Jump to content


Fotografije

hidraulika

hidraulika

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
23 odgovora na ovu temu

#1 lukic99

lukic99
  • Members
  • Pip
  • 18 posts

Postavljeno 19 April 2015 - 07:22 AM

Video sam da je skorije bila ova tema,ali ajde da pitam :)
Trebaju mi neke malo jače kočnice za agresivniju vožnju.Koje preporučujete?

Planiram da uzmem magura louise FR kočnice,koje mišljenje imate o njima?
 


  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14649 posts

Postavljeno 19 April 2015 - 08:57 AM

Uzmi kocnice za koje ces lako nabavljati rezervne delove. http://planetbike.rs...NJA-crna/13494/


  • 0

#3 antilop

antilop
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 12 May 2015 - 12:09 AM

Dusane, da li ima nekog posebnog razloga za SLX, zasto ne XT, zanemarljiva je razlika u ceni?

Postavljam pitanje jer i sam trazim dobre hidraulicne kocnice. Vozim agresivnije po gradu, a ne dopada mi se osecaj sa trenutnim (mehanicke disk Promax na Bad Boy 4).


  • 0

#4 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14649 posts

Postavljeno 12 May 2015 - 12:41 AM

SLX moze da se kupi odmah XT ne moze bar ne u toj radnji. Nije bas zanemarljiva razlika od 2700 dinara. Pitao je za agresivnu MTB voznju sto znaci dobro hladjene kocnice gde se SLX/XT/XTR paknovi dobro uklapaju, Shimano jer ima rezervnih delova i moze da se uradi servis u radnji za one koji ne zele sami da se petljaju oko kocnica. Ako hoces crne rucice i imas para onda XT, isto koce i malo su kvalitetnije izrade. Kao sto sam i napisao jedini razlog za taj model je jednostavnost nabavke kocnica i rezervnih delova.


  • 0

#5 antilop

antilop
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 15 May 2015 - 10:43 AM

Da li bi onda XT set kocnica bio overkill na mom BB-u? Vozim iskljucivo po gradu, doduse dosta brzo, ali mozda bih mogao da imam problema sa gumama (WTB Freedom ThickSlick, 700x28c)?


  • 0

#6 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14649 posts

Postavljeno 15 May 2015 - 12:03 PM

Mislim da bi i SLX bio overkill zbog jake sile kocenja i uzanih guma. Ako stavljas SLX/XT mozda bi trebalo da zadrzis na biciklu rotore velicine 160mm i stavis siru gumu napred. Treba tako voziti da se koci sto manje jer posle svakog jakog kocenja moras da upotrebis dosta snage da povratis brzinu. Uvek je bolje imati jace kocnice ali treba i znati koristiti ih, video sam momka na MTB koji je uspeo da padne prilikom kocenja dok je skretao brzinom od 15 na sat po ravnom suvom asfaltu, blokirao v-brake kocnicu i proklizao mu prednji tocak...


  • 0

#7 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 May 2015 - 12:24 PM

Kočnice nikad ne mogu biti previše jake, samo treba naučiti i vežbati kako se koriste. Jedina stvar koja je tu bitna je jačina vile i ležaja iste - oni puno trpe kad se koriste jake disk kočnice. Svakako preporuka za Shimano - kvalitet, dostupnost delova, sve sem cene im ide u korist.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#8 antilop

antilop
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 15 May 2015 - 01:06 PM

Upravo zato pitam jer nikada nisam vozio hidrauliku, hvala na konkretnim savetima.

Gume ne bih menjao jer mi ove, za sada, u potpunosti odgovaraju. Takodje, verujem da bih stil kocenja uspeo vrlo brzo da prilagodim jacini samih kocnica, a slazem se da je bolje imati ih jace nego slabije. To je i glavni razlog zbog kojeg bih menjao mehaniku - bespotrebna nesigurnost koju mi unose u voznju.

 

Sada se razmisljam da li je pametno dati oko 21k dinara za XT+ugradnju - $$ koju bih dobio prodajom mehanickih, za nesto za sta samo mislim da ce da radi bolje/lakse je/kvalitetniji delovi, a moze da mi pocepa gume prilikom prvog kocenja, ili bi mi posao odlicno odradio i Deore M505/M506/M615 set koji je sa ugradnjom jeftiniji od 7k do 4k din u zavisnosti od modela?

 

Za razliku izmedju M-615 (Deore sa imenom) i M-605 (OEM) modela pisu da je sledeca .."The performance of this brake is similar to the M615, but modulation does not have a smooth of a 'feel' on the lever. This very slight performance drop is reflected in the price." - sa CRC sajta, M505 ne mogu da nadjem, verujem da je to jos stariji model iz 2012-te.


  • 0

#9 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14649 posts

Postavljeno 15 May 2015 - 01:51 PM

Uzmi br-m506, ne trebaju ti jace.


  • 0

#10 antilop

antilop
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 15 May 2015 - 02:12 PM

n2:thumbsup


  • 0

#11 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1418 posts

Postavljeno 15 May 2015 - 02:47 PM

Ako ti trebaju malo jace kocnice odmah odustani od M-615 i M-505 imao sam i to je nista posebno...


  • 0

#12 kuzo

kuzo
  • Members
  • PipPip
  • 33 posts

Postavljeno 15 May 2015 - 03:11 PM

SLX ili XT uzmi..kakav overkill..? ako se bas bojis da ce leteti na glavu..onda to resi rotorima..tipa Alligator Wind Cutter..ili slicnim..


  • 0

#13 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 15 May 2015 - 03:59 PM

Uzmi br-m506, ne trebaju ti jace.


Za gradsku voznju nista bolje
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#14 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 15 May 2015 - 04:35 PM

Kupi lepo XT 775 polovne sa oglasa za 80tak e i bog da te vidi... Imam 105kg a koce me kao od sale. Imam i 180/180 rotore doduse.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
  • 0

#15 -Nikola-

-Nikola-
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 495 posts
  • LocationSubotica

Postavljeno 15 May 2015 - 06:12 PM

Malo je konfuzno jer je temu otvorio jedan član (koji se više nije javio) a odgovore dobijao drugi član koji je postavio isto pitanje uz dodatak da vozi "bb" (kasnije sam skontao da se misli na model bicikla Bad Boy koji ima slik gume).

kuzo, pod ovim "overkill", član antilop nije mislio da su prejake u smislu da će leteti na glavu nego da će svaki put kočnice odmah zablokirati točak te se gume brzo izlizati od klizanja po asfaltu, jer su slik.

 

Bilo bi dobro da se ne koriste skraćenice kada se postavlja pitanje, kako bi više ljudi razumelo o čemu se radi i dalo odgovor.


  • 0

#16 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 15 May 2015 - 06:29 PM

Mnogo bitnija stvar na kočnicama pogotovo tebi koji voziš slick gume, jeste modulacija. Mogu one biti jake al ako imaš hod ručice 2mm od kontakta pakni do blokade točka to onda i nije dobro. Čini mi se da SLX imaju podešavanje bite point-a i udaljenost ručice od kormana, mislim da su one dobar izbor. Ako hoćeš nešto lakše za održavanje, onda avid BB7 mehanika.


  • 0

#17 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 15 May 2015 - 06:49 PM

SLX nemaju fabricki tu mogucnost vec mora da se malo moduju i ubaci sraf kojim bi se regulisao "bite point", ako mislis na "servo wave"? Samo XT ima to OOB. Generalno zato sam i preporucio 775 jer su vec solidno jeftine a imaju odlicnu modulaciju...

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
  • 0

#18 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 May 2015 - 06:57 PM

Architect92, on 15 May 2015 - 8:29 PM, said:
Mnogo bitnija stvar na kočnicama pogotovo tebi koji voziš slick gume, jeste modulacija. Mogu one biti jake al ako imaš hod ručice 2mm od kontakta pakni do blokade točka to onda i nije dobro. Čini mi se da SLX imaju podešavanje bite point-a i udaljenost ručice od kormana, mislim da su one dobar izbor. Ako hoćeš nešto lakše za održavanje, onda avid BB7 mehanika.

Kvalitetne kočnice između ostalog imaju tu prednost da ravnomerno pojačavaju silu kočenja. Ne može da ne koči-ne koči- ne koči, pa onda naglo blokira. Ni jedne te neće prebaciti preko kormana čim ih pipneš. Jedino ćeš dobre moći jednim prstom da povlačiš i što više stisneš, tako osećaš kao da linearno, postepeno raste sila kočenja. Tu ni sama dužina hoda nije toliko bitna, koliko sam pritisak. Kad navežbaš, čak i bolje da je kraći hod, onda ne zgnječiš ostala četiri prsta, dok sa jedan, ili dva prsta povlačiš kočnicu. Tako se bicikl i lakše kontroliše po neravnom terenu.


Inače, prednost hidraulike je što se ne mora podešavati kako se troše pakne - to radi sama kočiona tečnost. Što se ostalog tiče, jesu malo jače, ali dobra mehanika radi posao za sve pare. Te promax su verovatno niža klasa kočnica, ali nisu sve mehaničke loše.

Meni za agresivnu vožnju po gradu Deore V-brake rade fenomenalno posao! Bajs staje u mestu i na suvom i na mokrom. Mogu blokirati točak kad hoću, mogu ga dići na prednji, šta god želim. Uvek predvidive, uvek dobre.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#19 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 15 May 2015 - 07:39 PM

Imao sam shimano mehaniku 2 godine i vozio pretežno po šumi, kočio sa jednim prstom. Pređoh na hidrauliku ima i bite point šraf i šraf za podešavanje ručice, za sad je sve podešeno kao i na mehaničkim što je bilo, dok malo ne steknem osećaj, posle će biti dodatnog podešavanja. Zbog tih podešavanja i veće snage kočenja sam prešao na hidrauliku. 

Mehanika je jako jednostavna za održavanja, pogotovo kočnice kao što su BB7. Jednom godišnje zameniš sajle, i pakne kad se potroše. Nema vazduha, korozivnih ulja i ostalih komplikacija. Hidraulika je jednostavan sistem, al je njegovo održavanje komplikovano i zahteva specijalan alat. 

Što se tiče modela kočnica, za SLX sam pogledao i ima samo "reach" adjuster tj udaljenost ručice od kormana al ne i bite point, koji u suštini i nije tako preko potreban jer hidraulika sama pomera klipove u odnosu na potrošenost paknova, mada ja volim kad ima raznih podešavanja pa da se sa tim igram :)

 

Moj glas ide za Avid mehaniku zbog jednostavnosti održavanja i manje početne cene.


  • 0

#20 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 May 2015 - 10:10 PM

Hidraulika je isto jednostavna, samo drugačija. Skontaš i to kako ide, posle je lako. Ako bih montirao diskove na bajs, voleo bih da su hidraulični. Kad je bal, nek' je bal, što kažu. :)
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png






Also tagged with one or more of these keywords: hidraulika

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika