Jump to content


Fotografije

Sredjivanje stare specijalke


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
246 odgovora na ovu temu

#61 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 November 2015 - 01:34 PM

Ne.mislio sam napred,dakle sajbne/lancanike srednjeg pogona,ne kasete/racne.Lancanici kaseta/racni za petofaz je debljine 2 mm,sutour/shimano a atom/maillard 1.8.Regina mislim da je isto 2 mm.Ovde govorim o sajbni/lancaniku srednjeg pogona.Dakle 2 mm pri dnu a pri vrhu 1.2 mm,eh sad koji je ugao kosenja to se mora izmeriti.Bas sam sad nazvao metali on line i pricao sa covekom,pola kvadrata tog Almg3 ima nekih 3 kg a kg je 480 din.Od tih pola kvadrata mogu da se izvuku dve sajbne,52/42.Na kraju da ispadne i po 10-15 e po sajbni je dzaba.Jer npr gde naci sajbnu sa Campagnolo ili Nervar,Strongliht koji nose 144BDC.A cesto se ni za Shimano ili Suntour/Sakae koji nose 110 ili 130 BCD tesko naci lancanike za 5-6 faz.Tako da se po meni isplati.Moracu da razgovaram sa ujakom koji ima pristup laseru pa cu javiti sta sam saznao.


  • 0

#62 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 07 November 2015 - 02:00 PM

Ne znam gde je problem u komunikaciji. Znam da si mislio za napred. Pitao sam te je li napred 1x, ti mi pricas 6ofaz. Onda ti ja kazem ok, nije problem nazad, nego je li napred jedan lancanik. I onda cekam odgovor na pitanje :D


  • 0

#63 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 November 2015 - 02:35 PM

Napred je 2x.Dakle drumski pogon dupli sa dve sajbne/lancanika od 52/42 zuba... :) Debljina i sve ostalo je isto na oba samo sto je razlika u broju zuba pa samim tim i u precniku lancanika.. :)


  • 0

#64 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 07 November 2015 - 02:49 PM

Ne znam kakvi su lancanici, ali nisam bas siguran da je lako izvodljivo pravljenje onih vodjica za lanac koje pomazu da se lakse prebaci lanac. Lancanik kao lancanik, bez tih vodjica moze svako da napravi jer nema tu neke mudrosti.


  • 0

#65 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 07 November 2015 - 03:02 PM

Ne znam kakvi su lancanici, ali nisam bas siguran da je lako izvodljivo pravljenje onih vodjica za lanac koje pomazu da se lakse prebaci lanac. Lancanik kao lancanik, bez tih vodjica moze svako da napravi jer nema tu neke mudrosti.

Mislim da na tim starim nije ni bilo vođica. Radi i bez toga, samo malo sporije.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#66 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 07 November 2015 - 03:13 PM

I pretpostavljam da nije, nego kad se vec pravi, moze da se ispostuje i danasnji standard pa da ide tecnije. Mada ipak mislim da i zbog oblika zuba bice tu vise problema prilikom proizvodnje. Jedino da se u potpunosti iskopiraju stari lancanici, od zuba do zuba.


  • 0

#67 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 07 November 2015 - 03:17 PM

Danas prva voznja Bjankija od kad je sastavljen, nisam mogao da izdrzim.

Utisci:

-Udoban je i sa 20mm gumama, comfort ram...

-Lepo koci

-Polozaj mi odgovara uz manje korekcije

-Menjaci na luli, odlicni Hurret

 

Problemi:

rastegnut lanac, lepo radi na pojedenim zadnjim zupcanicima, ali menjac zbog toga pati, i losije salta u krajnje brzine.

 

Probao sam nov lanac, ali preskace, za sada ostaje stari, dok se bicikl ne potvrdi u eksplataciji, a onda nov lanac i sedmofaz pozadi...


  • 0

#68 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 07 November 2015 - 03:27 PM

I pretpostavljam da nije, nego kad se vec pravi, moze da se ispostuje i danasnji standard pa da ide tecnije. Mada ipak mislim da i zbog oblika zuba bice tu vise problema prilikom proizvodnje. Jedino da se u potpunosti iskopiraju stari lancanici, od zuba do zuba.

Ako nije cilj da se očuva što više originalnih delova, ili izgled kao original, onda može, može možda i neki komplet drugi pogon da se namesti.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#69 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 November 2015 - 03:29 PM

Ako se lepo nacrta u Auto Cad-u,dakle da se originalna sajbna meri digitalnim sublerom u svim mogucim polozajima i to unosi u program a zatim kopira da bi svi bili identicni,mislim da ne bi bilo problema.Cela filozofija je upravo to,da se nacrta kako valja,laser sece po zadatom i tu nema greske,osim tolerancije od 0.00001 mm..:D A sto se obrade zubaca na strugu tice,mogu se uraditi vodjice ali kao sto Fallout Boy rece na starim lancanicima ih nema ili su bukvalno 0.5mm pa otud zubac ima 2 mm od sajbne koja je 3 mm debela.Videcu ja joj na tu temu.Uglavnom se kurble ako su navoji dobri i one same strukralno mogu doveti u red poliranjem,srafovi mogu da se ishromiraju ako su brednirani a sa novim sajbnama.Eto novog pogona..:)


  • 0

#70 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 November 2015 - 03:32 PM

Ako nije cilj da se očuva što više originalnih delova, ili izgled kao original, onda može, može možda i neki komplet drugi pogon da se namesti.

Pa upravo je i rec o ocuvanju autenticnosti.A i ako nekoga briga za to opet moze imati problem.Danas je tesko naci pogon ciji su zupci predvidjeni za 5-6 faz vec koliko znam najmanje za 7-faz.A ti lancanici su tanji zbog tanjeg lanca pa se doganja da lanac za 5 faz seta i pocepa zube vrlo brzo.


  • 0

#71 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 07 November 2015 - 03:42 PM

6-faz i 7-faz, barem savremeni, imaju istu širinu lanca, tu ne bi trebalo da bude problema.

 

Koliko brzo se potroše zubi lančanika zbog šireg lanca, to prvi put čujem da može biti problem?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#72 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 07 November 2015 - 04:12 PM

Ja bih ti samo preporucio ako se vec odlucis za pravljenje lancanika, da ih napravis simetricne. Posto nema mnogo vodjica za lanac kao sto kazes, onda se potrudi da napravis simetricne zube koji ce moci da se koriste i kad se lancanik okrene za 180 stepeni, pa ces imati dupli radni vek.

 

Takodje isto treba da razmislis o tome da napravis pogon sa jednim lancanikom napred, a da nazad stavis kasetu sa vecim rasponom. Time bi postedeo sebe mucenja oko kopiranja vec bi mogao da napravis dosta prostiji lancanik.


  • 0

#73 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 09 November 2015 - 01:37 PM

Cilje je da se nista ne menja,da bicikl ostane originalan sa opremom sa kojom je napustio fabriku.Dakle ako je retro drumas,pozadi 5-ofaz 11-21 a napred pogon sa duplim 52/42 lancanicima.Poenta je upravo da se nadomesti potrosenost originalnih sajbni koje se ne mogu naci na trzistu,jednostavno ih nema jer govorimo o biciklima starim po 30+ godina a i ako se nadju,uglavnom preko,kostaju ko pola zdravog bubrega.Kao sto sam vec napomenuo,lancanici su iste debljine cak je i zakosenje zuba isto,25 stepeni na oba lancanika,jedina razlika je u broju zuba.Razume se zubci su simetricni tako da ce samo crtanje i kasnija obrada biti laksa.


  • 0

#74 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 01:55 PM

Ja bih ti samo preporucio ako se vec odlucis za pravljenje lancanika, da ih napravis simetricne. Posto nema mnogo vodjica za lanac kao sto kazes, onda se potrudi da napravis simetricne zube koji ce moci da se koriste i kad se lancanik okrene za 180 stepeni, pa ces imati dupli radni vek.

 

Onda probaj da ovo uradis, neces onda imati problem sa zamenom lancanika jos 30 godina.


  • 0

#75 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 06:57 PM

Servisiranje pogona na kajle?
Peugeot drumas, ima stari pogon na kajle, delovao mi je da je u dobrom stanju, ali bilo mi je zao da se vozi, bez servisiranja, i da propadne, zbog autenticnosti izgleda.

Problem je skinuti stare kajle, koje nisu skidane 30ak godina.

Tu sam nasao na netu neki fazon sa stegom, koja pod pritiskom treba da izbije kajlu.

Odvio sam levu solju sa sve pedalama, i gvirnuo kako izgleda osovina.

Na moje veliko zadovoljstvo, ta strana osovine, je u odlicnom stanju, i nema ostecenja, tako da sam jos vise zagrejan da to sve otvorim i servisiram, kako bi mogao da nastavim ovaj pogon da koristim...

Imam dva problema, prvi da li ce izbijanje kajle sa stegom upaliti?

Drugi, kajlice koje se danas prodaju su od smesnog kvaliteta celika, tj da li uopste izbijati stare, ili da probam da samo benzinom isperem staru mast, i brizgam novu sa spricem, bez skidanja pedala...


  • 0

#76 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 09 November 2015 - 09:18 PM

Za zardjale i zapekle spojeve, barem po mom skromnom iskustvu wurth rost of naprkati obilno sa gornje i donje strane, sto blize spoju kurbla/kajla i ostaviti da prenoci, ujutru naprskati opet u nekoliko kratkih mlazeva sto blize spoju kajle i kurble. Maticu zavrnuti/odvrnuti na pocetak navoja i lagano cekicem iskucati. Ako ne ide opet naprskati rost of i cekati. To sa stegom nisam ni video, ni probao, ali racunam da bi stega morala da ima sa jedne strane rupu da bi kajla mogla da izadje.

 

Ako vec radis servis onda ga radi kako treba, skines-ocistis-podmazes-sklopis. Jer stara mast koja se nakupila u vencima nece izaci bez dobrog pranja. Ako mislis da su danasnje kajle smesnog kvaliteta uvek mozes da ih okalis. A takodje mozes i kod strugara da napravis od jaceg celika pa da okalis.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#77 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 09:31 PM

Sa stegom je fora, da se sa druge strane stavi gedora, preko kajlice, i ona izleti u gedoru....


  • 0

#78 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 09 November 2015 - 09:34 PM

Da, da snalazljivo. Hvala za info.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#79 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 09:46 PM

Probacu sutra pa javljam rezultat :)


  • 0

#80 milmarc

milmarc
  • Members
  • PipPip
  • 55 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 10:06 PM

za skidanje kajle

uzmes dva cekica jedan manji oko 1 kg a drugi veci od 2 kg recimo (moze i komad gvozda te tezine-priblizno)

odvrnes maticu da bude u nivou vrha navoja na kajli (da ne ostetis navoj)

okrenes kurblu tako da mozes udariti cekicem po matici nesmetano

podmetnes veci cekic ispod srednje osovine i drzis ga cvrsto

manjim cekicem posteno mlatni po matici,  ne lagano jer tako samo raskivas vrh

ima da izleti iz prve ako nece onda jos koji udarac ali posten

 

u svakom slucaju sperej moze samo da pomogne ali nije preko potreban ako nije ekstreman slucaj

i kojakakve stege ti netrebaju


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika