Jump to content


Fotografije
- - - - -

Beograd: Biciklistički saobraćaj u planiranju grada

pdr plan detaljne regulacije planovi detaljne regulacije beograd belgrade urbanizam saobracaj sekretarijat za urbanizam urbanisticki zavod

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
103 odgovora na ovu temu

#21 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 February 2015 - 11:42 PM

@LeNgenda Лепо ме и насмеја. :) Елем, Београд има пуно брда, али далеко од тога да их други немају. Заборављаш и да не раде сви у центру. А ту су и становници Врачара и Црвеног крста који би очас посла стизали до центра бициклом. Слично је са Звездаром. Ја сам радио близу Таквуда и испод Народног позоришта. Са Лабудовог брда, најбрже сам стизао - бициклом, 40-45 минута. И то преко Кошутњака. Ибарском све низбрдо до Аде, онда на стазу. Мотором 45-60 мин, бусом око 90. Нису брда баш толики проблем, бар не сва. А кад неко почне да вози, врло брзо стекне кондицију. Плус би цео НБгд лагано стизао на посао у центар, прескачући гужве на Бранковом мосту. Са бољом инфраструктуром и културом за бициклисте, било би још боље.

 

И не слажем се да бициклиста већ има тамо где бицикл има смисла. Извини, комшија. :) Већ нас има свуда, па и тамо где, по теби, "нема смисла". Поента је да би нас било десет пута више да се неко надлежан мало потруди. Ако погледаш неки од клипова, сви кажу исто - ако изградиш, они ће доћи. Дакле, направимо инфраструктуру, организујмо саобраћај и много више људи ће свхатити колико им је бициклом и боље и лакше. Па замисли само уштеду за четворочлану породицу која би да оде до Аде? Сад су им карте за бус 720 динара, као да иду до Будимпеште. Плус ако би деца тамо да изнајме бицикле и возе... Или, натрпај бицикле на кола (питај за цене носача ако смеш ;)), плати гориво, па онда и паркинг на Ади. Овако, на бицикле и удри. А баш су то циљне групе, а не ми залуђеници за бициклизам.

 

Иначе, НБгд је најнасељенија општина. Замисли колико би био растерећен саобраћај када би 30 % њих користило бицикл, а још 40 % градски превоз? Колико би свима било лакше и боље? Колико би мање пара било потребно за улагања у пропали систем регулације и развоја саобраћаја, изградње и одржавање нових улица? Шта са парама које нестану у гориву док се стоји у колонама, чак и на ауто-путу? Шта са психофизичким здрављем? Колико нас кошта лечење? Итд.

 

@grbic Зато се и почиње блокадом недељом, када саобраћај у граду скоро и не постоји. С друге стране, управо је у томе поента - тим возачима све смета и они би за себе 100 % сваког простора. Па не може. :) А и доказано је искуствима других да то води само у још веће проблеме. Искуства показују да се напред иде само тамо где возачи ГУБЕ на значају. Но, погледај клипове. А за Кеј се слажем. Она стаза је рекреативна, никако замена за кретање улицом. Дакле, за оне који "путују", мора да се смисли нешто друго.


  • 0

#22 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 February 2015 - 05:35 AM

Sve se slažem što pišeš u ovoj temi, Cane. Pametno, razumno. Jedino što se bojim da je taj rat kod nas unapred izgubljen. Biciklista nema dovoljno ni po NS, koji je izmišljen za bajs, da bi se nešto poguralo, promenilo, a kamo li u BG.

 

Sa druge strane, to što aktivisti ne mogu ništa da izguraju me nikad nije sprečavalo da svugde i gotovo uvek idem bajsom.  :)

 

 

Nadam se da grešim i da će Beograd postati novi Amsterdam... u svakom pogledu.  :) 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#23 zoran031

zoran031
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 392 posts
  • LocationUzice

Postavljeno 16 February 2015 - 02:43 PM

Iako me ne dotiče saobraćaj u Bgd, a ono kad se zadesim kolima, baš je pakleno i naporno, sve u svemu dzungla, nije vam lako, ali teško da se može nešto napraviti, a voleo bi kad bi uspeli bar deo tih želja da vam se ostvari. Ne razumem se u te staze, jer ih nemamo, al zato imamo Kadinjaču, Ponikve, Kremna, Taru, Rožanstvo, Zlatibor, mnogo nam je bolje od vasih staza i zdravije, nema  dima i smoga, saobraćaj manjeg inteziteta, ma da ne navlačim bes i ljutnju pojedinih kao kolega Noves, dosta vam je i vaših muka u  Bgd saobraćaju, ovo mi je privuklo pažnju:

 

http://www.rts.rs/pa...to-put“ .html, 

 

a najjači utisak:

 

Izgradnja „biciklističkog auto-puta“, čiji se troškovi procenjuju na 217 miliona evra, trebalo bi da bude završena 2016. godine.

 


  • 0

  5926 km u pola 2012    15605 km u 2013   11674 km u 2014   11858 km u 2015   7577 km u 2016   5423 km u 2017   prebačeno 12000 km u 2018

 

Da citiram profesora:

-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli


#24 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 February 2015 - 05:16 PM

@zoran Није ни Београд цео исти. Моје брдо је као да си на Космају. Свеж ваздух, лепо и здраво, има и лепог погледа и природе на све стране. Само људи имају идеју да ауто могу да оставе где год пожеле. Не фрижидер, спаваћу собу, кухињу, тепих или телевизор. Само кола. Мораћу да ставим трпезаријски сто на сред Теразија и седнем да ручам са пријатељима. Да видимо да ли ће и то да буде свима нормално. А баш хтедох да поставим линк за стазу у Лондону. О томе се прича већ пар година. Али, поента је да не мора уопште да кошта толико. Осим тога, ту су укључени и високи трошкови радне снаге тамо, скупе разне дозволе, градња у отежаним временским приликама, итд. Али, може и Мадрид да буде фантастичан пример бициклистичке инфраструктуре, са... мислим да се зваше Зелени круг, стаза око целог града.

 

@Fallout А можда смо већ у ситуацији да више и не треба бити разуман? Ко зна. С друге стране - зашто мислиш да активисти не могу ништа да изгурају? Ја сам издејствовао један пешачки прелаз у крају (за други "нема пара", а супротно закону, неће да кажу колико кошта). Неки су аутомобиле почели напрасно да склањају са тротоара, очигледно су мало упозоравали. Уосталом, и бициклистичка ситуација је ипак све боља, барем у односу возача према нама. Вероватно зато што је све више наших који путују по "нормалном свету" (није потребно далеко ићи) и све мање оних који се хвале како никада нису имали пасош. Моје искуство јесте да је однос возача сваке године нешто мало бољи. Уз довољно активизма, био би и далеко бољи. Са још више бициклиста, па би опет било боље.

 

Елем, није свако побољшање заслуга неког политичара који се, ето, "сетио". Много тога је резултат ко зна чије приватне иницијативе. Која је била довољно упорна, довољно осмишљена и... довољно јефтина.

 

Једна од ствари које бих ја волео да видим јесте управо нека стаза око Београда и то земљана. Багер да раскрчи терен, трактор га преоре и мало поравна, а онда ваљак утаба. И ето фантастичне стазе. Ваљак прође поново пред сваку другу-трећу сезону и то је одржавање. Класичан улични ваљак и багер су таман довољне ширине, за почетак. Једног дана, ако буде пара, може и да се асфалтира.

 

Бтв, имао сам и идеју да направим сајт са приказом постојеће бициклистичке "инфраструктуре" у Београду, уз савете како најбоље стићи до разних занимљивих локација бициклом - од Обедске баре и Аде, до куће војводе Степе и спомен-парка Јајинци. За много тога имам већ и филмове. Али, нема се баш толико времена.


  • 1

#25 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 February 2015 - 06:39 PM

Koliko vidim ima slaganja da treba preduzimati najjednostavnija resenja, iluzorno je ovde ocekivati resenja koja su zastupljena u zemljama sa razvijenom biciklistickom kulturom i infrastrukturom…na moju veliku zalost, ali to je realnost.

 

Opet, koliko sam shvatio iz postova, mali je broj onih koji se obracaju nadleznim komunalnim i inspekcijskim sluzbama za resavanje problema biciklista.

Imate ideju korisnu za drustvo, napisite im mail sa obrazlozenjem.

 

Imali smo ovde temu “Reflektujuci prsluk”, koliko vidim ta tema ima 3372 pregleda, ucestvovao sam na njoj, koliko je od tih 3372 posetilaca uputilo svoje misljenje nadleznima, posto je javna rasprava jos u toku:

-Ministarstvu unutrasnjih poslova, Ministarstvu gradjevinarstva, saobracaja i infrastrujkture saobrcaj i Agenciji za bezbednost saobracaja???

Zasto im se ne obratite…sa svojim predlogom…treba da su svesni da nas ima koji smo zainteresovani, ne mogu sav teret toga da iznese nekoliko biciklistickih udruzenja i par entuziasta.

 

Ne mozemo ocekivati da nase probleme resavaju samo nadlezna ministarstva, a ne bih da ulazim u njihovu strucnost / nestrucnost i njihovu volju za resavanjem nasih problema.  Mada su oni placeni da resavaju probleme gradjana ove zemlje ali…

 

Ono sto je jednostavno i ne kosta mnogo i moguce je uraditi u kratkom periodu je postavljanje:

- horizontalne signalizacije [obeleziti  kolovoz za kretanje biciklista, min 1m od ivicnjaka] na gradskim saobracajnicma

- vertikalnom signalizacijom [biciklisti na putu] obeleziti puteve koji vode prema izletistima u okolini gradova

 

Nadjoh na “netu” da je 2007 na N.Beogradu pocela izgradnja i rekonstrukcija biciklistickih staza, tacno je sto je Caneee rekao da je izvodjac bio Beograd put:

-Izvođač radova je JP „Beograd-put”, sa kojim je Direkcija sklopila ugovor vredan preko 80 miliona dinara. Radovi obuhvataju rekonstrukciju postojećih i izgradnju novih površina, koje će koristiti biciklisti..

Evro je tada bio oko 80 din…to je preko 1 miliona evra, a radili su u 90% slucajeva u okviru pesackih staza, znaci da se osnova staze nije radila i dobili smo na koriscenje nesto sto je samo imitacija biciklisticke infrastrukture. Ne mogu ni da zamislim gde je deo para zavrsio?

 

Zao mi je sto ovde manje vise pricamo samo o Beogradu, to je i tema za gradove u unutrasnjosti.


  • 0

#26 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 February 2015 - 07:35 PM

Прича се углавном о Београду, јер је ту стање најгоре, а требало би да буде најбоље (овде заврши највише народних пара). Притом, неки проблеми и решења се односе и на друга места. Него, из твоје поруке ми делује да ниси никада комуницирао са "надлежним службама"? Исправи ме ако грешим, не мислим ништа лоше. Само да ко није пробао не може да схвати. Да би са њима причао, мораш да будеш на тешким дрогама.

 

Кажеш "хоризонтална сигнализација не кошта пуно". Разумеш ли да ми је Секретаријат за саобраћај рекао да немају пара за цртање пешачког прелаза преко улице са по једном траком? На једном месту је нацртан прелаз који води на ~5 метара земље до тротоара, али нису направили бетонску стазу за пешаке. Кад је блато, пешаци иду улицом. "Нема пара" у буџету за бетонску стазу површине 5 квадратних метара. Пре једно 2 године, послао сам гомилу предлога и покретао иницијативе. Добио више уљудних одговора, све као одлично, супер, јављали ми се и телефоном, и... Ништа. Највећи број ствари "нису надлежни, али ће радити на томе", потом "имаће у виду убудуће" и "нема пара". "Али, само Ви шаљите даље". Да не причам о иницијативама које сам имао (и слао предлоге/примедбе) за уређење саобраћаја у околини, односно само изналажење механизама за просту примену постојећих закона. Не занима их. Ни за шта нису надлежни и ни за шта нема пара, осим за њихове плате. Ја сам гурао више од годину дана и сад немам довољно времена и живаца. Притом сам предалеко да бих подносио писане примедбе, што су баш зато и смислили.

 

Уз то, стално ће да ти цитирају неко своје измишљено истраживање да бициклисти у београдском саобраћају учествују са 5 %. Како знају? 1) Поставили су бројач бициклиста код луке испод Калемегдана. Не пролазиш туда? Не постојиш. 2) Стајали су у најпрометнијим улицама, са све тешким камионима и нервозним возачима (без дозвола и таблица) и нису видели пуно бициклиста, без икакве правно-техничке заштите, да се гурају њима под точкове.

 

Бтв, не заборави да стазе никада нисмо добили на коришћење. Оне су урађене по пројекту (наводно), а пројекат је био само за изградњу/цртање, не за одржавање. Град их никада није преузео, па према томе нема ни обавезе одржавања.

 

Укратко, треба се удружити и постати довољно "јак" да се заинтересује неко јачи од тог Секретаријата. Нажалост, ми бициклисти се не показујемо као нарочито сложни. А најненормалније у свему јесте да наши "надлежни" причају исте приче и троше милијарде на исте ствари као и Данци и Холанђани пре 50 година. Они су схватили да је то све било погрешно, тотално окрећу причу, али до наших "надлежних" то не допире. Њихови погледи допиру највише 4 године у будућност. Фабрички ограничен домашај.


  • 1

#27 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 February 2015 - 08:29 PM

Него, из твоје поруке ми делује да ниси никада комуницирао са "надлежним службама"? Исправи ме ако грешим, не мислим ништа лоше. Само да ко није пробао не може да схвати. Да би са њима причао, мораш да будеш на тешким дрогама.

 

Kako si dosao do tog zakljucka? ...ali nije ni vazno. Nastavi ti po svome.

 

Кажеш "хоризонтална сигнализација не кошта пуно". Разумеш ли да ми је Секретаријат за саобраћај рекао да немају пара за цртање пешачког прелаза преко улице са по једном траком? На једном месту је нацртан прелаз који води на ~5 метара земље до тротоара, али нису направили бетонску стазу за пешаке. Кад је блато, пешаци иду улицом. "Нема пара" у буџету за бетонску стазу површине 5 квадратних метара. Пре једно 2 године, послао сам гомилу предлога и покретао иницијативе. Добио више уљудних одговора, све као одлично, супер, јављали ми се и телефоном, и... Ништа. Највећи број ствари "нису надлежни, али ће радити на томе", потом "имаће у виду убудуће" и "нема пара". "Али, само Ви шаљите даље". Да не причам о иницијативама које сам имао (и слао предлоге/примедбе) за уређење саобраћаја у околини, односно само изналажење механизама за просту примену постојећих закона. Не занима их. Ни за шта нису надлежни и ни за шта нема пара, осим за њихове плате. Ја сам гурао више од годину дана и сад немам довољно времена и живаца. Притом сам предалеко да бих подносио писане примедбе, што су баш зато и смислили.

 

Da, ne kosta puno, u odnosu koliko bi kostala biciklisticka infrastruktura.

 

Уз то, стално ће да ти цитирају неко своје измишљено истраживање да бициклисти у београдском саобраћају учествују са 5 %. Како знају? 1) Поставили су бројач бициклиста код луке испод Калемегдана. Не пролазиш туда? Не постојиш. 2) Стајали су у најпрометнијим улицама, са све тешким камионима и нервозним возачима (без дозвола и таблица) и нису видели пуно бициклиста, без икакве правно-техничке заштите, да се гурају њима под точкове.

 

Da si malo pazljivije i procitao moj post bilo bi ti jasnije, nisam ovde da bih se "hvalio" i "skretao" paznju na sebe vec se samo pomalo trudim da ukazem na neke jednostavne stvari.

 

Бтв, не заборави да стазе никада нисмо добили на коришћење. Оне су урађене по пројекту (наводно), а пројекат је био само за изградњу/цртање, не за одржавање. Град их никада није преузео, па према томе нема ни обавезе одржавања.

 

Pa sta..jel treba da propadaju...?

 

Укратко, треба се удружити и постати довољно "јак" да се заинтересује неко јачи од тог Секретаријата. Нажалост, ми бициклисти се не показујемо као нарочито сложни. 

 

Javno mnjenje  i stalno ukazivanje nadleznim institucijama [bez obzira sta ko mislio o njima, a "ja" mislim prilicno lose o njima] je normalan i civilizacijski put.

 

 


  • 0

#28 alx

alx
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 679 posts

Postavljeno 16 February 2015 - 10:03 PM

 

Него, из твоје поруке ми делује да ниси никада комуницирао са "надлежним службама"? Исправи ме ако грешим, не мислим ништа лоше. Само да ко није пробао не може да схвати. Да би са њима причао, мораш да будеш на тешким дрогама.

 

Kako si dosao do tog zakljucka? ...ali nije ni vazno. Nastavi ti po svome.

 

Кажеш "хоризонтална сигнализација не кошта пуно". Разумеш ли да ми је Секретаријат за саобраћај рекао да немају пара за цртање пешачког прелаза преко улице са по једном траком? На једном месту је нацртан прелаз који води на ~5 метара земље до тротоара, али нису направили бетонску стазу за пешаке. Кад је блато, пешаци иду улицом. "Нема пара" у буџету за бетонску стазу површине 5 квадратних метара. Пре једно 2 године, послао сам гомилу предлога и покретао иницијативе. Добио више уљудних одговора, све као одлично, супер, јављали ми се и телефоном, и... Ништа. Највећи број ствари "нису надлежни, али ће радити на томе", потом "имаће у виду убудуће" и "нема пара". "Али, само Ви шаљите даље". Да не причам о иницијативама које сам имао (и слао предлоге/примедбе) за уређење саобраћаја у околини, односно само изналажење механизама за просту примену постојећих закона. Не занима их. Ни за шта нису надлежни и ни за шта нема пара, осим за њихове плате. Ја сам гурао више од годину дана и сад немам довољно времена и живаца. Притом сам предалеко да бих подносио писане примедбе, што су баш зато и смислили.

 

Da, ne kosta puno, u odnosu koliko bi kostala biciklisticka infrastruktura.

 

Уз то, стално ће да ти цитирају неко своје измишљено истраживање да бициклисти у београдском саобраћају учествују са 5 %. Како знају? 1) Поставили су бројач бициклиста код луке испод Калемегдана. Не пролазиш туда? Не постојиш. 2) Стајали су у најпрометнијим улицама, са све тешким камионима и нервозним возачима (без дозвола и таблица) и нису видели пуно бициклиста, без икакве правно-техничке заштите, да се гурају њима под точкове.

 

Da si malo pazljivije i procitao moj post bilo bi ti jasnije, nisam ovde da bih se "hvalio" i "skretao" paznju na sebe vec se samo pomalo trudim da ukazem na neke jednostavne stvari.

 

Бтв, не заборави да стазе никада нисмо добили на коришћење. Оне су урађене по пројекту (наводно), а пројекат је био само за изградњу/цртање, не за одржавање. Град их никада није преузео, па према томе нема ни обавезе одржавања.

 

Pa sta..jel treba da propadaju...?

 

Укратко, треба се удружити и постати довољно "јак" да се заинтересује неко јачи од тог Секретаријата. Нажалост, ми бициклисти се не показујемо као нарочито сложни. 

 

Javno mnjenje  i stalno ukazivanje nadleznim institucijama [bez obzira sta ko mislio o njima, a "ja" mislim prilicno lose o njima] je normalan i civilizacijski put.

 

 

 

 

Akhm..., Konzervativan,

dojma sam da si se gadno ispromasivao.

 

Nijedan tvoj komentar na Caneee-tove izjave ne ukazuje da si ukapirao o cemu prica.

Ili mozda ja nesto ne kapiram (?)


  • 0

when you look into abbyss, the abbyss looks into you        www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe)            www.facebook.com/bikecologic


#29 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 February 2015 - 10:09 PM

Овде је дошло до неких великих неспоразума. Укратко - изнео сам неке аспекте свог искуства у комуникацији са Секретаријатом. Свака њихова реч изазива кратак спој у мозгу. Свако ко се одлучи на иницијативу мора бити спреман на сулудо. Зато сам из "корисне идеје за друштво" и "број прегледа поста" закључио да ниси комуницирао са њима. Ако јеси, пренеси нам своје искуство. Нисам рекао да хоризонтална сигнализација кошта пуно, него кошта више од фарбања једног прелаза. Нисам ни инсинуирао да си се ти хвалио, не знам одакле ти то, па још из цитираног текста? Наравно да стазе не треба да пропадају. Али, битна је надлежност. Можда се треба обратити директно градском менаџеру, Горану Весићу. Он се хвалио доприносом за бициклисте: http://www.beograd.r....php?id=1622711

 

Нормалан и цивилизацијски корак, тачно. Но - да ли је циљ само да показујемо цивилизованост или да променимо ствари на боље?

 

Осим тога, мислим да су "надлежни" упознати са многим идејама, само не виде корист у окретању бициклистима. Рецимо: "Студија о могућности изградње бициклистичких стаза у Београду (...) показала је да за бициклистичке стазе има места и на Звездари, Дорћолу и у центру града. Али, та студија у некој фиоци скупља прашину и чека економски боље дане. Према плану (...) до 2021. године требало би да буду изграђене само стазе које ће повезивати само излетишта око Београда (...) Београд – Обедска бара (дужине 108 км), Београд–Авала (73км) и Београд–Умка (22км)." (http://www.politika....rizontu.sr.html) Не знам где нађоше 108 км до Обедске баре или 73 км до Авале. Како год гледам, Авала је ближа од Умке. :)

 

Можда се треба више фокусирати на масовност и протесте, како би се нашле те паре? Можда питати шта то кошта 167.000 динара у цртању једног километра стаза? Може ли неко да направи листу 10 или 20 ствари које би требало хитно предузети? И да открије ко је за шта надлежан? Тражити да се каже колике су тачно паре у питању и како за ГСП постоји 150 милиона евра годишње, а за бициклисте у 2012. и 2013. години НУЛА. Итд.


  • 0

#30 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 February 2015 - 10:23 PM

Akhm..., Konzervativan,

dojma sam da si se gadno ispromasivao.

 

Nijedan tvoj komentar na Caneee-tove izjave ne ukazuje da si ukapirao o cemu prica.

Ili mozda ja nesto ne kapiram (?)

Dobro.

A da procitas jos jedanput?

Ne, bolje nemoj.


  • 0

#31 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 February 2015 - 10:33 PM

Овде је дошло до неких великих неспоразума. Укратко - изнео сам неке аспекте свог искуства у комуникацији са Секретаријатом. Свака њихова реч изазива кратак спој у мозгу. Свако ко се одлучи на иницијативу мора бити спреман на сулудо. Зато сам из "корисне идеје за друштво" и "број прегледа поста" закључио да ниси комуницирао са њима. Ако јеси, пренеси нам своје искуство. Нисам рекао да хоризонтална сигнализација кошта пуно, него кошта више од фарбања једног прелаза. Нисам ни инсинуирао да си се ти хвалио, не знам одакле ти то, па још из цитираног текста? Наравно да стазе не треба да пропадају. Али, битна је надлежност. Можда се треба обратити директно градском менаџеру, Горану Весићу. Он се хвалио доприносом за бициклисте: http://www.beograd.r....php?id=1622711

 

Нормалан и цивилизацијски корак, тачно. Но - да ли је циљ само да показујемо цивилизованост или да променимо ствари на боље?

 

 

Moguce daje doslo do nesporazume ali cini mi se ne sa moje strane. Ali nije ni vazno.

 

Da, obracao sam se gradskim inspekcijama, kao i republickim...nesto su prihvatili i preduzeli akcije da se to ispravi, a nesto i nije imalo uspeha.

 

Pa stvari jedino i mogu da se  menjaju na bolje normalnim i civilizacijskim putem, jer sve ostalo vodi u anarhiju i krsenje zakona.


  • 0

#32 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 February 2015 - 11:04 PM

Ја нисам помињао никакву анархију, ни кршење закона. Цивилизовано и нормално јесте указати надлежнима на нешто што не ваља, било то пропуст, грешка или просто лоше стање. Рецимо, знак за пешачки прелаз потпуно сакривен туристичким путоказом постављеним тачно испред. Пријавио пре више од годину дана, стоји и данас. Раскрсница на којој пут са правом првенства иде лево, а право наставља споредни пут (угао Кнеза Вишеслава и Благоја Паровића, Кошутњак). Нема знака пружања пута са правом првенства. Секретаријат за саобраћај одговорио да је тако и боље, јер приморава возаче да успоре. Више пута пријавио кршење закона о складиштењу производа у продавницама (Макси, Идеа и други), више пута указивао на кршење закона о декларисању производа. Никада нису реаговали. Секретаријат за саобраћај прогласио се ненадлежним за постављање лежећих полицајаца у улици око основне и средње школе (!), где је дозвољен саобраћај само возилима за снабдевање (дакле, теретним). Противзакониту вожњу наставника у школском дворишту Секретаријат каже да треба да пријави сама школа, дакле ти исти наставници. Итд. Ја сам поступио нормално и цивилизовано. Да ли се нешто променило? Није. Да ли ми је циљ да се промени/побољша или да кажем да сам ја био цивилизован?

 

Није довољна добра идеја и није довољно обраћати се на само једну адресу. Потребна је масовност, потребни су протести, потребно је... Уосталом, линковао сам филм о томе како су Холанђани добили оно што данас имају. А сами Холанђани могу да вам кажу колика је и данас борба да се добије било шта.


  • 0

#33 alx

alx
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 679 posts

Postavljeno 16 February 2015 - 11:28 PM

Dobro.

A da procitas jos jedanput?

Ne, bolje nemoj.

 

Slazem se - bolje ne.

Nema tu niceg smislenog za procitati.

 

Dobronamerno ti je skrenuta paznja na manjak konteksta u tvom postu,

a prevodjenjem rasprave nalicni nivo (sa Caneee-tom, a sada i sa mnom)

uz izostanak bilo kakve konstruktivne informacije, malo ce se toga postici za opste dobro,

o cemu govori ova tema i cemu ovaj forum sluzi.


  • 0

when you look into abbyss, the abbyss looks into you        www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe)            www.facebook.com/bikecologic


#34 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 February 2015 - 06:03 AM

Ја нисам помињао никакву анархију, ни кршење закона. Цивилизовано и нормално јесте указати надлежнима на нешто што не ваља, било то пропуст, грешка или просто лоше стање. Рецимо, знак за пешачки прелаз потпуно сакривен туристичким путоказом постављеним тачно испред.


U NS je ovo problem na dosta mesta. Pored toga, na dosta mesta su znaci i trafike postavljeni tako da direktno ugrožavaju bicikliste na biciklističkim stazama, ulaženjem u zonu staze (da se udari glavom), ili indirektno: zaklanjajući pogled vozača na nas.

Nikog to ne zanima, samo pare. Isto je i sa parkiranim kolima. Prijavio kulturno više puta, još drugar zvao da prijavi isto na mestu gde konstantno parkiraju na trotoar tako da pešaci moraju izlaziti na kolovoz... ali ništa.

Jedino rešenje koje ja vidim, ali to bi bilo isplativo za nešto što me baš lično dovoljno ozbiljno ugrožava, je uzimanje zakona u svoje ruke, gruba sila. Na žalost.

Пријавио пре више од годину дана, стоји и данас. Раскрсница на којој пут са правом првенства иде лево, а право наставља споредни пут (угао Кнеза Вишеслава и Благоја Паровића, Кошутњак). Нема знака пружања пута са правом првенства. Секретаријат за саобраћај одговорио да је тако и боље, јер приморава возаче да успоре.


Ovo je i u SFRJ koja je bila prava država stajalo u udžbeniku za polaganje vozačkog. Sa sve obrazloženjem (koje je meni delovalo razumno, jer je ljudski život najdragoceniji). Neću sad da širim temu, koga zanima, neka pročita.

Више пута пријавио кршење закона о складиштењу производа у продавницама (Макси, Идеа и други), више пута указивао на кршење закона о декларисању производа. Никада нису реаговали. Секретаријат за саобраћај прогласио се ненадлежним за постављање лежећих полицајаца у улици око основне и средње школе (!),


Da izvineš, jebali ih ležeći policajci. Isto kao oni stubovi (na koje se lepo nabiješ kad padneš s bajsa) što ograđuju pešačke staze i slično. Ja bih stavio tu lepo radar i napunio kasu trljajući ruke. Molio bih ljude da tuda voze brže. Ako je moguće 70, onda ide oko 1000 evra kazna, ili zatvor. Brzo bi se naučili i svi zadovoljni. Ovako, zbog baraba razvališ bubrege - ne vozimo svi džipove.

где је дозвољен саобраћај само возилима за снабдевање (дакле, теретним). Противзакониту вожњу наставника у школском дворишту Секретаријат каже да треба да пријави сама школа, дакле ти исти наставници.


Školsko dvorište nije javni put, to je u nadležnosti škole. Isto kao što je tvoje dvorište tvoja privatna "staza". Ako je dovoljno veliko, možeš voziti 200 na sat po svom dvorištu i niko ti ne sme pisati kaznu (ne za brzinu) i za to što voziš po dvorištu.

Итд. Ја сам поступио нормално и цивилизовано. Да ли се нешто променило? Није. Да ли ми је циљ да се промени/побољша или да кажем да сам ја био цивилизован?
 
Није довољна добра идеја и није довољно обраћати се на само једну адресу. Потребна је масовност, потребни су протести, потребно је... Уосталом, линковао сам филм о томе како су Холанђани добили оно што данас имају. А сами Холанђани могу да вам кажу колика је и данас борба да се добије било шта.


U našoj zemlji... na žalost samo kad naiđu na tvrdo, popuste, šta god bilo. Do tad ih briga za obične smrnike.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#35 draganninkovic

draganninkovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 380 posts

Postavljeno 17 February 2015 - 07:32 AM

Canee svak ti čast!!!Pravi si primer mladog čoveka koji razmišlja svojom glavom a zarad opšteg interesa, to je danas retkost!!Nudiš nam obilje informacija,konciznih,tačnih,bitnih suštinskih za biciklizam.Uvodiš nas u praksu kako to rade u svetu,nudiš praktična rešenja,svaka ti čast.Nekada ovakva aktivnost liči na don kihotovu akciju,ali mislim da će tvoje ideje i namere u relativno brzom vremenu doći na tapet javn e rasprave i da će se o tome morati razgovarati i dogovarati!!Jako je važno da imamo u društvu takve ljude kao što si ti,lakiubeogradu,Grbić,Falout boy,arhitekta,....jer jedino takvi ljudi, sa ozbiljnom argumentacijom,obiljem tačnih informacija i što je najvažnije ljudi sa pravim predlozima mogu da nateraju one koji odlučuju a nisu zainteresovani za poboljšanje statusa biciklizma u našem društvu(saobraćaju)!Samo istrajavaj u svojoj nameri i traži od svih nas da te podržavamo na svaki način,traži put da stigneš u javnost!Ko god sa ovog foruma ima mogućnost da te progura u javnost trebalo bi da ti pruži tu priliku! Otišao sam u širinu,ali oduševljen sam tvojim aktivnostima, razmišljanjem.Jako je bitno da se ovde mi ne raspravljamo oko nekih detalja,već da svi podržimo veličinu i suštinu Caneeetove ideje ,da budemo jedinstveni i tako pokažemo zajednici da su biciklisti važni i vredni i da o njima treba mnogo više brinuti.Pozdrav svima.
  • 0

#36 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 February 2015 - 02:03 PM

Драгане, хвала на лепим речима. Нажалост, ја више нисам млад. :) Зато и рекох да више немам ни снаге, ни времена. Осим тога, ја сам један у мору других који чине и више и који се боре упорније и дуже. Уосталом, нисам ја покренуо ову тему, него Милош који итекако покушава да се избори за добре ствари. Опет, мислим да је неопходно да се бициклисти удруже и стану заједно иза неких општих принципа/захтева и да наступамо уједињени.

 

Нпр:

- Масовни простести и окупљања. Не вожње. Треба учити од таксиста. Окупљање у центру и блокада улица, захтев да се разговара са надлежнима, да се предају ти захтеви да се на њима озбиљно ради, да се каже 'шта колико кошта и да се нађу паре. Да се одреде рокови. Баш као са таксистима. Или адвокатима.

- Да се гради нова и одржава постојећа инфраструктура.

- Постављање табли (иако нису јефтине :))

- Цртање бициклистичких трака (као додатно обавештење да смо ту)

 -Сређивање тог једног метра улица уз ивичњак

- Инсистирање на увођењу полицајаца на бициклима, који би се "возикали" по центру града, јер су и они ти који би возаче учили да бициклиста има и да морају да их пазе.

- Поменута реорганизација саобраћаја и јавног превоза, са предлозима, као и увођење кружних токова. Нпр, ко зна, раскрсница на Видиковцу, код Мекдоналдса, вапи за кружним током и бољом регулацијом куда иду аутомобили, а куда аутобуси.

 

Па мало размишљање надлежних и извођача радова. Да не буде тог постављања знакова где год, грађења трафика, итд. Или, чувена "бициклистичка стаза" на Нбгд која пролази по сред семафора и мајстори су само тако и нацртали, баш их брига. Да се сви планови који се тичу бициклиста обавезно "рекламирају" на бициклистичким сајтовима, јер ја за гомилу планова нисам ни чуо, па нисам могао ни да коментаришем/критикујем.

 

Како рекох, ја ћу радо да нацртам и оквирно формулишем ако има неко са живцима и временом да то све организује са другима, направи концизну листу, па онда акцијаши.

 

@Fallout Нећу коментарисати даље, јер доста тога није за ову тему. Али, не вреди узимање закона у своје руке. Јер, ако ниси рођени силеџија, него силеџијством реагујеш на рођене силеџије, е онда се полиција брзо појави и тебе хапси, а њих штити.


  • 2

#37 draganninkovic

draganninkovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 380 posts

Postavljeno 17 February 2015 - 02:41 PM

canee sve što si rekao je tačno,kao i mnoge činjenice koje si izneo u prethodnim postovima.Za mene je mlad svaki čovek koji misli svojom glavom,trudi se da čuje druge,stalno se edukuje i ima stav da mu NIJE SVEJEDNO u kakvom ambijentu živi.Pošto imaš dobre,raznovrsne ideje treba da ih promovišeš,a od nas (članova foruma) da tražiš masovnost,jer i ja mislim da je u akcijama od opšteg značaja to izuzetno bitno ,jedino tada te shvataju ozbiljno.Znam da je Miloš pokrenuo ovu akciju,i on je od izuzetnog značaja,vas dvojica ste pravi pokretači ove akcije.Ja sam iz N.Sada i mogu samo da se nadam da ćeš i u novosadjanima kao što je Fallout naći veliku podršku,i da ćete povezati Bgd i NS,sve radi zajedničkog interesa - razvoj biciklizma.Ni holanđanima(biciklistima) ništa nije palo sa kruške,morali su da se izbore za status u društvu,i da ga stalno brane i održavaju.Znam ja u kakvoj državi mi živimo(materijalni status,nivo obrazo vanja, mentalitet,razni interesni lobiji....) ali jako je važno da ljudi dižu glas i da kažu i da pokažu svojim aktivnostima da razmišljaju i nude dobre stvari i da im NIJE SVEJEDNO.
  • 0

#38 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 17 February 2015 - 03:49 PM

Нпр:

- Масовни простести и окупљања. Не вожње. Треба учити од таксиста. Окупљање у центру и блокада улица, захтев да се разговара са надлежнима, да се предају ти захтеви да се на њима озбиљно ради, да се каже 'шта колико кошта и да се нађу паре. Да се одреде рокови. Баш као са таксистима. Или адвокатима.

- Да се гради нова и одржава постојећа инфраструктура.

- Постављање табли (иако нису јефтине :))

- Цртање бициклистичких трака (као додатно обавештење да смо ту)

 -Сређивање тог једног метра улица уз ивичњак

- Инсистирање на увођењу полицајаца на бициклима, који би се "возикали" по центру града, јер су и они ти који би возаче учили да бициклиста има и да морају да их пазе.

- Поменута реорганизација саобраћаја и јавног превоза, са предлозима, као и увођење кружних токова. Нпр, ко зна, раскрсница на Видиковцу, код Мекдоналдса, вапи за кружним током и бољом регулацијом куда иду аутомобили, а куда аутобуси.

Ovo ima smisla, postavljanje vise zahteva u momentu moze da rezultira minumum sa jednim ostvarenim.

 

 

Нажалост, ја више нисам млад. :)

Samo sam citirao, necu komentarisati :D


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#39 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5452 posts

Postavljeno 18 February 2015 - 02:02 AM

nadam se da nije OT:

Školsko dvorište nije javni put, to je u nadležnosti škole. Isto kao što je tvoje dvorište tvoja privatna "staza". Ako je dovoljno veliko, možeš voziti 200 na sat po svom dvorištu i niko ti ne sme pisati kaznu (ne za brzinu) i za to što voziš po dvorištu.

zar skolsko dvoriste nije javna povrsina? Ne cini mi se bas kao dobro poredjenje?!?!

Mozda je ispravan postupak ici od nazad: tuziti skolu zbog zloupotrebe/zanemarivanja sluzbene duznosti jer nije pokrenula postupak protiv doticnog vozaca. Msm da skola treba da ga spreci. Voznja kolima po javnoj povrsini je ugrozavanje sigurnosti, remecenje reda i mira.

Ko odgovara ako (nedajbože) neko dete nastrada tokom takve voznje? Ako je skola, njih ganjati?


  • 0

#40 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 18 February 2015 - 05:51 AM

nadam se da nije OT:

zar skolsko dvoriste nije javna povrsina? Ne cini mi se bas kao dobro poredjenje?!?!

Mozda je ispravan postupak ici od nazad: tuziti skolu zbog zloupotrebe/zanemarivanja sluzbene duznosti jer nije pokrenula postupak protiv doticnog vozaca. Msm da skola treba da ga spreci. Voznja kolima po javnoj povrsini je ugrozavanje sigurnosti, remecenje reda i mira.

Ko odgovara ako (nedajbože) neko dete nastrada tokom takve voznje? Ako je skola, njih ganjati?

Školsko dvorište NIJE javni put i ne može na njemu da važi zakon o saobraćaju, niti da se pišu kazne. Isto kao što možeš da teraš kroz šumu, pa ako nije pod zaštitom kao nacionalni park, ne mogu ti ništa. Može možda neko ugrožavanje sigurnosti, ali to je na dugačkom štapu.

 

Kod nas je bio parking za nastavnike u dvorištu škole i nikom ništa nije falilo. Neće voziti nastavnik 100 na sat i neće dete da se baci pod kola.

 

Mislim da je ovo preterivanje. Najbolje sve da zabranimo. Lično znam nastavnike koji imaju dve autobuske linije da promene kako bi stigli do posla i auto im je spas, kao i parking mesto baš u okviru školskog dvorišta (ne na mestu igrališta, naravno).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png






Also tagged with one or more of these keywords: pdr, plan detaljne regulacije, planovi detaljne regulacije, beograd, belgrade, urbanizam, saobracaj, sekretarijat za urbanizam, urbanisticki zavod

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika