Jump to content


Fotografije
- - - - -

Рефлектујући прслук


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
350 odgovora na ovu temu

#61 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 22 January 2015 - 03:56 PM


  • 0

#62 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 January 2015 - 11:25 PM

OT: prvo pa musko (2 minusa) ili se varam?

u svakom slucaju welcome back :)

 

 

Nije, minusi su od starijih postova...

Uglavnom i ja se pridružujem dobrodošlici  :)

 

 

Hvala! :)


  • 0
Postavljena slika

#63 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 23 January 2015 - 02:38 PM

Утисци са јавне распране поводом нацрта закона о изменама и допунама закона о безбедности у саобраћају.
 

  • 0

#64 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 January 2015 - 03:03 PM

Ne valja ti link.

 

http://www.uzb.rs/ve...aja-na-putevima


  • 1

#65 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 23 January 2015 - 03:08 PM

 

Радио је када сам га стављао,важно да си ме исправио.


  • 0

#66 nikolasrbija

nikolasrbija
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 228 posts
  • LocationZemun

Postavljeno 23 January 2015 - 03:41 PM

Tuga i jad.


  • 0

#67 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 23 January 2015 - 03:55 PM

Onaj koji nije koristio ni svetla nece koristiti ni prsluk...

Smesno je da nisu definisali bezbedno bocno obilazenje bicikliste, a opste je poznato da vozaci automobila to rade na bezbednoj udaljenosti tek da te retrovozor ne okrzne... 

Po svemu ovome biciklista je ucesnik u saobracaju najnizeg nivoa i trebali da budemo zahvalni sto uopste smemo na ulicu. Jos samo da nam zakonom propisu dozvoljni pritisak u gumama da ne bi habali asfalt previse.

Negde sam vec napisao da ima boljih nacina da se resite biciklista a to je napravite na staze.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#68 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 January 2015 - 11:31 PM

Ne treba biti toliko ozlojedjen na tu raspravu.

 

Promena zakona koja uvodi obavezu nosenja prsluka jeste besmislena, jer kako do sada nije bilo pravilo reagovanja na bicikliste koji ne voze propisno osvetljene bicikle nocu, tako nece biti kontrolisano ni ovo. Zapravo zasto i bi kontrolisali, ako to vec nisu cinili? Kada je situacija bila takva da su svetla sama bila obavezujuca , njihovo nepostojanje ili neispravnost su bili laki za dokazivanje, sto bi se reklo pravi pandan nevezanom pojasu koji jeste de facto uz pogresno parkiranje  omiljeni prekrsaj iz ugla policije, lako dokazljiv i lako naplativ.

 

E sad zasto ne treba biti ozlojedjen na raspravu. Pa sto se ZOBS-a i cele price vezane za saobracaj tice, biciklisti u njoj ne igraju nikakvu bitniju ulogu prevashodno jer je prica o saobracaju u najvecoj mogucoj meri prica o novcu koji dolazi iz akciza za gorivo, putarina, poreza na promet usluga i dobara, te naplate parkinga i troskova registracije. Taj novac je ogroman, a u njemu biciklisti ni na koji nacin ne ucestvuju.

 

Tu se ne vredi mnogo trpati, naravno ne treba ni biti pasivan, ali paznja treba biti usmerena na drugu stranu, tj na samu biciklisticku populaciju.

 

Trenutno dejstvo organizacija se svede na metode pritiska na drzavu da nesto promeni. To je u velikoj meri greska jer drzava na prvom mestu nema neki jasan, a dovoljno prost da bi njeni cinovnici bili motivisani, razlog da se time bavi, obaska sto nema ni cime da se pritiska jer je populacija koja bi trebala da vrsi pritisak mala.

 

Na prostom primeru se neke stvari mogu uociti. Bilo je pomena da trenutno samo 25% biciklista koristi osvetljenje. Verujem da je tako, a ta cifra je veoma losa, jer znaci da je 75% populacije nocu izlozeno nepotrebno povecanom riziku. Sta je bila reakcija udruzenja? Pitanje zasto policija to ne koriguje. Pianje jeste svakako na mestu, ali nije to sto se na tome stalo. Nije tesko videti da jedan deo od tih 75% biciklisticke populacije cine ljudi kojima je bicikl jeftino prevozno sredstvo koje koriste za kretanje u lokalu, a koji nisu u narocitoj mogucnosti da ulazu u bicikl. Naravno ima i onih koji to ne zele iz bilo kog razloga, od recimo narusavanja izgleda, aerodinamike pa na dalje. Ova prva grupa jeste grupa sa kojom bi se dalo raditi. Daklem mogla bi da se organizuje akcija tokom koje bi se prikupila sredstva pa kupili setovi prednjeg i zadnjes svetla i potom delili tamo gde se ti biciklisti mogu naci, mahom po prigradskim naseljima. Uz te setove bi mogla da ide i neka pamfleta o opasnostima voznje po mraku, savetima itd ...

 

Dalje cesto se pominje prolazenje motorizovanih ucesnika saobracaja tik pored biciliste kao i zahtev za 1.5m rastojanja. To mislim da je lose i da bi ukoliko se nekim cudom usvoji, a ne verujem imalo negativan povratni uticaj na bickliste. U cemu je rec?

 

Prvo trenutna zakonsta odredba podrazumeva obilazenje sa dovoljim razmakom. Ukoliko dodje do bilo kakvog incidenta sa ovakvom uredbom se vozac motornog vozila prilicno lako dovede u problem, uredba o 1.5 ne bi bila ni minimalno efektivnija.

 

Drugo vecina i to velika vecina vozaca obilazi na sasvim dovoljnom rastojanju. Da je suprotno prosta statistika bi dovela do toga da bismo imali mnogo veci broj povredjenih ili stradalih biciklista na putevima. Stvar je prosta. Ukoliko neko izadje u BG-u da vozi bicikl, na prosecnoj voznji pored njega prodju na stotina automobila. Ukoliko bi vecina njih bila neodgovorna kao sto se prica verovatnoca da jedan od te vecine koju cine stotina vozila izazove nesrecu bi bila veoma velika. Medjutim to na srecu nije slucaj.

 

Trece, ukoliko bi se ta uredba usvojila i ajd nekim cudom makar pokusala da postuje imali bismo niz saobracajnica na kojima bi tok saobracaja bio znacajno usporen. Da li neko moze zamisliti na sta bi licio motorni saobracaj na smederevskom putu ili avalskom putu? Treba imati u vidu da tu postoji i teretni tranzit koji ima itekakv uticaj sto na lokalnu ekonomiju sto ce reci na kvalitet zivota u mestima oko tih pravaca. Veoma brzo bi niz puteva dobio zabranu kretanja biciklista i zapravo steta bi bila veca od koristi.

 

Sta tu treba ciniti. Okrenuti se ka edukaciji biciklista, napraviti mape na kojima bi se oznacile riskantnije deonice koje zahtevaju vestije i iskusnije vozace, organizovati male radionice gde bi manje iskusni uz iskusne kolege imali priliku da se oslobode straha koji je najvecim delom razlog za pravljenje gresaka pri voznji na takvim deonicama...

 

Generalno treba paznju preuzmeriti sa prevashodnog traznja neceg od drzave ka tome da se u postojecem kontekstu postane sposoban za funkcionisanje sa paralalenom akcijom nekakvog pritiska na drzavni aparat.

 


  • 5
Postavljena slika

#69 vladags

vladags
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 24 January 2015 - 06:37 AM

Svaka cast, sve lepo, razumno I realno rečeno...


  • 0

#70 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 24 January 2015 - 09:21 AM

Pa sto se ZOBS-a i cele price vezane za saobracaj tice, biciklisti u njoj ne igraju nikakvu bitniju ulogu prevashodno jer je prica o saobracaju u najvecoj mogucoj meri prica o novcu koji dolazi iz akciza za gorivo, putarina, poreza na promet usluga i dobara, te naplate parkinga i troskova registracije. Taj novac je ogroman, a u njemu biciklisti ni na koji nacin ne ucestvuju.

Hehe, pa kako ovo, majku mu?! Biciklisti nisi nikakvi mistični entiteti u potrazi za odgovorom na smisao života, već tek učesnici u saobraćaju, koji kada ne pedalaju i teraju točak, gle čuda, voze svoje automobile, koriste se parkingom, šljakaju od 9 do 17 i uredno plaćaju mnoge harače državi. Ne znam, možda je do mene, ali čini mi se nekako razumu ugodno, da se kao i svaki drugi blue - collar zapitam gde dođavola odlaze moji novci i zašto se ništa ne čini da se drugi, je l te inferirniji učesnici u saobraćaju, prestanu osećati kao lovina na našim drumovima.
  • 0

#71 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 January 2015 - 09:55 AM

Pitanje "sta ja dobijem za moje novce" je svakako na mestu. Postoji jos jedno, kada si za volanom da li bas ne pazis bicikliste? Verujem da ih pazis i to ne samo zato sto si i sam biciklista. Tako radi i vecina drugih, prosto ljudi nisu rodjeni kao ubice i osobe koje su u potpunosti neodgovorne prema svojoj sredini. Biciklisti nisu ni lovina ni posebno ugnjatavani, vec na zalost skrajnuti bas iz tog razloga, sto oni sami svojim bicikliranjem ne doprinose necijoj materijalnoj koristi. Da li je to dobro? Ne naravno. Da li ce se to promeniti? Verovatno hoce, ali ne verujem da ce biti u bliskoj budicnosti. Dok se to ne desi treba sto veci broj biciklista da bude sposoban da se u postojecoj situaciji snadje i opstane, a paralaleno raditi na tome da zalicimo na neko progrsivnije drustvo i kada je saobracaj u pitanju.


  • 3
Postavljena slika

#72 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 January 2015 - 01:18 PM

Sada je 2015 godina, nije neka 1807-1814 / recimo period u Travnickoj hronici, gde je zajednicko svojstvo "za sudar cetiri sveta razlicita po veri, kulturi, istoriji i obicajima...i na nesrecu jedino zajednicko svojstvo u razlicitosti tih civilizacija jeste nepostovanje coveka, sustinsko nepostovanje ljudskog dostojanstva".

 

Posto aktivno ucestvujem u punjenju budjeta od 1972 g [od moje prve plate], i zivim u 21 veku ocekujem od administracije, ne od vlasti, vec od onih koji ostaju i pored promena vlasti, da konacno pocnu da rade svoj posao a ne samo da primaju plate i gledaju na koji ce nacin da ostvare sto vise beneficija. Znaci da daju zakonska resenja korisna za gradjene zemlje, koji ih izmedju ostalog i finasiraju. Treba da rade svoj posao a ne samo da dolaze na posao.

 

"Policija obavlja zakonom utvrdjene policijske i druge poslove, pruza podrsku vladavini prava u demokratskom drustvu i odgovorna je za ostvarivanje bezbednosti i u skladu sa zakonom......6) regulisanje, kontrola, pruzanje pomoci i nadzor u saobracaju na putevima."

 

Na sajtu "Ulice za bicikliste" sam se upoznao arogantnim ponasanjem Ministarstva unutrasnjih poslova prema ucesnicima diskusije koji su zastupali interese biciklista. Moze im se. Katastrofa. To je i razlog sto sam svoj post poceo na pocetku na nacin kako sam ga zapoceo. 

 

Posto aktivno ucestvujem u punjenju u budjeta vec 43 godine, vozim kola, pesacim ali vozim i bajs, moje je pravo da budem podjednako tretiran u saobracaju bez obzira koje prevozno sredstvo koristim u saobracaju, tako da opravdanje koje neko koristi i zeli da objasni da su biciklisti beznacajna interesna grupa jednostavno ne stoji.

 

U prethodnim postovima sam objasnio zasto sam protiv zakonskog resenja za obaveznim nosenjem svetloodbojnog prsluka, slazem se samo kao njegovom preporukom. Ali sam se i osvrnuo i na bicikliste koji se neodgovorno ponasaju u saobracaju i nemam razumevanja za njihovo ponasanje kao sto nemam razumevanja ni za ponasanje vozaca motornih vozila u saobracaju. 

 

To sto nemamo evidenciju sa puteva koliko je biciklista nastradalo...policija treba da ima te podatke...mozda ima samo za poginule bicikliste u godini a za povredjene cisto sumnjam. Ma nista me ne cudi, ali dokle tako...mozda do 25 veka, lako moguce.

Za promenu, bio sam u policijskoj stanici na Adi Ciganliji, pa zatim i u Upravi Ade Ciganlije pa i jednog leta u Hitnoj pomoci na Adi Ciganliji, niko nije imao podataka koliko je recimo u toj sezoni bilo povredjenih biciklista na tom prostoru....a bilo ih je gotovo svakodnevno.

 

Meni nije namera niti da branim / napadam bilo koju interesnu grupu o ovom slucaju, svi smo ucesnici u saobracaju i samo zelim da imamo podjednaki tretman i zastitu.

 

To sto policija do sada nije kaznjavala bicikliste bez svetala, sto im zameram, ne znaci da nece u buducnosti, cak suprotno, gotovo sam siguran da ce takko i biti, pa bi sada da dodaju i prsluke.

 

U letnjim mesecim je mnogo prijatnije voziti u vecernjim i nocnim satima...prsluk mi u gradu apsolutno nije potreban, postoji ogranicenje brzine za motorna vozila u gradu, ulice su mahom osvetljene, biciklisticka oprema na sebi vec ima delove sa reflektujucim oznakama, svetala na bajsu kao i katadiopteri...

 

Predlagac izmena zakona u ovom slucaju nema interesovanja za iskustva zemalja gde je biciklizam na visem nivou, njih nista i ne interesuje, gledaju samo kako ce sebi posao da olaksaju novim zakonskim resenjima.

 

Zalazem se za uvodjenje bezbednog odstojanja izmedju bicikliste i vozila prilikom preticanja, posto imamo jako malo biciklistickih staza, vecina razvijenih zemalja nema to resenje pretpostavljam zbog razvijenije biciklisticke infrastrukture, ako je meni kao biciklisti propisano 1m od ivicnjaka..da ponovim sa cime se susrecemo na tom 1m:

-rupama

-neravninama

-nedostajucim poklopcima slivnika

-otpadom

-srcom od stakla

-i par pomahnitalih vozaca na par santimetara od mene, i to svaki put kada sam u voznji, i samo me sreca i zbegavanje spasava od njih / kao i druge bicikliste [mada me je jedanput auto i zakacio, pao sam u desnu stranu a on je normalno pobega, imao sam poderotine na kolenu i laktu..].

 

Recimo na starom Obrenovackom putu, pa prema Mostanici, pa na starom Avalskom putu, vozaci su navikli na nas i velika vecina  pretice bicikliste u luku, sto je znak da su navikli na nas i to je poenta...kada vozaci naviknu na bicikliste tada pocinju i da nas uvazavaju na putu. To se i potencira u mnogobrojnim studijama o biciklistickom saobracaju iz razvijenih zemalja, normalno uz obimnu biciklisticku infrastrukturu, a ne kao kod nas...pa bi sada jos i da otezaju.


  • 1

#73 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 28 January 2015 - 03:21 PM

Рефлектујући прслук чува главу бициклиста

 

http://www.rts.rs/pa...biciklista.html


  • 0

#74 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 01 February 2015 - 11:36 AM

http://www.uzb.rs/kr...svetla-su-zakon


  • 0

#75 LeNgenda

LeNgenda
  • Members
  • PipPip
  • 61 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 February 2015 - 12:51 PM

 

 

sa kojima se biciklisti i biciklistkinje susreću

 

 

 

događaj koji pripada građanima i građankama

 

Nekad je dovoljno samo ovo da procitam u nekom tekstu da bi mi se smucio ceo dogadjaj zajedno sa organizatorima.

 

Psiholoskinje, sutkinje, arhitektkinje i slicne nakaze.

 

Slazem se, potpuno van teme.


  • 0

Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

 

Istorija mačevanja u Srbiji

 

#76 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 01 February 2015 - 04:35 PM

Kad se borba za polnu ravnopravnost pretvori u borbu za jednakost. Očekujem uskoro da postave i one stojeće pisoare u ženske WCe, što bi muškarci bili povlašteni?!  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#77 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14649 posts

Postavljeno 01 February 2015 - 08:08 PM

Gradjanin Gradjanka

Varilac ? _https://pbs-0.twimg....HBwIgAElkAg.jpg _http://www.catsmob.com/post/2015/01/4947/cm_20150120_4947_011.jpg


  • 0

#78 ilicn

ilicn
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 201 posts

Postavljeno 01 February 2015 - 08:32 PM

kako vozim cesto nocu van naselja, svaka preporuka za prsluk.. kod mene je pod obavezno.. 
ok svetla, ali kad vozaci vide prsluk sa velike daljine ne mogu da izvale da li je policajac i uvek uspore i obore svetla, kad provale da nisam vec su blizu i idu polako..

mislim da ne treba da bude obavezan jer mi je muka da se vise ovaj narod lovi na svakoj grescici, desice se da nekog uhvati mrak pola sata i sad treba da bude kaznjen..


  • 2

#79 Noves

Noves
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 308 posts

Postavljeno 02 February 2015 - 01:14 AM

Misljenje iz mog iskustva, u uslovima slabe vidljivosti i mraka obavezno na sebi tj. rancu na ledjima ili rancu na bisagama, stavljam narandzasti prsluk sa dvije reflektujuce trake, takodje upaljena zadnja crvena svijetla, nekad stavim i dva, i naravno bijelo sprijeda na bajsu, a po mrkloj noci i na glavi, jer mi je vazno da sam odlicno uocljiv vozacima posebno s ledja i da me na vrijeme i siroko obidju, sto uglavnom i rade, a ja pri tome i ne vozim bas po ivici, vec komotno po metra na otvorenom putu izuzev gdje je usko i veoma prometno vozim po ivici puta.

 

Vozaci me uglavnom na siroko obilaze, kamiondzije s prikolicom nekad zatrube da se drzim ivice, sto mi je OK, a inace to radim cim cujem vece brujanje motora znajuci da je teskas iza mene, probleme najcesce imam s vozacima autobusa koji i kada je prazan put rijetko obilaze na siroko, pa im redovno psujem oca, a takodje je cest problem sa skupim dzipovima koje izgleda uglavnom voze skorojevici i fela koja je olako dosla do para (cast izuzecima) pa se i na putu bahato ponasaju, turiraju, sviraju i tijesno preticu pa im psujem i oca i majku, a od malih auta najcesci je problem kad je put prazan sa vozacima BiH tablica koji zaguljeno voze samo desnom stranom, pa se cesto uz psovke nasmijem i kazem u sali: dok bosanac ukapira da postoji i lijeva strana puta ja postradah, ali takodje na CG putevima imam cesto problema sa vozacima  tablica SRB, za koje mislim da zbog pretjeranog straha od CG policije, ne pomisljaju da predju na lijevu praznu stranu puta preko pune linije, vec uglavnom uspore i prodju tik do mene ne gazeci punu liniju, pa uz psovke cesto kazem: ne boj te se braco, no me sacuvajte od pogibije, dok su CG vozaci uglavnom ludo brzi al prelaze ladno preko pune na drugu stranu, sjeku krivine i jurcaju dje su naumili, dok je u Albaniji slicno ka ovi domaci, a u Dalmaciji je vec uglavnom bolji odnos prema biciklistima, mada i oni jure, ali znaju i da strpljivo voze u koloni bez sviranja, pa onda preticu na otvorenom, dok je najbudalastija scena bila na ostrom usponu iznad BD, vozim po ivici ali cujem dugotrajno zvuk motora iza sebe a put prazan i onda odjednom nevidjen stres, trubi ljutito i uzastopno, ja se okrenem a ono dvije budvanke u malenom vozilu ljutito masu, prijete i nekako me preticu, ne usudjujuci se da nagaze punu liniju, a onda dodjem sebi i glasno vicem i masem da se okrecu prolaznici, nazivajuci je kravom sto joj prerano dadose vozacku, al se ubrzo smirim, shvatajuci da je zena i to mlada za volanom, mozda tek par dana, i da sam za nju u njenom pocetnickom strahu, neumjecu i neznaju, samo neko ko bespravno remeti saobracaj.

 

Ali, imao sam dvije jako opasne situacije na otvorenom putu nocu u blizini svoga grada sa vozacima slepera kojima nisam uspio vidjeti tablice odakle su, pa cak mislim da su to bili pokusaji ubistva nepoznatog bicikliste, naime, noc je, put ravan i prazan, ja s prslukom i jakim crvrnim svjetlom pozadi, cujem snazno brujanje motora, odmah se sklanjam i vozim po ivici puta, sleper prolazi tik do mene sa upaljenim lijevim zmigavcem, jedva ostajem netaknut, sleper nastavlja voznju istom putanjom i gasi zmigavac, i tako 2 puta na dva suprotna pravca od grada, ja ostajem strunjen i stravljen, jedva dolazim sebi i u voznji psujem narednih pola sata, pa se smirim i zamolim Boga da me sacuva od svakog zla i nastojim da iz glave odstranim misli o pogibiji, a onda u nastavku puta vozaci uglavnom pazljivi, ali ja se uvjek s vremena na vrijeme uvjek pomolim Bogu za sigurnost i uglavnom spokojno vozim.

 

Izuzetan je taj osjecaj sigurnosti kad znam i osjecam da je Bog Tvorac tu uz mene, da me cuva od zla, sugerise pravovremene reakcije, vodi ka zaklonu i sklonistu kad mi zatreba, nekad to radi tako duhovito da se dugotrajno smijem Njegovoj velicanstvenoj genijalnosti, recimo sledeca situacija, vozim do Splita u idealnim uslovima u povratku i nocu prijeti mi kisa, prije toga na svim turama je bilo idealno i nikad nisam vozio po kisi, a sada je mrkla noc, tudja drzava, vozim kroz primorska sela, malo para u dzepu, treba mi zaklon, pocinje kisa, zamolim Ga za pomoc, ubrzo stizem u neko selo s lijeve strane puta lokalna bus stanica, ozidana s krovom i klupom (takve su duz cjelog puta, gospodski uradjene), najveca koju ikad vidjoh, polu osvjetljena ulicnim svjetlom a pola u sjenci, odmah se sklonim, sjedim i cekam da kisa stane a ono samo lije i sjeva, nema dalje voznje, umoran i gladan jedem na suvom, ponoc je, u sjenci ostavim KTM i tik do bajsa dusek s vrecom, uvucem se i spokojno spavam, nidje zive duse, u 5 ujutru ustajem spakujem stvari i sjedim na klupi 1h, svice, sve je natmureno oblacno al kisa staje, pogledam na zidu cekaonice iznad Hajdukovog amblema pise naziv mjesta - Mala Duba, i je se srecan, suv i odmoran dugotrajno grohotom smijem, pa ponavljam ime mjesta i skoro se valjam od smijeha, koja duhovitost i genijalnost moga zivog Boga Tvorca, smjestio me na sigurno i suvo u Maloj Dubi, da malo dubam pa nastavim po danu bez kise i ja srecan i odmoran nastavim da uzivam putem i stizem u Ploce, pocinje kisa, pitam mjestane za glavnu bus stanicu oni me svesrdno upucuju na pravac, na salteru zgodna i prelijepog osmjeha sluzbenica mi svesrdno objasnjava kad dolazi bus za DU i gdje da zamjenim evre, nakon 2h dolazi bus, pitam vozaca da ubacimo KTM vranca, kaze moze i da ce u busu da vidi za placanje, polazimo, kisa pljusti, kondukter dolazi naplacuje mi kartu u kunama oko 8e i ja mu spominjem bajs, Gospodin s osmjehom uzvraca: "nista za bajs, cast nam je da ga prevozimo", ja ga potapsah i rekoh: Hvala Gospodine, da vam Bog da dobro zdravlje, on se malo zbuni zbog prisnosti al s osmjehnu, stizemo u DU, kisa stala, ja na bajs a oba vozaca mi srdacno: Srecan put za CG, ja uzvratih Hvala Gospodo, sacuvali ste mi zdravlje, ma Ljudine bre ! (a i ostalo mi malo para, pa umjesto da mi i to uzmu za bajs, imadoh na bus pauzi u Neumu da se castim nephodnom i izvrsnom duzom s mlijekom i malo procaskam s mladim, zgodnim i ljubaznim sankerom, sportistom, o biciklizmu) i kad nastavih voznju put CG na pola puta, otvorenog i bez zaklona krene kisa, i ja kazem Bogu, neka lije da osjetim voznju po pljuskovima i bez zaklona, i ona samo lije a ja srecan vozim, predjem granice i sjurim se do Herceg Novog na jos jednu kafu, pa na plazi u zaklonu se presvucem i spokojno spavam, prepun lijepih utisaka, jer Bog pomaze i na dobre me/mi ljude upucuje.

 

Dakle, bez obzira na zakon, treba se sto bolje i vidljivo oznaciti i osvjetliti, a moja je preporuka i vjerovati te uzdati u zivog Boga, naseg Tvorca !

 

Amen. 


  • 0

#80 vladags

vladags
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 02 February 2015 - 06:12 AM

Lepo ste opisali realne situacije i svakako da je dobro nositi ga.

 

Problem je što se nametanjem kao zakonske obveze nošenja prsluka, krivica u slučaju neke

nesreće svaljuje na biciklistu koji u tom trenutku iz nekog razloga nema uz sebe prsluk, a ne na vozače

koji ne obraćaju pažnju na istog.

 

Pa kad te neki vozač iz opisa vaših situacija "pokupi", ko je kriv?

Kriv je biciklista koji nije imao prsluk,a dužan je da ga ima.

 

Preporuka da se nosi svakako bi bila dobra, to uglavnom znaju svi koji ozbiljnije voze, ali nametanje zakonske

obaveze, koja logično prati i odgovarajuću sankciju je ono što smeta i prebacuje krivicu na bicikliste.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika