Jump to content


Fotografije

Kočnica čudno radi

kočnica disk hidraulika

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
11 odgovora na ovu temu

#1 Hetzer

Hetzer
  • Members
  • Pip
  • 21 posts

Postavljeno 22 January 2015 - 09:27 PM

Pozdrav ljudi,

 

Već neko vreme (ima sigurno godinu dana)imam čudnu situaciju sa zadnjom kočnicom.

Kada ne vozim biciklu više dana, zadnja kočnica skoro pa prestane da radi. Stisnem ručicu do samog kraja ali je usporenje skoro neosetno, iako se čuje trenje paknova o disk. Ako umereno koristim zadnju, tek posle 2-3 vožnje sa razmacima od ne više od jednog dana, zadnja kočnica počne da radi kako treba. Ponekad je dovoljno da je baš forsiram tokom jedne vožnje kako bi počela da radi kako treba. Kad proradi, tada radi sasvim fino. Međutim, ako napravim pauzu par dana, eto opet problema. Kao da joj treba da se zagreje ili tako nešto. Probao sam i sa grejanjem paknova ne bi li isparilo neko ulje koje je možda kapnulo na njih, ali ne pomaže. Tom prilikom sam i video da paknovi još nisu istrošeni.

Nisam neki majstor pa mogu samo da nagađam o čemu je reč.

U pitanju su kočnice Shimano BR-M575 i disk 160mm.

 

Ima li neko ideje u čemu je problem i kako ga rešiti?

 

Hvala!


  • 0

#2 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 22 January 2015 - 09:43 PM

1. Paknovi, nema veze sto nisu potroseni, mozda su pregoreli... Skines i malo osmirglas
2. Celjust, mozda ne radi kako treba i ne izbacuje klip dovoljno da paknovi uhvate disk... Skines i probas da ocistis, podmazes
3. Imas vazduha u sistemu ili malo ulja

P.S. grejanje paknova dovodi do pregorevanja samim tim i loseg kocenja... Usput receno ako je kapnulo ulje na kocenje mozes da zaboravis jer ga nece biti

Ako nisi vican samostalno da uradis savet je da ides kod nekog majstora, jer nestrucnim radom moze da se napravi veca steta od koristi.
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#3 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 January 2015 - 10:53 PM

Skuplja se prljavština, vlaga i slično. Poželjno je pre vožnje probati kočnice, pa ako rade čudno, jedno jače kočenje da se lepo očiste i zagreju. To je sasvim normalno za disk kočnice koliko znam.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#4 Hetzer

Hetzer
  • Members
  • Pip
  • 21 posts

Postavljeno 23 January 2015 - 07:45 AM

Hvala na savetima.
Majstor mi ne gine, u svakom slucaju jer ne bih da napravim gore nego sto jeste. Što se nabrojanog tiče, jedino mislim da nije vazduh u sistemu jer ručica ni malo ne "propada" kad se stiska.

 

Znam da im treba malo da se očiste ali prednja hvata uvek dobro, a zadnjoj uvek treba par dana.


  • 0

#5 vivicav

vivicav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 567 posts
  • LocationПанчево

Postavljeno 23 January 2015 - 07:50 AM

Ако на први стисак ручица има исту дужину хода и тврдоћу, као и на сваки наредни, онда нема ваздуха у систему....


  • 1

#6 nikolasrbija

nikolasrbija
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 228 posts
  • LocationZemun

Postavljeno 23 January 2015 - 12:10 PM

Ako umereno koristim zadnju, tek posle 2-3 vožnje sa razmacima od ne više od jednog dana, zadnja kočnica počne da radi kako treba. Ponekad je dovoljno da je baš forsiram tokom jedne vožnje kako bi počela da radi kako treba. Kad proradi, tada radi sasvim fino. Međutim, ako napravim pauzu par dana, eto opet problema. Kao da joj treba da se zagreje ili tako nešto. Probao sam i sa grejanjem paknova ne bi li isparilo neko ulje koje je možda kapnulo na njih, ali ne pomaže.

 

Ако на први стисак ручица има исту дужину хода и тврдоћу, као и на сваки наредни, онда нема ваздуха у систему....

Po ovome sto je napisao nema istu duzinu i tvrdocu. Posle izvesnog vremena se hod skracuje a tvrdoca povecava. Mislim da ima vazduha u sistemu.

Da je kapnulo ulje,za koje nisi siguran da je kapnulo,ne bi radila fino,kad proradi,kao sto si napisao.

Javi kad resis,u cemu je bio problem.


  • 0

#7 vivicav

vivicav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 567 posts
  • LocationПанчево

Postavljeno 23 January 2015 - 02:07 PM

Ја сам само навео чињеницу за једноставно утврђинање присуства гасног флуида (не мора бити ваздух) у течном флуиду (кочионо уље). Код исправних кочница је могуће јако стиснути ручицу, у зависности од подешавања, можда и до самог краја. Колико сам ја разумео колега Hetzer је описао ситуацију типичну за лоше трење (фрикцију) или блокирање клипова, па шта год био разлог тога. Моја опаска је била  жеља да се у једној реченици помогне око дилеме има ли или нема гасног флуида у хидрауличном систему било које врсте... :smile:


  • 0

#8 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 23 January 2015 - 02:42 PM

Hidraulične kočnice su veoma jednostavan mehanizam, ali ko nije to nikad radio, ili nije bar pročitao sve što treba, može biti malo problematično. 

 

Išao bih redom:

 

Odmastiti i očistiti diskove i pakne (sprej za čišćenje diskova je oko 500 dinara u svakoj hobi ili auto radnji).

 

Očistiti kočione klipove (i sve kanale kuda ide tečnost). Sama procedura zavisi od kočnica.

 

Sipati novo ulje i odzračiti sistem.

 

Posle svega, dobro je "napumpati" malo ručicu kočnice i kad baš tvrdo pritiska vezati onom zip trakom, ili jakom gumom ručicu tako da ostane stisnuta i ostaviti preko noći. Ovo barem radi dobro kod moto kočnica - pritisak otera sav vazduh u vrh posude za sipanje ulja. Nisam 100% siguran kakva je priča sa bici kočnicama jer računam da se pune baš do vrha kako bi se bajs mogao okretati i naopačke.

 

 

U svakom slučaju, malo čitanja na temu, pa 5 minuta pored nekog ko se razume i hoće da objasni, uz malo smisla za mehaniku i sve bude jasno - sistem je jednostavan.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#9 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 23 January 2015 - 02:57 PM

Nisam 100% siguran kakva je priča sa bici kočnicama jer računam da se pune baš do vrha kako bi se bajs mogao okretati i naopačke.

Upravo je tako.

Blejdovanje je prosta prica, samo sto se od toga napravi drama i ispadne komplivano. Zavisno od modela do modela, ali princip je isti. Niko nista nije uspeo iz prvog pokusaja da uradi. Ko jeste skidam kapu i povlacim rec :)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#10 Hetzer

Hetzer
  • Members
  • Pip
  • 21 posts

Postavljeno 23 January 2015 - 06:59 PM

Nađog dosta uputstava po interenetu, mada mislim da ću ipak kod majstora ovih dana, koliko god me vuklo da sam probam. Nisam do sada oko toga nikad čačkao, a nemam ni pravi alat. Pitaću majstora da budem tu i gledam šta radi. :)


  • 0

#11 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 23 January 2015 - 09:16 PM

 Pametna odluka  n2:thumbsup


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#12 Hetzer

Hetzer
  • Members
  • Pip
  • 21 posts

Postavljeno 23 January 2015 - 10:27 PM

Pohvala iskusnijeg bicikliste zlata vredi. :)


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: kočnica, disk, hidraulika

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika