Pozdrav,mucim se vec godinu dana,puca mi unusrasnja guma u prosjeku svakih 100km.Na prostoru od 10-15cm se probusi na 100 i vise sitnih mjesta,na jednom ili vise njih je probusena toliko da ispusta vazduh...Isto kao da je neko uzeo iglu i polako busio gumu
Probusena unustrasnja guma
#3
Postavljeno 15 September 2014 - 08:52 AM
Malo podataka, a i loše slike.
Guma se buši sa spoljne strane, ili sa strane prema felni?
Ako je sa strane prema felni: u Capriolovim radnjama ima traka za felnu, gumena, oko 100 dinara. Kako za MTB, tako i za 28" točkove.
Ako je sa spoljne strane, proveri unutrašnjost spoljne gume - ima li nekih oštrih stvari koje prave problem?
Pretpostavljam da si pazio kod skidanja i stavljana da ne uštineš ništa, da sve lepo legne.
#4
Postavljeno 15 September 2014 - 05:17 PM
Hvala na odgovorima,nije se ustinula guma valjda,ovu i unnutrasnju i spoljnu gumu je majstor u Sapcu postavio,znaci valjda je bilo ok postavljeno.A ovo mi uvijek bude problem,za 3-4 mjeseca sam kupio oko 8-9 unutrasnjih guma.Nosio kod majstora,sve pregledo gumu i felnu i kaze sve ok i da mi felnu i sve uredno postavi,ja dodjem kuci,postavim na biciklo i odem nekad na voznju,ono opet probusena guma.Vecinom se probusi sa strane prema felni...
#5
Postavljeno 15 September 2014 - 07:23 PM
Да гума није добро постављене то би одмах приметио,овако детаљно пређи фелну још једном и спољну гуму и покушај да детектујеш место на коме се то догађа,јер верујем да се оно не мења.Гума може да се "уштине" када није довољно надувана,то није ствар монтаже.
#7
Postavljeno 15 September 2014 - 10:20 PM
Pa zadnji put sam pumpao na kompresoru do maximalno bara koliko pise na gumi,pise 115psi,to je valjda 8 bara,toliko sam i napumpo 8 bara,vozio nekoliko dana,onda sam nekoliko dana pauziro i kad sam dosao po biciklo da idem na voznju,jes bio manji pritisak od 8 bara,ne znam sad tacno procijeniti,al 100% nije bilo 8 bara,mislim da je bilo otprilike oko 7 bara.A vidio sam negdje na internetu da pise ko ima vise od 82kg,da duva gume do onoliko koliki je maximani preporuceni pritisak na gumi sto pise
#8
Postavljeno 15 September 2014 - 10:39 PM
Pritisak zavisi od kilaže, al ako ih već duvaš na maksimalni dozvoljeni pritisak, mislim da se gume ne buse zbog toga. Proveri dobro felne, i spoljne gume, može se desiti da se trn ili neki oštar predmet zabode u spoljnu gumu pa da je iznova buši unutrašnju. Može biti i do kvaliteta unutrašnjih guma.
#11
Postavljeno 16 September 2014 - 09:53 AM
Pošto se guma buši sa strane prema felni, treba da uradiš ovo, tj. ja bih to prvo uradio, ako neko ima bolju ideju, neka me ispravi. Dakle:
Tri pitanja:
1) Koji je unutrašnji prečnik felne?
2) Koja je dimenzija (širina) spoljne gume koju koristiš?
3) Koju unutrašnju koristiš (za koju dimenziju spoljne gume)?
Ako je spoljna guma preširoka ta felnu, ili unutrašnja i spoljna guma nisu kompatibilnih dimenzija, možda te to muči. Ipak, pretpostavljam da je to OK i da je jednostavno ostao neki trn, žica, ili ti traka za felnu nije dobra. Zato bih radio ovako:
0) Skineš točak.
1) Skineš sve sa unutrašnje strane felne, da ostane samo metal i krajevi žbica ako se vide:
2) Pregledaš je li sve ravno. Kada se vizuelno uveriš da je sve OK, pređeš rukom pažljivo (da se ne posečeš ako ima nešto oštro) da budeš siguran.
Time si eliminisao felnu kao problem.
3) Staviš zaštitnu traku za felnu:
http://www.capriolo....aka-za-tocak-28
4) Staviš novu unutrašnju, da budeš siguran da nije do nje. Kad je misteriozan "kvar", gledam eliminisati svaku moguću sitnicu, dok ne otkrijem šta me zeza.
5) Proveriš spoljnu gumu. Dobro vizuelno i rukom (prelaskom preko spoljne i unutrašnje strane) proveriš ima li nekih oštrih delova, žica koje vire i slično.
6) Naduvaš unutrašnju sa tek-tek malo vazduha. Da bude skoro skroz prazna, ali ne baš slepljena.
7) Monitraš sve na točak.
Doduvaš malo unutrašnju. Tek tek. Guma je još uvek praktično izduvana, ali da bude malo vazduha u njoj. Onda rukom pritiskaš da sve lepo legne, da budeš siguran da je spoljna dobro legla na felnu i da unutrašnja nije uštinuta negde.
9) Doduvaš gumu na 2 bara otprilike. Točak na podu tapkaš kao košarkašku loptu, sa svake strane po jednom. Da lepo odskoči. Proveriš kako se ponaša, je li guma legla.
10) Vratiš točak na bajs, naduvaš na 6-7 bara i provozaš 100 metara bajs. Vidiš kako ti izgleda. Paziš da na džombu ne probušiš gumu, jer je previše mekana.
11) Naduvaš na 8 bara, teraš i ako se ponovo probuši sa unutrašnje strane, felne, onda nemam pojma šta te muči.
#13
Postavljeno 16 September 2014 - 08:35 PM
Samo da uzmeš odgovarajuću traku za točak koja trpi veći pritisak, ne ovu gumenu, slaba je, imaš schwalbe, michelin ili continental plastične trake, proveri u specifikaciji na koliko bara su deklarisane i za koju su širinu felne predviđene.
Čovek se uči dok je živ. Hvala.
Drugaru koji je dosta "gabaritan" sam stavio tu najjeftiniju traku i radi posao, ali on duva do 6 bara, a vozi neke malo deblje gume - 27 mm.
#15
Postavljeno 22 September 2014 - 12:52 PM
Te rupice su baš guste i baš ravnomerno se pojavljuju, izgledaju kao otisak od unutrašnje strane spoljašnje gume. Da li se uvek pojavljuju na istom mestu na gumi?Trebalo bi da pogledaš kako ti spoljašnja guma izgleda na mestu gde se unutrašnja buši.
#17
Postavljeno 22 September 2014 - 04:34 PM
Elem da znate nema vise akcije u planetu 2+2 na gume otislo sve sa zaliha. A taman sam mislio da cu dobiti jos dve gume gratis
#18
Postavljeno 22 September 2014 - 07:54 PM
Ajde ja da pitam nesto da se ne otvara nova tema. Da li ste mozda primetili kada vozite po kisi da vam gume mnogo cesce pucaju nego kada je suvo. Ja ove godine sam se navozao po kisi, mogu da prebrojim na prste voznje sa kojih sam dosao suv kuci... Ove godine sam probusio guma kao nikada do sada. U zadnje dve voznje sam probusi po gumu. Gledam spoljasnju ok mi je nema u sebi ni 3k kilometara... Prosle godine mi je jednom guma pukla ove godine ni sam ne znam koliko mi je guma puklo. Juce sam popizdeo i narucio conti gp4000s da vidim kakve su posto ih svi hvlae na velika usta a ove trenutne miche pro race4 u fijoku da cekaju neko lepse vreme za voznju. Radi se o gumama 700x23 da ne dodje do zabune za manje upucene.
Elem da znate nema vise akcije u planetu 2+2 na gume otislo sve sa zaliha. A taman sam mislio da cu dobiti jos dve gume gratis
Jeste - kad je mokro lakše se oštri predmeti (kamenčići & staklići) zalepe za gumu, pa se okretanjem sve dublje utiskuju.
Meni se kao odlično rešenje pokazalo pritisak ispod 6 bara. Barem za mojih 70 i kusur kila je to magična cifra. Ispod tog pritiska se ne lepi ništa, deset puta teže se buše gume.
Jedino što 23ke budu previše spore i mekane na tom pritisku. Zato sam (moj ram ima mesta) stavio 28 mm gume. BANJA! Jebeš bajs koji ne može barem takve gume da "nosi" - to meni nije za naše puteve.
#19
Postavljeno 23 September 2014 - 05:58 AM
#20
Postavljeno 23 September 2014 - 06:31 AM
Kada bih napumpao na ispod 6 bara mislim da bi na felni vozio . Videcemo kako ce se continental pokazati. A ako mi conti ne bude drzao dobro po zimi pasce jedan marathon plus pa cu to da teram po zimi
Vidi ima li mesta na ramu za 28 mm gumu. I može li na felnu da se montira. Velika razlika - puno udobnije, otpornije na bušenje, a ne vidim neki gubitak u brzini.
Also tagged with one or more of these keywords: unutrasnja guma, bušenje, probušena, gume
Biciklizam / Triatlon →
Bike Café →
Gume MITAS HOOKZapočeo DanijelZ , 26 Mar 2019 gume, mitas |
|
|
||
Oprema i Stil →
MTB - XC →
Šire gume - uže felneZapočeo giger , 29 Aug 2018 Gume, Felne, Mtb |
|
|
||
Oprema i Stil →
MTB - XC →
Spoljašnje gume za 29er MTBZapočeo danilovasojevic , 20 Jun 2018 mtb, 29er, gume |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Pomoc oko odabira gumaZapočeo lebowski42 , 19 Feb 2018 gume |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Pimp My Bike →
Genesis - upgradeZapočeo Sekara , 24 Jun 2017 genesis, upgrade, nadogradnja i 2 još... |
|
|
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika