Jump to content


Fotografije
- - - - -

Pomoć / Odgovarajuća visina gravel bicikla

Cube Nuroad Gravel Ram Geometrija

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
13 odgovora na ovu temu

#1 XCE

XCE
  • Members
  • 6 posts

Postavljeno 01 May 2023 - 12:01 PM

Naime kao što naslov posta govori potrebna mi je pomoć.

 

Nakon dve godine ubeđivanja mog oca konačno sam uspeo da ga nateram da kupi bicikl za rekreaciju.

Probao je Trekking,MTB i Gravel vrstu bicikla i najviše mu se dopao gravel i to CUBE nuroad fe pro 2021 godište (bicikl je bio polovan uzet preko cikloberze). 

 

Sada nakon kratkog uvoda da se fokusiram na problem.

Moj otac je visok 175 cm i visina unutrašnjeg dela noge je 80 cm.

Na oficijalnom sajtu piše da je preporučena veličina rama S koji sam ja i izabrao.

 

Nakon probne vožnje od 40 km on je primetio da je njemu ram mali tj. ima osećaj da je mali.

Moram da napomenem da je poslednji bicikl koji je moj otac vozio bio Rog i pretpostavljam da je bio ogroman ali i pored toga gravel bicikli imaju značajno opušteniju i uspravljeniju geometriju.

 

Sada šta mene zanima je da li neko iz ličnog iskustva može da potvrdi njegovu sumnju ili da pomogne meni da ga ubedim da je to stvarno ergonomičniji položaj za vožnju.

 

Hvala unapred.


  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 02 May 2023 - 08:39 AM

Ja mislim da mu je S ram mali posto je za taj model mera "Reach" ista za S i XS velicinu rama. Moja generalna tablica visina ide ovako:

195~185cm = XL

185~175cm = L

175~165cm = M

165~155cm = S


  • 1

#3 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3335 posts

Postavljeno 02 May 2023 - 09:07 AM

Naime kao što naslov posta govori potrebna mi je pomoć.
 
Nakon dve godine ubeđivanja mog oca konačno sam uspeo da ga nateram da kupi bicikl za rekreaciju.
Probao je Trekking,MTB i Gravel vrstu bicikla i najviše mu se dopao gravel i to CUBE nuroad fe pro 2021 godište (bicikl je bio polovan uzet preko cikloberze). 
 
Sada nakon kratkog uvoda da se fokusiram na problem.
Moj otac je visok 175 cm i visina unutrašnjeg dela noge je 80 cm.
Na oficijalnom sajtu piše da je preporučena veličina rama S koji sam ja i izabrao.
 
Nakon probne vožnje od 40 km on je primetio da je njemu ram mali tj. ima osećaj da je mali.
Moram da napomenem da je poslednji bicikl koji je moj otac vozio bio Rog i pretpostavljam da je bio ogroman ali i pored toga gravel bicikli imaju značajno opušteniju i uspravljeniju geometriju.
 
Sada šta mene zanima je da li neko iz ličnog iskustva može da potvrdi njegovu sumnju ili da pomogne meni da ga ubedim da je to stvarno ergonomičniji položaj za vožnju.
 
Hvala unapred.

Возио сам две величине тог модела, само претходне генерације (56 и 58) и чак ми је више одговарао већи на висину 181-2. Без обзира на новији дизајн, геометрија није толико драстично измењена. Моје мишљење је да би му М више одговарао, па сад...
  • 1

#4 XCE

XCE
  • Members
  • 6 posts

Postavljeno 02 May 2023 - 02:57 PM

Возио сам две величине тог модела, само претходне генерације (56 и 58) и чак ми је више одговарао већи на висину 181-2. Без обзира на новији дизајн, геометрија није толико драстично измењена. Моје мишљење је да би му М више одговарао, па сад...


Pretpostavljam da ste u pravu, ne znam zašto na njihovom sajtu za navedene dimenzije nude ram veličine S.
Iskreno i meni je bilo čudno jer ja sam 182 cm visok i uvek su mi odgovarali L ramovi, mada rekoh gravel bicikl možda je geometrija kod njih drugačija šta znam….

Moram naći Nuroad M ram sa identičnim specifikacijama….
  • 0

#5 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3335 posts

Postavljeno 02 May 2023 - 05:43 PM

Pretpostavljam da ste u pravu, ne znam zašto na njihovom sajtu za navedene dimenzije nude ram veličine S.
Iskreno i meni je bilo čudno jer ja sam 182 cm visok i uvek su mi odgovarali L ramovi, mada rekoh gravel bicikl možda je geometrija kod njih drugačija šta znam….
Moram naći Nuroad M ram sa identičnim specifikacijama….

Те ознаке су више оквирне, не морају да увек одговарају претпостављеној одговарајућој величини. Нурод, а и већина модела тог произвођача су углавном мањи, бар је тако било до пре пар година. Мени је М био мање удобан него Л. Рекао бих да вам је отац у праву и да га осећај не вара.
  • 0

#6 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 02 May 2023 - 06:16 PM

Ne znam za gravel, ali Cube je poznat po tome što drumaške ramove pravi za broj manje, recimo ram na kome piše 58 je zapravo 55-56cm itd. lično sam se uverio i merio a i u skicama geometrije isto piše ono izmereno.
Kod mtb ramova su im dimenzije tačne a ne znam zašto je to tako, da mtb rade tačno po meri koja piše na ramu a drumaške za broj ili broj i po manje.
Treba proveriti uvek geometriju i mere rama pre kupovine.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#7 XCE

XCE
  • Members
  • 6 posts

Postavljeno 09 May 2023 - 07:09 PM

Те ознаке су више оквирне, не морају да увек одговарају претпостављеној одговарајућој величини. Нурод, а и већина модела тог произвођача су углавном мањи, бар је тако било до пре пар година. Мени је М био мање удобан него Л. Рекао бих да вам је отац у праву и да га осећај не вара.


Sad imam problem gde on lično ne želi da promeni bicikl tj “isuviše je dobar da bi se menjao” i sad želi da uzme dužu lulu tj postojeća je 80mm želi da proba 100mm i 110mm. Sve u svemu hvala Vam na odgovorima eto želeo sam da neko iz iskustva podeli mišljenje i znanje što sam i dobio.

Videćemo da li će lula rešiti problem mada iskreno moja želja je da se promeni bicikl tj da se uzme veći ram.
  • 0

#8 BlueOcean

BlueOcean
  • Members
  • PipPipPip
  • 126 posts

Postavljeno 21 February 2024 - 08:36 AM

Ne volim da otvaram nove teme za sitna pitanja, posto sam prodao drumski bicikl i kupio bih ciklokros/gravel sa drop volanom, zanima me da li generalno velicine ramova po brojevima i slovima vaze kao kod drumski bicikala ? Vozio sam drumase 52 (st) x 54.5 i 54 x 54 i to mi je neka mera. Da li da isto primenim i kod gravela ili ima nekakva kvaka ? Planiram da uzmem bajs do 800e i naravno da cu ici licno da probam, samo da znam okvirno za sta vredi ici da se proba.
  • 0

#9 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 February 2024 - 09:15 AM

Ne volim da otvaram nove teme za sitna pitanja, posto sam prodao drumski bicikl i kupio bih ciklokros/gravel sa drop volanom, zanima me da li generalno velicine ramova po brojevima i slovima vaze kao kod drumski bicikala ? Vozio sam drumase 52 (st) x 54.5 i 54 x 54 i to mi je neka mera. Da li da isto primenim i kod gravela ili ima nekakva kvaka ? Planiram da uzmem bajs do 800e i naravno da cu ici licno da probam, samo da znam okvirno za sta vredi ici da se proba.

 

Napravio sam vodič na tu temu:

Veličina rama (i širina kormana)  - važi i za gravel

 

Uopštenije (važi za praktično sve bicikle):

“Stack” i “Reach” – efektivna veličina rama bicikla

 

Relja


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#10 BlueOcean

BlueOcean
  • Members
  • PipPipPip
  • 126 posts

Postavljeno 21 February 2024 - 09:56 AM

Napravio sam vodič na tu temu:
Veličina rama (i širina kormana) - važi i za gravel

Uopštenije (važi za praktično sve bicikle):
“Stack” i “Reach” – efektivna veličina rama bicikla

Relja

Hvala na odgovoru, ovo sam manje vise sve znao, tako da cu morati da se oslonim na reach. Zanimalo me je da li su ciklokros/gravel dosta opustenije geometrije ? Znam da kod drumasa, razlika izmedju sloping rama i onog sa bas horizontalnom top tube je cesto razlika je skoro ceo broj. Tipa ako je sloping "M/L", ako je ravan "M" iliti 54 kad je horizontalna cev bas ravna ili 55-56 kad je sloping. Probao sam samo 1 gravel, pa zato pitam. Kod tog Cubea sto sam probao je geometrija bas opustena, pa me zanima jel to generalno vazi.

Posto sam procitao oba, clanka vidim da su te pitali za taj Scout Discovery, koji sam vozio i u Tourney (zvao se Scout) i u Visitor (novo ime) sa Clarisom. Ti bicikli su teska katastrofa, ne samo zbog lose opreme, nego sto su im cesto ramovi lose izliveni. Kupio sam 2 nova jos jako jako jako davno i oba su bila vracena i zaista su potvrdili u Subotici da su im ramovi bili krivi. U prevodu kad sw izvadi kompletan pogon kod Turni verzije, tesko je drugi ubaciti nazad, ramovi su katastrofa iako je cena OK. Ne znam da li su to ispravili u medjuvremenu, ali bilo je gotovo nemoguce nastelovati brzine, jer pogon ide skoro centimer usrek, tj ukrivo zbog losih ramova. Cak je celicni Capriolo Eclipse top za njega. Cisto za info.
  • 1

#11 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 February 2024 - 10:37 AM

Hvala na odgovoru, ovo sam manje vise sve znao, tako da cu morati da se oslonim na reach. Zanimalo me je da li su ciklokros/gravel dosta opustenije geometrije ? Znam da kod drumasa, razlika izmedju sloping rama i onog sa bas horizontalnom top tube je cesto razlika je skoro ceo broj. Tipa ako je sloping "M/L", ako je ravan "M" iliti 54 kad je horizontalna cev bas ravna ili 55-56 kad je sloping. Probao sam samo 1 gravel, pa zato pitam. Kod tog Cubea sto sam probao je geometrija bas opustena, pa me zanima jel to generalno vazi.

Posto sam procitao oba, clanka vidim da su te pitali za taj Scout Discovery, koji sam vozio i u Tourney (zvao se Scout) i u Visitor (novo ime) sa Clarisom. Ti bicikli su teska katastrofa, ne samo zbog lose opreme, nego sto su im cesto ramovi lose izliveni. Kupio sam 2 nova jos jako jako jako davno i oba su bila vracena i zaista su potvrdili u Subotici da su im ramovi bili krivi. U prevodu kad sw izvadi kompletan pogon kod Turni verzije, tesko je drugi ubaciti nazad, ramovi su katastrofa iako je cena OK. Ne znam da li su to ispravili u medjuvremenu, ali bilo je gotovo nemoguce nastelovati brzine, jer pogon ide skoro centimer usrek, tj ukrivo zbog losih ramova. Cak je celicni Capriolo Eclipse top za njega. Cisto za info.

 

Rekao bih da gravel bicikli generalno nemaju tako nizak korman kao drumaši. Opet, jedino sigurno je da se premere stack i reach (to je jedino uporedivo), ili da se proba bicikl.

 

Što se "brojeva" tiče: za istu efektivnu veličinu rama (tj. isti "stack" i "reach"), sloping ram će imati kraću sedalnu cev od rama koji nije sloping (tj. rama sa horizontalnom gornjom cevi).

 

Vezano za broj veće-manje: ne treba visinu kormana odnosno popularnu "agresivnost" položaja mešati sa veličinom rama. Drugim rečima:

Kome je važno da korman bude više ("opuštenija geometrija"), najbolje je da uzme ram odgovarajuće veličine sa takvom geometrijom.

Ako se uzme ram agresivnije geometrije koji je za broj veći - tu će korman isto biti nešto viši (u odnosu na "agresivni" ram odgovarajuće veličine), ali će biti i nešto dalji (veći "reach"). To se može u izvesnoj meri kompenzovati kraćom lulom, ali nije idealno (kao da se nabija vata u cipele koje su prevelike, otprilike).

 

Relja


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#12 BlueOcean

BlueOcean
  • Members
  • PipPipPip
  • 126 posts

Postavljeno 21 February 2024 - 10:44 AM

Rekao bih da gravel bicikli generalno nemaju tako nizak korman kao drumaši. Opet, jedino sigurno je da se premere stack i reach (to je jedino uporedivo), ili da se proba bicikl.
 
Što se "brojeva" tiče: za istu efektivnu veličinu rama (tj. isti "stack" i "reach"), sloping ram će imati kraću sedalnu cev od rama koji nije sloping (tj. rama sa horizontalnom gornjom cevi).
 
Vezano za broj veće-manje: ne treba visinu kormana odnosno popularnu "agresivnost" položaja mešati sa veličinom rama. Drugim rečima:
Kome je važno da korman bude više ("opuštenija geometrija"), najbolje je da uzme ram odgovarajuće veličine sa takvom geometrijom.
Ako se uzme ram agresivnije geometrije koji je za broj veći - tu će korman isto biti nešto viši (u odnosu na "agresivni" ram odgovarajuće veličine), ali će biti i nešto dalji (veći "reach"). To se može u izvesnoj meri kompenzovati kraćom lulom, ali nije idealno (kao da se nabija vata u cipele koje su prevelike, otprilike).
 
Relja


To me je zanimalo za gravel, onaj prvi pasus. Zahvaljujem. Posto su gravel bicikli novije proizvodje bar na slikama deluju kao da su opustene geometrije. Vozio sam veoma agresivne drumske bicikle, pa kad kazem 54 kod "agresivnog" sa veoma niskim volanom uvek bi to bio broj manji, takozvani "M-54". Dok na primer bajsevi opustene geometrije tipa Spec Alez su mogli cak i broj veci, zbog drugacije geometrije. To je to. Pomoglo mi je ono da graveli generalno nemaju nizak volan, sto sam i mislio. Tako da sad otprilike znam sta treba da trazim.
  • 1

#13 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1337 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 February 2024 - 12:56 PM

Samo napomena, to što su na berzi ciklokros i gravel u istoj kategoriji, ne znači da su iole srodni po pitanju geometrije, upravljivosti ni udobnosti. Ciklokros je trkački bicikl pravljen za agresivnu offroad vožnju, a gravel je fokusiran na udobnost, stabilnost, pravljen za duže ture itd. Ciklokros je drumski bicikl 'prerađen' za offroad, a gravel je trekking/mtb sa elementima all terrain i endurance dizajna.
  • 2
The sea, the sea

#14 BlueOcean

BlueOcean
  • Members
  • PipPipPip
  • 126 posts

Postavljeno 21 February 2024 - 01:02 PM

Samo napomena, to što su na berzi ciklokros i gravel u istoj kategoriji, ne znači da su iole srodni po pitanju geometrije, upravljivosti ni udobnosti. Ciklokros je trkački bicikl pravljen za agresivnu offroad vožnju, a gravel je fokusiran na udobnost, stabilnost, pravljen za duže ture itd. Ciklokros je drumski bicikl 'prerađen' za offroad, a gravel je trekking/mtb sa elementima all terrain i endurance dizajna.


Slazem se, ne pratim ja bas Cikloberzu, vrtim KP i privatna poznanstva. Imam to na umu. U svakom slucaju idu sire gume, udobnija geometrija i paktreger. Za ciklokros sam vise isao, ako ne nadjem gravel koji mi se svidja, eventualno bih uzeo ciklokros i adaptirao ga.
  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: Cube, Nuroad, Gravel, Ram, Geometrija

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika