La Vuelta Espanja 2015 / Sudar superzvezda

Timskim hronometrom u Puerto Banusu u subotu 22. avgusta počinje jubilarna 70. Vuelta a Espanja.
Petak, 21. avgust 2015
La Vuelta Espanja 2015 / Sudar superzvezda

Mnogi ljubitelji biciklizma reći će nepravedno, ali Vuelta a Espanja tavori u senci tradicije i autoriteta starijih i prestižnijih trka Đira d’Italije i Tur d’Fransa. Naziv treći Gran Tur u godini često ima prizvuk trećerazredni, iako drumovi i predeli Španije po lepoti, prilikama za spektaktakularne obračune na dva točka, mogućnostima upisivanja u anale biciklističkog sporta, ni po čemu ne zaostaju za druga dva takmičarska giganta. Predstojeće 70. izdanje Vuelte, koje počinje u subotu 22. avgusta timskim hronometrom (7,4 km) u Puerto Banusu, posebno bi moglo da sruši popularne predrasude, kako konceptom i trasom tronedeljnog megdana, tako i verovatno nikad jačim imenima učesnika koji nameravaju da se bore za poznatu crvenu majicu namenjenu najboljem u generalnom poretku i konačnu pobedu 13. septembra u Madridu. 

U 3.357 kilometara sabrano je šest ravničarskih i 13 brdskih etapa od kojih se devet završava na usponu. Zanimljivo je da nijedan od vrhova na kojima je ucrtan finiš nije u sedam decenija postojanja overavao karavan najveće španske trke. Kuriozitet ovogodišnje Vuelte je i da su svi ti usponi spakovani u prve dve nedelje megdana. 

Najteža etapa obeležava polovinu nadmetanja i na programu je posle prvog dana odmora u sredu 2. septembra. U toku samo 138 kilometara od Andore la Velja do brda Alto Els Kortals d’Enkamp prve kategorije, biciklisti će morati da prevale još pet uspona, tri prve i po jedan ekstra i druge klase, a vertikalno će ići čak 5200 metara! Poslednja zahtevna planinska etapa je 16. po redu u ponedeljak 7. septembra od Luarke do Ermita de Alba (ekstra kat). 

Kako treća sedmica ne bi bila dosadna, organizatori su smestili individualni hronometar posle drugog slobodnog dana 9. septembra. Bitka protiv štoperice na 38,7 kilometara neuobičajeno je duga za Vueltu, a trasa u Burgosu još je i prilično ravna. 

Tako pobednik ovogodišnje Trke oko Španije mora da dokaže da je i izvanredan brdaš i snažan hronometrista, uz neophodan uslov da savršeno dobro uspe da izbegne zamke u koje može da upadne eventualnim opuštanjem na takozvanim „lakšim“ etapama. Do počasne vožnje ulicama Madrida ostaje nekoliko valovitih dana koji će više zahtevati oprez i dobru taktiku, nego li sirovu snagu. 

Neodoljiva moć i privlačnost 70. Vuelte leži u činjenici da je okupila sam „krem de la krem“ elitnog planetarnog biciklizma. Izuzev najveće zvezde Španije i branioca titule Alberta Kontadora (Tinkof – Sakso), koji je domaće nadmetanje odlučio da preskoči pošto se već ove sezone istakao trijumfom na Điru i zauzeo peto mesto na Turu, predstavnici najbolje četvorke sa prethodna dva Gran Tura ukrstiće pedale na Pirinejskom poluostrvu. 

U fokusu je Kristofer Frum (Skaj) koji je pre nešto manje od mesec dana osvojio, drugi put, mitsku žutu majicu u Parizu. Iako je nepoznanica koliko je Britanac rođen u Keniji uspeo da se oporavi od zahteva Tur d’Fransa, imaće veoma dobru ekipu  u misiji  da postane tek treći vozač u istoriji, posle Žaka Anketila (1963) i Bernara Inoa (1978), koji je objedinio titule u Francuskoj i Španiji iste godine. Frum može da se osloni na Kolumbijca Serhija Enaa, osvajača etape na Điru Belorusa Vasila Kirijenke, kao i na odličnog Britanca Gerenta Tomasa. Ono što Krisa pre svega favorizuje je pomenuti dugi individualan hronometar koji ga je sigurno motivisao da se uklljuči u bitku na Pirinejskom poluostrvu.

- Dobro sam se odmorio posle Tura i spreman sam za nove izazove. Imam odlične uspomene sa Vuelte, dva druga i jedno četvrto mesto, radujem se što ću ponovo biti u konkurenciji za velika dela – komentarisao je Frum. 

 Istina je, međutim, da će mu trebati sva moguća pomoć u bici na nekoliko frontova, onog koji pred sve učesnike postavlja trasa Vuelte, ali i protiv izrazito moćnih konkurentnih formacija.

Astana u Španiju dolazi za čak tri potencijalna pretendenta na konačnu pobedu. Osvajači postolja na minulom Điru Fabio Aru i Mikel Landa udružiće snage sa prošlogodišnjim slavodobitnikom Tura i osvajačem Vuelte 2010. Vinćencom Nibalijem. Ukoliko raskol jakih i ambicioznih vozača ne nadvalada timski duh i taktiku, kazahstanska ekipa ima velike šanse da ozbiljnim trijumfom zaključi sezonu Gran Turova. 

Frum će morati da se bori i sa najbližim protivnicima sa Trke oko Francuske, pošto su oba predstavnika Movistara koji su bili na podijumu u julu Nairo Kintana i Alehandro Valverde u potrazi  za novom prilikom za dokazivanje. Posle dosta defanzivne taktike na Turu, želja je ljubitelja biciklističkog spektakla da mladog Kolumbijca i španskog veterana vide kako ozbiljnije izazivaju kako Krisa tako i druge protivnike. 

Rafal Majka dobio je priliku da u odsustvu Kontadora bude predvodnik Tinkof – Sakso ekipe. Najbolji brdski vozač Tura 2014. s obzirom na planinski teren imaće prilike barem za etapnu slavu. Tidžej Van Garderena (BMC) napustio je zbog bolesti ovogodišnju Trku oko Francuske iako je dugo bio najbliži Frumu. Amerikanac želi osvetu nad sudbinom. Domeniko Pocovivo (La Mondijal), takođe je viđen kao favorit iz senke. Italijan je rano morao da se povuče sa Đira posle strahovitog pada, tako da je veoma motivisan za borbu u Španiji.

Kolač i sprinterima

Alehandro Valverde (Movistar) osvojio je dva puta zaredom 2012. i 2013. zelenu majicu namenjenu najuniverzalnijem sprinteru na Vuelti. Het – trik Španca sprečio je Džon Degenkolb (Džajant) prošle godine. Nemac će ponovi biti najveći protivnik Valverdeu, ali konkurenciju će začiniti Peter Sagan (Tinkof – Sakso). Pošto je osvojio zelenu majicu na Turu četvrti put u nizu, Slovak se nada da bi i na španskoj trci, na kojoj je 2011. ostvario tri etapne pobede, mogao da bude faktor pretnje. Posle preranog završetka Trke oko Francuske usled pada, Naser Buani (Kofidis) tražiće spas sezone na Vuelti. 

BROJKE

  • 3.357 km
  • 44 uspona
  • 13 brdskih etapa
  • 6 ravničarskih etapa
  • 1 individualni hronometar
  • 1 timski hronometar

 

Izvor: M.TI.
KOMENTARI
Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem