Jump to content


Fotografije
* * * * * 2 glasovi

Mi i automobili


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
2936 odgovora na ovu temu

#2661 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 August 2020 - 01:59 PM

@nikolino, imao sam situaciju gde je izašla policija i napravila zapisnik, ja nisam bio na suđenju uopšte. Zapisnik je policija poslala osiguranju, samo sam otišao tamo sa predračunom servisa i naplatio štetu. Vozač automobila je možda išao kod sudije za prekršaje jer je izazvao saobraćajku (nije držao rastojanje). Ili mu je sudija cepnuo kaznu samo na osnovu izveštaja policije.
Svima koji se nađu u ovakvoj situaciji: ako ste povređeni (daleko bilo) i niste krivi, tražite od policije da se povrede konstatuju u zapisniku obavezno. Zatim idite u hitnu/urgentni ili još bolje pozovite hitnu pomoć i sačuvajte svu medicinsku dokumentaciju. Ako to uradite, moći ćete od osiguranja da uzmete neku kintu i za povrede (troškove lečenja, umanjenje plate dok ste na bolovanju...), a vozač će biti gonjen krivično (ne prekršajno) jer je izazvao saobraćajku sa povređenim licima.
Na kraju, evo da navedem i situaciju gde bih ja bio kriv da se nisam izvukao u poslednjem trenutku
  • 0

#2662 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 August 2020 - 02:16 PM

Ne mogu da nastavim prethodni post, izgleda da Tapatalk nešto brlja.
Vozio sam iza automobila koji je metiljavio nešto i napravio celu kolonu iza. U jednom trenutku, prilazimo autobuskoj stanici gde autobus stoji, putnici ulaze, automobil usporava. Kočim, on pušta kočnicu i meni izgleda da će proći pored autobusa koji je u stanici. Autobus daje levi migavac, automobil zabada kočnicu, kočim i ja ali vidim da će da mi fali metar/dva. Zadnja guma proklizava i odlazi levo, puštam obe kočnice i uspevam da skrenem desno.
Imam osećaj da vozači autobusa računaju da ih vozači kola neće pustiti da se uključe (iako bi morali) jer vozači ne žele da voze iza busa sledećih x kilometara (pogotovo u prigradskim naseljima gde dosta stanica nije uvučeno). Onda daju migavac i pre nego su zatvorili vrata, pa ko ih pusti, pusti.
Da ne dužim, obratite pažnju da ima vozača koji puštaju autobuse i držite rastojanje.
  • 0

#2663 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 29 August 2020 - 02:16 PM

Krivicna prijava ide u zavisnosti od stepena povreda a ne da li je bilo povreda ili nije.


  • 0
.

#2664 veljo1981

veljo1981
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 830 posts

Postavljeno 29 August 2020 - 02:51 PM

Nezgodno je sto smo u svim konfrontacijama mi kao biciklisti slabiji i meksi, pa bilo kakvo postovanje pravila bude nezgodno. Trudim se da vozim maksimalno defanzivno i da sljastim drecavo sa odecom/svetlima. Ne pomaze uvek, kao za ove sto preticu iz kontra smera, iako me ocigledno vide. Vec neko vreme razmisljam da spremim kamenicu za soferku da mi bude na dohvat ruke. Ako su vec spremni da me ubiju, bar da se branim. Problem sa time je sto ljudi koji tako voze su ocigledno spremni na sve, pa me ne bi cudilo da okrenu auto i stvarno me zgaze.

Ovi sto pokusaju da me ubiju a idu u istom smeru, od njih mogu samo da bezim sa puta/u kanal.

http://autosnova.com...-od-cekica.html

Poslano sa mog KING_KONG_3 koristeći Tapatalk
  • 1

#2665 nikolino

nikolino
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 29 August 2020 - 03:32 PM

Šta raditi da se to izbegne? Pisao sam više članaka na tu temu. Ovo je poslednji u nizu, a preporučujem i čitanje prethodna tri (linkovani su na početku ovog članka) - ima baš i primer za kružni tok:

 

Tipične rizične situacije za bicikliste u saobraćaju

Lici na situaciju pod B) Samo sto u ovom slucaju raskrsnica nije pod pravim uglom, nego koso desno i sto obe trake kada se skrene vode od kruznog toka, a posle ostrva obe trake ulaze u kruzni tok. Kada sam presao zaustavnu liniju, obisao me je jedan auto i prosao pravo. Kad sam bio 4-5 metara od zaustavne, obisao me je jedan auto i skrenuo desno i tad sam blago zakocio i malo ispratio njegovu putanju da ga ne udarim, a onda se pojavio treci, koji je malo dalje skretao desno, levu traku ka americkoj ambasadi i time mi je dao prostora za kocenje. Da nije to uradio, bas bih se zakucao u njega. Ubedjen sam bio da ce ici pravo, jer je bilo jasno da ne moze da me obidje. I on kaze da me je video, ali je mislio da cu desno, kao i on. E sad, ja kao biciklista ne bih smeo da vozim srednjom trakom, vec krajnjom desnom za zeljeni pravac kretanja. A posto su sve 3 trake za sve pravce, onda je za mene bila predvidjena krajnja desna. U slicnim situacijama (gotovo stalno kod Topciderske zvezde), ja prepustim prvenstvo autu, pa ako i on stane, onda produzim, a ako ne, onda ne rizikujem i sacekam. Ali ovaj put mi auto nije isao sa strane pa da ga ugledam, nego mi je dosao koso sa leve strane i bukvalno uleteo ispred mene. Sa svim time se vozac kola slaze da je bilo tako, samo sto on misli da je traka kojom sam se kretao predvidjena za desno, kao i srednja kokom se on kretao, ali to nigde nije obelezeno. A da je propisno ici pravo, to dokazuje i autobus koji sa stajalista ide pravo. Kad sam ga pitao kako autobus ide pravo i da li bi njega propustio ili se sudario, rekao je "dobro, druze, autobus je drugo". Ne znam gde su i kojim znakom za autobus naznacena druga pravila.

 

1. Супротстављена правила у ЗОБС-у - бициклиста мора да буде до 1 метар од десне ивице коловоза, али жута трака је само за јавни превоз. Да ли је бициклиста смео да уђе у кружни ток из жуте траке?

2. Где тачно почиње кружни ток у овом случају, односно где почињу да важе правила кружног тока? Нпр, Стрит вју из 2015. године показује да на прикључењима постоји троугао, али нема нигде знака за кружни ток. Знакови постоје тек на самом острву. Самим тим, испада да правила кружног тока не важе за оне који у било ком случају возе право, на први "излаз", него само за оне који заиста круже, односно иду барем на други излаз. У том случају, возач аутомобила је поступио испправно, јер је ишао право, а бициклиста је направио грешку, јер је он, у ствари, секао путању (вероатно и без сигнала руком).

1. U pravilima o ZOBS-u se za biciklistu nigde ne pominje zuta traka, vec kretanje krajnjom desnom trakom. Zamisli da u Kraja Milutina biciklista vozi levom trakaom i da ga istovremeno obilaze autobusi sa desne, a kola sa leve strane na po pola metra ili manje. I zamisli da klecne bicikl, naleti se na kamencic... Pod necije tockove bi morao da podleti. Ovako, krajnjom desnom trakom uvek ima prostora da se na kraju krajeva padne na desnu stranu, na trotoar, u kanal itd. Sve je bolje nego pod tockove.

2. Sto se tice kruznog toka, na ovoj konkretnoj raskrsnici nema obelezja kruznog toka, ali nema ni horizontalne, ni vertikalne signalizacije koja kaze da se desnom trakom mora desno, sto znaci da njome moze i desno i pravo. Da postoji strelica ili znak da se iz krajnje desne ide samo desno, sigurno nikad ne bih isao pravo. Ili bih se prestrojio u traku za pravo, ali je verovatnije da bih otisao na pesacki i pregurao bajs. Cak, posto nije naznaceno da je kruzni tok, niti ima znaka za jednosmernu ulicu, propisno bi bilo i skrenuti levo, bez da se obilazi oko ostrva. E sad, u slucaju da sam hteo da idem levo, logicno bi bilo da propustim sve koji se krecu srednjom i levom trakom.


  • 0

#2666 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Postavljeno 29 August 2020 - 04:24 PM

jedan od GLAVNIH razloga zašto sam na MTB a ne na road bajku... nema vozila, ludaka, smoga... milina!


  • 0

#2667 nikolino

nikolino
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 29 August 2020 - 06:29 PM

@MTB021, to je privilegija. Ja nemam takvu mogucnost. Povremeno otputujem negde gde mogu da vozim planinskim putevima, gde za par sati prodje auto ili dva, ali svakodnevno vozim ulicama. To mi je nacin zivota. Imam nov auto, mladji od godinu dana, ali ga koristim sam za dalja putovanja. Bez obzira na sve, tvrdim da bicikl moze biti i prevozno sredstvo i dobra rekreacija.
Inace, sad sam prosao kroz raskrsnicu i postoji znak da je kruzni tok u pitanju. Znak je na ostrvu, a ne kod prevrnutog trougla. Znaci, pravila su jasna i greska je vozaca auta. Ali i da su ga policajci kaznii, to ne menja stvar da vecina vozaca ne razume osnovna pravila. Ja sam se posavetovao sa vama, da budem siguran da ne gresim, ali nemaju svi tu svest.
  • 0

#2668 Doutdes

Doutdes
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 470 posts

Postavljeno 29 August 2020 - 06:43 PM

Krivicna prijava ide u zavisnosti od stepena povreda a ne da li je bilo povreda ili nije.

Moram da skrenem paznju na ovaj post koji nije bas tacan da ljudi ne bi bili u zabludi.

krivicna prijava ide za ugrozavanje javnog saobracaja kad nastanu bilo kakve lake telesne povrede ili steta preko odredjenog iznosa, odnosno vodi se istraga pa kriv.postupak i kada nastupe teze posledice usled ugrozavanja saobracaja.

Takodje, ne mora da ide krivicna prijava za udes/ nesrecu vec moze i parnicna tuzba za materijalnu i nematerijlalnu stetu, tako da nedostatak krivicnog postupka, ovde istraznog pred tuzilastvom, ne sprecava mogucnost naknade stete ...

E sad, nesto drugo je koriscenje oportuniteta gde okrivljeni prizna kriv.delo plati u dobrotvorne svrhe jer tada se osteceni upucuje na parnicu.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 1

#2669 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 August 2020 - 06:53 PM

@николино ЗОБС у члану 7, ставка 18, каже да је жута трака само за јавни превоз што бициклиста није. Један метар од десне ивице коловоза помиње се у члану 40. То је једна од нелогичности ЗОБС-а. Бициклисти користе жуту траку, али то не значи да судија (или полиција на терену) не би сматрао да си тиме направио прекршај.

 

За раскрсницу би требало да питаш неког (вештака) са саобраћајног.

Није кружни ток тамо где си ти одлучио него тамо где знак каже. По сигнализацији би се рекло да правила кружног тока заиста не важе док не скрећеш лево (на бар други излаз). Он је настављао право, у кружни ток нити је улазио нити из њега излазио, па вероватно ни мигавац није морао да даје, тим пре што је био у крајњој десној траци (не жутој). Ти си се престројавао (и то у раскрсници), па си морао да пропустиш возила и даш сигнал руком. Мислим да и аутобуси који скрећу лево морају да дају мигавац (аутобус на твојој слици као да то и ради мада је тешко рећи). Погледај Стрит вју на Славији - ознака кружног тока је или уз троугао или чак и пре њега. А у Париске комуне је као овај на Дедињу, рецимо.

 

То што си се посаветовао са људима овде мачку о реп, јер ово није правни форум. Ако желиш да будеш сигуран потражи судског вештака. Ја уопште не тврдим да сам у праву, али ово дефинитивно није стандардан кружни ток и зато бих био веома опрезан са закључцима. Ако желиш да будеш баш сигуран.


  • 1

#2670 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 August 2020 - 08:17 PM

Пролазим тим кружним током на путу према Авали, и данас сам туда прошао око 10ч.

 

Пишем о свом понашању на путу (само да напоменем да имам два ретровизора на друмашу из разлога што често возим  по коловозу, некоме је то смешно али мени није јер видим без окретања и скретања погледа са коловоза стање иза себе):

 

-основно је да се понашам као да возим кола јер сам тиме потпуно предвидљив возачима моторних возила

 

-углавном долазим одоздо Драјзеровом

 

-обично је зелена стрелица удесно према аутобуској станици и кружном току

 

-чим скренем удесно, одмах се престројавам у средњу траку,сво време лева рука подигнута и показује да намеравам де идем у кружни ток (никада нисам био у траци где је аутобуско стајалише, то је крајња десна трака и веома је проблематично ући из ње у кружни ток, па и колима)

 

-уједно пратим стање иза мене у ретровизорима

 

П.С.

Никада нисам имао проблема у кружним токовима, подигнута  рука увек показује мој правац кретања у кружном току и понашам се као да возим аутомобил, значи престојавам се.

 

П.П.С.

Члан 40.*

За вожњу бицикла, где не постоји посебна стаза, односно трака, сме да се користи коловоз у ширини од највише један метар од десне ивице коловоза, осим на делу пута испред раскрснице или другог места на коме возило скреће улево, односно када врши претицање или обилажење.* За кретање бицикла по пешачко-бициклистичкој стази сходно се примењују одредбе овог закона о кретању по бициклистичкој стази, при чему возач бицикла не сме да се креће брзином већом од 10 km/h и дужан је да поступа са нарочитом опрезношћу према пешацима, тако да не омета кретање, односно не угрожава безбедност пешака.*


  • 0

#2671 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 29 August 2020 - 08:24 PM

Није кружни ток тамо где си ти одлучио него тамо где знак каже. По сигнализацији би се рекло да правила кружног тока заиста не важе док не скрећеш лево (на бар други излаз). Он је настављао право, у кружни ток нити је улазио нити из њега излазио, па вероватно ни мигавац није морао да даје, тим пре што је био у крајњој десној траци (не жутој). Ти си се престројавао (и то у раскрсници), па си морао да пропустиш возила и даш сигнал руком. Мислим да и аутобуси који скрећу лево морају да дају мигавац (аутобус на твојој слици као да то и ради мада је тешко рећи).

ja moram da pitam da li ti cane imas polozen vozacki ispit?

Da li je ovo kruzni tok?
Screenshot-2020-08-29-Google.png

 

1. Jedna od prvih stvari koja se uci na voznji je da kroz kruzni tok ne mozes "pravo" a ne mozes ni levo,  ma koliko to malo bilo, vec moras pratiti kruznicu i izaci desno kada se nelazis u krajnjoj desnoj traci, postujuci pravilo "desne strane".

 

Zasto ne moze pravo i levo?

Bas zbog pametnjakovica koji bi da kazu da su isli pravo, a ne moze ni levo zato sto bi mnogi samo da okrenu polukruzno a po pravilu moraju da obidju ceo kruzni tok.

 

Pravilo desne strane znaci da vozilo koje vama nailazi sa desne strane ima prvenstvo.

 

2. biciklista je duzan da se krece uz desnu ivicu kolovoza.

To je izmedju ostalog zbog pravila desne strane koje bi trebalo na taj nacin da natera vozace da paze na bicikliste.
I cinjenica: covek se kretao uz desnu ivicu kruznog toka.

 

3 Zuta traka

U kruznom toku gde se nezgoda dogodila nema zute trake, ne znam zasto je pominjes.

 

par prakticnih saveta za prezivljavanje na kolovozu:

-Savet biciklistima je da u kruznom toku uvek idu uz samu desnu ivicu kolovoza.
-Kada treba nastaviti pravo ili skrenuti levo na putu sa vise traka:

 

Apsolutno nikako ne dozvoliti da skroz stanete na putu sa vise traka.

To je opasno!

 

 Na vreme dajte signal rukom u koju traku se prestrojavate i vozite uz desnu liniju te trake.

 Narocito ovo radite ako idete pravo kako bi izbegli da vas seku vozila koja skrecu desno.

 

Takodje ako vozila na putu idu u koloni jako polako i verovatno ce da se zaustave nikada nemojte ici uz desnu ivicu kolovoza, to je takodje jako opasno, obilazite ih pazljivo sa leve strane vozeci po liniji


  • 2

#2672 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 29 August 2020 - 08:45 PM

Pravilo desne strane znaci da vozilo koje vama nailazi sa desne strane ima prvenstvo.


Зар није у кружном току важније то што се онај са леве стране већ налази у раскрсници и тиме већ има предност?
  • 0

#2673 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 29 August 2020 - 08:49 PM

Ovo je kruzni tok sa vise traka.

Tu vaze pravila kao na saobracajnici sa vise traka.

Da bi vozilo skrenulo desno mora se prestrojiti u krajnju desnu traku ili uveriti da sa desne strane nema nikog

 

Tesko je dokazati krivicu bicikliste koji se zabio u desni bok vozila....da je levi, druga prica bi bila.


  • 0

#2674 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 29 August 2020 - 09:20 PM

Da li je ovo kruzni tok?

Gledajuci fotku, pre ce biti elipsotok :mrgreen:


  • 0

#2675 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 August 2020 - 09:56 PM

Не могу да верујем, шта овде није јасно:

 

Члан 48.

Возач који се приближава раскрсници дужан је да прилагоди вожњу условима саобраћаја на раскрсници, а нарочито да вози брзином при којој може да се заустави и пропусти возила која на раскрсници имају првенство пролаза. Возач је дужан да, на довољном одстојању пред раскрсницом, возилом изврши престројавање и заузме положај на саобраћајној траци предвиђеној за пролазак кроз раскрсницу у смеру у којем жели наставити кретање.

 

32) бицикл је возило са најмање два точка које се покреће снагом возача, односно путника, која се помоћу педала или ручица преноси на точак, односно точкове,


  • 0

#2676 nikolino

nikolino
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 30 August 2020 - 12:08 AM

Hvala jos jednom na savetima!

Veceras sam na toj raskrsnici ispruzio levu ruku i pre kruznog toka usao u srednju traku, pola metra od linije i ponovo me je auto u punoj brzini obisao i skrenuo desno ispred mene, presekavsi mi put. Ocigledno je da ljudi razumeju propise na svoj nacin i tako se ponasaju i tu nema pomoci. Dva su resenja. Da razapnem bodljikavu zicu kod Drajzerove i da onda lagano prodjem kruzni tok, ili da prelazim pesackim, sto rece ona devojka sto sam se sa njenim deckom sudario.

 

Da dodam, kada se krecem obrnutim smerom i hocu u Drajzerovu, situacija je puno drugacija. Biciklisticka staza se zavrsava pre kruznog toka i tu vec ispruzim ruku i hvatam sredinu puta, kad se ukaze prilika. Sledece je da propustim vozila u kruznom toku. U toj situaciji je, bez obzira sto sam ja poslednji po prvenstvu, moja pozicija laksa, jer se tu sporije vozi. Mnogo su cesci automobili koji su vec u kruznom toku, nego kada se ide iz smera Drajzerove, ali nekako svi uspore, jer nema ulice pravo izmedju zgrade Pinka i dr. Misovica da bi oni projurili punom brzinom. Tu nikad nisam imao ni najmanji incident, a prolazim tuda cesto koliko i suprotnim smerom.


  • 0

#2677 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 August 2020 - 01:09 AM

Ima i treće rešenje.


  • 0

#2678 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 30 August 2020 - 01:23 AM

Otprilike, mislim da po zakonu imas pravo da "zauzmes" tu desnu traku tako sto neces voziti uz desnu ivicu kolovoza vec ces voziti sredinom trake sprecavajuci druga vozila da te obidju. Nazalost to ti nece garantovati da te neko nece udariti odpozadi jer 99,99999999999999% vozaca ne zna da na to imas pravo pa nece ocekivati taj manevar sa tvoje strane ili ce pokusati da se provuce po svaku cenu pored tebe. Gledajuci sliku mislim da je najbezbednije da skrenes desno do pesackog prelaza, sacekas i kada se uveris da je bezbedno predjes preko njega nastavis dalje voznju u zeljenom pravcu, pametniji popusta budala ne dopusta. Veruj mi nije vredno ni polomljenog nokta da isterujes pravdu u ovom slucaju, pomiri se sa cinjenicom da je to veoma opasna raskrsnica ili kako vec zelite da je zovete.


  • 1

#2679 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 August 2020 - 02:57 PM

@бакара Имам положено. Да ли ти читаш поруке? Познајеш ли раскрсницу? Објашњено је где је жута трака, имаш и на Стрит вју. Раскрсница је врло специфична и опасна, а проблеми са њом трају деценијама. Ту је раније било много мање острво (нисам сигуран да је и мало одувек било), није било додатних разграничења, итд. Ко не познаје раскрсницу врло је могуће да неће ни схватити да постоји кружни ток, поготово ако је испред или поред неко веће возило, јер то уопште није очигледно, односно возила не круже. Још горе ако си у жутој траци. Притом, право често иду дипломатска и разна држава возила (амбасаде, Бели двор...).

 

Иначе, није мерило правила, али је можда показатељ да то нико не третира као кружни ток - мислим да нисам никада видео возача који, долазећи из Незнаног јунака или Булевара, у смеру ка граду, даје десни мигавац да се искључи из кружног тока. Нисам више редовно у том крају, па се можда променило нешто у последње време, али ту се стандардно пролазило како ко хоће или може. И то је сигурно познато надлежнима, али свеједно нема одговарајућих знакова пре раскрснице?

 

Можда следеће недеље будем ишао до града, па ћу баш да прођем туда, да видим каква је ситуација.


  • 0

#2680 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 30 August 2020 - 08:38 PM

Mislim da su ovde stvarno lepo objasnili pravila kruznog toka. deo od 12:30 i 21:00

 

https://www.youtube....h?v=Q66aZQgAEs0


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika