Primer koji sam navodio je za metalne ramove. Tako da ram koji ima karbona menja priču, da.
Ti tvrdiš da su, za ramove koje porediš, razlike u geometriji ramova, u položaju sedenja, kao i sama činjenica da nisu oba skroz metalna zanemarljive. Ja tvrdim da to sve utiče, više od samog materijala.
Grafik i primer koji si dao su odlični, daju i poređenje spram različitih prečnika guma. Pokazuju da je razlika u ubrzanju nekih četvrt G. Između čelika i aluminijuma. Nema testa dva aluminijumska (ili dva čelična) rama, da se vidi kolika je tu razlika. U svakom slučaju, ovo je bar merljivo. Koliko se 0,3 G oseti na putu, pitanje je.
Na grafiku se isto vidi da uticaj džombi opada sa porastom širine gume. To u prilog tvrdnji koliko je značajniji uticaj samih guma.
Ajmo dalje, korak po korak, pa ćemo negde možda i stići.
1. Opet ignorišeš delove koji ti se ne dopadaju. Jasno sam napisao da sam i ja očekivao suprotan osećaj u vožnji kod ta dva rama, na osnovu guma i geometrije. Ispostavilo se da te dve stvari nisu uvek dovoljne. Nemam problema s time da su geometrija i širina guma dva osnovna faktora za udobnost, naprotiv, samo poučen iskustvom ne ignorišem i ostale.
2. Jeste, geometrije se razlikuju. Po geometriji, hibrid bi trebalo da manje trucka, a nije tako - ovo si ti i sam napisao mnogo puta na ovoj temi. "Najbitnija je dužina šipke od pogona do zadnjeg točka." Eto je duža šipka, 430 naspram 405 mm.
3. Položaja možeš da se hvataš koliko hoćeš ali tu nemaš pravo - hoćeš možda da kažeš da ti iza ekrana možeš to da proceniš bolje od mene?
4. Ostaje jedna karbonska cev je dovoljna da nadomesti veće odstojanje od pogona i zadnjeg točka, a i šire gume, i to cev sa prednjeg kraja rama. Ja mislim da ta jedna cev nije dovoljna sama po sebi, naročito kad uzmemo u obzir i studiju s linka.
Što se tiče linka, stvarno je zanimljivo kako si u stanju da u nedvosmislenim rezultatima vidiš samo ono što se uklapa u tvoje predrasude.
1. Čelik je dokazano, merljivo udobniji od aluminijuma, u direktnoj suprotnosti sa tvojim tvrdnjama. Kažeš 0,3 g pa to zvuči malo - a kako zvuči kad se kaže da je to razlika od 10%? Ne zaboravimo i da je čelik postigao isti rezultat kao karbon na ovom testu. Sam si napisao da između metalnih ramova nema apsolutno nikakve razlike, da je karbon za koplje ispred, a svi ostali bez osetnih razlika. Stojiš li i dalje pri tome?
2. Kad su gume u pitanju, i tu imamo konkretne brojeve. Procenjena razlika između 23 mm i 28 mm na istom ramu je oko 1g, odnosno nešto preko 30%. Ti reče da gume imaju deset puta veći efekat nego materijal. Ne poričem, možda i jeste tako sa ramovima koje si imao prilike da isprobaš, ali može biti da to više govori o tome kakvi su to ramovi, a ne kakve je moguće napraviti od istog metala.
Da rezimiram: ja kažem razlike u leguri, obradi i obliku cevi od kojih je sastavljen ram imaju nezanemarljiv uticaj na kvalitet vožnje, uključujući udobnost. Ne kažem da ništa drugo nema efekat. Nisam video test kojim je ovo direktno provereno, ali na osnovu mog iskustva nemam razloga da ne verujem iskustvu stotina drugih ljudi, naročito kada se pokazalo da su stotine drugih ljudi u pravu kada su u pitanju razlike izneđu različitih metala.