Jump to content


Fotografije
- - - - -

Рефлектујући прслук


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
350 odgovora na ovu temu

#341 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 01 November 2016 - 06:46 PM

U konkretnom slucaju ta vozila koja dovoze decu u vrtic nikom ne smetaju, niti prave guzvu, niti staju na trotoar i smetaju pesacima. I ne radi se o skupim i besnim vozilima. Godinama su se tako dovozila deca i nikom nije smetalo, a onda su komunalci poceli da nose tablete, slikaju i pisu kazne. Neko ko ujutro zuri na posao nema vremena da pola sata trazi parking po centru a ne zive svi blizu vrtica da bi dolazili pesice. U konkretnom slucaju zakonodavac treba da predvidi nekoliko mesta za privremeni parking do 5 minuta i da ljudima olaksa svakodnevnu rutinu. Niko ne krsi propise namerno zato sto voli vec iz neke realne zivotne potrebe.

 

Moji roditelji ceo život nisu bahato parkirali. Ja sad ne parkiram bahato. To je stvar onoga što imaš u glavi, više nego objektivnih okolnosti.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#342 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 01 November 2016 - 07:48 PM

Takođe je objektivno da postoji Kiss&Ride zona ispred škola i obdaništa, samo to traži vlast kojoj su na prvom mestu interesi građana.


  • 2

#343 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 01 November 2016 - 11:20 PM

...Neko ko ujutro zuri na posao nema vremena da pola sata trazi parking po centru a ne zive svi blizu vrtica da bi dolazili pesice....

posto kazu da je vreme novac...nadam se da ima dovoljno novca da placa kazne :)

 

Msm da ce se nakon jedno 3 ili 4 placene kazne i jos kojeg poena skinutog sa vozacke

setiti da ipak postoje neka pravila i neki red

i da moze da ustane koji minut ranije ili da parkira kola 10 metara dalje

i msm da ce na taj nacin najbolje da vaspiti svoje dete da ne vozi pijan drugare i ne sleti u Dunav.

Msm, ako zaradjuje novac. Ako je (pak)...na (necijem) "budzetu"...onda je druga prica :(


  • 2

#344 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 01 November 2016 - 11:30 PM

Sad' cu vas ja ubacim u temu, jel' mora od prvog novembra zimske gume i na bicikl!?

Ne moraju ni za kola osim ako je sneg


  • 1

#345 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 November 2016 - 07:34 AM

Зоне не могу да функционишу у нашим (европским) уским и кратким улицама. За наменске паркинге нема места или су прескупи. Ко хоће колима до улаза може да иде до неког тржног центра. Ко не жели да смета (то беше "здрав разум"), у Београду има: 1) пешачење, 2) бицикл, 3) аутобус, 4) комби, 5) такси. За 4 и 5 је превоз деце (био) бесплатан. Додатно: а) пресељење на пешачку удаљеност и б) промена обданишта (доводи до отварања обданишта на локацијама које су погодније).

.

Елем, ко не жели да смета, увек има велики избор опција, а бахати ће увек наћи бројна опрравдања.

Проблем је и што огромна већина нових родитеља неће уопште да се бави својом децом. Само их посаде испред ТВ-а или компјутера и пуштају да дивљају и до поноћи (само да не морају да их васпитавају). Онда ни родитељи ни деца не могу да устану на време, да стигну свуда пешице или бусом. И не желе да признају да је то само њихов проблем и да немају право да сметају другима због тога. Не кажем да је то случај са било ким овде, само да је стандардни модел.


  • 4

#346 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 02 November 2016 - 04:35 PM

Ako ćemo da se hvatamo uskih evropskih ulica, tu realno ne može da funkcioniše ništa sem zabrane pristupa privatnim vozilima i 100% upotreba gradskog prevoza. Pošto to nije realna opcija, umesto toga postoje manje i više loša rešenja. Kiss&Ride ili nešto slično je jedno od manje loših rešenja. Taksi nije rešenje jer i njemu treba prostor gde će se zaustaviti da putnici izađu. Kombi pomaže ukoliko se koristi grupno, ali nije mi poznato da takva usluga postoji u Beogradu, pa još besplatno. (Uzgred, kad i gde je to taksi bio besplatan za decu? Možda kada su taksisti vozili za državne firme?) O ideji proizvoljne selidbe i promene obdaništa, ili čekanja da se otvori obdanište na povoljnijoj lokaciji stvarno ne znam šta da kažem, a da bude pristojno.


  • 2

#347 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 02 November 2016 - 07:15 PM

Takođe je objektivno da postoji Kiss&Ride zona ispred škola i obdaništa, samo to traži vlast kojoj su na prvom mestu interesi građana.

 

Upravo je ovo suština. Interesi građana su deveta rupa na svirali kod nas. Ovo sa vrtićem je samo jedan od primera, a sa sličnim stvarima se svakodnevno susrećemo i posle se pitamo zašto su ljudi stalno pod nekom tenzijom i stresom.

 

I ima dovoljno mesta za tu Kiss&Ride zonu oko pomenutog vrtića. Nek ukinu 10 zoniranih parking mesta i proglase ih za Kiss&Ride zonu i nek postave komunalca koji bi strogo kontrolisao zadržavanje u toj zoni (max 5 minuta) i eto rešenja. Ali onda bi Parking servis ostao uskraćen za naplatu parkinga na tih 10 mesta. To je suština, nažalost sve se svodi na pare i otimačinu na sve moguće načine. Tako bi bilo i sa prslucima za bicikle i bilo čim drugim.

 

Evo najsvežije iskustvo od jutros. Išao sam biciklom u I Osnovni sud u Bulevaru Nikole Tesle 42a. Dodjem ispred ulaza i vidim da nemam bukvalno nijedno mesto gde mogu bezbedno vezati i ostaviti bicikl. Mislim bezbedno u smislu da bude u vidnom polju pripadnika sudskog obezbedjenja.

Na kraju sam morao da odem dijagonalno odatle, preko puta do prodavnice Planet Bike (kod Hotela Juge), i zamolim radnika iz servisa da bicikl vežem uz njihove bicikle koje rentiraju.

Epilog je bio da sam zakasnio oko 5 minuta na ročište. A problem je lako rešiv, samo da postoji malo dobre volje da se postavi kvalitetan češalj ili nešto slično. Čak mislim da u Holandiji u Belgiji i sudije idu biciklima na posao.


  • 1

#348 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 November 2016 - 09:11 PM

Супер вам је тај концепт, али идеја да лични комфор представља интерес већине није ни нова ни тачна. Зар озбиљно мислите да је интерес грађана да улице око обданишта (а онда сигурно и школа и факултета, а зашто да не и радног места) буду блокиране да неко не би морао да устане мало раније или се просто боље организује? Ако је тако - то већ имате.

 

Немам ја ништа против да буде омогућен и лакши и безбеднији приступ свим објектима (први сам "за"), али то није могуће, а поготово нису решење такве зоне. Десет паркинг места? Па потребно је барем 50 или 100. А код већине не би било могућности ни за 10. По један комуналац, односно двојица који би само ту стајали? Па нека стоје сад и заводе ред. И опет би неко рекао да то није у интересу грађана. Пре свега људи који ту станују и треба да имају предност за паркирање. Код мене и постоје паркинг места. Често их попуне они који раде у обданишту и школи или живе у крају, али они који истоварују децу неће да се паркирају ни када има места. Жури им се или се плаше да ће неко да их блокира (вероватно и хоће). Већина би сигурно рекла и да им 5 минута није довољно. И тако у круг. А гужве би се и даље правиле. Осим тога, не може ниједан објекат да буде повлашћен. Оно што се смисли код једног, мора бити омогућено и код других, а сигурно је да на пуно места неће бити техничких услова. Шта ћемо онда? Рушење околних зграда да се услови обезбеде? Рушење обданишта? Чак и тако, нашао би се паметњаковић који би отворио обданиште где опет нема услова, па хајде ми сви да плаћамо да му се обезбеде. Наравно, проблем је што нисмо пре бар 50 година донели закон који би забранио градњу било каквих пословних и стамбених објеката без паркинг простора (имали смо то пре 20ак година, свима се фућкало), али тада нико није могао да замисли да ће бити потребни. У Паризу су тај проблем "решили" тако што су срушили пола града. Тражио цар од градоначелника (беше Осман?) да истреби уске улице којима полиција и војска нису могле да прођу (кочијама) кад треба растерати/похапсити народ који се нешто буни и излази на улице. Некако не видим да би то прошло, ма колико деловало да је у интересу грађана. Можда је најбоље решење забранити објекте тог типа (обданишта и школе) тамо где заиста нема услова. Избацити такве објекте из центра који би био искључиво пословна зона. Тако је у Паризу. Опет, неизводљиво код нас, бар у догледно време. Било би могуће увести посебну категорију улица и рећи да су улице поред школа и обданишта у одређено време само за развоз деце и ђака. Опет би се правиле гужве, опет неко не би поштовао и опет би био поремећен живот оних који ту живе. Не можемо њихове интересе подредити онима који ту треба да дођу само једном или двапут дневно на по тих 5 минута. Уз то, неке од тих улица, поготово у центру града, критичне су за сав околни саобраћај. У истој улици биће и нека продавница до које долазе камиони са робом, а затећи ће се и ђубретарац. Онда ће неко дете да се повреди, па треба да прође Хитна, ватрогасци, итд.

 

У Холандији је концепт општег интереса врло разрађен, јер су сви схватили да то не значи да ће живот бити онакав какав њима одговара, него да ће сви морати да се прилагођавају. Тако су поставили ствари да уместо огромних тржних центара имају милион бакалница које много лакше и брже услужују људе, а сви имају велики избор где иду. И свуда може да се дође бициклом. Ми смо јако далеко од тога, чак и да озбиљно почнемо да радимо на томе већ сутра. То је систем који су они смишљали, планирали, градили и развијали скоро 50 година.

 

Елем, лични интерес је само то и не треба га бркати са интересима свих. Такође, проблеми постоје и то бројни, а права решења нису могућа преко ноћи и захтевају да сви прилагођавају своје жеље и навике. У поређењу са хаосом и ценом коју би изазвале те зоне и омогућавање одређеним људима да паркирају где, кад и како желе, далеко боље и јефтиније било би финансирати посебне аутобусе. Да почнемо само са превозом за обданишта. Али опет, скајлаб, бојим се да си ти специфичан случај и да би тешко аутобус који припада том обданишту долазио до тебе. А основна премиса и јесте да деца иду у обданиште у свом крају, близу куће. Са децом коју већ познају или са којом ће ускоро ићи у школу (тако је било у мом случају, скоро цело одељење је било у истој групи у обданишту). Наравно, нема свуда обданишта довољно близу или у њима нема места. И то је проблем на ком се ради и који не може да се реши преко ноћи.

 

А суштина је да док не достигнемо идеал треба сви заједно да се трудимо да ствари и у овим отежаним (наслеђеним( условима функционишу што боље. Нпр, када је затворена једна трака због радова, нормално је да суженим делом наизменично порлазе возила из свих осталих трака. Нема шансе. Ако пустиш једног, увалиће се још тројица и заглавиће све. У било ком реду стално се неко гура преко реда. Нпр, био сам у Будимпешти 1990 или 1991, када су они били дно дна, а ми Америка (Анте Марковић време). Ипак, тамо су сви уредно и културно стајали у реду и понашали се нормално. Данас су они за нас појам.

 

Е, то је прво што нама недостаје - поштовање реда и поштовање других. Како рекох - да нико никоме не смета, колико год му тежак живот био. Па ни инвалид који је повлашћена категорија нема право да паркира ван паркинг места. Као што ни бициклисти немају право да возе коловозом по аутопуту, чак ни "само преко Остружничког моста". Ја овако дефинишем нормалан живот - чак и ако је нешто дозвољено, ако видиш да то изазива проблеме не треба то да радиш. Не, не слажем се да важи и обрнуто.

 

@скајлаб Дефинитивно у Београду не можеш ништа живо да обавиш ако ћеш да идеш бициклом, јер немаш где безбедно да га оставиш. :( Ја ако морам до града, или комби или пешице (2 сата тамо и 2 назад).

 

П.С. У ранијој листи опција грешокм сам написао да су бесплатне за децу (бар биле) ставке 4 и 5, а треба 3 и 4. Извињавам се (мењао листу, а то остало). С тим да се комбијем нисам дуго возио, можда су укинули (писало је раније да је за децу до 7 година бесплатно ако не заузимају посебно седиште). И линије су укидали, знам само да и даље постоји Е2.


  • 3

#349 pantelija79

pantelija79
  • Members
  • 1 posts

Postavljeno 03 November 2016 - 11:47 AM

Супер вам је тај концепт, али идеја да лични комфор представља интерес већине није ни нова ни тачна. 

 

 

"Drugovi i drugarice,

 

interes naroda i narodnosti Socijalisticke Federativne Republike Jugoslavije mora biti iznad interesa pojedinaca.

 

Živeo drug Tito

Smrt fašizmu - Sloboda narodu"

 

 

U liberalnom kapitalizmu je nažalost sve podredjeno ličnom interesu i kako vi to zovete ličnom komforu pojedinca.


  • 0

#350 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 November 2016 - 02:26 PM

Interesu korporacija i bogatih, pre bih rekao.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#351 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Postavljeno 11 November 2016 - 05:58 AM

Možda nekome bude zanimljivo:
1055eb73611b1352c3ce7425301bf468.jpg
Inače da, prilagođeno uslovima znači mrkli mrak, van naselja i sl. Po gradu terati ljude da se šarene uz uličnu rasvetu je pure nonsense.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika