Jump to content


Fotografije

Jeftin drumaš, koja veličina za retro ram?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
325 odgovora na ovu temu

#81 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 01 December 2014 - 07:53 AM

Smešno je kad kažeš da bi bilo lepo da standardi traju bar dvadeset godina, s obzirom da je baš to na šta se žališ prvi put promenjeno na seriji 5700/6700/7900 posle mnogo više od tih dvadeset godina.

Za ostalu priču, nisi ti jedini koji ima šamaraljke i više od šest brzina na biciklu, ali jesi jedini koji se toliko žali na njih. Šta ti to govori?


To što se "jedini žalim" mi ne govori ništa. Marketing je čudo.

To šta je smešno ne znam, ali vidim da sad ima 2-3 aktuelna standarda za BB, pa za prečnike viljuški, šticni - te ovaj je krući, te ovaj je lakši i sve tako. Videćemo koliko godina će ovo biti standardi, dok opet nešto "revolucionarno" ne promene - to sad ide sve brže i brže. Novi "unapređeni" model.

Ikea je tu otišla najdalje - iako je to druga tema, nameštaj. Oni su "zatvorili krug". :)



http://www.bike-disc...27329/wg_id-556


Ta kaseta je opet druga krajnost - počinje od 16 zuba, to je već previše. I košta 40 evra. :)
Redovna cena 60 i kusur evra. Toliko bi trebalo da košta bicikl. :)
I nema je u Srbiji.
Campagnolo koliko vidim tu ima bolju ponudu.




14-28 to je pre navijača, nisam video takve kasete, ali ok, ako ima.

Ma treba sa po jednim eventualno 2 ako baš mora. Ako voziš drumaša videćeš koliko znači kada na nekim kupserima treba da šaltaš a ono "propadne" noga ili zabravi ko u beton, a da imaš po jedan ili dva, samo prepedaliraš i kao harmonija.

Kapiram o čemu pričaš, ali i dalje mi nije problem da pri sredini kasete bude po 2 zuba razmaka, a na sporijoj trećini po 3 - može i 4. Sampo "najbrža" 2-3 mi je dobro da budu po 1 zub.

To za rekreativnu vožnju, prevoz i slično - za neko trkanje, takmičenje je druga priča, time se ne bavim. Samo kad vidim da lanac umesto 500 moram platiti preko 2000, da su kasete isto - duplo skuplje...

A da, ono šestofaz jeste na navoj. Bilo mi dugačko da pišem "set zadnjih zupčanika", ili šta bi već bilo pravilno? :)
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#82 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 01 December 2014 - 08:07 AM

To što se "jedini žalim" mi ne govori ništa. Marketing je čudo.

To šta je smešno ne znam, ali vidim da sad ima 2-3 aktuelna standarda za BB, pa za prečnike viljuški, šticni - te ovaj je krući, te ovaj je lakši i sve tako. Videćemo koliko godina će ovo biti standardi, dok opet nešto "revolucionarno" ne promene - to sad ide sve brže i brže. Novi "unapređeni" model.

 

Šta bi mi, glupi i naivni, da nema tako neko da nam otvori oči... Ili je možda moguće da nema svako iste potrebe, ciljeve i mogućnosti, a da su tvoje prilično specifične?

 

Što se tiče standarda, ljudi i dalje bez ikakvih problema voze bicikle sa delovima koji se nisu suštinski promenili 30+ godina. Novi standardi su tu za one koje zanima novo i drugačije, ali niko nije ukinuo stare. Znači, da bi ti bio zadovoljan, nije dovoljno što i dalje može da se nabavi staro, treba ukinuti sve što je novo?


  • 0

#83 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 01 December 2014 - 08:55 AM

Šta bi mi, glupi i naivni, da nema tako neko da nam otvori oči... Ili je možda moguće da nema svako iste potrebe, ciljeve i mogućnosti, a da su tvoje prilično specifične?

Tema je "jeftin drumaš". Ne znam govorimo li istim jezikom - sve vreme pričam da je STI super stvar, samo skupa. Puno košta. Puno novaca. Ko voli - ima prednosti. Svako bira za sebe.

Uz to nisam nešto preterano pametan jer sam sve to kupio i probao. Zaključio sam da je odnos uloženo-dobijeno drastično opao kad pređeš 8faznu grupu. Sve do toga i ispod toga je prihvatljivo - što se tiče cene nabavke, zamene potrošnih delova i robusnosti same opreme.
 

Što se tiče standarda, ljudi i dalje bez ikakvih problema voze bicikle sa delovima koji se nisu suštinski promenili 30+ godina. Novi standardi su tu za one koje zanima novo i drugačije, ali niko nije ukinuo stare. Znači, da bi ti bio zadovoljan, nije dovoljno što i dalje može da se nabavi staro, treba ukinuti sve što je novo?

Možda sam u zabludi i nemam dovoljno iskustva, znanja. Gledam iz ugla ne previše stručnog korisnika. Čini mi se da sve te starije stvari više ne prave, ili ne u nekom iole pristojnom kvalitetu. A sve to je još dodatno teško naći u Srbiji. Što je posebna priča.


Lično već duže vreme "vrebam" osmofazne bar-end menjače u Srbiji, ako je ikako moguće neindeksirane jer mi je dugoročni plan da sadašnju 3x10 zamenim 3x8 drumskom grupom. I već više od godinu dana nema da se kupi, ili ne znam gde da gledam. DT menjači ne mogu na nove alu ramove - debela ta donja cev. Mada ni njih ne vidim da ima da se kupe.

Kakva je situacija sa običnim čeličnim, ili alu drumskim vilama a-head standarda? Da ne košta 100, nego 10ak evra. Može li se to naći kod nas?
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#84 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 01 December 2014 - 06:12 PM

To što se "jedini žalim" mi ne govori ništa. Marketing je čudo.

To šta je smešno ne znam, ali vidim da sad ima 2-3 aktuelna standarda za BB, pa za prečnike viljuški, šticni - te ovaj je krući, te ovaj je lakši i sve tako. Videćemo koliko godina će ovo biti standardi, dok opet nešto "revolucionarno" ne promene - to sad ide sve brže i brže. Novi "unapređeni" model.

Ikea je tu otišla najdalje - iako je to druga tema, nameštaj. Oni su "zatvorili krug". :)




Ta kaseta je opet druga krajnost - počinje od 16 zuba, to je već previše. I košta 40 evra. :)
Redovna cena 60 i kusur evra. Toliko bi trebalo da košta bicikl. :)
I nema je u Srbiji.
Campagnolo koliko vidim tu ima bolju ponudu.




Kapiram o čemu pričaš, ali i dalje mi nije problem da pri sredini kasete bude po 2 zuba razmaka, a na sporijoj trećini po 3 - može i 4. Sampo "najbrža" 2-3 mi je dobro da budu po 1 zub.

To za rekreativnu vožnju, prevoz i slično - za neko trkanje, takmičenje je druga priča, time se ne bavim. Samo kad vidim da lanac umesto 500 moram platiti preko 2000, da su kasete isto - duplo skuplje...

A da, ono šestofaz jeste na navoj. Bilo mi dugačko da pišem "set zadnjih zupčanika", ili šta bi već bilo pravilno? :)

Samo napises "navijača" a ne kaseta ;)

Za 8 faz ti treba lanac od 500din i tu si u pravu a 8 fazna kaseta može da se barem kod drumaša a verujem i kod drugih bicikala tako podesi da bude skoro kao 9 faz, tj da ima skoro takav raspon zuba, pr 13-14-15-16-17-19-21-23, ili umesto 16 ubaciš 25, ima takvih kaseta. A lanac je 500 din Z51 ili neki drugi od 800 din. Ja upravo ovo vozim i meni trenutno baš to odgovara, ali s obzirom koliko vozim iskreno treba mi 9 ili 10, jer i 9tka može da se prilagodi i bude kao 10ka, 13-23 i td, ali je mnogo skulja za održavanje.

I gume sam prešao da vozim najjeftinije, Kenda i Rubena 23-jke, izdrže do 3000km pa nove i sve tako. Mada mogu i preko 3000, jer menjam zadnju prebacim napred i tako...

Da ljudi žele jeftinije da voze potvrđuje i grupa 7 faz koja se od pre godinu dve postavlja kao fabrička na drumašima i Claris kao 8 fazna ispod Sore. Do juče je bilo nezamislivo da se uopšte i proizvode te komponente.
  • 0

#85 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 02 December 2014 - 08:16 AM

Ne valja ti to sa prebacivanjem guma. Uvek je bolje da napred bude bolja guma.
  • 1

#86 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 02 December 2014 - 09:20 AM


iamwithstupid2.gif

Najbolje pri zameni prednju staviti pozadi, kad je zadnja za đubre, pa kupiti samo jednu novu i staviti nju napred.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#87 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 03 December 2014 - 06:31 AM

Od kada znam za sebe prebacivao sam, i to odradi jos 1500km max i gotovo. Znam da nije idealno, ali pazim, ne jurim i nema problema.
  • 0

#88 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 December 2014 - 04:30 PM

Ne razumem se u finese (različite geometrije ramova, dužine lule, offset šticne...) pa samo da proverim

52-53, to je definitivno premalo za 179cm, jel?

http://www.2bike.rs/...x9#.VIHbm2fBa41


  • 0

#89 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 05 December 2014 - 04:37 PM

Premalo, zaboravi taj.


  • 1

#90 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 December 2014 - 04:54 PM

Ja vozim 52 ram (doduše hibrid geometrije, ne trkački), sa 178 cm visine. 11 cm lula za korman i sve mi je potaman. Ne bih voleo da je veći. Možda jedan broj (54 cm), ali bi onda lula morala biti dosta kraća.

 

Sad, ja se ne razumem tu previše. Znam da je meni udobno na bajsu, da li je to baš 100% pravilan drumaški položaj, da li idem dovoljno brzo, to ne znam. Brže je i lepše od planinskog svakako.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#91 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 December 2014 - 05:47 PM

Pa da, iako nemam iskustva delovao mi je nekako upadljivo mali (proporcija glavnog trougla i točkova). Znam da neki drugi od 53 može odgovarati ali zavisi od više stvari.

Počinjem da primećujem šablon, niže cene i duže se zadrže na oglasima, ko kaže da je teško naći bicikl ako si izrazito visok ili nizak, to je prednost a ne hendikep :)


  • 0

#92 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 06 December 2014 - 02:49 PM

Lično već duže vreme "vrebam" osmofazne bar-end menjače u Srbiji, ako je ikako moguće neindeksirane jer mi je dugoročni plan da sadašnju 3x10 zamenim 3x8 drumskom grupom. I već više od godinu dana nema da se kupi, ili ne znam gde da gledam. DT menjači ne mogu na nove alu ramove - debela ta donja cev. Mada ni njih ne vidim da ima da se kupe.

Kakva je situacija sa običnim čeličnim, ili alu drumskim vilama a-head standarda? Da ne košta 100, nego 10ak evra. Može li se to naći kod nas?

 

Vidiš, u vreme kada su bar-end menjači bili aktuelni, oni nisu bili jeftini. Kada su čelične vile bile aktuelne, ni one nisu bile jeftine. Danas su to rariteti, potražnja je mala, pa opet nisu preterano jeftini. Ipak to treba napraviti kvalitetno, a u malim serijama. Uostalom, zašto bi "obična" čelična vila koštala desetak evra? Proizvodnja i obrada čelika nije odjednom postala jeftinija kada se pojavio karbon.

 

Postoje prodavnice posvećene retro delovima, ali ti se cene neće mnogo dopasti; pogledaj Velo Orange, na primer. MTB je druga priča - tržište jeftinih MTB-a sumnjivog kvaliteta je ogromno, pa će uvek biti i jeftinih delova niže klase. Postoje i drumaši sličnog nivoa kvaliteta, ali mnogo ih je manje, pa je mnogo teže naći delove. Uostalom, ako ćeš da kupuješ delove takvog kvaliteta, tu cela priča o dugotrajnosti pada u vodu.

 

 

Ne razumem se u finese (različite geometrije ramova, dužine lule, offset šticne...) pa samo da proverim

52-53, to je definitivno premalo za 179cm, jel?

http://www.2bike.rs/...x9#.VIHbm2fBa41

 

Ja bih na tvom mestu otišao da probam, ako ti nije daleko. Najverovatnije ti je mali, ali je dobro probati što više različitih bicikala da stekneš osećaj šta ti odgovara.


  • 0

#93 ramo92

ramo92
  • Members
  • PipPipPip
  • 143 posts

Postavljeno 06 December 2014 - 05:37 PM

Ja bi mozda prodao ovog svog retro drumasa,zavisi od ponude kupca...

Attached Thumbnails

  • 2014-07-24 10.23.37.jpg
  • 2014-07-25 18.51.32.jpg
  • 2014-07-25 18.51.48.jpg
  • 2014-07-25 18.52.40.jpg
  • 2014-08-06 10.37.44.jpg

  • 0

#94 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 06 December 2014 - 06:03 PM

Vidiš, u vreme kada su bar-end menjači bili aktuelni, oni nisu bili jeftini. Kada su čelične vile bile aktuelne, ni one nisu bile jeftine. Danas su to rariteti, potražnja je mala, pa opet nisu preterano jeftini. Ipak to treba napraviti kvalitetno, a u malim serijama. Uostalom, zašto bi "obična" čelična vila koštala desetak evra? Proizvodnja i obrada čelika nije odjednom postala jeftinija kada se pojavio karbon.


Nekom se isplati:
http://planetbike.rs.../Viljuške/2440/

Koliko više čelika treba za 28"?
 

Postoje prodavnice posvećene retro delovima, ali ti se cene neće mnogo dopasti; pogledaj Velo Orange, na primer. MTB je druga priča - tržište jeftinih MTB-a sumnjivog kvaliteta je ogromno, pa će uvek biti i jeftinih delova niže klase. Postoje i drumaši sličnog nivoa kvaliteta, ali mnogo ih je manje, pa je mnogo teže naći delove. Uostalom, ako ćeš da kupuješ delove takvog kvaliteta, tu cela priča o dugotrajnosti pada u vodu.


Obična čelična viljuška, kao ova od 26" što sam postavio link je neuništiva. Isto kao i šestofazne, osmofazne kasete i lanci koji mogu da se kupe za male pare - sve to radi, traje. Jedino što je (barem u Srbiji), teško naći tu klasu delova za drumaše.

Ne vidim ni jedan razlog da ne postoje tako dugotrajni, pouzdani, a ipak jeftini delovi za drumaše, sem marketinga i želje da se što više zaradi.

Uz to, da li su DT (ili čak bar-end) menjači ikad koštali pola prosečne plate? Za te pare se kupovao super bicikl, kompletan. A traju dosta više od šamaraljki koje se danas forsiraju. Neindeksirani DT menjači su praktično neuništivi, nepokvarljivi.

Skoro sam drugaru "restaurirao" nekih 30ak godina star drumaš. Sa otpada. Podmazao ga, stavio nove sajle i gume i evo ga, služi, nosi 100kilaša bez problema, sve radi. A taj ni nov nije koštao koliko danas košta par novih Ultegra šamaraljki.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#95 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 07 December 2014 - 10:37 PM

Izvoli, to je taj kvalitet:

http://www.capriolo.com/node/10768

 

Reci mi koliko će trajati takav bicikl pre nego što se pojedu ležajevi, rasklimaju menjači i iskrive ili polome ručice. Ako će da traju tako dugo kao što opisuješ, pa to je odlično, samo navali. Rezervne delove u toj klasi nećeš naći u prodavnicama, a već sam i objasnio zašto, samo ti je bilo lepše da sečeš citat - ako već ne veruješ meni, idi do Planet Bike i pitaj njih. Vidim zato da ima po netu takvih delova, i vrlo su jeftini, ali su ocene šarolike.

 

Uzgred, pitaj nekog starog biciklistu koliko je prosečnih plata trebalo sedamdesetih za čelični italijanski drumaš sa kompletnom Campagnolo Nuovo Record garniturom. 


  • 0

#96 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 December 2014 - 08:16 AM

Fiery, on 07 Dec 2014 - 11:37 PM, said:
Izvoli, to je taj kvalitet:
http://www.capriolo.com/node/10768

Reci mi koliko će trajati takav bicikl pre nego što se pojedu ležajevi, rasklimaju menjači i iskrive ili polome ručice. Ako će da traju tako dugo kao što opisuješ, pa to je odlično, samo navali. Rezervne delove u toj klasi nećeš naći u prodavnicama, a već sam i objasnio zašto, samo ti je bilo lepše da sečeš citat - ako već ne veruješ meni, idi do Planet Bike i pitaj njih. Vidim zato da ima po netu takvih delova, i vrlo su jeftini, ali su ocene šarolike.

Uzgred, pitaj nekog starog biciklistu koliko je prosečnih plata trebalo sedamdesetih za čelični italijanski drumaš sa kompletnom Campagnolo Nuovo Record garniturom.


Neka postoje šamaraljke od 500 evra, dok god ima da se kupi DT menjač za 10, a da radi, metalni, kao pre 30 godina.

Gledam onaj bajs što kolega Ramo nudi. Takav nov bi trebalo da ima da se kupi za 100 evra i da teraš. :)
Ili sličan.

Pošto vidim da se razumeš, pitanje: znaš li kakva je situacija s pogonima za te stare ramove? Ima li da se kupi iole pristojnih, novih, ležaja i pogona?
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#97 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 12 December 2014 - 10:01 PM

Ima vrhunskih :wink:

 

http://www.compasscy.../cranks_bb.html

http://store.velo-or...m-brackets.html

http://store.velo-or.../cranksets.html

 

Ima toga i kod nas (http://www.totalbike...ogon-a050-52-39), samo ćeš teško naći drumaški tripl. Ali ako radiš sa frikcionim ručicama, to nije ni tako bitno - imaš mnogo opcija za kombinovanje sa MTB i treking pogonima i patronama.


  • 0

#98 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 12 December 2014 - 10:49 PM

Nekom se isplati:http://planetbike.rs.../Viljuške/2440/Koliko više čelika treba za 28"? Obična čelična viljuška, kao ova od 26" što sam postavio link je neuništiva. Isto kao i šestofazne, osmofazne kasete i lanci koji mogu da se kupe za male pare - sve to radi, traje. Jedino što je (barem u Srbiji), teško naći tu klasu delova za drumaše.Ne vidim ni jedan razlog da ne postoje tako dugotrajni, pouzdani, a ipak jeftini delovi za drumaše, sem marketinga i želje da se što više zaradi.Uz to, da li su DT (ili čak bar-end) menjači ikad koštali pola prosečne plate? Za te pare se kupovao super bicikl, kompletan. A traju dosta više od šamaraljki koje se danas forsiraju. Neindeksirani DT menjači su praktično neuništivi, nepokvarljivi.Skoro sam drugaru "restaurirao" nekih 30ak godina star drumaš. Sa otpada. Podmazao ga, stavio nove sajle i gume i evo ga, služi, nosi 100kilaša bez problema, sve radi. A taj ni nov nije koštao koliko danas košta par novih Ultegra šamaraljki.


Nisi u pravu za cene. Na primer moj cale je za svoju prvu platu kupio rog-ov bajs. Otisla mu je cela prva plata na bajs. Pritom radio je kao profesor u skoli. Znaci nije bila mala plata. To je bio tada nas proizvod i vidis nije toliko jeftin bio. Da ti ne pricam koliko mu je plata trebalo da ode do trsta i kupi nekog italijana sa campagnolo opremom. a da li se nesto pre kupovalo od prosecne plate i sta se kupovalo..... Svi znamo kako se u komunizmu za vreme tita kupovalo. Prvo se kupovalo na silne rate i kredite drugo kupovao se domaci proizvod koji je bio bagatela. Pitaj malo starije bicikliste koliko je ranije kostao komplet menjaca. I sta je sve trebalo da urade i koje sve vratolomije da izvedu da dodju do istih. Ti sada sednes kuci kliknes dva puta misem i narucis na kucnu adresu samaraljke od 150e. Ranije pola od ove cene platis gorivo, voz da dodjes samo da ih kupis.
  • 0

#99 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 12 December 2014 - 10:52 PM

Evo jedno pitanje.
Sta mislis koliko me je kostao ovaj bajk da ga sklopim.
http://postimg.org/image/oas1uf7xx/
Bajs nema cak ni menjace :)
Ne racunam trud koji je ulozen i muku pri nalazenju delova. Bicikl je fixie
  • 0

#100 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 December 2014 - 07:11 AM

100e?
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika