Jump to content


Fotografije
- - - - -

Рефлектујући прслук


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
350 odgovora na ovu temu

#21 nikolasrbija

nikolasrbija
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 228 posts
  • LocationZemun

Postavljeno 20 January 2015 - 07:44 PM

NE jer...

... kao prvo,u potpunosti se slazem sa svim napisanim od strane FalloutBoy-a. Ovde pricamo o nosenju prsluka preko noci u voznji po gradu jer je odavno obavezno da se nosi u toku voznje van naseljenog mesta. Zasto bi iko bio ugrozen ukoliko bi neki biciklista u toku voznje po gradu vozio bez prsluka sa upaljenim svetlima? Naravno da niko ne bi bio ugrozen-ni biciklista fizicki ni drugi ucesnici saobracaja psihicki.

Licno mislim da niko razuman ne moze da bude protiv ovako necega.

Veze sa vezom nema konstatacija.

 

Auto nudi komoditet, ali kosta.

Bus nudi manji komoditet, pa manje i kosta.

Bicikl ne nudi gotovo nikakav komoditet, ali gotovo nista i ne kosta.

 

Ti ako ces da se kockas sopstvenom glavom, ok, ali ja zelim pravo na gresku i necu da ti placam izdrzavanje samo zato sto je tebi bilo cimanje da nosis prsluk i kacigu.

 

Biciklisti treba da budu ravnopravni ucesnici u saobracaju, tu nema dileme i voznju bicikla treba stimulisati na svaki nacin, ali u toj igri svako mora da bude odgovoran prema drugima koliko i prema sebi.

 

Bicikl ne nudi komoditet? Bicikl gotovo nista ne kosta? Moj bajs ne bih provozao ni do trafike po zvake da mi nije udoban i da se ne osecam zadovoljno u toku voznje. Po ovoj konstataciji bajs je samo za one koji nemaju dovoljno para za auto pa posto bajs "gotovo nista i ne kosta" bolje ista nego nista. Takvo razmisljanje je pogresno. To da gotovo nista ne kosta ne vredi ni komentarisati.

Druze imas ti pravo na gresku i sad u ovim uslovima kad prsluk nije obavezan u voznji po gradu tokom noci ali ces da snosis posledice za tu gresku. Ako biciklista nije dovoljno uocljiv sa upaljenim svetlima nece ni biti kad bude nosio prsluk i kacigu. A trebao bi to da nosi jer je glavni razlog da ne bi neko bio udaren po dzepu i da taj neko ne bi imao psihicke posledice. Bolji bi efekat bio da samo nedelju dana na svim tv kanalima,bez izuzetka,dnevno 1 (jedan) minut potrosi na to da se kaze kako su i biciklisti deo saobracaja,kako treba vise paznje da se posveti njima itd...

Sledeci korak bi onda bio pp aparat,trougao i paket prve pomoci kao sto rece Grbic n2:crazy

Sa ovim poslednjim se apsolutno slazem.

Isto onda može da se prenese na pešake. Na ulaza/izlazak iz kade (lečenje plaćaju svi poreski obveznici). Mogli bismo i kažnjavati ljude koji nisu dovoljno toplo obučeni na ulici zimi, jer i to lečenje ide od zajedničkog poreza. Neodgovorno ponašanje?

Šta misliš o žutom rotirajućem svetlu na vrhu kacige? Pošto prsluk provereno i dokazano ne čini dvotočkaša podjednako vidljivim kao automobil.


Kao što sam već rekao, sve je u životu stvar procene rizika. Da živimo po 2000 godina, onda bi i vožnja kolima bila ludački velik rizik, jer će te za 1000 godina vrlo verovatno nešto zadestiti, pa ćeš prepoloviti svoj životni vek. Ovako, rizik procenjuješ spram realne situacije.

Realna situacija je da prsluk minimalno doprinosi vidljivosti. Isto tako, činjenica je da ne postoji naučni dokaz da prsluk i kaciga povećavaju bezbednost. Ako je moje uverenje da najbolje vidim bele kacige, ima li smisla da teram sve zakonom da nose baš bele kacige?


Ako nema podvlačenja granice sa nekim stepenom rizika, zašto ne terati i pešake da na svakom prelazu imaju prsluk i kacigu. Pogotovo noću. Nema stresa za vozača ako ga obori.

Odlicno,odlicno napisano =D>


  • 0

#22 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 20 January 2015 - 07:49 PM

Једна мала опаска то сви,нико...треба избегавати,зашто?Па зато што ви никада не можете бити сигурни или знати да се сви слажу са тим.


  • 2

#23 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 20 January 2015 - 08:34 PM

Bicikl ne nudi gotovo nikakav komoditet, ali gotovo nista i ne kosta.

Bicikl nudi slobodu, svez vazduh, uzivanje u prirodi, zabavu u dvoje... troje... samostalnu... Priliku da upoznas nekog, priliku da budes u kondiciji, priliku da budes vidis svet iz drugog ugla... Nudi ti komoditet koji se zove uzivanje u svemu sto ne truje vazduh... Neko to shvata neko ne... Nekome je odusak fudbal, nekome basket, nekome da igra karte, a nama je bicikl...

Dok vozaci automobila ne steknu svest da je i biciklista ravnopravi ucesnik u saobracaju nijedan prsluk to nece promeniti.
Kad vozac automobila skapira da biciklista moze da ide i 50 sat, tad ce biti i manje incidenata sa izgovorom pa bio si 100 metara od mene...
Kad bi vozaci automobila oprali soferku i farove povremeno imali bi i bolju vidljivost nocu...

Uvek je biciklista kriv... Zasto? Pa zato sto je biciklista na 15 kila gvozdja slabiji od 1 tone na 4 tocka...
Kako ima bahatih vozaca automobila tako ima i bahatih korisnika bicikla, ali to su pojedinci koji ne treba da ulaze u obrazac ponasanja na putu.

Zar smo zaboravili da je predlozeno da udje u zakon da se biciklista na putu obilaza sa 1.5m rastojanja... Odbijeno je... Zasto?

Moram da te ispravim... Bicikl kosta... od osnovnih stvari ulje za lanac, preko unutrasnjih/ spoljnih guma, paknova za kocnice... Gorivo za vozaca... Puka je zabluda da je besplatno
  • 6

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#24 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 January 2015 - 08:38 PM

Ja naravno nisam za to da bude obavezan. Zadnje svetlo pa makar i ono kinesko, da ne govorim o kvalitetnijima, blješti pa u ubija. To može da ne vidi samo onaj ko ne želi da vidi.

Inače nemam nikakve argumente protiv samih prsluka već samo protiv obavezivanja i kažnjavanja.

Moj utisak je da čak i oni kineski od sto dinara izuzetno blješte, baš sam zadovoljan, sekao sam te trake da šijem na bisage. Nije loše imati ga sa sobom na dužoj turi (ali samo kao opciono i poželjno) šta znam rikne baterija mada uveki imam i rezervne u torbici :) ili ako krpiš/menjaš gumu pored puta...

Ne deluje mi da bih se dodatno zagrevao leti u njemu, komotan je lagan i ne bi mi teško palo da ga nosim ali ne želim da moram da ga vukljam uvek sa sobom. Nemam uvek gde da ga stavim i uvek sam tanak s prostorom po džepovima i torbici. A često ne znam unapred koliko i dokle ću voziti i kada ću se vratiti. Radije bih taj prostor iskoristio da ponesem windstoper da ne razmišljam da li ću se smrznuti u povratku.


  • 2

#25 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 20 January 2015 - 08:41 PM

Šta misliš o žutom rotirajućem svetlu na vrhu kacige? 

Uvodna scena u Naked Gun :)


  • 3

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#26 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 20 January 2015 - 08:58 PM

Mogu oni da donesu 100 zakona, al džabe sve ako se ne sprovode. Moje je mišljenje da je logično da bude prsluk obavezan na putevima van naseljenog mesta tokom noći. Pa tamo nema nikakvog osvetljenja, tj. retko gde ga ima, samim tim ništa se ni ne vidi, dok ga farovi automobila ne obasjaju. Meni na pamet ni bi palo, da krenem na noćnu vožnju po putu van naselja bez prsluka i dobrog svetla. 

Što se tiče vožnje u gradu, u opšte prsluk nije potreban, dovoljna su svetla, jer postoji ulična rasveta, svetlo iz lokala i okolnih građevina, a u gradu je maksimalna propisana brzina manja nego na putu van grada.
 


  • 1

#27 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 January 2015 - 09:59 PM

Mislim da je ova odredba losa. Ono sto treba da izmene jeste da vozace motornih vozila oslobode svake odgovornosti za posledice sudara sa neosvetljenim biciklistom pri uslovima smanjene vidljivosti, Onda ko sta voli i ako voli neka koristi. Svako godine imam barem nekoliko neprijatnosti tim povodm, i nije fer omogucavati ljudima da zezaju druge svojom neodgovosrnoscu. Ovako ce se odgovornost za sopstvenu bezbednost prebaciti tamo gde i treba.

 


  • 5
Postavljena slika

#28 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 21 January 2015 - 12:29 AM

Mislim da je ova odredba losa. Ono sto treba da izmene jeste da vozace motornih vozila oslobode svake odgovornosti za posledice sudara sa neosvetljenim biciklistom pri uslovima smanjene vidljivosti, Onda ko sta voli i ako voli neka koristi. Svako godine imam barem nekoliko neprijatnosti tim povodm, i nije fer omogucavati ljudima da zezaju druge svojom neodgovosrnoscu. Ovako ce se odgovornost za sopstvenu bezbednost prebaciti tamo gde i treba.

OT: prvo pa musko (2 minusa) ili se varam?

u svakom slucaju welcome back :)


  • 0

#29 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 January 2015 - 02:02 AM

Nije, minusi su od starijih postova...

Uglavnom i ja se pridružujem dobrodošlici :)


  • 0

#30 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 21 January 2015 - 04:10 AM

NE! A na otvorenom drumu, gde sam stalno tek onda NE!

Pa na otvorenom drumu noću, pa i u sumraku, bljeskalica na bajku bolje radi i uočljivijaje više nego od pola svetala automobila!

Ajde da na autu obavezno od 16 sati zimi i leti od 18 sati navlače cirade reflektujuće, jer jel - biće uočljivi - u bre ala je pametno!

Kada imam bljesku pozadi, svi vozači noću me lepo obilaze, na većoj razdaljini, BOLJE nego danju! Danju mi bre laktove dohvate skoro!

Svetla obavezno, a reflektujuće sve - ko voli, ima mogućnosti, može i božićnu jelku da zalepi na glavu ako misli da će biti uočljiviji neka mu je!

Gde je u svetu to pod obavezno_? Ovi naši se mnogo prave pametni, a čuli smo već o tom klanu profe Vujanića sa saobraćajnog faksa i one agencije gde mu radi cela uža familija, pa onaj Okanović i to društvo! Izmišljaju toplu vodu. Uvek profa Vujanić, ko da je jedini zadužen za bezbednost saobraćaja - a u stvari u pitanju je klan, pisali su novinari politike o tome!

Pogledaš kako je to urađeno u najvećim biciklističkim zemljama (holandija, nemačka, švajcarska, italija...) i prepišeš i prilagodiš sebi. Sve ostalo kao ovi prsluci su gluposti!

Sada će da uvedu, pa kada bezbednost bajkera i dalje bude ista, onda će ova pametna pomenuta družina da se doseti pa da kaže: Ma ne, ne valja ni ovaj prsluk, ipak treba celo đubretarsko odelo da se obavezno nosi! (ne nipodaštavam đubretatre, nego se rugam komisji).

 

Što ne kažu, čekajte, hajde da vidimo u velikim gradovima - kada se vrše rekonstruisanja svih glavnih saobraćajnica, proširivanja i td. ( a radilo se to mnogo poslednjih godina sa ovim kreditima iz EU, barem kod mene u KG-u nema koju nisu raskopali i proširili, pa i u BG-u se radilo Bulevar Kralja Aleksandra, pa mostovi i td...verovatno i u NS-u i Nišu i td) da se OBAVEZNO minimalno 50cm a max 1m crvenom linijom obeleži BICIKLISTIČKA STAZA sa krajne desne i leve strane puta - AHA - i što se nisu dosetili da na ovaj NAJBOLJI način za gradsku vožnju obezbede bezbdenost biciklista!!! Pa kako da se sete kada nisu na bicikl seli! Kod mene u gradu videh da su skor SVUDA to mogli da urade. Ali briga komisiju za to, to nece u zakonu da stave ili da sugerišu gradovima da se pod OBAVEZNO to uvede u projekat rekonstrukcije puta/kolovoza/ulice, da treba da razvijamo takvu kulturu! Pa čoveče omasovio bi se biciklizam mnogo. Imaš svoju NEPRIKOSNOVENU STAZU, deo puta, čak u teoriji možeš i noću bez svetala tuda da prođeš a da imaš vrlo malu mogućnost za nezgodu, jer se krećeš propisanim delom puta koji tebi pripada, tu točkovima automobila mesta nema! Ovako se ja jurim ili bežim od gradskog prevoza onih autobusa i taksista i budala !!! Uvek si kao na trkackoj stazi po putu zbog bezanije od vozila! Kad se vozim bajkom kroz grad, a vidim da su ulice proširene dosta lepo sada, ali da baš ima mesta i za bajk stazu, mnogo mi bude krivo što nije urađena. A to može i danas da se uradi.

 

I pojas da nam uvedu, da se zavežemo za šticnu pa preko leđa direkt za lulu !!! Treba poslati to profi Vujanicu i Okanovicu!

 

Čovek se stvarno iznervira kada vidi kakve nas bre budaletine podučavaju nečemu, ti nikad na biciklo seli nisu!

Verujem da neće proći ova glupost s prslukom, jer nigde to nije rešeno da je po obavezno, koliko mi saznanja govore, u nijednoj zemlji. Na sreću, evo linka ovde lepo čovek objašnjava:

 

http://bajsologija.r...e/#.VL8mbyPF-2V

 


  • 2

#31 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 21 January 2015 - 06:52 AM

+1 За улице са обележеним стазама.Ја могу да разумем да се то не ради на старијим коловозима,али када се ради нови пут и тако нешто се не уради,за то немам речи.То би далеко више повећало безбедност у саобраћају од овог прслука.
  • 2

#32 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 January 2015 - 08:40 AM

NE! A na otvorenom drumu, gde sam stalno tek onda NE!
Pa na otvorenom drumu noću, pa i u sumraku, bljeskalica na bajku bolje radi i uočljivijaje više nego od pola svetala automobila!
Ajde da na autu obavezno od 16 sati zimi i leti od 18 sati navlače cirade reflektujuće, jer jel - biće uočljivi - u bre ala je pametno!

Moje iskustvo, kao vozača, je da biciklistu sa prslukom noću puno ranije primetim, nego onogo koji ima samo svetlo. Tako sam i došao na ideju da i sam noću na otvorenom putu nosim prsluk.

Svetla obavezno, a reflektujuće sve - ko voli, ima mogućnosti, može i božićnu jelku da zalepi na glavu ako misli da će biti uočljiviji neka mu je!

Gde je u svetu to pod obavezno_? Ovi naši se mnogo prave pametni, a čuli smo već o tom klanu profe Vujanića sa saobraćajnog faksa i one agencije gde mu radi cela uža familija, pa onaj Okanović i to društvo! Izmišljaju toplu vodu. Uvek profa Vujanić, ko da je jedini zadužen za bezbednost saobraćaja - a u stvari u pitanju je klan, pisali su novinari politike o tome!

Pogledaš kako je to urađeno u najvećim biciklističkim zemljama (holandija, nemačka, švajcarska, italija...) i prepišeš i prilagodiš sebi. Sve ostalo kao ovi prsluci su gluposti!

Uglavnom se slažem. I sam sam protiv prsluka. Pričao sam sa ljudima koje poznajem ovih dana. Mnogi i voze bicikle. Svi su bili stava da mnogi biciklisti noću nose sve tamno, da su im svetla loša i da bi, čak i po gradu po neosvetljenim ulicama, bilo pametno nositi prsluk?!?! Najbolji je bio drugar koji je izjavio: "pa naravno, prsluci, pobiću vas sve kad sednem za volan posle pet piva inače! Posle ću ja biti kriv!" Šalio se, naravno, ali siguran sam da ima takvih vozača.

Devojka mi kaže da stalno vučem ranac sa alatom za zamenu gume, pa šta mi je problem da spakujem i prsluk?

I tako. Mada i dalje (tvrdoglavo?) mislim da preteruju. :)

Sada će da uvedu, pa kada bezbednost bajkera i dalje bude ista, onda će ova pametna pomenuta družina da se doseti pa da kaže: Ma ne, ne valja ni ovaj prsluk, ipak treba celo đubretarsko odelo da se obavezno nosi! (ne nipodaštavam đubretatre, nego se rugam komisji).

Ovo nije realno, ali očekujem da uvedu kacige.

Što ne kažu, čekajte, hajde da vidimo u velikim gradovima - kada se vrše rekonstruisanja svih glavnih saobraćajnica, proširivanja i td. ( a radilo se to mnogo poslednjih godina sa ovim kreditima iz EU, barem kod mene u KG-u nema koju nisu raskopali i proširili, pa i u BG-u se radilo Bulevar Kralja Aleksandra, pa mostovi i td...verovatno i u NS-u i Nišu i td) da se OBAVEZNO minimalno 50cm a max 1m crvenom linijom obeleži BICIKLISTIČKA STAZA sa krajne desne i leve strane puta - AHA - i što se nisu dosetili da na ovaj NAJBOLJI način za gradsku vožnju obezbede bezbdenost biciklista!!! Pa kako da se sete kada nisu na bicikl seli!

U NS su uz nove saobraćajnice uglavnom stavljali i odvojene biciklističke staze, pored trotoara. Jedino što su trotoari relativno uski, još kad dozvole one bašte kafića što ostave oko metar i nešto prostora do biciklističke staze (na prometnoj ulici), normalno da pešaci izlaze na biciklističku stazu. Rezultat: za vožnju preko 15 km/h u Novome Sadu, biciklistička staza je opasno mesto, kolovoz je sigurniji (pogotovo ako se ide preko 20 na sat). Do te mere da za put do posla biram ulice gde nema bici staze (jer tamo gde je ima si obavezan koristiti je po zakonu).


Kod mene u gradu videh da su skor SVUDA to mogli da urade. Ali briga komisiju za to, to nece u zakonu da stave ili da sugerišu gradovima da se pod OBAVEZNO to uvede u projekat rekonstrukcije puta/kolovoza/ulice, da treba da razvijamo takvu kulturu! Pa čoveče omasovio bi se biciklizam mnogo. Imaš svoju NEPRIKOSNOVENU STAZU, deo puta, čak u teoriji možeš i noću bez svetala tuda da prođeš a da imaš vrlo malu mogućnost za nezgodu, jer se krećeš propisanim delom puta koji tebi pripada, tu točkovima automobila mesta nema! Ovako se ja jurim ili bežim od gradskog prevoza onih autobusa i taksista i budala !!! Uvek si kao na trkackoj stazi po putu zbog bezanije od vozila! Kad se vozim bajkom kroz grad, a vidim da su ulice proširene dosta lepo sada, ali da baš ima mesta i za bajk stazu, mnogo mi bude krivo što nije urađena. A to može i danas da se uradi.

I pojas da nam uvedu, da se zavežemo za šticnu pa preko leđa direkt za lulu !!! Treba poslati to profi Vujanicu i Okanovicu!

Čovek se stvarno iznervira kada vidi kakve nas bre budaletine podučavaju nečemu, ti nikad na biciklo seli nisu!

Verujem da neće proći ova glupost s prslukom, jer nigde to nije rešeno da je po obavezno, koliko mi saznanja govore, u nijednoj zemlji. Na sreću, evo linka ovde lepo čovek objašnjava:

http://bajsologija.r...e/#.VL8mbyPF-2V

Ima dosta argumenata i za i protiv. Iako sam lično protiv, znam da će biti posle sve jedno. Sad niko ne forsira svetla, ne kažnjava se, ko će posle da sprovodi to za prsluke? Niko. Biće sve kao i pre. U NS ima dobra ekipa koja dosta radi na podizanju svesti vozača: http://www.nsbi.org.rs/
Ne slažem se sa svim što rade, ali generalno pozitivna energija i deluje mi da se stvari polako pomeraju ka većem broju biciklista i vozačima koji su svesniji našeg prisustva i tolerantniji (već gotovo godinu dana mi niko nije trubio kad vozim kolovozom).
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#33 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 21 January 2015 - 08:55 AM

http://www.nsbi.org....e-civinet-mreze


  • 0

#34 LeNgenda

LeNgenda
  • Members
  • PipPip
  • 61 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 January 2015 - 09:34 AM

Bicikl ne nudi komoditet? Bicikl gotovo nista ne kosta? Moj bajs ne bih provozao ni do trafike po zvake da mi nije udoban i da se ne osecam zadovoljno u toku voznje. Po ovoj konstataciji bajs je samo za one koji nemaju dovoljno para za auto pa posto bajs "gotovo nista i ne kosta" bolje ista nego nista. Takvo razmisljanje je pogresno. To da gotovo nista ne kosta ne vredi ni komentarisati.

 

Mala digresija, mada je offtopic i samo se naslanja na citirani post, ne odnosi se direktno.

 

Vrlo je upadljiva teznja da se bicikl istrgne iz konteksta siromastva po svaku cenu i onda se cesto odlazi u suprotnu krajnost, od bicikla i pratece opreme se pravi pitanje prestiza.

Jedan bocni pravac je da se koriscenje bicikla predstavi kao "lifestyle" i prilepi uz stvari poput vegetarijanstva, cuvanja planete, zastite zivotinja, sto bi Duh rekao hipsterskoj prici.

 

Tek poneko poput FalloutBoy-a na bicikl gleda kao na nadasve prakticno i jeftino sredstvo svakodnevnog licnog transporta i nema potrebu da to zabasuri nekim jeftinim opravdanjima, posto je i po meni 100% u pravu. Ja bicikl volim kao spravu koja me opusta, koju volim, koja mi pruza upravo osecaj slobode i rasterecenosti.

 

E, tek sad mogu da objasnim da kada sam rekao da bicikl ne kosta gotovo nista, da sam tu mislio na logistiku, direktne i indirektne troskove poput goriva, parkinga i registracije, cene karte, brzine, lakoce, modularnosti i slicno, ali da je u odnosu na bus i auto manje komotan u smislu da zavisi od mnogo spoljnih faktora, od vremenskih prilika i saobracaja, preko stanja i sposobnosti samog bicikliste, do kapaciteta i nosivosti.

 

I da se mi ovde ne lazemo, svaki biciklista na ovom svetu je jedan covek + 15 kila metala. To je u ovom univerzumu gde vladaju ovi zakoni fizike prva i osnovna stvar.

Biciklista je laksi, slabiji i potpuno izlozen.

 

Ako vec nije izmesten iz glavnog toka saobracaja, jedina nada mu je da bude upadljiv na sto vecoj daljini i da se ponasa predvidljivo.

U zakonu moze da pise sta bilo, biciklista i svoje i tudje greske placa najskuplje.

 

Svi se slazemo da nam treba pre svega odgovarajuca putna infrastruktura, predvidjena ili prilagodjena za bicikliste.

Toga ovde gotovo da nema.

 

Ako neko nece da sija kao novogodisnja jelka, molim lepo, ne mora.

Onda se ja slazem sa Duhom 120%.

 

Mislim da je ova odredba losa. Ono sto treba da izmene jeste da vozace motornih vozila oslobode svake odgovornosti za posledice sudara sa neosvetljenim biciklistom pri uslovima smanjene vidljivosti, Onda ko sta voli i ako voli neka koristi. Svako godine imam barem nekoliko neprijatnosti tim povodm, i nije fer omogucavati ljudima da zezaju druge svojom neodgovosrnoscu. Ovako ce se odgovornost za sopstvenu bezbednost prebaciti tamo gde i treba.

 

Ali kad konacno dodjem do normalnog bicikla i malo neophodne opreme za duze ture, ko god me sretne nocu videce moju auru jos iza krivine.

 

 

biciklista moze da ide i 50 sat

 

Zar ovo samo po sebi nije van pameti? Onako realno? Znam ja da moze, sve se moze kad se hoce.

 

Ili, ako je vec normalno, zar ne vapi za makar osnovnom zastitnom opremom kao sto je kaciga?

 

A da, pri tim brzinama nema vajde od biciklisticke kacige...

Zasto je onda uopste i nositi...

 

Infantilno i neodgovorno, ali molim lepo, ako takav jedan zapne o nesto i nadje mi se na soferki ili pod tockovima, hocu da mi njegova familija plati opravku i pranje, pretrpljeni stres mu mozda i oprostim.


  • -1

Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

 

Istorija mačevanja u Srbiji

 

#35 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 21 January 2015 - 10:02 AM

Argumenti protiv prsluka.

 

http://www.nsbi.org....e-civinet-mreze


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#36 LeNgenda

LeNgenda
  • Members
  • PipPip
  • 61 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 January 2015 - 11:44 AM

Nista ne povecava broj biciklista kao ravan grad i biciklisticke staze uz glavne gradske komunikacije i nista ga ne smanjuje kao brda i malogradjanstina.

 

Pa sad da vidimo gde smo mi i kakva nam je perspektiva.

 

Navodno povecavati broj biciklista ulagujuci se njihovoj povrsnosti i neodgovornosti i ne obavezujuci ih na nosenje zastitne i svetloodbojne opreme je u najmanju ruku licemerno i sluzi jedino jeftinoj reklami sponzora ovakvih akcija kroz propagiranje lazne slobode izbora, misljenja i delanja.

 

Infantilno, neodgovorno, a i prilicno licemerno.

 

Stvari koje cine razliku izmedju povredjivanja i smrti ne smeju se ostaviti slobodnoj volji i savesti pojedinaca jer iz njih proistice stepen krivicne odgovornosti, visina odstete i druge implikacije koje proisticu iz nesrecnog slucaja po licno dostojanstvo, psihicko zdravlje i imovno stanje vozaca motornog vozila.


  • -2

Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

 

Istorija mačevanja u Srbiji

 

#37 Bobanultegra

Bobanultegra
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 435 posts
  • Locationleposavic

Postavljeno 21 January 2015 - 11:57 AM

svetla obavezno imam zadnje sa  laserima odlicno se vidi a na dresu i kacigi uvek ima fluo materijala pa samim tim ne moram nositi prsluk


  • 0

#38 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 21 January 2015 - 12:51 PM

Nista ne povecava broj biciklista kao ravan grad i biciklisticke staze uz glavne gradske komunikacije i nista ga ne smanjuje kao brda i malogradjanstina.

Pa sad da vidimo gde smo mi i kakva nam je perspektiva.

Navodno povecavati broj biciklista ulagujuci se njihovoj povrsnosti i neodgovornosti i ne obavezujuci ih na nosenje zastitne i svetloodbojne opreme je u najmanju ruku licemerno i sluzi jedino jeftinoj reklami sponzora ovakvih akcija kroz propagiranje lazne slobode izbora, misljenja i delanja.

Infantilno, neodgovorno, a i prilicno licemerno.

Stvari koje cine razliku izmedju povredjivanja i smrti ne smeju se ostaviti slobodnoj volji i savesti pojedinaca jer iz njih proistice stepen krivicne odgovornosti, visina odstete i druge implikacije koje proisticu iz nesrecnog slucaja po licno dostojanstvo, psihicko zdravlje i imovno stanje vozaca motornog vozila.

No comment
  • 1

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#39 BorisC

BorisC
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 21 January 2015 - 01:26 PM

Ja sam protiv "obaveze" nošenja prsluka jer je ružan i osećam se kao da sam obukao najlon kesu.

Prvo sprovesti postojeće zakone pa neće biti potrebe izmišljati nove. Napred svetlo bele boje, nazad svetlo crvene boje. Kineske crvene bljeskalice pristojnog kvaliteta se vide i sa 300 metara (merio sam). Prednje svetlo Solar Storm planiram da kupim, čuo sam da automobili gase duga svetla kada se prebaci na najjače, kad kupim proveriću.

 

Moje mišljenje:

- svetla napred i nazad - obavezno

- prsluk ili svetloodbojni materijali na odeći - preporuka - obavezni u slučaju neispravnosti svetla

- kaciga - preporuka

- zimske gume opciono sa lancima - ako uvedu obavezu nošenja prsluka neka ubace i ovo, čisto da pokažu da im se može


  • 0

#40 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 January 2015 - 01:59 PM

Mala digresija, mada je offtopic i samo se naslanja na citirani post, ne odnosi se direktno.

Vrlo je upadljiva teznja da se bicikl istrgne iz konteksta siromastva po svaku cenu i onda se cesto odlazi u suprotnu krajnost, od bicikla i pratece opreme se pravi pitanje prestiza.
Jedan bocni pravac je da se koriscenje bicikla predstavi kao "lifestyle" i prilepi uz stvari poput vegetarijanstva, cuvanja planete, zastite zivotinja, sto bi Duh rekao hipsterskoj prici.

n:anim_32
Da. Ceo život vozim bajs i kod kuće nam je to uvek bilo normalno, prevozno sredstvo. Kao što imaš jedan auto u kući, kao prevoz, tako je bio i bajs. Pored zabave za nas klince.

Sad postoje ljudi koji "voze bicikle", to se kao ističe, kao to što kažeš - neki stil. Pre si mogao biti ne znam panker, skins, a sad hipsteri počinju da se lože i na bicikle. Smešno mi je bilo kad je devojka koja se nije ni rodila kad se to vozilo oduševila "jaaaao, stari roooog!" :) Meni to bio ono, raspali, neugledni bajs za po gradu. Kad ga ukradu, uzmeš drugi za par hiljada i ne brineš. :)

Sećam se koje otkrovenje su mi bili prvi bajsevi s brzinama koje sam dobio. Kad ne moraš silaziti s bajsa ni za jednu uzbrdicu. Bicikl bez brzina mi je bio ono što podrazumevam i na šta prvo pomislim kad kažem "bicikl". Sad je to postalo moderno "singl spid!" kako kažu, kao nešto posebno, baš onako cool. :) Još kad se time uzme oduševljavati neko ko ne potroši ni jedan lanac za par godina, a krene s pričom o cool jednostavnom održavanju i tako to... onda mi bude onako malo smešno. Možda sam i samo previše mator. :)

Da, smešno mi je kad ljudi sebe i druge sad nazivaju biciklistima. Kao kad bi svakog ko se dovozi kolima na posao zvali "vozač". :)

Sa druge strane, lepo je to što je to sad in. Ne izgleda više toliko čudno kad subotom uveče parkiraš bajs ispred kljuba, čak je sad to i cool. Eto, da sad imam desetak godina manje, ne bi bilo kraja mojoj sreći. :)


Tek poneko poput FalloutBoy-a na bicikl gleda kao na nadasve prakticno i jeftino sredstvo svakodnevnog licnog transporta i nema potrebu da to zabasuri nekim jeftinim opravdanjima, posto je i po meni 100% u pravu. Ja bicikl volim kao spravu koja me opusta, koju volim, koja mi pruza upravo osecaj slobode i rasterecenosti.

Tako nekako. Ideš opušteno, kao da si peške, a ipak 4 do 6 puta brže nego peške. U ravnici, na rastojanjima između 2 i 6 kilmetara, barem za grad, nema boljeg prevoznog sredstva. Čak ni bržeg, rekao bih. Zahvaljujući ovim odvojenim biciklističkim stazama, čak i ako uveče popijem par piva, ne brinem se vraćati se bajsom kući - ipak nisi u saobraćaju, fizički si odvojen. :)

E, tek sad mogu da objasnim da kada sam rekao da bicikl ne kosta gotovo nista, da sam tu mislio na logistiku, direktne i indirektne troskove poput goriva, parkinga i registracije, cene karte, brzine, lakoce, modularnosti i slicno, ali da je u odnosu na bus i auto manje komotan u smislu da zavisi od mnogo spoljnih faktora, od vremenskih prilika i saobracaja, preko stanja i sposobnosti samog bicikliste, do kapaciteta i nosivosti.

Bicikl za ravnicu, za rastojanja do 4-5 km je bukvalno džabe. Može za par hiljada da se uzme bilo koji da se kotrlja i da koči na kontru i teraj. Gume, lanac i sve ostalo će trajati možda i godinama.

Ja vozim dosta, što rekreacija, što nekad i svakodnevne relacije po 10+ km u jednom pravcu, pa gledam da sedlo bude ono s rupom (manje žulja kad par sati provedeš na bajsu), da pedale budu malo bolje (s onim šrafovima, ne klize noge kad je sneg), da ima barem nekoliko brzina u slučaju košave. Takav bajs izađe ipak malo više, recimo do 200 evra kad se sve napakuje (ako nije baš sve novo).

Posle toga su troškovi zaista zanemarljivi. Jedino što mi svakih 5-6 godina maznu po jedan bajs, u proseku. :)

I da se mi ovde ne lazemo, svaki biciklista na ovom svetu je jedan covek + 15 kila metala. To je u ovom univerzumu gde vladaju ovi zakoni fizike prva i osnovna stvar.
Biciklista je laksi, slabiji i potpuno izlozen.

Ako vec nije izmesten iz glavnog toka saobracaja, jedina nada mu je da bude upadljiv na sto vecoj daljini i da se ponasa predvidljivo.
U zakonu moze da pise sta bilo, biciklista i svoje i tudje greske placa najskuplje.

Ovo je sve tačno.


Svi se slazemo da nam treba pre svega odgovarajuca putna infrastruktura, predvidjena ili prilagodjena za bicikliste.
Toga ovde gotovo da nema.

Ako neko nece da sija kao novogodisnja jelka, molim lepo, ne mora.
Onda se ja slazem sa Duhom 120%.


Ali kad konacno dodjem do normalnog bicikla i malo neophodne opreme za duze ture, ko god me sretne nocu videce moju auru jos iza krivine.




Zar ovo samo po sebi nije van pameti? Onako realno? Znam ja da moze, sve se moze kad se hoce.

Ili, ako je vec normalno, zar ne vapi za makar osnovnom zastitnom opremom kao sto je kaciga?

A da, pri tim brzinama nema vajde od biciklisticke kacige...
Zasto je onda uopste i nositi...

Sve je u životu stvar mere. Ovde je priča o prsluku u gradu. Po nekim studijama ne doprinosi vidljivosti (osvetljene ulice, često biciklista dolazi s boka, farovi na manjim razdaljinama ne bacaju dovoljno visoko da osvetle prsluk i tako dalje... da samo par stvari napomenem).

Slična je situacija i sa kacigom: postavljen je ovde link ka tekstu gde čovek piše da je radio eksperiment i utvrdio da bicikliste sa kacigom na glavi pretiču na manjem rastojanju (verujući da su zaštićeniji), te ih na taj način ugrožavaju.

Infantilno i neodgovorno, ali molim lepo, ako takav jedan zapne o nesto i nadje mi se na soferki ili pod tockovima, hocu da mi njegova familija plati opravku i pranje, pretrpljeni stres mu mozda i oprostim.

Ovo je jako ružno što si napisao, posebno način na koji si napisao. Barem ja tako doživljavam. Ali da ostavim to po strani: zbog čega želiš da se zadržiš na biciklistima? Šta je sa pešacima koji prelaze put? I oni ginu kad udare glavom - posebno kad se poštuje ograničenje od 50 na sat u gradu. Zašto ne terati onda i njih da nose kacige, pa ako nekog slučajno oboriš, da ne odgovaraš za ubistvo? Specijalna ojačanja za dečija kolica da ne postrada beba ako auto pokupi kolica? Na kraju krajeva, zar ne misliš da bi bilo super propisati i full oklope, da ne bude ni teških telesnih. Kaciga će sprečiti smrt, a oklop teške telesne povrede. Platiš samo kaznu kad udariš pešaka/biciklistu?

Šta misliš o tome?


Ja mislim da je rizik previše mali za toliko cimanja. A isto mislim i za bicikliste. Isto tako, mislim da najvažnija stvar, koja najviše može doprineti bezbednosti, biva zapostavljena: podizanje svesti vozača, ljudi uopšte.


Bilo mi je pravo uživanje pre par godina voziti motor po severu Italije. Kad sam skontao kako tamo sve funkcioniše. Tamo su svi u nekom periodu života vozili skuter i bicikl (u najmanju ruku). NI JEDNOM nije vozač promenio traku, čak ni položaj kola u svojoj traci, a da ne pogleda ima li dvotočkaša u mrtvom uglu. Čak i očekuju da se provlačiš između kola, da ne praviš gužvu. Trube i mašu - teraj! Na otvorenom putu, puna linija, svi se sklone u desni deo svoje trake (čak i kamioni) i motoristi prolaze između kolona, između kola u svojoj traci i pune linije. I to u isto vreme iz oba smera. Opušteno. Bez i jedne rizične situacije, kamo li udesa. Osećao sam se 100 puta lepše i bezbednije nego vozeći po NS sve po propisima! To sve kod nas fali, ali će zato naterati žrtvu da bude krivac.

Uz to, evo za 30ak godina bicikliranja i 4 udesa sa kolima koja sam doživeo, NI JEDAN ne bi bio sprečen prslukom jer NISU GLEDALI. Gledali su u mobilne, u decu na zadnjem sedištu, samo ne kuda voze. I da, svi su bili po danu. O broju situacija kad su me dobre kočnice i vođenje računa spasili (uvek računam da sam nevidljiv) neću ni da govorim. Bilo je i noću situacija, sa baš jakim i dobrim prednjim svetlom, u prsluku, da lik uđe u raskrsnicu i ne vidi me, ili ne na vreme. 100 puta.

I tako, raspisa se ja...
  • 3

bikegremlin-logo-250x80-1.png





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika