Jump to content


Fotografije
- - - - -

Savjet oko drop bars.


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
155 odgovora na ovu temu

#61 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 06 November 2021 - 04:30 PM

To je bogatstvo komunikacije da se neki ne slazu, jedno je kad kazes svoje misljenje a drugo kad ubedjujes druge da moraju da rade kako ti mislis da treba. Evo i oko ovoga se prepiremo da li treba ili ne treba reci svoje misljenje :) Na kraju krajeva pitao te covek odgovori mu ukratko iz pristojnosti, ne trazi niko naucni rad. Ja mislim da velicina tocka treba da ide prema visini i tezini vozaca...amater nece primetiti razliku a profesionalcu ne treba savet.

 

Evo moram i s tobom da se slozim da ispravno mislis. Ima ona prica kada su razgovarali inzinjeri iz Speciallized-a, a nisu znali da ih je prisluskivao jedan od radnika. Rekli su da je "apsolutna glupost da niski ljudi voze 29". Sad ce da  krene kako  ti inzinjeri ne znaju,ili da nije to tacno itd. E zato mi se ne da.

 

Ali je se ne vodim time, druge su stvari u pitanju.

Ukratko ja ne volim velike tockove.


  • 0

#62 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3359 posts

Postavljeno 06 November 2021 - 04:45 PM

Чини ми се да Снежана Радојичић вози 26" на својим путовањима на бициклу са дроп-баром.
  • 0

#63 profa

profa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 362 posts

Postavljeno 06 November 2021 - 05:28 PM

Чини ми се да Снежана Радојичић вози 26" на својим путовањима на бициклу са дроп-баром.


Mozda, mada sto se tice dotične S. Radojičić, ona meni i nije neki reper… imali smo prilike ovde da je upoznamo kad je dotična edukovala nas seljake o biciklizmu. Ali da ne pricamo sada o tome, njoj niti da odlazimo od teme…
Postoje ljudi koji mogu da proputuju ceo svet, a kada ih pitas vidis da nista nisu videli - i obrnuto.. postoje ljudi koji se nisu maknuli sa mesta, dovoljno je da se okrenu oko sebe i svoje ose i da vam kazu SVE!
Ovde na forumu ima zaista vrsnih znalaca svako iz svoje struke i materije daje mišljenja i iznosi stavove . Lepo je to sve citati, čuti..
@ Milovuk, hvala.
  • 2

#64 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3359 posts

Postavljeno 06 November 2021 - 05:39 PM

Mozda, mada sto se tice dotične S. Radojičić, ona meni i nije neki reper… imali smo prilike ovde da je upoznamo kad je dotična edukovala nas seljake o biciklizmu. Ali da ne pricamo sada o tome, njoj niti da odlazimo od teme…
Postoje ljudi koji mogu da proputuju ceo svet, a kada ih pitas vidis da nista nisu videli - i obrnuto.. postoje ljudi koji se nisu maknuli sa mesta, dovoljno je da se okrenu oko sebe i svoje ose i da vam kazu SVE!
Ovde na forumu ima zaista vrsnih znalaca svako iz svoje struke i materije daje mišljenja i iznosi stavove . Lepo je to sve citati, čuti..
@ Milovuk, hvala.

Сложио бих се са једним делом. Напоменуо сам због огромне километраже коју прелази (мада има неких људи који мисле да иде са екипом) на 26’ са дроп- баром, вероватно постоји више од једног доброг разлога.
Лично, мало сам возио 26’, већином 28’ са дроп баром и равним корманом.
  • 0

#65 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 06 November 2021 - 05:46 PM

Sve je to kompromis neko juri rezultat neko osecaj, verujem da je u ovom slucaju @milovuk1967 izabrao ovo drugo, kao i oni sto voze vintage bicikle :) I meni nekako odgovara manji tocak mnogo volim da mrdam volanom levo desno :)


  • 1

#66 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 06 November 2021 - 08:53 PM

Mozda, mada sto se tice dotične S. Radojičić, ona meni i nije neki reper… imali smo prilike ovde da je upoznamo kad je dotična edukovala nas seljake o biciklizmu. Ali da ne pricamo sada o tome, njoj niti da odlazimo od teme…
Postoje ljudi koji mogu da proputuju ceo svet, a kada ih pitas vidis da nista nisu videli - i obrnuto.. postoje ljudi koji se nisu maknuli sa mesta, dovoljno je da se okrenu oko sebe i svoje ose i da vam kazu SVE!
Ovde na forumu ima zaista vrsnih znalaca svako iz svoje struke i materije daje mišljenja i iznosi stavove . Lepo je to sve citati, čuti..
@ Milovuk, hvala.

 

Nema na cemu, nisam ti nesto pomogao. Moras da vidis sta je tebi vazno. 

 

 Ako se bavis takmicarski, ne znam, onda obavezno 29. Ako vozis kao vecina MTB , najvise po asfaltu, onda nemas potrebe za tim.

Ako ti je jacina i dugotrajnost na umu, uzmi 26, jaci tockovi, teze se krive, vila ce ti duze trajati, pogotovu ako je neki krs u pitanju, pre ce otici na 29'', zbog duzine stapova.

Manja masa , tockova , bolje ubrzanje, kocenje, upravljivost, dugotrajnost, ceo bicikl je agilniji, lakse sa upravlja celim biciklom.

 

Felni i delova koliko hoces za 26''. za 29 nigde nove felne kupiti nema ili vrlo slabo, isto i 27,5.

Ima sada za male pare da kupis nekada vrhunsku mehaniku , ramove, viljuske i sl za 26, i ako je to bilo dobro tadasnjim prvacima sveta, bice i nama.

 

29 dolaze sa nekim metarskim volanima, koji ako ne vozis off road, nema nikakvog smisla osim da glumis jedro.

Isto pogoni sa jednom ili dve sajbne nemaju smisla ako se ne voze trke. Usteda na tezini mala, ali se gubi neki raspon brzina, kako na uzbrdici tako i na nizbrdici. 26 obicno imaju tripl napred.  Takmicari ozbiljni, su druga stvar. Od zavisnosti od staze, njihov trener odluci sta da se vozi i pred svaku trku menjaju napred, potrebnu sajbnu. Mi ne kupujemo bicik za trku nego za par godina.

 

Ceo zivot smo davali ogromne pare za lake tockove, bilo da je auto u pitanju ili bicikl, a sada ispade bolje ovi tockovi 29'', koje voze svaki ko tucak tezak.

Ceo bicikl je zbog, velikih tockova, guma, viljuski itd , tezi nego isti 26 sa slicnim delovima.

Ima 1000 tu stvari, moras da znas sta vozis i sta ti je vazno.


  • 0

#67 Petarl

Petarl
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 202 posts

Postavljeno 07 November 2021 - 08:44 AM


  • 0

#68 profa

profa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 362 posts

Postavljeno 07 November 2021 - 09:22 AM

Nema na cemu, nisam ti nesto pomogao. Moras da vidis sta je tebi vazno. 
 
 Ako se bavis takmicarski, ne znam, onda obavezno 29. Ako vozis kao vecina MTB , najvise po asfaltu, onda nemas potrebe za tim.
Ako ti je jacina i dugotrajnost na umu, uzmi 26, jaci tockovi, teze se krive, vila ce ti duze trajati, pogotovu ako je neki krs u pitanju, pre ce otici na 29'', zbog duzine stapova.
Manja masa , tockova , bolje ubrzanje, kocenje, upravljivost, dugotrajnost, ceo bicikl je agilniji, lakse sa upravlja celim biciklom.
 
Felni i delova koliko hoces za 26''. za 29 nigde nove felne kupiti nema ili vrlo slabo, isto i 27,5.
Ima sada za male pare da kupis nekada vrhunsku mehaniku , ramove, viljuske i sl za 26, i ako je to bilo dobro tadasnjim prvacima sveta, bice i nama.
 
29 dolaze sa nekim metarskim volanima, koji ako ne vozis off road, nema nikakvog smisla osim da glumis jedro.
Isto pogoni sa jednom ili dve sajbne nemaju smisla ako se ne voze trke. Usteda na tezini mala, ali se gubi neki raspon brzina, kako na uzbrdici tako i na nizbrdici. 26 obicno imaju tripl napred.  Takmicari ozbiljni, su druga stvar. Od zavisnosti od staze, njihov trener odluci sta da se vozi i pred svaku trku menjaju napred, potrebnu sajbnu. Mi ne kupujemo bicik za trku nego za par godina.
 
Ceo zivot smo davali ogromne pare za lake tockove, bilo da je auto u pitanju ili bicikl, a sada ispade bolje ovi tockovi 29'', koje voze svaki ko tucak tezak.
Ceo bicikl je zbog, velikih tockova, guma, viljuski itd , tezi nego isti 26 sa slicnim delovima.
Ima 1000 tu stvari, moras da znas sta vozis i sta ti je vazno.


Ok. Mada vidi sto se tice mene ne treba meni pomoc. Cenim drugačija mišljenja, iskustva i kreativne ideje. @milovuk, dve godine sam mladji od tebe, pa ako se takmičim jedino cu mozda sa sobom. Salim se malo, naravno.. Nego i ovo da te pitam, da li bi licno vozio i bi li bio tvoj izbor Mtb bicikl 29 od karbona da je ukupne težine 8-9 kg. max. Drumasa ovde izuzimam zato sto mislim da je to po Def jedino bicikl. Ultimativna masina samo za asfalt i van je ove kategorije o kojoj pricamo. Dok sam ga vozio savršeno podesenog i dobre geometrije bio mi je udoban kao da sedim u fotelji! E sada naravno interesovannja i perspektive su se promenile pa idemo i u voznju po planinama livadama, šumskim stazama itd. Donekle sklonjeno od saobracaja za uživanje i opuštanje. Tu onda na scenu stupaju Mtb i graveli…
A marketing je cudo.. kada su 80 ih Brezer i Ritchey krenuli da voze po livadama mtb nije bilo vece revolucije od te. 26 tocak, visok bb da ne zapinje bic po dzombama i preprekama. Cepao se napredni 7-8 faz.. ma milina Božija. A evo danas smo evoluirali i do 12 faza i Boga pitaj gde ce sve to stati!? Da bi prica bila jos zanimljivija sada idemo da spuštamo bb da bude niži i da samim tim težištem bic. bude upravljiviji stabilniji. Od drumasa polako idemo ka makadamu sa malo debljim gumama. I naravno tu je i 27,5 novi precnik kojeg treba isprobati. A 29 se uostalom i podrazumeva. To je sada standard koji svi trebamo da vozimo a ni slučajno da se požalilmo kome ako dupe slučajno žulja- more to nikako ne sme pogotovo ako se ispod vozi Brooks.
  • 0

#69 profa

profa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 362 posts

Postavljeno 07 November 2021 - 09:31 AM

@ petarl ok. Ima tih sada varijanti i eksperimentisanja oko upotrebe volana. Surly ima Moloko model kao i brend Jones. Video koji si postavio je sa meni jako dobrog i cesto gledanog sajta Bikepacking. Evo i ovde jedna moja putešestvija i fotografija sa Bikepackinga iz mog kraja. 🖐

Attached Thumbnails

  • C7BD3DF7-EC4E-4686-903A-1736439134B3.jpeg
  • 7AC3FD62-EA9B-4C5A-BB2B-C3FD068FD9BA.jpeg
  • 77762E19-D3FF-4AEB-A727-712475D910E0.jpeg

  • 0

#70 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 939 posts

Postavljeno 07 November 2021 - 11:38 AM

@ petarl ok. Ima tih sada varijanti i eksperimentisanja oko upotrebe volana. Surly ima Moloko model kao i brend Jones. Video koji si postavio je sa meni jako dobrog i cesto gledanog sajta Bikepacking. Evo i ovde jedna moja putešestvija i fotografija sa Bikepackinga iz mog kraja.

Jedno pitanje van konteksta teme. Vidim da imaš sajlu za zaključavanje (slična ako ne ista kao moja) i da si fantastično rešio "odlaganje" kada voziš bajk. Moja landara oko lule, nervira itd (na slici) . Šta je drži za sedalnu šipku? Nešto što si dobio sa sajlom ili neko tvoje rešenje? HvalaScreenshot_20211107_123736_com.android.gallery3d.jpg

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#71 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 07 November 2021 - 02:18 PM

@Profa

 

Zanimljivo pitanje, da mi neko da top 29'', da li bi ga vozio?

 

Sve sto pisem, odnosi se na ono sto ja vozim,  a ne na takmicare i one koji voze iskljucivo off road.

 

Nije sve prosto iako tako izgleda. Npr vrhunski vozaci downhila,,  vec par godina ekspirementisu sa kombinacijom, prednji tocak 29, zadnji 27,5. Medjutim to nije njihov izum, tamo negde 2004 , Specilaizedovi inzinjeri, su pravili neke bicikle, gde je prednji tocak bio 26, a zadnj 24 sa dubljom gumom. Sadasnji marketinski prevaranti, bi to nazvali 25''.

 

1 Ram. Glavna stvar. Posto sam ja "old school",  i proveo prvih 20 godina na drumasu, stvari gledam ovako.

Na 26 se sedi na biciklu, a na 29 u biciklu. Ta razlika potice od geometrije rama. Patrona (osovina) sr. glave, je na slicnoj visini od zemlje i na 26 i na 29. Razlika potice od toga sto su osovine tockova na 29 dosta iznad osovine pogona, kada se uporedi sa 26''. Jednostavno oni zbog velicine tockova nisu mogli da nprave drugacije. On to nazivaju boljom geometrijom, ali za ono sto ja vozim je gora geometrija. U kombinaciji sa sirokim volanom koji idu na taj bicikl, aerodinamika je dosta ogranicena a meni znaci puno.. Ne odgovara mi taj polozaj nikako, a razlog je sto moja svaka voznja je najmanje 70km, tako da mi taj polozaj od izuzetne vaznosti. 

To je za mene "jedro: pozicija i ne dolazi u obzir.

 

2. Tockovi. Glavna prednost 29 je tu. Za nekih 5%, ima bolji napadni ugao od 26'. Tih 5% nije mnogo ali kada se akumulira sa velikim brojem velikih neravnina dolazimo do toga da se manje zamaramo i lakse prelazimo prepreke. Npr, kada bi vozili po nekom oranju, tu bi se videla prednost 29. Medjutim ja ne vozim takve terene. Sa vecim tockovima dobijamo sta sam napisao ali sa 26 imam, odlicnu voznju na strmim i stepenastim usponima, lako ubrzavanje iz pada brzine, bolje kocenje, daleko bolje savladavanje valovitih staza, ogromna prednost kada treba da se zaobidje ili preskoci prepreka, okretnost bicikla i upravljivost. 

 

Pocetnicima se posebno svidjaju 29, zbog ziroskopskog efekta tih tockova , lako ide  preko neravnina i zahteva manje tehnickog znanja za voznju od 26''. Medjutim kod krivudavih spustova  i pod ostrim uglovima tu vec gubi prednost.

 

Jos jedna vazna stvar je jacina manjih tockova. Jaci, teze se krive, manje rasipaju energiju koja dolazi od uvijanja zbog duzina zica , pogotovu kod tockova sa 20 ili 24 zica. I kakvi god da su uvek ce 26 biti laksi od 29 pricam o vrhunskim tockovima.

 

3.Kocnice. Sa istim kocnicama bolje koce 26 od 29. da bi 29 kocila kao 26, mora da ima disk veci za 2 cm. Npr ako je  26 imala 160 mm, mora da se na 29 stavi 180 mm, da bi slicno kocili.. Ta jedna velicina nosi oko 30% razlike u kocionim silama.

 

4. Mehanika. Sav ovaj cirkus sa ogromnim zadnjim kasetama je da bi se postigao slican prenosni odnos kao sto je ima 3x9 ili 3x10. Verovarno ce terati dok ne bude lancanik zadnji veliki koliko i felna. Meni, odvratno. 

Tu dolazimo do glavne stvari koliko ce trajati ta vrhunska mehanika sa tim silnim ukrstanjima lanca, cega pre nije bilo nego je moglo gotovo paralelno da se vozi napred i nazad.

 

I tako,ima tu jos da se pise za mene to nije, samom sebi licim kao da sam seo na John Deere traktor.


  • 3

#72 Petarl

Petarl
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 202 posts

Postavljeno 07 November 2021 - 02:22 PM

Jedno pitanje van konteksta teme. Vidim da imaš sajlu za zaključavanje (slična ako ne ista kao moja) i da si fantastično rešio "odlaganje" kada voziš bajk. Moja landara oko lule, nervira itd (na slici) . Šta je drži za sedalnu šipku? Nešto što si dobio sa sajlom ili neko tvoje rešenje? Hvalaattachicon.gifScreenshot_20211107_123736_com.android.gallery3d.jpg
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

Nosač te sajle koji je trenutno pričvrćen oko šticne može da se rotira za 90 stepeni kada se imbusom otpusti pločica sa šinom. U tom slučaju cela sajla u ležištu bi se takođe rotirala za 90 stepeni, pa gledano sa strane kao prema slici bila bi špljoštena. Tada može da se zarotira taman ispod torbe na zadjem točku, taman iznad zadnjeg blatobrana.
  • 1

#73 profa

profa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 362 posts

Postavljeno 07 November 2021 - 02:54 PM

Jedno pitanje van konteksta teme. Vidim da imaš sajlu za zaključavanje (slična ako ne ista kao moja) i da si fantastično rešio "odlaganje" kada voziš bajk. Moja landara oko lule, nervira itd (na slici) . Šta je drži za sedalnu šipku? Nešto što si dobio sa sajlom ili neko tvoje rešenje? Hvalaattachicon.gifScreenshot_20211107_123736_com.android.gallery3d.jpg
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk


Imas taj držač sajle koji se montira na cev gde ti odgovara. Moj je sa gumiranom i platnenom čvrstom trakom koja se doteze izbušili. Bas ovde na cberzi pazario od nekog ne secam se, cca oko 300 din. A evo i Petarl je to isto sve potvrdio.
  • 1

#74 profa

profa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 362 posts

Postavljeno 07 November 2021 - 02:57 PM

@Profa
 
Zanimljivo pitanje, da mi neko da top 29'', da li bi ga vozio?
 
Sve sto pisem, odnosi se na ono sto ja vozim,  a ne na takmicare i one koji voze iskljucivo off road.
 
Nije sve prosto iako tako izgleda. Npr vrhunski vozaci downhila,,  vec par godina ekspirementisu sa kombinacijom, prednji tocak 29, zadnji 27,5. Medjutim to nije njihov izum, tamo negde 2004 , Specilaizedovi inzinjeri, su pravili neke bicikle, gde je prednji tocak bio 26, a zadnj 24 sa dubljom gumom. Sadasnji marketinski prevaranti, bi to nazvali 25''.
 
1 Ram. Glavna stvar. Posto sam ja "old school",  i proveo prvih 20 godina na drumasu, stvari gledam ovako.
Na 26 se sedi na biciklu, a na 29 u biciklu. Ta razlika potice od geometrije rama. Patrona (osovina) sr. glave, je na slicnoj visini od zemlje i na 26 i na 29. Razlika potice od toga sto su osovine tockova na 29 dosta iznad osovine pogona, kada se uporedi sa 26''. Jednostavno oni zbog velicine tockova nisu mogli da nprave drugacije. On to nazivaju boljom geometrijom, ali za ono sto ja vozim je gora geometrija. U kombinaciji sa sirokim volanom koji idu na taj bicikl, aerodinamika je dosta ogranicena a meni znaci puno.. Ne odgovara mi taj polozaj nikako, a razlog je sto moja svaka voznja je najmanje 70km, tako da mi taj polozaj od izuzetne vaznosti. 
To je za mene "jedro: pozicija i ne dolazi u obzir.
 
2. Tockovi. Glavna prednost 29 je tu. Za nekih 5%, ima bolji napadni ugao od 26'. Tih 5% nije mnogo ali kada se akumulira sa velikim brojem velikih neravnina dolazimo do toga da se manje zamaramo i lakse prelazimo prepreke. Npr, kada bi vozili po nekom oranju, tu bi se videla prednost 29. Medjutim ja ne vozim takve terene. Sa vecim tockovima dobijamo sta sam napisao ali sa 26 imam, odlicnu voznju na strmim i stepenastim usponima, lako ubrzavanje iz pada brzine, bolje kocenje, daleko bolje savladavanje valovitih staza, ogromna prednost kada treba da se zaobidje ili preskoci prepreka, okretnost bicikla i upravljivost. 
 
Pocetnicima se posebno svidjaju 29, zbog ziroskopskog efekta tih tockova , lako ide  preko neravnina i zahteva manje tehnickog znanja za voznju od 26''. Medjutim kod krivudavih spustova  i pod ostrim uglovima tu vec gubi prednost.
 
Jos jedna vazna stvar je jacina manjih tockova. Jaci, teze se krive, manje rasipaju energiju koja dolazi od uvijanja zbog duzina zica , pogotovu kod tockova sa 20 ili 24 zica. I kakvi god da su uvek ce 26 biti laksi od 29 pricam o vrhunskim tockovima.
 
3.Kocnice. Sa istim kocnicama bolje koce 26 od 29. da bi 29 kocila kao 26, mora da ima disk veci za 2 cm. Npr ako je  26 imala 160 mm, mora da se na 29 stavi 180 mm, da bi slicno kocili.. Ta jedna velicina nosi oko 30% razlike u kocionim silama.
 
4. Mehanika. Sav ovaj cirkus sa ogromnim zadnjim kasetama je da bi se postigao slican prenosni odnos kao sto je ima 3x9 ili 3x10. Verovarno ce terati dok ne bude lancanik zadnji veliki koliko i felna. Meni, odvratno. 
Tu dolazimo do glavne stvari koliko ce trajati ta vrhunska mehanika sa tim silnim ukrstanjima lanca, cega pre nije bilo nego je moglo gotovo paralelno da se vozi napred i nazad.
 

I tako,ima tu jos da se pise za mene to nije, samom sebi licim kao da sam seo na John Deere traktor.



Hvala! Živ bio!
  • 0

#75 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 07 November 2021 - 04:06 PM

@Profa
 
Zanimljivo pitanje, da mi neko da top 29'', da li bi ga vozio?
 
Sve sto pisem, odnosi se na ono sto ja vozim,  a ne na takmicare i one koji voze iskljucivo off road.
 
Nije sve prosto iako tako izgleda. Npr vrhunski vozaci downhila,,  vec par godina ekspirementisu sa kombinacijom, prednji tocak 29, zadnji 27,5. Medjutim to nije njihov izum, tamo negde 2004 , Specilaizedovi inzinjeri, su pravili neke bicikle, gde je prednji tocak bio 26, a zadnj 24 sa dubljom gumom. Sadasnji marketinski prevaranti, bi to nazvali 25''.
 
1 Ram. Glavna stvar. Posto sam ja "old school",  i proveo prvih 20 godina na drumasu, stvari gledam ovako.
Na 26 se sedi na biciklu, a na 29 u biciklu. Ta razlika potice od geometrije rama. Patrona (osovina) sr. glave, je na slicnoj visini od zemlje i na 26 i na 29. Razlika potice od toga sto su osovine tockova na 29 dosta iznad osovine pogona, kada se uporedi sa 26''. Jednostavno oni zbog velicine tockova nisu mogli da nprave drugacije. On to nazivaju boljom geometrijom, ali za ono sto ja vozim je gora geometrija. U kombinaciji sa sirokim volanom koji idu na taj bicikl, aerodinamika je dosta ogranicena a meni znaci puno.. Ne odgovara mi taj polozaj nikako, a razlog je sto moja svaka voznja je najmanje 70km, tako da mi taj polozaj od izuzetne vaznosti. 
To je za mene "jedro: pozicija i ne dolazi u obzir.
 
2. Tockovi. Glavna prednost 29 je tu. Za nekih 5%, ima bolji napadni ugao od 26'. Tih 5% nije mnogo ali kada se akumulira sa velikim brojem velikih neravnina dolazimo do toga da se manje zamaramo i lakse prelazimo prepreke. Npr, kada bi vozili po nekom oranju, tu bi se videla prednost 29. Medjutim ja ne vozim takve terene. Sa vecim tockovima dobijamo sta sam napisao ali sa 26 imam, odlicnu voznju na strmim i stepenastim usponima, lako ubrzavanje iz pada brzine, bolje kocenje, daleko bolje savladavanje valovitih staza, ogromna prednost kada treba da se zaobidje ili preskoci prepreka, okretnost bicikla i upravljivost. 
 
Pocetnicima se posebno svidjaju 29, zbog ziroskopskog efekta tih tockova , lako ide  preko neravnina i zahteva manje tehnickog znanja za voznju od 26''. Medjutim kod krivudavih spustova  i pod ostrim uglovima tu vec gubi prednost.
 
Jos jedna vazna stvar je jacina manjih tockova. Jaci, teze se krive, manje rasipaju energiju koja dolazi od uvijanja zbog duzina zica , pogotovu kod tockova sa 20 ili 24 zica. I kakvi god da su uvek ce 26 biti laksi od 29 pricam o vrhunskim tockovima.
 
3.Kocnice. Sa istim kocnicama bolje koce 26 od 29. da bi 29 kocila kao 26, mora da ima disk veci za 2 cm. Npr ako je  26 imala 160 mm, mora da se na 29 stavi 180 mm, da bi slicno kocili.. Ta jedna velicina nosi oko 30% razlike u kocionim silama.
 
4. Mehanika. Sav ovaj cirkus sa ogromnim zadnjim kasetama je da bi se postigao slican prenosni odnos kao sto je ima 3x9 ili 3x10. Verovarno ce terati dok ne bude lancanik zadnji veliki koliko i felna. Meni, odvratno. 
Tu dolazimo do glavne stvari koliko ce trajati ta vrhunska mehanika sa tim silnim ukrstanjima lanca, cega pre nije bilo nego je moglo gotovo paralelno da se vozi napred i nazad.
 
I tako,ima tu jos da se pise za mene to nije, samom sebi licim kao da sam seo na John Deere traktor.




U svetu modernog biciklizma gde se iz godine u godinu konstantno javlaju novi "izumi" i "tehnologije" koje treba da tobože poboljšavaju performanse i udobnost na biciklu i gde se svaka "inovacija" momentalno guta i shvata zdravo za gotovo a da je bar 70% toga zapravo placebo efekat i marketinški trikovi, ovo poređenje točkova 26 i 29 inča na mtb bicikima je nešto najbolje što sam uspeo da pročitam....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#76 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 07 November 2021 - 05:28 PM

@Smasher   Posto planiras da nabavljas MTB eto prilike da jeftino nabavis 26" :) tek tamo u inostranstvu ima izbora.


  • 0

#77 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 08 November 2021 - 05:37 AM

Teško da ja skoro planiram da nabavljam MTB. Nije da nemam želju, ali vremena mi fali i to debelo. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#78 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 08 November 2021 - 08:06 AM

Off-topic:

Kao neko koje prešao sa 26" na 29" mogu reći da je veći točak podvozniji. Na off-road - u znači mnogo, jednostavno bolje/lakše prelazi preko neravnina. Malo bolje koči. Sporije se ubrzava na 29" ali je maksimalna brzina veća. Veći/duži je bicikl, više treba tehnike za uske prolaze ali je nekako stabilniji zbog većeg razmaka između točkova.

Inače ideja o 700c točku na MTB-u je bar 20 godina stara a možda i 30. Mislim da je Gary Fischer ili Ritchey to tada propagirao.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 1

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#79 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 08 November 2021 - 09:41 AM

 Ovde cu sada da postavim jednu fotografiju iz sveta automobilizma, da bi pokazao vaznost obrtnih masa, koje danasnji proizvodjaci biciklistickih traktora, namerno guraju u drugi plan.

 

Na fotki je trkacki motor koji je radio cuveni majstor iz KG, Živan, legenda SFRJ, kada su u pitanju trkacki motori. Napravio je vise sampionskih motora koji su pobedjivali u bivsoj i u danasnjoj drzavi. Inace radio je u Zastavinom institutu dugi niz godina, sa najboljim inzinjerima koje smo tada imali.

 

Ovde se vidi remenica bregaste osvoine, koja je pravljena iznova da bi se max. skinunule obrtne mase, a bolji poznavaoci mehanike ce primetiti i ova tri srafa na njoj.Ti srafovi sluze za fino dovodjenje faze bregaste i radilice, znaci nisu bili zadovoljni kada se uzupči na zub. Toliko o njihovoj posvecenosti detaljima. Inace izrada ove remenice je izuzetno skupa i ne bi se zezali da ne donosi neke benefite. Mozda procentualno male, ali kada se sve sabere, dobijaju se sampionski motori.  Inace olaksane remenice se rade na svim sportskim (trkackim), motorima na svetu.

 

E sad da se vratim biciklima. Masa 29 je veca od 26, zbog vise materijala. Medjutim stvar koja je vaznija od mase je ta, koliko je ta masa udaljena od centra rotacije. Sto je vise udaljena, dolazimo da veceg ziroskopskog efekta, a samim tim do slabijeg ubrzanja, odnosno kocenja i mogucnosti bzog upravljanja  (odziva) bicikla  Kod 29 su te mase na vecoj udaljenosti od centra, nego kod 26. UZ to ovi motori imaju preko 100 ks, a mi par stotina vati.

 

Ako su oni na ovom motoru, busili remenicu koja je precnika cc 20 cm, zamislite vaznost mase na tocku 29'', ciji je precnik 73-75 cm...


  • 2

#80 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 08 November 2021 - 10:09 AM

Sa' ce svi drumasi da predju na 26" :)


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika