Jump to content


Fotografije

Jeftin drumaš, koja veličina za retro ram?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
325 odgovora na ovu temu

#61 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 November 2014 - 11:01 AM

Drago mi je ako je tako. Nadam se da sam u zabludi i da ću za 5-10 godina moći da kažem: "jeste, u pravu ste, bio sam slep pored očiju", ali za sad ostajem skeptičan po pitanju trajnosti šamaraljki.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#62 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 25 November 2014 - 12:23 PM

ja jednog coveka znam da mu se samaraljka istrosila. A da se nekome polomila pri nekom padu a da to nije bio katastrofa pad ne znam. Sukiju je desna dura ace na starom cr1 bila pri kraju da klikce i covek je kupio drugu za rezevnu.

Necu voziti jedan bajs 10 god. A i da ga vozim i da crknu posle 10 god pa boze moj. Odradile su posao. Za nove samaraljke ultegra od 250e posle 10 godina voznje bajka mi ne bi bilo zao da dam. To mi dodje 2e mesecno za sledecih jos 10 koliko ce da me traju.
najvise mi je zao sto moram da dajem pare na gume skoro svake sezone 100e nego sto cu jednom u ne znam koliko da kupim samaraljke. Ko vozi dosta km godisnje a da to nije od kuce do posla i nazad, prelazi godisnje preko 8k kilometara verovatno uziva u voznji i ona ga ispunjava. Zar za moje zadovljstvo i na prvom mestu sigurnost da ne dam neki dinar evro vise. Sta mi znaci da promenim nesto na godinu ili dve dana. Zar na 7-8k kilometara koliko mi traju conti gume trebam da gledam da cu da ustedim 30-40e razlike da kupim jeftiniju pa cu da psujem svaki put kada krenem na voznju. Da li da stedim na buzirima koje menjam jednom u nikad ili cu kupiti najbolje. Biciklizam je dosta jeftin sport. Kada kupite osnovno ostalo su sve sitnice. Koliko na autu kosta da se kupi 4 alu felne.... Skuplje od vecine bajkova ovde sto ljudi voze. Koliko je samo godisnja registracija. Vise od celokupnih mojih troskova sto cu za godinu dana da potrosim na gume kasetu i lanac. Imam 100 jednu glupost koju placam u zivotu i sada kada treba da odvojim za svoje zadovoljsto ja tu uzmem da sparam. Ma dajjjjj. Jebem ti takav zivot. Drzavi mesecno poreza platim preko 50000dinara i sada cu da gledam da li cu da vozim ovo ili ono. A razlika u 100e.
  • 2

#63 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 November 2014 - 01:40 PM

Sve se ja sa tobom slažem. Samo više volim da ne platim, nego da platim. Stari MTB iz '96. još ide s originalnim prednjim menjačem i ručicama menjača. I kad (a veoma teško se lome) se slome - za 10 puta manje novaca se uzmu druge. Kad treba da biram hoću dati 100 evra na 5-10 godina, ili 10 evra na... 50 godina, ovo drugo mi je puno lepše.

 

100 evra je skoro pola minimalne plate, trećina neke prosečne u Srbiji. Meni prvom to nije zanemarljiva suma. A taj marketinški fazon - 2 evra mesečno, 20 centi dnevno, 0,1 cent po satu - obrni okreni, šamaraljke izađu daleko preko 100 evra za par, nove. 

 

 

Kome novac nije problem, šamaraljke su zgodnije za upotrebu od DT, ili bar end menjača. Svakako odlična stvar.


  • -1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#64 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 25 November 2014 - 03:51 PM

... Za nove samaraljke ultegra od 250e posle 10 godina voznje bajka mi ne bi bilo zao da dam. To mi dodje 2e mesecno za sledecih jos 10 koliko ce da me traju...

 

...100 evra je skoro pola minimalne plate, trećina neke prosečne u Srbiji. Meni prvom to nije zanemarljiva suma. A taj marketinški fazon - 2 evra mesečno, 20 centi dnevno, 0,1 cent po satu - obrni okreni, šamaraljke izađu daleko preko 100 evra za par, nove...

tehnika prodaje svodjenje cene na apsurd

http://motivacija.we...napoleona-hilla

neocekivano u ovoj/ovakvoj temi :)


  • 1

#65 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 25 November 2014 - 04:27 PM

Nešto si zeznuo kod linka, ne radi

Uglavnom evo ga ispavan :)

http://motivacija.we...napoleona-hilla


  • 0

#66 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 25 November 2014 - 04:47 PM

Sve se ja sa tobom slažem. Samo više volim da ne platim, nego da platim. Stari MTB iz '96. još ide s originalnim prednjim menjačem i ručicama menjača. I kad (a veoma teško se lome) se slome - za 10 puta manje novaca se uzmu druge. Kad treba da biram hoću dati 100 evra na 5-10 godina, ili 10 evra na... 50 godina, ovo drugo mi je puno lepše.
 
100 evra je skoro pola minimalne plate, trećina neke prosečne u Srbiji. Meni prvom to nije zanemarljiva suma. A taj marketinški fazon - 2 evra mesečno, 20 centi dnevno, 0,1 cent po satu - obrni okreni, šamaraljke izađu daleko preko 100 evra za par, nove. 
 
 
Kome novac nije problem, šamaraljke su zgodnije za upotrebu od DT, ili bar end menjača. Svakako odlična stvar.


Nisam znao da postoji taj marketinski potez. Ja jednostavno tako gledam na stvari. Iskao kao i kada se dvoumim da li cu kupiti dizela ili benzinca. 2 ista auta sa istom kubikazom samo sto je dizel par hiljada skuplji.
  • 0

#67 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 November 2014 - 04:55 PM

Nisam znao da postoji taj marketinski potez. Ja jednostavno tako gledam na stvari. Iskao kao i kada se dvoumim da li cu kupiti dizela ili benzinca. 2 ista auta sa istom kubikazom samo sto je dizel par hiljada skuplji.

Kad računaš dizel vs benzin, onda preračunaš koliko te izađe posle 5 godina, pretpostavljam. Kad uračunaš gorivo, održavanje i nabavnu cenu. 

 

Ovde si cenu prebio na po mesec, umesto da isto uporediš na 5 godina šamaraljke vs dt. Kad porediš na 5-10 godina, onda imaš nešto kao 250 evra naspram 25 evra. Ako se ne varam.

 

Kažem - kome je to hobi i može da priušti - šamaraljke su super stvar. Nemam ništa protiv toga. Samo mislim da može lepo da se vozi i bez njih, ko nije pri parama i hoće bužet varijantu, može da se opeče sa šamaraljkama. Ne mora, ali može. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#68 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 29 November 2014 - 08:28 PM

Drago mi je ako je tako. Nadam se da sam u zabludi i da ću za 5-10 godina moći da kažem: "jeste, u pravu ste, bio sam slep pored očiju", ali za sad ostajem skeptičan po pitanju trajnosti šamaraljki.

 

Za tebe, tvoj pristup vožnji i troškovima vožnje, šamaraljke najverovatnije nisu najbolje rešenje. Ti voziš mnogo kilometara, a ne voliš da potrošiš evro više bez veoma dobrog razloga - nije svako takav. Moj problem je (bio) što bi po tvojim rečima neko bez iskustva mogao da zaključi da su šamaraljke potrošna roba za ljude koji pare koriste umesto toalet papira.

 

Nego, kad reče ono:

A taj marketinški fazon - 2 evra mesečno, 20 centi dnevno, 0,1 cent po satu - obrni okreni, šamaraljke izađu daleko preko 100 evra za par, nove.

 

Realno, slažem se :smile: Malo ko će da odvaja tih dva evra mesečno dok ne dođe vreme za zamenu, pa će zamena biti jednako skupa kad god dođe na red. Ali slažem se i sa Belgarathom, meni nije žao da kupim nove kad se stare potroše, dok to nije češće od jednom u par godina.


  • 0

#69 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 30 November 2014 - 05:19 AM

Gadjan imam dva bajsa za tebe ako hoces. Jedan je cx kona jake 2006god drugi je peugot super competition 1979 god. Peugot ima menjace na kormanu. Oprema je simplex a jake ima samaraljke i mesano je tiagra-sora. Oba su tu negde u tvom cenovnom rangu. Ako hoces mogu ti dati moj br telefon ili ti meni tvoj pa da ti objasnim detalje da ne kucam ovde referate. Peugot je perla bele boje jake je ljubicasto crni. Poz

Ps nisam prodavac i nemam oglase na berzi ja i drugar imamo sto svojih sto zajednickih (starih bicikala) pa bi se od necega i oprostili :) da bi kupili nesto drugo.
Kada me jedno ne bude mrzelo napravicu temu sa mojim retro biciklima od colanga chinellia simplona itd imam svasta ali sve je za licnu upotrebu.

Pss kona ide sa dva para komplet tockova. Jedni su drumski sa michelin clasic gumama, drugimsu cx sa novim conti cx kevlar gumama vozene 2x koje su kostale 3990din po komadu

Daj otvori temu i fotkaj te bajkove, jao taj Colnago i sve ostalo.


  • 0

#70 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 30 November 2014 - 05:20 AM

Drago mi je ako je tako. Nadam se da sam u zabludi i da ću za 5-10 godina moći da kažem: "jeste, u pravu ste, bio sam slep pored očiju", ali za sad ostajem skeptičan po pitanju trajnosti šamaraljki.

Staviš Campagnolo šamaraljke kada imaš kintu, i verovatno nikad ti se neće pokvariti ;)


  • 0

#71 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 30 November 2014 - 09:37 AM

Za tebe, tvoj pristup vožnji i troškovima vožnje, šamaraljke najverovatnije nisu najbolje rešenje. Ti voziš mnogo kilometara, a ne voliš da potrošiš evro više bez veoma dobrog razloga - nije svako takav. Moj problem je (bio) što bi po tvojim rečima neko bez iskustva mogao da zaključi da su šamaraljke potrošna roba za ljude koji pare koriste umesto toalet papira.

 

Većina stvari koje se danas proizvode su za otimanje novaca - ne samo biciklistička oprema i delovi. Sve se pravi tako da lepo sija kad je novo, da se u nekom (često tačno proračunatom) roku pokvari i da popravka bude neisplativa.

 

Nisu meni problem šamaraljke kao takve - one su super stvar. Problem mi je što ih prave tako da popravke nema, a skupe su k'o đavo. 200 i kusur evra za par dobrih - 105 na primer. Pa promene standard povlačenja sajle, pa ne odgovaraju 5700 šamaraljke sa starijim kočnicama, niti nove kočnice mogu da rade kvalitetno sa starim Sora šamaraljkama 2300 2x8 na primer.  Što bi bilo lepo sve da jedan standard ostane barem 20 godina.  Ovo mi deluje da sve rade namerno, da ne možeš uparivati i koristiti starije delove.

 

Sad možda ovo zvuči licemerno, ali bio sam u prilici da sastavim sebi prilično skup i lep bajs, sa sve tim šamaraljkama. Na ličnom sam se iskustvu naučio da jedino što vredi je dobar ram, dobri točkovi i gume - ovo sve ostalo je isti đavo. 3x6, ili najnoviji 2x11: sve to lepo menja, koči, radi, samo ono prvo košta desetinu cene ovog drugog.

 

Jednu šamaraljku sam uspeo satariti, ne znam ni sam kako, kad mi sledeći put neka crkne, ide lepo sve to u delove na berzu i stavljam neku "zemaljsku" 2 ili 3 x 8 grupu na bajs, ili menjam komplet bajs za neki "retro", što je pravljen da traje. O karbonskim viljuškama koje umesto 10 koštaju preko 100 evra da ne pričam. I tako dalje sve. Ja tu stvarno ne osetim neku razliku, siguran sam da to važi za bar pola ljudi koji voze te skupe bajseve: stavi isti sic & korman, ne gledaj na koji bajs sedaš i probaj kako ide. Teško se skonta razlika - samo da paše veličina rama i da su gume & točkovi dobri.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#72 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 30 November 2014 - 03:25 PM

Jesi u pravu da se sve komercijalizovalo i da je napravljeno globalno potrošačko društvo.

Karbonska vila je OK jer ako ništa drugo smanji težinu bicikla. A opet se to oseti pod ruku. Šamaraljke pogotovu Campa su vrlo pouzdane, kažem pogotovu Campa jer njihovi modeli i oni koji su nižeg kvaliteta, mnogo pouzdanije rade od Sore, Tiagre pa i 105-ce koje se brzo rasklimaju ako ništa drugo.

Ne bih se složio samo oko prenosa, nije isto imati 2x8 ili 2x10, mnogo je bolje voziti 10 faz jer opseg izbora prenosa je veći i linearniji, skoro po jedan zub, a svako ko je vozio drumaša zna šta to znači.
A ok je da 8faz je 10 puta jeftiniji za održavanje, lanaz z51 500din. Oni kažu da je za 7 faz, ali sve je to isto kada je rastojanje kod 8faza i 7 faza isto na kaseti i pogonu. Dakle može bez ikakvih problema i za 8.

9 i 10 lanci su već za 2.56mm među lančanicima i dosta skupljiji.
  • 0

#73 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 November 2014 - 04:36 PM

Može po jedan zub i na osmofazu i devetofazu, meni je to jedna od glavnih želja. Vozim se već godinama po ravnici i prilično dobro mi se iskristalisalo koji su mi prioriteti :). Kad budem znao da li mi treba 8 ili 9, dakle kad kupim neki bajs onda ću da se snabdem ovako nečim (12,13,14,15,16,17,19,21) i da uživam

http://www.chainreac...tte/rp-prod1864

http://www.chainreac...ette/rp-prod387

Znam da s tim nemam šta da tražim na bilo kom usponu ali to je kod mene retkost, možda nekoliko vožnji godišnje, Fruška, Vršac, BG...


  • 0

#74 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 30 November 2014 - 05:11 PM

Na šestofazu ima super kaseta: 14 do 28. Žao mi je što tako nešto ne prave i za osmofaz i desetofaz. 11 i 12 praktično ne koristim.

 

Da mogu da naručim pogon, birao bih: 53-42-28 i pozadi osmofaz 14-15-17-19-21-24-28-32


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#75 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 30 November 2014 - 06:36 PM

Makar možete da kupite kasetu sa više zubaca, pa da polomite suvišne. Meni je nekada preveliki skok i jedan zubac, ne znam što više neko ne napravi kasetu sa 12.5 i 13.5 zubaca n:confused0031 .


  • 0
Pozdrav

#76 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 30 November 2014 - 08:39 PM

10 faz pogledaj 13-23, 13,14,15,16,17,18,19,20.21.23. E to ti je harmonija. Kod 7 faza možeš najviše izvući 12-21, ali 21 je malo treba ti 23 i to je to. A kombinacija u prodaji je 13-23 što je sasvim OK.

 

Da, najbolje je po jedan zub. Misim da od kasete 13-23 nema bolje.
Off topic.


  • 0

#77 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 30 November 2014 - 08:46 PM

Zavisi kako se vozi. Pri kraju kasete mi je OK po 2 zuba, na samom kraju baš po jedan. Na sporijoj strani kasete mi više smeta, nego što pomaže kad imam samo po jedan zub razlike. Kako dolazi strmiji uspon, hoću da jednim menjanjem napravim 2-3 zuba razlike. Isto posle kad krećem nizbrdo. Kao i za grad stani-kreni.

 

Vozili smo svi one desetobrzince svuda, sad treba samo pozadi bar 10 zupčanika, sa po jednim razmaka?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#78 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 30 November 2014 - 08:48 PM

Na šestofazu ima super kaseta: 14 do 28. Žao mi je što tako nešto ne prave i za osmofaz i desetofaz. 11 i 12 praktično ne koristim.

 

Da mogu da naručim pogon, birao bih: 53-42-28 i pozadi osmofaz 14-15-17-19-21-24-28-32

14-28 to je pre navijača, nisam video takve kasete, ali ok, ako ima.

 

Ma treba sa po jednim eventualno 2 ako baš mora. Ako voziš drumaša videćeš koliko znači kada na nekim kupserima treba da šaltaš a ono "propadne" noga ili zabravi ko u beton, a da imaš po jedan ili dva, samo prepedaliraš i kao harmonija.


  • 0

#79 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 30 November 2014 - 09:34 PM



Većina stvari koje se danas proizvode su za otimanje novaca - ne samo biciklistička oprema i delovi. Sve se pravi tako da lepo sija kad je novo, da se u nekom (često tačno proračunatom) roku pokvari i da popravka bude neisplativa.

 

Nisu meni problem šamaraljke kao takve - one su super stvar. Problem mi je što ih prave tako da popravke nema, a skupe su k'o đavo. 200 i kusur evra za par dobrih - 105 na primer. Pa promene standard povlačenja sajle, pa ne odgovaraju 5700 šamaraljke sa starijim kočnicama, niti nove kočnice mogu da rade kvalitetno sa starim Sora šamaraljkama 2300 2x8 na primer.  Što bi bilo lepo sve da jedan standard ostane barem 20 godina.  Ovo mi deluje da sve rade namerno, da ne možeš uparivati i koristiti starije delove.

 

Sad možda ovo zvuči licemerno, ali bio sam u prilici da sastavim sebi prilično skup i lep bajs, sa sve tim šamaraljkama. Na ličnom sam se iskustvu naučio da jedino što vredi je dobar ram, dobri točkovi i gume - ovo sve ostalo je isti đavo. 3x6, ili najnoviji 2x11: sve to lepo menja, koči, radi, samo ono prvo košta desetinu cene ovog drugog.

 

Jednu šamaraljku sam uspeo satariti, ne znam ni sam kako, kad mi sledeći put neka crkne, ide lepo sve to u delove na berzu i stavljam neku "zemaljsku" 2 ili 3 x 8 grupu na bajs, ili menjam komplet bajs za neki "retro", što je pravljen da traje. O karbonskim viljuškama koje umesto 10 koštaju preko 100 evra da ne pričam. I tako dalje sve. Ja tu stvarno ne osetim neku razliku, siguran sam da to važi za bar pola ljudi koji voze te skupe bajseve: stavi isti sic & korman, ne gledaj na koji bajs sedaš i probaj kako ide. Teško se skonta razlika - samo da paše veličina rama i da su gume & točkovi dobri.

 

Smešno je kad kažeš da bi bilo lepo da standardi traju bar dvadeset godina, s obzirom da je baš to na šta se žališ prvi put promenjeno na seriji 5700/6700/7900 posle mnogo više od tih dvadeset godina. 

 

Za ostalu priču, nisi ti jedini koji ima šamaraljke i više od šest brzina na biciklu, ali jesi jedini koji se toliko žali na njih. Šta ti to govori?

 

 

Na šestofazu ima super kaseta: 14 do 28. Žao mi je što tako nešto ne prave i za osmofaz i desetofaz. 11 i 12 praktično ne koristim.

 

http://www.bike-disc...27329/wg_id-556


  • 0

#80 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 01 December 2014 - 12:03 AM

Ko kupuje ove 16-27 kasete:) sa ovom kasetom jedino da se penjes na sar planinu i to offroad sa drumssem pa da ti treba. ovde ako ti je napred 50 ides pri kadenci 130 50km/h...
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika