Jump to content


Fotografije

Zamjena pogona sa jednim lančanikom

pogon fixni

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
14 odgovora na ovu temu

#1 Wolf1984

Wolf1984
  • Members
  • PipPipPip
  • 120 posts

Postavljeno 27 March 2016 - 02:29 PM

Pozdrav!
 
Imam gradski bicikl sa Alfine 11 i lančanikom od 20T.
Na pogonu mi je fixni lančanik od 39T ali bi želio staviti manji lančanik od 36T ili 34T.
 
BB mi je Shimano UN26, BC1,37x24, 68x117mm.
BB Shimano UN26.jpg
To je klasični pogom sa tom četvrtastom osovinom, međutim fixni je i na njega ne mogu stavljati druge lančanike već bi trebao mijenjati cijeli pogon sa polugama.
IMG_20150803_164536.jpg   IMG_20150807_170911.jpg   IMG_20150807_171002.jpg   IMG_20150807_171038.jpg
 
Čak i da nađem sa 36T pogon, kada sve isprobam možda ću za godinu-dvije poželiti 34T i onda sam na istom...
Zato bi htjeo naći pogon gdje mogu mijenjati lančanike po želji a da to bude sve što povoljnije financijski. Gledat ću svakako pogon uzeti rabljeni, a osovinu pogona bi uzeo novi.
E sad, pogone nisam nikada mijenjao na bicklima koje sam imao. Na što trebam pripaziti?
Da li da prvo kupim pogon rabljeni pa po njemu onda BB...predpostavljam da svaki BB može ići na moj bicikl ako je to širina 117mm i promjer 68mm.
 
Vidim da lančanika ima najveći izbor u verziji 4x104mm pa razmišljam uzeti takav pogon da poslije mogu jeftinije kombinirati lančanike.
Ali svi mi ti pogoni sa jedni lančanikom koji poslije mogu mijenjati djeluju skupo...
Najpovoljniji ispod 39T sam našao ovaj za 60 eura
 
Zapravo bi se zadovoljio i sa jeftinijim pogonom tipa, samo da ima sa manjim broj zuba i kurble 170mm duljine.
 
Ne znam da li ima smisla kupiti klasični pogon sa tri šajbe recimo XT , skinuti malu i veliku šajbu pa na srednju montirati željeni lančanik?

  • 0

#2 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 27 March 2016 - 03:21 PM

Mozda je bolje da potrazis veci zadnji lancanik jer je jeftiniji i lakse ga je zameniti a efekat je isti ako nadjes sa odgovarajucim brojem zuba.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#3 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 27 March 2016 - 03:35 PM

Osim ako ti pogon smeta iz nekog tebi poznatog razloga, mislim da treba da uradis ovako kako je Vidak vec preporucio. Posto je redukcija koju ti zelis postici sa smanjenjem prednjeg lancanika 8% (36t), odnosno 13% (34t), nazad ako budes birao lancanik u odnosu na postojeci, potrudi se da bude sa vecim brojem zuba za istih 8, odnosno 13 posto u odnosu na sadasnji (22 ili 23 zuba). Time dobijas potpuno isti efekat, sa dosta manje muke.


  • 0

#4 Wolf1984

Wolf1984
  • Members
  • PipPipPip
  • 120 posts

Postavljeno 27 March 2016 - 05:04 PM

Razmišljao sam i o tome, ali originalni za Alfine 11 su do max 23T.

Da li ovo odgovara za Alfine 11?

https://www.bike24.c...;menu=1000,4,27

 

Ovakav imam trenutno od 20T

https://www.bike24.c...;menu=1000,2,82

 

Ne znam zašto, ali sada baš gledam na Ebayu i piše da je za Alfine 11 jedino 18T i 20T, a da ostali nisu kompatibilni.

http://www.ebay.com/...3uUBrGyE1e7_04Q

 

Piše: "NOTE - only 18t and 20t cogs are compatible with the Alfine 11 hub.


  • 0

#5 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5444 posts

Postavljeno 27 March 2016 - 05:22 PM

...  ako budes birao lancanik u odnosu na postojeci, potrudi se da bude sa vecim brojem zuba za istih 8, odnosno 13 posto u odnosu na sadasnji (22 ili 23 zuba). Time dobijas potpuno isti efekat, sa dosta manje muke.

 

Razmišljao sam i o tome, ali originalni za Alfine 11 su do max 23T.

?


  • 0

#6 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 27 March 2016 - 06:59 PM

Imas na netu gear calculatore pa uporedi sta dobijas ako napred stavis npr. 34 ili 36t a ostavis zadnji kakav jeste.
Onda vidi koliki bi zupcanik pozadi trebalo da montiras ukoliko zadrzis postojeci pogon da bi dobio isti prenosni odnos kao sa modifikovanim srednjim pogonom.
Kada to ustanovis onda pređi na trazenje odgovarajuceg zadnjeg zupcanika.
Mozda shimano ne pravi ali verujem da postoje i zupcanici drugih proizvođaca koji prave custom zupcanike koji pasuju na alfine.
E sad zasto su u shimanu ogranicili na 23t nemam pojma, ali ne vidim razlog zasto ne bi mogao i nesto veci zupcanik da se montira.
Opet mozda i postoji razlog, ali nikad nisam imao takvu vrstu menjaca pa ne znam.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#7 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 27 March 2016 - 07:25 PM

Evo ovde malo detaljnije a ima dosta clanaka na ovu temu http://www.singletra...ernal-gear-hub/

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#8 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 27 March 2016 - 07:44 PM

?

 

Izgleda da nisam bio najjasniji :D

 

 

Piše: "NOTE - only 18t and 20t cogs are compatible with the Alfine 11 hub.

 

Posto na bike24 onaj lancanik kosta 3 evra, ne vidim razlog da ne probas, pa ako ne moze, onda ti ne gine novi pogon da bi postigao to sto zelis. Ako stavis nazad lancanik od 23 zuba to ce biti ista redukcija kao napred kad bi stavio lancanik od 33 umesto 39 zuba.

 

Ili pisi mejl shimanu i pitaj ih moze li ili ne.


  • 0

#9 Wolf1984

Wolf1984
  • Members
  • PipPipPip
  • 120 posts

Postavljeno 27 March 2016 - 10:07 PM

Svakako zahvaljujem svima na info. 

 

Jasno je meni u potpunosti što govorite, ali razmišljam kako proći što jeftinije za neke buduće kombinacije.

Uglavnom, 32:20 bi bilo ono što bi mi po kalkulatoru bilo za moj ukus. Tu imam 36km/h maximalnu pri 80 o/min. 

Da bi dobio to što želim opet svakako moram mijenjati pogonski lančanik jer je za zadnji maximalno 23T na Alfine 11.

Sad da naručim taj lančanik sa Bike24 mi košta 13 Eura (3 Eura zubčanik + 10 Eura dostava).

Računao sam na kalkulatorima što time dobijem. 

Uzeti ću taj 23T zadnji, pa isprobati kako ide. Sa kombinacijom 39:23 bi trebao pri kadenci 80 o/min razviti 38km/h, što je opet neiskoristiva 11 brzina, eventualno za neke nizbrdice.

 

Razmišljao sam prvenstveno o kombinaciji zamjene pogona jer time mogu onda mijenjati samo prednje zubčanike koje mogu naći rabljene na svakom koraku i miran sam za budućnost.

Ovako kada zamijenim zadnji zubčanik sa 23T i ostane mi 39T za dalje spuštanje prijenosa moram kupiti novi pogon i manji prednji lančanik. Ali barem je povoljnije za početak dok ne nađem neki povoljan pogon i osovinu pogona.

 

 

 


  • 0

#10 Wolf1984

Wolf1984
  • Members
  • PipPipPip
  • 120 posts

Postavljeno 27 March 2016 - 10:11 PM

 

 

Ili pisi mejl shimanu i pitaj ih moze li ili ne.

Vjeruj mi, pitao sam ih čim sam kupio bicikl ali nikada nisam dobio odgovor.

Slao sam upit na 5 mailova , od predstavništa u EU do Amerike i nitko nije odgovorio od njihove tehničke podrške.

 

Ionako nemam garanciju tako da ako se nešto i dogodi moram sam popravljati, ali bio bi svakako mirniji da mi odgovore da mogu stavljati zubčanike po želji bez opasnosti po mjenjač. 

Alfine 11 baš nije stvar koja se može naći povoljno...pogotovo rabljeno nema često u prodaji tako da ako nešto "krcne" ostaje mi čekanje na novi mjenjač ili prebacivanje na klasični sistem mjenjača a to mi ne treba u životu.


  • 0

#11 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 March 2016 - 04:50 AM

Što više zuba, to duže traju pogon, zupčanici i lanac, generalno. 46-23 daje isti prenos kao 36-18, ali prva kombinacija traje nešto duže. Druga kombinacija je nešto lakša i dalje od tla (ako se vozi off road može značiti).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#12 Wolf1984

Wolf1984
  • Members
  • PipPipPip
  • 120 posts

Postavljeno 28 March 2016 - 10:37 AM

Taj dio mi je jasan, nazalost veci zubci nisu moguci za ono sto zelim dobiti tako da moram ici na manje zubce.
Sto se tice samog pogona, da li postoji neka jeftina varijanta pogona sa jednim izmjenjivim zubcanikom? Pod jeftinija mislim na osovinu pogona i sam pogon do cca 50Eura?
Ili mozda mogu uzeti klasican MTB pogon pa skinuti svakako mali i veliki (ili srednji) zubcanik? Ne znam kako bi to izgledalo zbog polozaja lanca u odnosu na zadnji zubcanik.
  • 0

#13 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 28 March 2016 - 10:55 AM

Treba da imas u vidu i to da shimano verovatno ne dopusta vece lancanike nazad od 23 zuba zato sto sama alfine glava nije projektovana za prenos tolikog obrtnog momenta, pa je mozda i povecana mogucnost da dodje do havarije. Treba videti koji je najmanji dozvoljen lancanik napred, i ne odstupati mnogo od tih velicina.


  • 0

#14 Wolf1984

Wolf1984
  • Members
  • PipPipPip
  • 120 posts

Postavljeno 28 March 2016 - 11:12 AM

Također sam pitao Shimano ali nikad odgovora. Ni lokalni serviseri nemaju odgovor na ovo pitanje.
Shimano preporucuje prijenos 1.9:1 sto je trenutno moj 39/20.
Ali kazem, taj prijenos nema smisla kao takav jer brzine 9,10 i 11 nisu iskoristive. Predugacak je prijenos. Evo za primjer, kod mene je sada 11.brzina duza nego na cestovnom biciklu.
Citao sam nekoliko primjera gdje su cak i na MTB spustali prijenos bez ikakvih problema presli dosta kilometara.
  • 0

#15 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 28 March 2016 - 11:45 AM

https://www.flickr.c...oso/4352191484/

http://www.sheldonbr.../chainline.html

znači za tvoj alfine 11 chainline je 42mm ili preciznije 41,8mm

Prema ovoj tabeli road double shimano je chainline najpribliznije tvojoj meri i to unutrašnji zupčanik koji ima chainline 41mm znači 0,8mm razlike što je ok.

Kod chainline uopšte nije problem ako lanac stoji malo ukoso, najveći problem može da bude pozadi u zavisnosti koliko imaš prostora između unutrašnjeg dela zadnje viljuške i lanca i da li će ako pogon stoji par milimetara van idealne linije ka spolja, lanac udarati u zadnju viljušku i to treba da izmeriš, ako ima par milimetara više lufta možeš i pogon da uzmeš sa odprilike par milimetar širim chailine-om.

Najlakše je podesiti chainline sa patronama na četvrtku jer se prave sa različitim dužinama osovina, takvi pogoni su i najjeftiniji a i same patrone su jeftine.

Mada kada se zadnji lančanik na alfine-u okrene i montira ka spolja (koliko sam ukapirao može da se postavi okrenut ka unutra i ka spolja), onda dobijamo da je chainline 46,8mm ili ti 47mm što je najpribližnije mtb chailine-u za srednji lančanik koji je 47,5mm ili ti za single speed mtb pogon pa bi i to trebalo da pasuje i tu imaš veliki izbor šajbni za pogon na raspolaganju.


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: pogon, fixni

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika