Jump to content


Fotografije

Servis prednjeg amortizera


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
152 odgovora na ovu temu

#61 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 November 2011 - 06:52 AM

Pozdrav,imam Manitou Nixon sa promenjivim hodom (115-145),bez lockouta ulje-opruga.
Problem je da pri ofroad voznji u nekim trenucima osetim kako je amort dosao "do kraja",tj. da udari do kraja,proverio sam na manitou sajtu i video da je normalan "sag" za moj amort do 37mm,dok je moj 43mm + da dodam to sto ja imam 115 kg,a verujem da ga to dodatno opterecuje,


Ovo mi deluje kao da treba kruća opruga.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#62 milancheee

milancheee
  • Members
  • 6 posts

Postavljeno 22 November 2011 - 01:03 AM

Zamenio sam ulje,sam :D,nista prostije,i dobila je na tvrdoci,ali i dalje nije to to,pa ako neko zna ko rodaje tvrdu oprugu za manitou neka mi javi,bio bih mu zahvalan!
Pozdrav :roll:
  • 0

#63 nenad_za_nis

nenad_za_nis
  • Members
  • PipPipPip
  • 131 posts
  • LocationNis

Postavljeno 17 December 2011 - 12:37 PM

Da li neko zna gde ili kod koga u Nisu mogu da odnesem manitou axel 90-120 na servis, generalno radi ok, ali kupio sam polovan bajs i stvarno ne znam kada je i da li je ikad radjen servis?
  • 0

#64 Korica

Korica
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 17 February 2013 - 06:50 PM

Zdravo,jer bi mogli da mi posaljete link od tog servisa ako ima na web-u,br telefona,ili ako bi mogli da mi predlozite neki servis, imam problema sa vilom,pisa uljei trebaju mi novi semerinzi.Vozim dh imam Gianta atx DH, i treba mi servis vile,bajs je 2000god,vila je Boxxer Rock Shox,kapiram da je isto godiste ko i bajs,nerazumem se toliko,znam da sam promasio temu ali bajs mi je neosposobljen vec 5 meseci.. svaka informacija je dobro dosla. Hvala :D
  • 0

#65 brko83

brko83
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationKV !!!

Postavljeno 17 February 2013 - 08:35 PM

Zdravo,jer bi mogli da mi posaljete link od tog servisa ako ima na web-u,br telefona,ili ako bi mogli da mi predlozite neki servis, imam problema sa vilom,pisa uljei trebaju mi novi semerinzi.Vozim dh imam Gianta atx DH, i treba mi servis vile,bajs je 2000god,vila je Boxxer Rock Shox,kapiram da je isto godiste ko i bajs,nerazumem se toliko,znam da sam promasio temu ali bajs mi je neosposobljen vec 5 meseci.. svaka informacija je dobro dosla. Hvala :D



Za boxera kontaktiraj kaprijolo,oni su uvoznici i ovlašćeni serviseri....
  • 0
Kupujem avid arch rival jednu ili obe celjusti!

Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!

#66 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 February 2013 - 11:05 PM

Što se Manitou Nixona tiče -

Prva stvar je podešavane tzv. SAG-a - a s obzirom da imaš preko 100 kg - to je jedna od veoma bitnih stvari ovde. U ovom slučaju sag bi trebalo da se kreće u okvirima od 29-37mm s tim da ja ne bih išao na 37mm već na manji sag.
Dalje, razlog može biti i neispravan - oštećen tzv "Bottom out Bumper"
I treće - Ulje ili nivo ulja nije odgovarajući.
Ulje se može zameniti relativno lako, vodeći računa koje se sipa gde i koliko.
Druga varijanta pored rasklapanja zahteva da se ima i taj deo u rezervi za promenu - što baš i nije bezazleno.
U varijanti zamene opruge ili ti kako ga oni nazivaju "ride kits"

***Firm 83-2473 ( ovo je kataloški broj )
***X-Firm 83-2476 ( ovo je kataloški broj )

Dakle naručiti od proizvođača ili napolju od distributera, jer ga ovde nema, eventualno potražiti po servisima ovde što je relativno bezuspešno, možda pitatti u Terrano team-u profu ili Bracu karbona šta mogu da učine ILI u opciji "ovo je Srbija" odneti postojeću oprugu kod strugara i reći - treba mi jača za preko 100kg.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#67 sasha75

sasha75
  • Members
  • Pip
  • 20 posts

Postavljeno 05 March 2013 - 10:40 AM

Provalio sam juče da mi ne radi lockout na RS reba SL, koji retko kad koristim. Amortizer radi dobro. Lockout na vili (ono plavo dugme) se bez ikakvog otpora okreće. Zna li neko iz iskustva da mi objasni o čemu se radi?
  • 0

#68 TaZ

TaZ
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 236 posts

Postavljeno 05 March 2013 - 10:43 AM

nedostatak ulja u damperu
  • 0

#69 MstrD_02

MstrD_02
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 409 posts

Postavljeno 05 March 2013 - 02:51 PM

Mozda je pitanje banalno, ali ne razumem se bas puno u vile, samo me interesuje kad se polugica za rebound okrene na kornjacu (najsporije), koliko sporo treba da se vraca amortizer, ja u mestu ne primecujem neku veliku razliku, samo se vise cuje onaj "srk" pri vracanju..u pitanju je Receon Silver tk :)
  • 0

#70 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 05 March 2013 - 06:53 PM

Provalio sam juče da mi ne radi lockout na RS reba SL, koji retko kad koristim. Amortizer radi dobro. Lockout na vili (ono plavo dugme) se bez ikakvog otpora okreće. Zna li neko iz iskustva da mi objasni o čemu se radi?


Okretanje "plavog dugmeta" bi trebalo da menja zazor u "compresion damping" ventilu koji je potopljen u ulje i samim tim menja protok ulja kroz ventil sto opet direktno utice na sabijanje vile. "Lakše" ulje i veci zazor daju brzi hod, "teže" ulje i manji zazor daju sporiji hod. Zatvranje ventila dovodi do "zakljucavana" hoda. Uzrok moze da bude neisravnost mehanizma ali je ipak najcesci uzrok potpuni ili delimicni nedostatak ulja jer je mehanizam ipak zasticen unutar cevi (nogu) amortizera.

Koji je sistem (trebalo bi da pise sa desne strane krune) MOTION CONTROL?
Komanda na vili ili na upravljacu?
  • 0

#71 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 05 March 2013 - 07:14 PM

Mozda je pitanje banalno, ali ne razumem se bas puno u vile, samo me interesuje kad se polugica za rebound okrene na kornjacu (najsporije), koliko sporo treba da se vraca amortizer, ja u mestu ne primecujem neku veliku razliku, samo se vise cuje onaj "srk" pri vracanju..u pitanju je Receon Silver tk :)


u svetlu mog predjasnje posta Djoka Balasevic kaze: "princip je isti, sve su ostalo nijanse" :)

Pomeranje komande za "rebound damping" pomera zazor ventila sto direktno utice na protok ulja koji se manifestuje brzinom vracanja amortizera u prvobitni, izvuceni polozaj. Zeka je oznaka za "otvoren" ventil i brze vracanje dok je kornjača oznaka za "zatvoren" ventil i sporije vracanje. Brzina vracanja zavisi i od karakteristika ulja tako da ako ne pomeramo komandu a menjamo ulje "lakse" ulje ima brzi povrat a "teze" ulje sporiji. I ovde pocinje kombinatorika.

Ako se dobro secam RS u svojim TK (TunrKey) damperima koristi "lagano" ulje, gradacije 5WT. Razlika u brzini vracanja izmedju komade u krajnjim polozajima (zeke i kornjace) treba da bude primerena razlici u njihovoj brzini u stvarnom zivot, znaci primetna. Zamena ulja za neko "teže" (npr: 10WT ili 15WT) trebalo bi da dovede do jos vece, znaci ocigledne, razlike.

I ovde su moguca ostecenja samog mehanickog sklopa pocesvi od plasticnog 6ugaonog prihvata "rebound" komande preko zanitovanog spoja kojim se ucvrscuje ceo sklop unutar amortizera do samog ventila na vrhu sklopa. Ili samo nema dovoljno ulja :)
  • 0

#72 sasha75

sasha75
  • Members
  • Pip
  • 20 posts

Postavljeno 06 March 2013 - 01:46 PM

Provalio sam juče da mi ne radi lockout na RS reba SL, koji retko kad koristim. Amortizer radi dobro. Lockout na vili (ono plavo dugme) se bez ikakvog otpora okreće. Zna li neko iz iskustva da mi objasni o čemu se radi?


Okretanje "plavog dugmeta" bi trebalo da menja zazor u "compresion damping" ventilu koji je potopljen u ulje i samim tim menja protok ulja kroz ventil sto opet direktno utice na sabijanje vile. "Lakše" ulje i veci zazor daju brzi hod, "teže" ulje i manji zazor daju sporiji hod. Zatvranje ventila dovodi do "zakljucavana" hoda. Uzrok moze da bude neisravnost mehanizma ali je ipak najcesci uzrok potpuni ili delimicni nedostatak ulja jer je mehanizam ipak zasticen unutar cevi (nogu) amortizera.

Koji je sistem (trebalo bi da pise sa desne strane krune) MOTION CONTROL?
Komanda na vili ili na upravljacu?


Motion control, komanda na vili.
  • 0

#73 mikeli74

mikeli74
  • Members
  • PipPipPip
  • 106 posts
  • LocationKraljevo

Postavljeno 06 March 2013 - 03:49 PM

Provalio sam juče da mi ne radi lockout na RS reba SL, koji retko kad koristim. Amortizer radi dobro. Lockout na vili (ono plavo dugme) se bez ikakvog otpora okreće. Zna li neko iz iskustva da mi objasni o čemu se radi?

I ja imam isti problem sa lockout -om. Samo moja Reba je TEAM. Zna li neko da li negde ima na internetu neki tutorial kako se dosipa ili menja ulje u damperu?
  • 0

#74 TaZ

TaZ
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 236 posts

Postavljeno 06 March 2013 - 09:18 PM

Provalio sam juče da mi ne radi lockout na RS reba SL, koji retko kad koristim. Amortizer radi dobro. Lockout na vili (ono plavo dugme) se bez ikakvog otpora okreće. Zna li neko iz iskustva da mi objasni o čemu se radi?

I ja imam isti problem sa lockout -om. Samo moja Reba je TEAM. Zna li neko da li negde ima na internetu neki tutorial kako se dosipa ili menja ulje u damperu?


sve ima objašnjeno na stranicama proizvođača a i google čini čuda u pronalaženju....


  • 0

#75 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 06 March 2013 - 10:01 PM

Provalio sam juče da mi ne radi lockout na RS reba SL, koji retko kad koristim. Amortizer radi dobro. Lockout na vili (ono plavo dugme) se bez ikakvog otpora okreće. Zna li neko iz iskustva da mi objasni o čemu se radi?

I ja imam isti problem sa lockout -om. Samo moja Reba je TEAM. Zna li neko da li negde ima na internetu neki tutorial kako se dosipa ili menja ulje u damperu?


sve ima objašnjeno na stranicama proizvođača a i google čini čuda u pronalaženju....


ja bih "zeger" kljestima skinuo "spoljni" zeger osigurac na "plavom" dugmetu
skinuo "plavo" dugme
kljucem OK24 odvrnuo MOTION CONTROL sklop i izvadio ga iz krune amorta.

Nagnuo bih amort da iscuri ulje i tako nagnut ili preokrenut
nekoliko puta sabio amort da rebound sklop izbaci zaostale kolicine
ispravio amort i u komoru usuo 110 (+/- 5) ml ulja za amortizer tezine 5WT
podmazao gumice sa nekom masti koja je kompatibilna sa uljem
(nece se razgraditi ili negativno reagovati sa uljem)
i sklopio amortizer obrnutim redom od gore navedenog.

Ako i dalje ne radi, kvar je mehanicki (pametno, a?)
Ako proradi prvom prilikom bih rasklopio ceo amort i uradio sve po tutorijalu sa neta.
  • 0

#76 mikeli74

mikeli74
  • Members
  • PipPipPip
  • 106 posts
  • LocationKraljevo

Postavljeno 07 March 2013 - 03:47 PM

Odradio sam zamenu ulja u mojoj REBI vodeci se ovim preporucenim uputstvom . E sada imam jedan problem. Naime, kada amortizer zakljucam preko poplock rucice na kormanu on je otkljucan, a kada ga otkljucam na rucici, on je zakljucan. #-o Damper sam samo izvadio, prebrisao, podmazao gumice i vratio ga posle sipanja novog ulja. Da li sam nesto okrenuo naopako?
  • 0

#77 TaZ

TaZ
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 236 posts

Postavljeno 09 March 2013 - 09:53 AM

ako nisi rastavljao damper mora da je neko prije tebe i nije namjestio kako treba, mora se izvaditi damper i rastaviti. metalni dio služi da otvara i zatvara lockout (propušta ili zaustavlja protok ulja).
Treba uskladiti kada je lockout knob u položaju zaključano, metalni dio dolje mora potpuno zatvoriti, dakle ne smije biti otvor između metala i plastike. Skini samo donji dio dampera kao na slici 2, ako je rastavljan gornji dio morat ćeš i oprugu namještat. Ima zezancije ali nije ništa neizvedivo.

Postavljena slika

Postavljena slika

http://www.observedt... ... bly-46776/
  • 0

#78 mikeli74

mikeli74
  • Members
  • PipPipPip
  • 106 posts
  • LocationKraljevo

Postavljeno 09 March 2013 - 10:07 AM

ako nisi rastavljao damper mora da je neko prije tebe i nije namjestio kako treba, mora se izvaditi damper i rastaviti. metalni dio služi da otvara i zatvara lockout (propušta ili zaustavlja protok ulja).
Treba uskladiti kada je lockout knob u položaju zaključano, metalni dio dolje mora potpuno zatvoriti, dakle ne smije biti otvor između metala i plastike.

Postavljena slika

REBU sam kupio polovnu, i zakljucavanje je radilo odlicno. Ustanovio sam posle zamene ulja da je ono bilo problem zbog cega ne radi lock (najverovatnije nedovoljna kolicina , jer su se vec neko vreme videli tragovi ulja na vrhu desnog stapa). Iskreno, nisam kontrolisao da li ima slobodnog prostora izmedju metala i plastike na donjem delu dampera kada ga zakljucam.
  • 0

#79 TaZ

TaZ
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 236 posts

Postavljeno 09 March 2013 - 10:14 AM

jel možes slikati kako izgleda izvana plavi dio gdje se kači sajla?
  • 0

#80 mikeli74

mikeli74
  • Members
  • PipPipPip
  • 106 posts
  • LocationKraljevo

Postavljeno 09 March 2013 - 10:29 AM

Mislim da sam nasao u kojem grmu lezi zec! :D Kada zakljucam donji deo dampera je otvoren i obrnuto. Sada cu da skinem donji deo i da ga zarotiram za 180 stepeni.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika