Jump to content


Fotografije

Sredjivanje stare specijalke


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
246 odgovora na ovu temu

#1 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 19 August 2015 - 12:03 PM

Pozdrav svima, vracam jednu staru Swiss specijalku u vozno stanje, pa me zanima par misljenja :)

Bajs je inace oko 40 godina star, i ono sto mi je naveca enigma sta da radim sa srednjim  pogonom.

 

U pitanju je na zalost ne standardan pogon, nisam siguran da li je Svajcarski ili Francuski navoj, jos uvek nisam skidao mrtvu solju. Toga vise nema u proizvodnji, ili su cene kosmicke...

 

Na solji pise 35 x p1 Sugino

Sirina osovine je 113 mm, sirina rama 67 mm

 

Ono sto je lose je da se pojela i osovina, a malo i mrtva solja, e sad ja to lepo podmazem i sklopim, i nema lufta ni zapinjanja, ali me nervira takvo stanje, tj situacija gde nemam mogucnost servisiranja tog pogona, mada ovo ovako kakvo je moze verovatno jos da se vrti...

 

 

E sad ja sam citao, i video vec neke ideje pa cu napisati opcije koje mi se motaju po glavi.

 

1. Eventualno stavljanje druguh lezajeva,(manjih/vecih) kako bi kuglice trcale po novoj stazi, ne znam koliko je u praksi izvodljivo za srednju glavu.

 

2. Pokusaj da se usrafi engleska monoblok patrona, ali sa plasticnim navojem, kako ne bi ostetio navoj u ramu. Ovo je u praksi moguce, ukoliko je kod mene Svajcarski navoj, ukoliko je Francuski, onda nema kontra navoja sa desne strane. Mane ovoga je sto se ti navoji ne poklapaju bas 100 posto, i postoji sansa da se to otsrafljava.

 

3. Da rasklopim engleski navoj  monoblok patronu, i skinem joj osovinu i lagere, a onda se otvaraju dve pod opcije:

3.a. da mi neko uradi prstenove koje ce da se srafe u ram, sa adekvatnim navojima, da li strugar ili neko to moze u aluminijumu nemam pojma :)

3.b Da stare sugino solje razbrusim kako bi one posltale prstenovi koji ce da nose osovinu i lezajeve iz mono bloka. Ovde mi opet treba strugar, ali mu je eventualno jednostavniji, posao, jer ne pravi navoje, Ili brusi solje, ili radi prsten(reducir) ukoliko ima lufta

 

4. Da se razbrusi ram, i da se nareze engleski navoj, pa da se kupi adekvatna patrona, ovo mi se ne svidja, suvise je invanzivna metoda, i ne znam sta ce na kraju da ispadne, ipak je ram koji imam vrhunski stari ram.


  • 0

#2 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Postavljeno 19 August 2015 - 02:54 PM

Pozdrav svima, vracam jednu staru Swiss specijalku u vozno stanje, pa me zanima par misljenja :)

....

3.b Da stare sugino solje razbrusim kako bi one posltale prstenovi koji ce da nose osovinu i lezajeve iz mono bloka. Ovde mi opet treba strugar, ali mu je eventualno jednostavniji, posao, jer ne pravi navoje, Ili brusi solje, ili radi prsten(reducir) ukoliko ima lufta

msm da je ovo veoma tesko izvodljiva opcija jer su ove solje tretirane na abraziju da bi izdrzale sto vise km voznje

tako da je moje iskustvo da strugarski noz samo klizi po unutrasnjosti solje.

 

4. Da se razbrusi ram, i da se nareze engleski navoj, pa da se kupi adekvatna patrona, ovo mi se ne svidja, suvise je invanzivna metoda, i ne znam sta ce na kraju da ispadne, ipak je ram koji imam vrhunski stari ram.

 

nisam bas najbolje razumeo, cini mi se da si rekao da hoces navoj 35x1 da *razbusis* na engleski?

BSA navoj pogona je 1,37" ili 34,7mm tako da je rupa u tvom ramu veca od potrebne.

Mozda da predjes/narezes italijanski navoj ITA 36x1mm oba sa desnom zavojnicom?

Citao sam da radi posao al nemam licnog iskustva.

 

2. Pokusaj da se usrafi engleska monoblok patrona, ali sa plasticnim navojem, kako ne bi ostetio navoj u ramu. Ovo je u praksi moguce, ukoliko je kod mene Svajcarski navoj, ukoliko je Francuski, onda nema kontra navoja sa desne strane. Mane ovoga je sto se ti navoji ne poklapaju bas 100 posto, i postoji sansa da se to otsrafljava.

postoji lepak za navoje koji osim sto drzi solju na mesti ne dozvoljava da nesto korodira,

tj da zapekne solja u ramu tako da se pri servisu lako odvrce, ali samo od sebe nece

 

1. Eventualno stavljanje druguh lezajeva,(manjih/vecih) kako bi kuglice trcale po novoj stazi, ne znam koliko je u praksi izvodljivo za srednju glavu.

 

manje kuglice zahtevaju da solje udju dublje u ram dok bi vece kuglice izbacile solje vise van rama da bi vratilo pogona (osovina) ostala na istom mestu.

Moguce da navoji u ramu ili na soljama nemaju toliki opseg podesavanja.

Ako mozes do kvalitetnih kuglica i veoma slicnoj dimenziji msm da je ovo najbolje resenje (osim sto msm da je problme naci takve kuglice).

 

 

3.a. da mi neko uradi prstenove koje ce da se srafe u ram, sa adekvatnim navojima, da li strugar ili neko to moze u aluminijumu nemam pojma :)

msm da je to najprakticnije resenje

postoji dosta modela patrona/monoblok pogona koji koriste industrijski lezaj sa oznakom 6903/61903

od tog patrona uzmes vratilo i lezajeve a strugar ti uradi alu soljice

javi sta si odlucio i uradio, mozda i stavis koju fotku!?!?!?


  • 0

#3 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 19 August 2015 - 03:14 PM

Prvo hvala ti na odgovoru :)

Treba mi jos neko iskustvo, da bih zakljucio u kom pravcu krenuti.

Ono za navoje si u pravu, ja bih mogao da razbusim na engleski navoj, koji je najveci u pracniku, ali kao sto rekoh to mi je zadnja opcija, zbog neizvesnog ishoda u pogledu preciznosti.

Trenutni favorit mi je da mi strugar uradi alu prstenove, za neku od standardnih patrona, sa mojim merama za navoje, samo nemam pojma ko to moze da napravi, nemam neka iskustva sa strugarima u BG.

Takodje jos jedna opcija da se to uradi na 3d stampacu, ali i za to mi je potreban tehnicki crtez(file) za koji nemam skolu :)

 

Naravno da mogu da postavim fotkicu, u pitanju je Mondia, godiste oko 1975, Rejnolds cevi, tezina oko 10 kg.

 

dscf8569.jpg

 

 

Jos jedna stvar oko koje imam problem sto mi fali par zbica, u fabrickoj dimenziji, kako bih resio zadnji tocak, sad imam neki budz gde su tri zbice deblje od 2 mm.

Dok su moje oko 302 mm dimenzije, ali one koje imaju 3 nivoa debljine na krajevima 2 mm u sredini 1,8 mm.

 

Ovo oko pogona mi je primaran tehnicki problem, iako sadasnji setap radi, ali mi je zao da imam slepo crevo, jer uzivam u voznji ovih starih specijalki.

 

Planiram takodje da uradim peskiranje i plastifikaciju, ovo sam doduse mislio kad resim pogon, ali to nece ici tako lako, pa verovatno nova  boja bude i ubrzo.

 

Za plastifikaciju citam da nije losa opcija, ali mi se nesvidja kako to izgleda, kao plastelin kad se zavrsi, mozda mi je bolja opcija da mi neki auto lakirer uradi ram  u neku lepu metalik boju.

 

To su teme koje mi se trenutno vrzmaju po glavi. :)


  • 0

#4 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Postavljeno 19 August 2015 - 03:34 PM

Prvo hvala ti na odgovoru :)

nema načem :)

nema mnogo tehnickih tema koje mi (priznajem) vise prijaju jer na njima (skoro da) nema licnog prepucavanja.

 

 

 

Planiram takodje da uradim peskiranje i plastifikaciju, ovo sam doduse mislio kad resim pogon, ali to nece ici tako lako, pa verovatno nova  boja bude i ubrzo.

 

Za plastifikaciju citam da nije losa opcija, ali mi se nesvidja kako to izgleda, kao plastelin kad se zavrsi, mozda mi je bolja opcija da mi neki auto lakirer uradi ram  u neku lepu metalik boju.

 


platsifikacija je OK, uradio sam dosta raznih ramova i alu i celik

ali mi je ona vise nekako za *radni* bicikl. Lepo si opisao finis..kao plastelin.

Za *svecaniji* bicikl ovakvog tipa pre bih se odlucio na *wet paint* kod nekog lakirera

mnogo mi lepse izgleda u kombinaciji sa poliranim delovima

 

 

 


  • 0

#5 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Postavljeno 19 August 2015 - 03:38 PM

...da razbusim na engleski navoj, koji je najveci u pracniku..

opet ti,

italijanski

ita 36x1mm ima najvecu rupu u ramu

dok engleski koji vec drugi put pominjes, sa dimenzijama

BSA je 1,37"x1TPI ili 34,7 x 1 korak po colu

ima manju rupu u ramu od tvog 35x1p

i ne moyes da ih uskladis prosirivanjem rupe u ramu

:)


  • 0

#6 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 19 August 2015 - 03:59 PM

Da sludeli su me ti navoji :)

Zvao sam strugara.

Sta mi je rekao.

 

Da on moze da napravi to, ali da materijal aluninijum nije dovoljno jak da drzi to, i da ce navoj da se rapadne, jer on pored koraka mora da zna i dubinu navoja, sto se da izmeriti....

 

Kad sam mu rekao da se inace te caure rade od plastike, on kaze nije to plastika to je teflon :)

 

Tako da mi je rekao da moze da uradi ili u mesingu(skuplje) ili u teflonu

 

Sto se razbrusivanja rama tice, kaze da je to kod njega nemoguce, jer nece biti precizno, tako da to otpada kao opcija.

 

 

E sad mi se po glami vrzma i nova opcija, da li ima mesa da se uradi navoj na italijanskoj patroni, to deluje kao najmanje zahtevan posao, jer treba da oljusti 1 mm i da nareze nove navoje....


  • 0

#7 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Postavljeno 19 August 2015 - 04:10 PM

Da sludeli su me ti navoji :)

Sta mi je rekao.

Da on moze da napravi to, ali da materijal aluninijum nije dovoljno jak da drzi to, i da ce navoj da se rapadne, jer on pored koraka mora da zna i dubinu navoja, sto se da izmeriti....

Kad sam mu rekao da se inace te caure rade od plastike, on kaze nije to plastika to je teflon :)

Tako da mi je rekao da moze da uradi ili u mesingu(skuplje) ili u teflonu

Sto se razbrusivanja rama tice, kaze da je to kod njega nemoguce, jer nece biti precizno, tako da to otpada kao opcija.


E sad mi se po glami vrzma i nova opcija, da li ima mesa da se uradi navoj na italijanskoj patroni, to deluje kao najmanje zahtevan posao, jer treba da oljusti 1 mm i da nareze nove navoje....

kovani alumunujum jeste dovoljno jak, od njega se i prave solje
sta kaze, nije plastika nego teflon, sijo mi ga djura, a on ima pristupa teflonu...plastika je toliko sirok pojam da je to...nek mu bude njegov teflon
raazbusivanje rama, kao poslednja opcija...msm da ti je tu planet bike adresa sto se tice alata a sto se tice sikustva...ne znam gde bih te uputio, mozda reprezentacija, brka u kikindi?
alat je jednostavan, postavi se na stari navoj i lagano (jer i ne moze brzo) uvrce
ali,
kao i ovo poslednje pomenuto
zavisi od tipa rama da li imas FR ili CH tj da li ti mrtva solja ima levi ili desni navoj!
Kod poslednje pomenute opcije, prerade solja patrone sa ITA36 na 35x1 sem smera zavojnice navoja mrtve (desne) solje
problematicno je precizno hvatanje solje u glavu struga jer je uradjena od tankog alumunijuma pa postoji opasnost da se deformise prilikom obrade ili ne obradi centricno, sto te dovodi u situaciju da si bacio mas* u propas* a strugaru radnje sate moras da platis :)

Ako je njemu lakse ja bih se opredelio za solje u mesingu sa njegovom garancijom jer je njegova i preporuka


  • 0

#8 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 19 August 2015 - 04:26 PM

Ili da napravis "adapter" za spoljasnje "industrijske"lezajeve pa ubacis Hollowtech srednji pogon


  • 0

#9 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 19 August 2015 - 04:52 PM

  Nasao sam servisera, koji moze da ureze engleski navoj, sa alatom za to, tako da mi je krajnja opcija pokrivena.To je ovaj ureznik:

 

http://www.uniortool...1125&prod=66363

 

Sta bi moralo da se radi sa tim Hollowtech, video sam kako izgleda na bajsu, ali ne znam kakav bi adapter trebao...


  • 0

#10 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 19 August 2015 - 05:21 PM

Ovo za ureznik je moja pretpostavka da je taj, nesto na tu foru :)


  • 0

#11 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 19 August 2015 - 05:56 PM

"Adapter" = odes kod strugara da napravi kopiju solja za Hollowtech 2, spolja sve isto samo nareze navoj koji tebi treba

ISMBBR60B_1-270.jpg
 


  • 0

#12 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 19 August 2015 - 09:45 PM

Gledao sam malo, tu bi mi trebao i novi pogon i kurble, tako da to dize troskove osetno.

 

Rasklopio sam ovaj moj pogon, tj ceo ram pripremam za peskiranje.

 

Kako stoje stvari u pitanju je francuski navoj, jer je jedan navoj prosao kroz ceo ram, tj. nema kontra navoja.

Nisam doduse uspeo da skinem mrtvu solju, ali nisam hteo da silim da nesto ne ostetim, skinucu sutra unekom servisu.

 

Evo slike stare osovine gde moye da se vidi kako je krenula....

dscf8611.jpg

 

Sad mi se to i ne vraca unutra...


  • 0

#13 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Postavljeno 20 August 2015 - 06:58 AM

  ...koji moze da ureze engleski navoj...

 

http://www.uniortool...1125&prod=66363...

stvarno imas...specifican smisao za humor, jer ispod slike pise 36x24 ITA :)


  • 0

#14 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 20 August 2015 - 09:51 AM

Doci ce mi navoji izgleda glave :)

 

Bio sam do servisa da mi skine mrtvu solju, definitivno imam francuski navoj(sto je bolja opcika ako se prolazi na Italijanski - valjda sam nabo!).

On je drugi, koji vec kaze da solje nisu lose, tj da mogu jos da kotrljaju, ali osovina mi je pukla, tako da bi verovatno i zamenom osovine, doveo do napretka...

Ali ni tih osovina u zeljenom kvalitetu verovatno nema.

 

BTW, odneo sam ram na peskiranje...


  • 0

#15 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Postavljeno 20 August 2015 - 02:08 PM

Doci ce mi navoji izgleda glave :)

... ako se prolazi na Italijanski - valjda sam nabo!).

brzo ucis :)

 

On je drugi, koji vec kaze da solje nisu lose, tj da mogu jos da kotrljaju, ali osovina mi je pukla, tako da bi verovatno i zamenom osovine, doveo do napretka...

Ali ni tih osovina u zeljenom kvalitetu verovatno nema.

ako su ti solje u voznom stanju onda je po meni najbolje resenje da zamenis vratilo/osovinu

i po potrebi vencice/kuglice, samo treba da pronadjes odgovarajuci kvalitet.

 

u tvom prvom postu si naveo da je duzina vratila 113mm

a na osnovu slika bicikla i pogona meni to izgleda malo verovatno

jer mi pogon deluje suvise retro (da ne kazem star) za tu duzinu/sirinu

pa ti predlazem da jos jednom izmeris da bi bio siguran sta trazis.

Takodje predlazem da izmeris (i zabelezis) medjusobno rastojanje konusa na vratilu, kao i rastojanja od svakog kraja ponaosob, jer ima nesimetricnih modela.


  • 0

#16 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 20 August 2015 - 03:05 PM

Pogledacu to kad stignem kuci sa sublerom.

U medjuvremenu nasao sam i patronu koja odgovara, doduse neko mora da mi je donese.

ALi cena nije neka stravicna, obzirom da je verovatno top kvalitet.

Mnogo je jeftinija od svajcarske patrone koja je 180 evra...

 

http://store.velo-or...-cups-1159.html

 

LAgano mi se otvaraju opcije.

 

I ja se slazem, da bi sad bilo idealno da se nadje samo adekvatna osovina, ali i to ce biti akcija, to mora negde da se izbunari...


  • 0

#17 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 20 August 2015 - 07:05 PM

Premerio sam 113mm je sirina, od jednog konusa ima 29mm, od drugog konusa  32 mm.

Ukupno 51 mm od konusa do konusa. Ove mere od konusa su malo odokativne jer nemam zasta da uzljebim subler...

 

Kolika je OK tolerancija da dodje do pomeranja recimo prednjih zupcanika, jer tesko da cu pogoditi u bilo kojoj varijanti ove mere, sem da mi strugar radi nesto....


  • 0

#18 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Postavljeno 20 August 2015 - 08:10 PM

Premerio sam 113mm je sirina, od jednog konusa ima 29mm, od drugog konusa  32 mm.

Ukupno 51 mm od konusa do konusa. Ove mere od konusa su malo odokativne jer nemam zasta da uzljebim subler...

 

Kolika je OK tolerancija da dodje do pomeranja recimo prednjih zupcanika, jer tesko da cu pogoditi u bilo kojoj varijanti ove mere, sem da mi strugar radi nesto....

ne znam sta bi strugar tu mogao da pomogne? Vratilo je od specijalnog celika koji je kao i solje specijalno tretiran da bude otporno na habanje koje kuglice vrse prilikom obrtanja, tako da...samo ti strpljivo, pa kad izgubisd strpljenje porucuj onu patronu iz SAD :)


  • 0

#19 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 21 August 2015 - 05:39 PM

Dok cekam, da se ram lagano plastificira, nesto ce to sporo ici, tek mozda naredne nedelje bude gotovo.

 

Boju sam mislim pogodio skoro full fabricku, pa videcemo kako ce plastifikacija da ispadne.

Inace pregledao sam ram posle peskiranja, meni deluje super, tako da sam zadovoljan....

Malo rdje je bilo povrsinskog karaktera.

 

Naisao sam na jos resenja koja su ljudi sa francuzima radili i koja njima rade posao.

Ono sto je njednostavnije da se proba, je da se obican monoblock koji moze da se rastavi, npr onaj Kenli za 600 kinti, pritegne sa dve leve strane patrone. Gde bi prakticno bacio njegovu desnu stranu....

 

Tu nema nikakve stete ako probam, njegovi prstenovi su plasticni, trosak je minimalan...

 

A sto se linije lanca tice, pitao sam kolika je prihvatljiva tolerancija, da se eventualno prednji zupcanik pomeri levo ili desno u odosu na fabricki setup, tj da se ne primeti u voznji...  Ovo me zanima zbog igrarije sa raznim zamenskim delovim, dok ne zabodem pravu stvar...

 

img20150821092928.jpg

img20150821100505.jpg


  • 0

#20 milmarc

milmarc
  • Members
  • PipPip
  • 55 posts

Postavljeno 22 August 2015 - 10:14 AM

nemoj da plastificiras lakiraj u mat boju  to je danas popularno i lepse izgleda barem meni

kao ja mog Frankenstajna http://www.2bike.rs/.../9434-ajd-sad/

a ja bi licno sredio pogon pa onda krenuo na sminku


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika