Jump to content


Fotografije

Konverovanje 3/27 u 1/12

Giant talon deore pogon

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
19 odgovora na ovu temu

#1 Todos71

Todos71
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 28 May 2025 - 10:09 AM

Da li oostoji mogućnost konverzije prenosa 3/27 u 1/12 ili slično tome. Imam biciklu iz 2015 koja je jako dobrom stanju. Nikakve servise nisam imao. Trenutno postoji milimetarski luft u zadnjem točku. To je sve od mana na njoj. Razmišljam šta da radim da li da je sredim jer na oko izgleda prilično ili da je prodam. Gledajući razne video klipove palo mi na pamet da je ovako nešto moguće. Svakako bi stavio malo bolji prenos. Eto da pitam ovde i potražim vaše konstruktivno mišljenje. Bicikla je MTB Giant Talon 2 iz 2015. Unapred hvala na odgovorima.
  • 0

#2 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4769 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 28 May 2025 - 12:14 PM

Moguće je ali neisplativo

Sent from my SM-A556B using Tapatalk
  • 0

#3 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1588 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 28 May 2025 - 12:14 PM

ako mislis na prenos 3x7 na 1x12 moze naravno ali ce ti se vise isplatiti da kupis drugi bicikl nego da ga prebacis na 1x12.


  • 0

#4 Todos71

Todos71
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 28 May 2025 - 12:22 PM

3x9. Razmišljam dosta na ovu temu. Samo što mi je dobro očuvana bicikla i kad bi je ovakvu prodao ne verujem da bi nešto vredela bez obzira na dobro vizuelno stanje. Opet kad pogledam konfiguracije novih bicikala deluje da nije isplativo.
  • 0

#5 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 15230 posts

Postavljeno 28 May 2025 - 01:57 PM

Predji na Shimano Cues 2x( koliko hoces...)


  • 0

#6 Todos71

Todos71
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 28 May 2025 - 02:57 PM

Evo i izgled bicikle.
  • 0

#7 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3593 posts

Postavljeno 28 May 2025 - 05:50 PM

Изгледа да ни сам ниси сигуран шта би. Можеш да направиш 1х12, али је неисплативо, као што су ти већ рекли. Можеш и да продаш за паре које добијеш. Можеш и да наставиш да возиш ако те служи. Све су опције отворене. Дакле конверзија може, али би била скупа.
  • 0

#8 Todos71

Todos71
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 28 May 2025 - 06:12 PM

О томе се ради, нисам сигуран још. Истраживао сам и видим да има три опције. Јефтиније, скупљр и најскупље. Проблем је само што није повозитија. Можда и моје године... Хтедох да поставим слику бицикле, ал' нешто не иде.
  • 0

#9 Petarl

Petarl
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 266 posts

Postavljeno 28 May 2025 - 06:14 PM

Šta ti se ne sviđa kod prenosa 3x9? Naišao si na neki problem ili ti je jednostavno dosadio i hoćeš da probaš nešto novo? Ja ne vidim nikakvu sliku bicikla, da li je to točak 26 inča? Ako je 26 inča, ne bih ulagao u skuplje konverzije osim ako nisi baš emotivno vezan za bajs i želiš da ti je večno u kolekciji. Mislim da 1x12 suvišan ako nije neki već napucani bajs izuzetno drag tebi. Na AliExpress imaš kasetu 1x9 koja ide od 11-46, dok bi napred uzeo aluminijumski narrow wide lančanik od 30 zuba ili eventualno 32. Ovaj drugi je sigurica jer kod 30 može doći do problema sa lancem i spejserima ako već moraš da podešavaš liniju lanca pri modifikaciji postojećeg prednjeg 3x pogona kome su skinuti najveći i majmanji lančanik. Takodje postoji i kaseta 11-42 koja uparena sa 30 napred mozda moze da ti omogući da zadržiś zadnji menjač. On treba da dobaci do lančanika od 42 zuba. 30 - 11×42 može da se popne svuda. Ovo su jeftine konverzije koje ti omogućavaju da osetiš 1x pogon sa povećanim rasponom brzina. Naravno, ti možeš uvek skinuti prednji menjač i lančanike koji ti ne trebaju na prednjem pogonu. Novi bajs se uvek može kupiti, ali ja bih prethodno sam sa sobom raščistio šta mi se ne sviđa kod postojećeg. Ponekad je odredjena promena potrebna kod bajsa da bi se ponovo probudila ljubav za pedalanjem.
  • 0

#10 Todos71

Todos71
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 28 May 2025 - 07:19 PM

Хвала на оваквом одговору. Бицикл као да је спорији. Нисам везан за њу, једино што никад нисам пао са ове бицикле. 29" у питању, не знам зашто се слике не могу поставити. Размотрићу са неким од сервисера шта може да се уради.На Алију имам преко 150 куповина па би могао да се снађем, међутим размишљам ипак о некој Шимано верзији ако дође до тога. Можда треба само тај луфт поправити у задњем точку па и да се озбиљно сервисира, можда би и то био лек.
  • 0

#11 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4769 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 28 May 2025 - 07:29 PM

Sad mi nije baš najjasnije ali ispada da želiš da pređeš na 1x12 zbog lufta u zadnjem točku ako sam razumeo...

Sent from my SM-A556B using Tapatalk
  • 0

#12 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1573 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 May 2025 - 07:39 PM

Svakako bi stavio malo bolji prenos. 

 

 

 

'Bolji' i 'prenos' su veoma široki pojmovi. Prenos podrazumeva prednje lančanike, lanac, kasetu i menjače. Da li ti treba dugačiji odnos prenosa (npr. veći ili manji lančanici napred ili drugačiji opseg kasete nazad) ili bi samo neku noviju mehaniku? Koji deo mehanike, sve navedeno ili samo zadnji menjač, a bez prednjeg? Sve u svemu, takva prerada može lako da postane ne samo neisplativa, nego i mehanički teško izvodljiva. Ako uzimaš komplet novu mehaniku, to ume da bude dosta skupo, a ako parcijalno prerađuješ, može da ispadne da se ne gađa linija lanca zbog patrone ili geometrije zadnjeg točka/freewheela itd... Po meni je bolje da lepo servisiraš bajs kod nekog krštenog majstora, da sredi luft u točku, promeni sajle i bužire i stavi možda novu kasetu i lanac (3x9 bi trebalo da je prilično jeftino) i slične potrošne stvari pa možeš da lepo uživaš u bajsu, a ne da se mlatiš sa preradom... idu lepi dani, što pre završiš to bolje, a sačuvaš još neke pare pa kupiš nov bajs kad ovaj stari bude skroz za kontejner. Inače, bajs je spor ili brz samo onoliko koliko ima snage onaj koji ga tera :)


  • 1
The sea, the sea

#13 Todos71

Todos71
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 28 May 2025 - 07:57 PM

Некако сам раније боље возио. Да тај точак и сервис су неопходни и то ћу вероватно урадити. План ми је на пролеће да узмем нову бициклу. А ово ми је успут пало на памет за конверзију. Међутим из приложеног и виђеног сам укапирао да се не исплати тако нешто, већ један мало бољи сервис. Тешко да је ова бицикла за контејнер јер изузетно на око очувана, можда је мало досадила. После евентуалног сервиса ћу је мало и освежити, ручке, седиште, већ сам поставио пре неког времена тему. Кад буде у плану нова ова ће ићи свакако у огласе.
  • 0

#14 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3378 posts

Postavljeno 29 May 2025 - 02:47 PM

Biciklizam je jedan od sportova gde je sam bicikl kao "oruđe" tog sporta debelo precenjen. Izuzetan se akcenat daje na odabir samog bicikla a mnogo manje se priča o tehnikama vožnje, poboljšanja kondicije, izdržljivosti, smage. Naravno da je velika razlika između krš bicikla od 100 eura i onog od 1000, tu bema dileme. Međutim prelazak sa bicikla koji ima 9 brzina na onaj koji ima 11 ili 12 brzina pozadi neće značiti apsolutno ništa u smislu da će biciklista sa nekoliko više brzina na kaseti biti brži ili jači. Prenosni odnosi na samom pogonskom sklopu bicikla su pak sasvim druga stvar....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#15 Todos71

Todos71
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 29 May 2025 - 02:52 PM

Evo i bicikle...

Attached Thumbnails

  • IMG20250528164336_balbpDX013.jpeg

  • 0

#16 broker975fx

broker975fx
  • Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2025 - 12:47 PM

Ja te razumem u potpunosti, voleo bih takodje da probam malo ozbiljnije 1x12. Takodje sam hteo da radim konverziju ali kada sam ubacio u kalkulatore prosto matematika kaze da se u odnosu na moj 2x10 nista preterano ne dobija a cak se i gubi na brzini. Sve u svemu ja sam jako zadovoljan sa 2x10 ali i dalje me seva prokleti marketing i kad pogledas da svi novi lepotani izlaze sa takvim prenosima. Prokleta je to stvar :)
  • 0

#17 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3378 posts

Postavljeno 07 June 2025 - 03:14 PM

To se zove umetnost marketinga u kapitalizmu. Sposobnost da te ubedi da ti treba nešto što već imaš samo u drugom pakovanju.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#18 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1573 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2025 - 09:21 PM

Pravljenje problema i nuđenje rešenja za isti... Samo nam se igraju sa pohlepnim delovima mozga na račun novčanika. Proćiće 5-10 godina pa će tripl da se pojavi kao revolucija, ne sumnjam.
  • 2
The sea, the sea

#19 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 585 posts

Postavljeno 08 June 2025 - 06:06 PM

Deo toga jeste marketing, ali deo dobrano zavisi od terena po kome se vozi. Naime ako se vozi kao što se inače kod nas najčešće vozi mtb što bi se reklo jedno 60-70% asfalt, makadam i zemljani putevi, a mnogo manji deo neke baš ozbiljnije staze onda je 2x ili 3x sistem zapravo bolji. Međutim ako ti treba brza promena stepena prenosa 1x je značajno efikasniji. 

 

Ja sam upravo zbog dve stvari promenio bajs - hteo sam da pređem sa 27.5" točkova na 29" (mada sam imao viljušku koja je podržavala 29" tako da sam mogao i mullet da napravim) i imao sam 3x10 a hteo sam 1x12. I točkovi jesu razlika, doduše i ram sam uzeo malo veći pa je pitanje koliko utiče jedno a koliko drugo, ali su brzine mnogo veća razlika. Jer se na stazama često dešava da i sa 1x12 moram da šaltam 3-4 brzine gore-dole u par sekundi zbog ozbiljne promene u nagibu terena i prosto je lakše. S druge strane definitivno gubiš na brzini kada voziš na primer po ravnom asfaltu jer je i sistem tako podešen da bude više orijentisan ka penjanju a ne ka tome da pedalaš duž ulice. U tom smislu je 3x10 značajano bolji, a imaš vrlo sličnu najslabiju brzinu za penjanje što je vrlo zgodno. Jedini je problem što dok dođeš od neke brzine kojom ideš lupam 25 km/h po ravnom, do neke kojom ćeš ići 6 km/h uz neku jaku uzbrdicu moraš da promeniš dva lančanika napred i nekoliko pozadi, dok ćeš na 1x12 to samo iskliktati bez razmišljanja.

 

Plus je meni na primer bio problem sa prostorom na kormanu za prednji menjač i dropper jer bez obzira što ima mesta da se sve stavi ostaje problem da nije lako dohvatiti i jedno i drugo. Sa 1x12 ti je sa leve strane samo ta poluga pa nema tih problema. A recimo ako hoćeš i neki remote lock-out za amortizere... :)


  • 0

#20 Todos71

Todos71
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 15 June 2025 - 03:31 PM

Све сам лепо прочитао и одлучио сам да урадим само сервис, луфт у задњем точку. На пролеће би требало да узмем нову бициклу. Иначе значајно иде боље од кад сам се сетио да гуме надувам на на макс, а то је 4,5 бара. Просто имам неко задовољство да седнем на бициклу и одем на посао и назад кући.
  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: Giant talon, deore, pogon

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika