Jump to content


Fotografije
- - - - -

Beograd: Biciklistički saobraćaj u planiranju grada

pdr plan detaljne regulacije planovi detaljne regulacije beograd belgrade urbanizam saobracaj sekretarijat za urbanizam urbanisticki zavod

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
103 odgovora na ovu temu

#41 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 February 2015 - 04:44 PM

Одосмо од теме, зато нисам хтео да коментаришем раније. Али, занимање онога ко крши закон и евентуална тужна животна прича нису битни.

@Fallout, нисам мислио на паркинг унутар дворишта. Такав простор чак и постоји, али тамо ови неће.

 

Кога занима, овде може да види о чему се ради, на неколико слика (на почетку): https://www.youtube....h?v=mPgJBeG6NW8

Ко жели да причамо даље о томе, нека отвори нову тему. Ово је заиста као да и сами паркирамо у Милошевом дворишту.

 

@grbic Али постављање превише захтева значи расплињавање, губљење фокуса и времена. И на припреми и на "гурању". На задовољство надлежних.


  • 0

#42 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 February 2015 - 04:55 PM

Милоше, можеш ли да поставиш графички приказ тих планова детаљне регулације у jpg формату? Хтедох да погледам детаљније, за случај да неки део познајем, али немам ништа што отвара dwg фајлове.


  • 0

#43 lakiubeogradu

lakiubeogradu
  • Members
  • Pip
  • 15 posts

Postavljeno 18 February 2015 - 04:56 PM

Zato je BICIKLO za mnoge ljude SPAS jer ne moraju kupiti duznickim parama auto, stizu do posla i oposljavaju ostale potrepstine, a mogu po svojoj volji da obilaze, prolaze ili putuju, pri tome obavljaju aerobnu zdravu aktivnost, ili po naski disu punim plucima i pokrecu tijelo uz prijatan psiho-fizicki ugodjaj, pa bivaju zdraviji, snazniji i ljepsi, a uz sve to i mnogo manje ovisni o sistemu i vladajucim kreaturama koje ih zele sasvim potciniti, a oni se vjecno i lagodno bogatiti, izivljavati i vladati.

 

Svaka ti je na mestu, ja samo imam više optimizma nego ti. Mislimd a ej suština samo u lobiranju i da će i vlastodršci jednog dana shvatiti sledeću stvar:

- automobili i benzin su uglavnom uvozna roba, dakle Srbija od toga ima relativno malu dobit, ako ne i gubitak, a većina novca koju građani i građanke Srbije daju za to odlazi u inostranstvo;

- da se novac ne troši na automobile i na bezin, on ne bi ostajao nepotrošen, nego bi bio potrošen na neke druge stvari, bio bi potrošen LOKALNO, možda za kupovinu kvalitetnijih prehrambenih proizvoda ili za češći odlazak u kafanu.

 

Ovo je moja ofrlje pretpostavka, ima tu verovatno još gomila varijabli koje treba uzeti u obzir, ali u svakom slučaju postoje članci po internetu koji pokazuju da pospešivanje biciklističkog saobraćaja dovodi i do ekonomskog uspeha u kvartovima u kojima se to čini. ;) Dakle, biciklistički saobraćaj čak i prevazilazi tu saobraćajnu funkciju, a ima i mnoge društvene funkcije koje su itekako korisne za lokallne zajednice.

 

 

 

блокирање улица за саобраћај


Ovo je jedna od najčešćih grešaka koje i organi vlasti u komunikaciji čine  kada kažu "saobraćaj" misle samo na automobilski saobraćaj, ili kako ga oni nazivaju, "kolski". Ulica koja je blokirana za saobraćaj ne postoji, jer postoje i pešački i biciklistički saobraćaj. Morao sam da skrenem pažnju. :)

 

Drago mi je da se diskusija na ovu temu razvila koliko jeste!


  • 0

#44 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 February 2015 - 05:13 PM

Лаки, не знам како ти је успело да и у оригиналној поруци избришеш " моторних возила". ;) Мада, тако ризикујемо да неко помене слетање једрилица. Опет, пешачки саобраћај не постоји, јер пешак није дефинисан као возило. ;) Елем, лобирање је увек битно, али бициклистима недоступно, притом веома споро, а ја сматрам и да је у питању криминална активност. Зато сам пре за варијанту да се окупљамо често и масовно и да будемо веома гласни. А за то треба имати некога ко ће на окупљањима да држи мегафон и да каже оно што је битно. Не да смирује страсти, не да долива уље на ватру, него највише у смислу "доста је било" и "овако више не може".


  • 0

#45 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 February 2015 - 08:04 PM

Почињем да причам са самим собом...

Ево колико је наша држава смехотресна. С једне стране нас убеђују како је бициклиста мало, да инфраструктура није ни потребна, да нико не би возио, да смо луди, итд. А гле шта пише на сајту нашег Министарства иностраних послова, у оквиру напомена за Канаду (нажалост, не идем, случајно нешто гледао):

 

"У граду треба посебно обратити пажњу на велики број бициклиста (...)", па потом и "Ради унапређења безбедности и смањења загађености ваздуха, у Отави је уведена посебна коловозна трака само за бициклисте. Трака, ширине 1.50 метара, обележена је зеленом бојом и обезбеђена високим ивичњаком. Мере физичког одвајања бициклистичких стаза од коловоза смањиле су број страдалих у саобраћајним удесима у центру града за 40% и вишестуко поспешиле употребу бицикла као превозног средства."

 

Ај рест мај кејс, што би рекли.

ЛИНК НА САЈТ (па секција Транспорт)


  • 0

#46 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 18 February 2015 - 08:42 PM

...Ради унапређења безбедности и смањења загађености ваздуха, у Отави је уведена посебна коловозна трака само за бициклисте. Трака, ширине 1.50 метара...

ako sam te dobro razu*mo svi da kupujemo karte za Ottawu :)

sori, nemogoh odleti


  • 0

#47 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 18 February 2015 - 08:49 PM

ako sam te dobro razu*mo svi da kupujemo karte za Ottawu :)

sori, nemogoh odleti

Ili da nam daju pelcer za stazu i smanjenje zagadjenja vaduha :)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#48 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 February 2015 - 10:25 PM

ako sam te dobro razu*mo svi da kupujemo karte za Ottawu :)

 

Не, него треба сви да скупимо паре и доведемо њихове надлежне у Београд.

Или оне из Амстердама, Копенхагена... Ма, и Новосађани би препородили Београд. Да не спомињем Осијечане.

 

У ствари, Ралф је и имао такву идеју када је 2013. довео Марка из Холандије, али је Секретаријат за саобраћај само ескивирао догађај. Можда треба циљати на градског менаџера и градоначелника, ако неко има пролаз до њих.


  • 0

#49 draganninkovic

draganninkovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 380 posts

Postavljeno 18 February 2015 - 11:05 PM

Slažem se sa tobom.A možda bi trebalo razmisliti o udruživanju NSBI i Ulice Bgd.Zajedno bi bili masovniji ,jači,organizovaniji.Novosadjani da podrže Ulice kada imaju neku akciju a Ulice da uzvrate kada NSBI pokreće neku ideju,nikada nije previše ljudi kada pokrećeš ovakve akcije. Verovatno bi se tu mogle iskoristiti i neke veze u administraciji(republika,pokrajina).Dobrih ideja ima na obe strane.Kako bi bilo lepo npr "Biciklisti Srbije" ili tako nešto slično n2:compy .Da li si razmišljao o tome da kontaktiraš NSBI?


  • 0

#50 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 February 2015 - 11:30 PM

Бициклисти Србије свакако је одлична идеја. И потребна. Да се удружујемо, координирамо и да се сви фокусирају на заједничке идеје. Ако мене питаш да ли сам размишљао да контактирам НСБИ - нисам. Како рекох, ја стварно немам времена ни снаге (а ни неких других ресурса). Мада сам Марка упознао 2013, јер је мој краак филм Rejuvenate - Joy of Cycling победио на Бициклана Фесту. :) Колико знам, он је и члан форума (мада не знам колико је активан, повремено је извештавао овде о НСБИ иницијативама).


  • 0

#51 draganninkovic

draganninkovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 380 posts

Postavljeno 19 February 2015 - 07:53 AM

Razumem te.Meni je ovo palo na pamet jer vidim da postoje pojedinačne inicijative(Forum,NSBI,Ulice...)i sve to lepo funkcioniše u toj lokalnoj varijanti.Kada treba artikulisati i tražiti (s punim pravom) od nadležnih činilaca da čuju zahteve i potrebe biciklista čini mi se da pojedinačni pokušaji(Miloš,ti....) nemaju pravu snagu.Kada bi iza takvih pametnih pojedinaca,koji imaju jasne i praktične predloge koji bi svima u saobraćaju doneli boljitak ,stala jedna veća,brojnija grupa ljudi iz više gradova Srbije ne bi oni koji su zaduženi za tu oblast tako omalovažavujuće mogli da se odnose.Ja ovo sve pričam kad bi bilo šta bi bilo,a u suštini ne znam kako će reagovati ljudi sa Foruma? Možda pripadam grupi ljudi koje neki zovu "idealistima",ali moj je moto da "ako je dobro svima i meni će biti dobro",a da bi tako bilo moramo svi pomalo da odvojimo vremena i energije.Neću da idem u širinu,videćemo kako će sve ovo što ti radiš(informišeš) imati odjek prvo na Forumu,a možda se ukluče i NSBI,Ulice.. .. Veliki pozdrav,i nemoj da kloneš,imaš odlične ideje,znanje,kad tad će to biti potrebno ovom društvu.


  • 0

#52 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 February 2015 - 04:30 PM

Кад причамо о унапређењу бициклизма, ево једноставног питања - колико вас је "све по списку" СББ-у када су, уместо најављених преноса бициклистичких трка, пуштали фудбал? Ја сваки пут, али имам утисак да наш народ нема навику да се буни за нешто нормално, за нешто где је закинут и преварен. Него углавном тражимо дозволу да и ми закидамо друге. У фазону, није проблем ако ти Макси не врати кусур, него ако сељак на пијаци неће да ти поклони 200 грама воћа више. То је оно што мене највише нервира у српском менталитету. Увек истерујемо правду на погрешном месту. Као да се већини возача фућка за смањивање гужви у саобраћају, него само хоће да буду једини који смеју да користе улице, па макар стајали у месту по цео дан. И кад год им јасни примери градова широм света показују да је ситуација боља што се мање користе аутомобили, наши "стручњаци" само одмахују главом. Не, не и не. Знам људе који једва састављају крај с крајем, али су купили ауто на кредит и уопште их не занима опција у којој би им живот био лепши и лакши без аута. Фасцинантно.


  • 0

#53 lakiubeogradu

lakiubeogradu
  • Members
  • Pip
  • 15 posts

Postavljeno 19 February 2015 - 09:19 PM

Slažem se sa tobom.A možda bi trebalo razmisliti o udruživanju NSBI i Ulice Bgd.Zajedno bi bili masovniji ,jači,organizovaniji.Novosadjani da podrže Ulice kada imaju neku akciju a Ulice da uzvrate kada NSBI pokreće neku ideju,nikada nije previše ljudi kada pokrećeš ovakve akcije. Verovatno bi se tu mogle iskoristiti i neke veze u administraciji(republika,pokrajina).Dobrih ideja ima na obe strane.Kako bi bilo lepo npr "Biciklisti Srbije" ili tako nešto slično n2:compy .Da li si razmišljao o tome da kontaktiraš NSBI?

 

Radimo to. Ja sam jedan od tri osnivača udruženja Ulice za bicikliste, trenutno neaktivan tamo, radim na svom blogu Beociklizacija, ali sarađujemo. Svi sarađujemo i sa NSBI i sa mnogima, u toku toplijih dana mi idemo na njihovu Kritičnu masu i oni dolaze na našu. Aktuelni zajednički angažman je oko izmena ZOBS-a. Dakle, imamo neformalnu mrežu i to nismo samo mi, tu je i Šabac i još neki. Dobra je ideja da se taj nastup formalizuje, da. Premda, trenutno radimo i na tome, ali na beogradskom nivou, pokušavamo da napravimo koaliciju beogradskih udruženja, pa da vidimo kako i šta dalje. Možda to postane i srpska koalicija. :)


  • 0

#54 draganninkovic

draganninkovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 380 posts

Postavljeno 19 February 2015 - 10:50 PM

Radimo to. Ja sam jedan od tri osnivača udruženja Ulice za bicikliste, trenutno neaktivan tamo, radim na svom blogu Beociklizacija, ali sarađujemo. Svi sarađujemo i sa NSBI i sa mnogima, u toku toplijih dana mi idemo na njihovu Kritičnu masu i oni dolaze na našu. Aktuelni zajednički angažman je oko izmena ZOBS-a. Dakle, imamo neformalnu mrežu i to nismo samo mi, tu je i Šabac i još neki. Dobra je ideja da se taj nastup formalizuje, da. Premda, trenutno radimo i na tome, ali na beogradskom nivou, pokušavamo da napravimo koaliciju beogradskih udruženja, pa da vidimo kako i šta dalje. Možda to postane i srpska koalicija. :)

Odlično,5*


  • 0

#55 lakiubeogradu

lakiubeogradu
  • Members
  • Pip
  • 15 posts

Postavljeno 26 February 2015 - 02:23 PM

Pozdrav svima. Evo, obrađen je još jedan plan, ovog puta GENERALNE regulacije. Plan je urbanistički dosta detaljan, ali u smislu saobraćaja oskudan. Biciklističke staze planiraju se proizvoljno, farbanjem trotoara, iako postoji dovoljno prostora za kvalitetniju biciklističku infrastrukturu u ovom prigradskom naselju u kome se bicikli već u velikoj meri koriste kao prevozna sredstva. Neizostavno, planiraju se i "upušteni" ivičnjaci, što je termin koji se može proizvoljno tumačiti i rezultovati nepristupačnim prelazima ulica.

 

Dobanovci su postali poznati po velikoj petlji za obilaznicu, ali ipak tu postoji i naselje, ravničarsko, gde se lokalci prevoze biciklima, i to treba dalje motivisati dobrom biciklističkom infrastrukturom.

 

Pogledajte više o tome: http://www.bck.rs/be...toaru-dobanovci

 

Jedan od predloga:

 

3907903_orig.png

 

Lep pozdrav!


  • 0

#56 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 26 February 2015 - 02:48 PM

Interesantni su ovi predlozi sa biciklističkom stazom u oba smera. Moja primedba jesu suviše uski trotoari. 180cm je najmanja širina pešačkih staza za nesmetano funkcionisanje u oba smera.


  • 0

#57 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 26 February 2015 - 02:57 PM

Moja primedba je da biciklisticka staza ukopana ili izdignuta nije mnogo bezbedna za voznju biciklom plus smanjuje stvarnu sirinu pa se od 1.6 metara dobije 1.2 metra korisne povrsine. Ako je biciklisticka staza pored pesacke ne treba ih fizicki razdvajati jednu od druge, em je bezbednije em jeftinije za gradnju i odrzavanje. Uvek ce biti pesaka koji ce hteti da prosetaju biciklistickom stazom ili dece koja voze rolere, skejtove pa zbog ivicnjaka nema obilazenja. Koja je svrha drveca izmedju kolovoza?


  • 0

#58 lakiubeogradu

lakiubeogradu
  • Members
  • Pip
  • 15 posts

Postavljeno 26 February 2015 - 03:08 PM

Interesantni su ovi predlozi sa biciklističkom stazom u oba smera. Moja primedba jesu suviše uski trotoari. 180cm je najmanja širina pešačkih staza za nesmetano funkcionisanje u oba smera.

 

Trotoari su tako bili planirani, iskreno promaklo mi je da ih proširim. Planeri su za ove ulice III reda samo umesto biciklističkih staza koje ja predlažem predvideli zelenu štraftu, bez drvoreda. Samo sam zamenio tu zelenu štraftu biciklističkim stazama.

 

 

Moja primedba je da biciklisticka staza ukopana ili izdignuta nije mnogo bezbedna za voznju biciklom plus smanjuje stvarnu sirinu pa se od 1.6 metara dobije 1.2 metra korisne povrsine. Ako je biciklisticka staza pored pesacke ne treba ih fizicki razdvajati jednu od druge, em je bezbednije em jeftinije za gradnju i odrzavanje. Uvek ce biti pesaka koji ce hteti da prosetaju biciklistickom stazom ili dece koja voze rolere, skejtove pa zbog ivicnjaka nema obilazenja. Koja je svrha drveca izmedju kolovoza?

 

Za sklapanje ovih grafika, koristim streetmix.net, pa tako staze izgledaju duboko ukopane jer su njihovi elemnti vizuelno takvi, ipak praksa izgradnje staza ovde u Beogradu je takva da se to uglavnom ne radi. Mada, smatram da su novosadske biciklističke staze bolje, jer su nivelaciono, tj. visinski bliže kolovozu, a par cm spuštene u odnosu na pešačke staze. Dobro je odrađena u Beogradu npr. staza između Mosta na Adi i one nizbrdice ka marini kod Ade Ciganlije, jer je odvojena od pešačke staze onim spuštenim, blago nazubljenim ivičnjacima koje su koristili na raskrsnicama u Novom Beogradu. Ti ivičnjaci nisu dobri za raskrsnice, ali su dobri za to da kažem sugestivno razdvajanje biciklističke od pešačke staze, da bi ako pešak stupi na biciklističku stazu ili biciklista na pešačku mogli da osete tu malu promenu u visini i vrate se na svoju površinu. Sugestija primljena, potrudiću se da ubuduće to objasnim u primedbi.

 

Svrha drveća između kolovoza je usporavanje saobraćaja, kako je urađeno i u Krunskoj ulici, gde se ova mera pokazala vrlo efektnom. Naravno, suština predloga je u biciklističkim stazama kako je ispisano u tekstualnom delu.


  • 0

#59 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 February 2015 - 03:25 PM

Ја бих увек ставио најмање метар траве између тротоара и бициклистичке стазе/коловоза.

У свим новим насељима, прописао бих минимум 50 метара удаљености било каквих објаката од улице, укључујући и киоске.

Тротоари јесу сувише уски. Постојећи закон предвиђа минималну ширину од 1,6 метара. Ја бих ставио 3 метра за нове улице.

 

@Душан Осим што оплемењује простор и повећава квалитет живота, дрвеће служи и повећаној безбедности. Смањена је опасност од улетања возила у супротни смер и од заслепљивања фаровима. Такође, дрвеће може да смањи количину снега и кише који долазе на коловоз. Наравно, један метар није увек довољан, а проблеми нарочито настају уколико је потребан и аутобуски, а нарочито тролејбуски и трамвајски саобраћај.

 

Графички приказ јасно наводи да је бициклистичка стаза ширине 1,6 метара, а заштитни ивичњак додатна 0,4 метра, па нема никаквог смањивања "корисне површине". Ширина бициклистичке стазе свакако треба да буде довољна да се двоје бициклиста међусобно мимоиђе.

 

ЕДИТ: Дрвеће знатно смањује и количину буке која допире до околних зграда.


  • 0

#60 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 26 February 2015 - 03:41 PM

Onda ovi što su planirali nemaju veze sa životom :)  Kada se crta nekakv idejni plan ulice uvek se prenaglase razlike u nivelaciji, jer 10cm u razmeri 1:200 ili 1:500 se ni ne vidi, tako da to i nije primedba.

Što se tiče drveća, ono svakako ima mnogostruku funkciju, kako je gore @caneeee napisao, ali najviše štiti od sunca u letnjem periodu i filtrira vazduh. 

Fizičko odvajanje bici staza od pešačke zone je prilično funkcionalno, međutim ako se parking nalazi uz bicklističku stazu cela poenta fizičkog odvajanja se gubi, jer će ljudi non stop prelaziti kako bi stigli do automobila. Ne moraju sve prepreke biti fizičkog karaktera, pogledajte u bankama ili drugim javnim objetkima recimo, stubiće povezane kanapom, ili linije iscrtane na podu. Svako od nas ih može preskočiti međutim mali je broj onih koji to čine, dakle to je neka vrsta sugestivne mentalne barijere. Možda se ovo može iskoristiti za odvajanje bici staza od pešaka, različitim popločanjem, bojama i teksturama materijala. Razmisli o ovome sledeći put kada budeš radio predlog. Ne bi bilo loše dodati i pogled od gore kako bi dodatno pojasnio svoj predlog.

Mada ono što sam naučio i čak pročitao u jednoj knjizi vezanoj za urbanizam jeste, "Ljudi su stoka", u smislu da se grupa ljudi ponaša kao krdo nekih životinja i ovo, i ako je ovako grubo formulisano, je živa istina.


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: pdr, plan detaljne regulacije, planovi detaljne regulacije, beograd, belgrade, urbanizam, saobracaj, sekretarijat za urbanizam, urbanisticki zavod

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika