbusi ko svajcarski sir.Ali na svu srecu,u biciklistickoj industriji se koristi celik koji ima malo vecu otpornost na rdju od obicnog gvozdja pa se vecina delova moze reparirati ponovnim hromiranjem,niklovanjem ili cinkovanjem.Aluminijum se razume se moze ispolirati i to ako se dobro ispolira,tj da je povrsina glatka,manja je verovatnoca da ce se pojaviti alu oksid upravo zato sto se na taj nacin pore u metalu smanjuju pa se samim tim smanjuje mogucnost da se voda ili vlaga zadrzi i tako stvara oksid kao zastitnu reakciju aluminijuma.Ista je prica i sa hromiranim/niklovanim celikom,sto se materijal bolje ispolira,to ce bolje nanos bakra,nikla i na kraju hroma da legne i stvori bolju zastitnu opnu oko samog celika.


  • 0

#53 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 November 2015 - 08:45 AM

E pa gledao sam ja tvoju temu sa krivim ramom, ti si umetnik, moracemo mi da se upoznamo.

Za kocnice sam zapamtio, ako naletim na naki dobar dil javljam ti, pozdrav, pusti mi mobilni na pp, da imam.

 

Sto se tice nalapnica, sve mi treba, ali ja nigde to nisam video da lepo ispadne, jer imas ideju gde to da stampam?

Za stampu i ja kuburim ali nakon godinu dana istrazivackog rada i uzimanja sveg moguceg u obzir izgleda ce najbolje biti da se uradi sledeca varijanta.Folija za auto grafiku,bela,tanka je oko 25 mikrona,katuje se u liniju nalepnice,sve sam ja to odradio i za Mondiju,a zatim lepi.Uz to su otporenije na vremenske uslove u odnosu na sve ostalo sto kod nas ima u ponudi.Problem je sto ne stampaju ispod kvadrata,a kvadrat je 3000 din.Pa bi najbolje bilo da radimo pola pola.Izaci ce nas jeftinije..:)


  • 0

#54 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 07 November 2015 - 08:55 AM

Za farbanje najkompetentniji... Kolega Farbač!  :)

 

http://www.2bike.rs/.../?hl= pinarello


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#55 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 November 2015 - 12:06 PM

To zasigurno.Cuo sam se s njim,otud mi i za ovu auto foliju.A ima i tehnika farbanja,HVLP pistolj,1 mm dizna i rasprskavanje,vise vazduha manje laka u tri ruke preko nalepnica sa medjususenjem od 10 min.A zatim klasika lakiranje celog rama... :) To cu ja raditi.Bas sam malopre isao da odnesem delove na skidanje hroma pa se dogovorih sa majstorom za viljusku,da bude do pola farbana do pola hromirana... :)


  • 0

#56 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 November 2015 - 12:20 PM

Hteo sam da otvorim novu temu,ali buduci da vec razgovaramo o retro delovima i manjoj dostupnosti istih,posebno onih koji se najvise habaju i gotovo da je nemoguce naci zamenski,pre svega mislim na sajbne/lancanike pogona.Da li je ikada nekome palo na pamet da napravi sajbnu..? Ja npr imam mogucnost i znanje da sajbnu pripremim u Auto Cad-u,bukvalno u 10-u i da se ona laserom isece od Almg3 aluminijumske legure.Koliko sam skapirao na taj nacin se radi vecina lancanika danas,od 3 mm alu ploce,bez kaljenja i slicno.Bar ono sto sam sretao po netu.Kasnije bi se zubci mogli obraditi na strugu.Sta mislite..? :)


  • 0

#57 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 November 2015 - 12:21 PM

Hteo sam da otvorim novu temu,ali buduci da vec razgovaramo o retro delovima i manjoj dostupnosti istih,posebno onih koji se najvise habaju i gotovo da je nemoguce naci zamenski,pre svega mislim na sajbne/lancanike pogona.Da li je ikada nekome palo na pamet da napravi sajbnu.Ja npr imam mogucnost i znanje da sajbnu pripremim u Auto Cad-u,bukvalno u 10-u i da se ona laserom isece od Almg3 aluminijumske legure.Koliko sam skapirao na taj nacin se radi vecina lancanika danas,od 3 mm alu ploce,bez kaljenja i slicno.Bar ono sto sam sretao po netu.Kasnije bi se zubci mogli obraditi na strugu.Sta mislite..? :)


  • 1

#58 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 07 November 2015 - 12:38 PM

Lancanik za 1x ?


  • 0

#59 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 November 2015 - 01:04 PM

Ne,5-6 faz.Sajbne su debljine 3 mm ali su zubci obradjeni na strugu.Merio sam sajbne na NOS Sugino pogonu,sajbna je debljine 3 mm a zubci su u konusu obradjeni pa su pri dnu 2mm a pri vrh 1.2mm.


  • 0

#60 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 07 November 2015 - 01:15 PM

Ne, ne, u redu nazad, nego sam mislio napred. Ako napred stoji samo jedan lancanik onda nema problema. Samo izmeriti uglove kosenja lanca.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika