Jump to content


Fotografije

Najjeftiniji drumas protiv najskupljeg drumasa - koja je razlika u performansama?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
392 odgovora na ovu temu

#141 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 19 December 2018 - 08:49 PM

Što se guma tiče, slično je kao kod automobilskih.

 

1. top performanse, lagana guma, smeša je prava guma, mekanija na dodir, prianja kao luda, mekana je i na nižim temperaturama i brže se troši

 

2. jeftina guma ima više plastike u sbei, bukvalno, tvrda je na dodir i leti i kad je hladnija kad je hladnije kao da se vozi na gumenom točku. Kao takva ima tu iluziju da je neprobojna a u stvari je teška kao tuč, sporije se troši. Po pravilu ih koriste na low performance biciklima i tako mogu da traju gooooodinama

 

Ako neko ima dilemu da li da uloži u lakši ram i komponent ili felne i gume APSOLUTNO felne i gume. To su delovi koji se kreću i tu je dinamička inercija nešto što se itekako oseća kao i rolling resistance. 

 

Na primer, vozio sam Kojak kevlar gume i probao schwalbe neke sa žicom teže po 150 grama...pa to je bilo kao po ručnom da vozim...


  • 0

#142 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 19 December 2018 - 09:23 PM

Ne bih se bas u potpunosti slozio sa tobom. Imao sam na prvom drumasu Rubena Syrinix i mislim da sam imao nekoliko busenja u prvih 1000 do 2000 km a secam se da sam vozio po uglavnom "cistim" srpskim putevima. I da jos spomenem da su se gume pre nego sto su se istrosile popucale sa strane. Nakon toga Conti Ultra Sport i prelepa guma, lepo lezi prijanja ali zastita od busenja nula.

Posle te dve ekskurzije uzeo sam Conti Gatorskin i mogu reci da je to za mene najbolja drumaska guma. Uistinu malo je tvrdja i nema tako savrsen grip u ekstremnim krivinama ali sa Gator skinom nikad nisam rasekao gumu a jednom sam vozio 5 km po sitnim komadicima cigle! I plus je guma bas dugotrajna. Citao sam da su neki sa njom prevalili i po 15 tkm sto je impresivno. Medjutim kvalitet ima cenu i 4000 dinara za jednu gumu za bicikl nije malo.

Alternativa je Conti Grand Prix koje imaji bolji grip i nesto su lakse, ali zato imaju nesto losiju zastitu od busenja.

Mani licno kao amateru i rekreativcu voznju najvise kvari probusena guma, a da bi guma imala dobru zastitu od busenja a uz to zadrzala svojstva drumske gume, nazalost mora da kosta...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#143 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 19 December 2018 - 09:33 PM

ja sam ove godine izvozio oko 5000 km i nijednom nisam izbusio gumu. Vozim Continetal GP4000 II na jednoj a Tufo S3 tabulare na drugoj bicikli
  • 0

#144 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 19 December 2018 - 09:49 PM

Izvezao si samo 5000? Pa za tako malo ti je i ponika dovoljna...

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
  • 0

#145 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 19 December 2018 - 11:12 PM

Ne bih se bas u potpunosti slozio sa tobom. Imao sam na prvom drumasu Rubena Syrinix i mislim da sam imao nekoliko busenja u prvih 1000 do 2000 km a secam se da sam vozio po uglavnom "cistim" srpskim putevima. I da jos spomenem da su se gume pre nego sto su se istrosile popucale sa strane. Nakon toga Conti Ultra Sport i prelepa guma, lepo lezi prijanja ali zastita od busenja nula.

Posle te dve ekskurzije uzeo sam Conti Gatorskin i mogu reci da je to za mene najbolja drumaska guma. Uistinu malo je tvrdja i nema tako savrsen grip u ekstremnim krivinama ali sa Gator skinom nikad nisam rasekao gumu a jednom sam vozio 5 km po sitnim komadicima cigle! I plus je guma bas dugotrajna. Citao sam da su neki sa njom prevalili i po 15 tkm sto je impresivno. Medjutim kvalitet ima cenu i 4000 dinara za jednu gumu za bicikl nije malo.

Alternativa je Conti Grand Prix koje imaji bolji grip i nesto su lakse, ali zato imaju nesto losiju zastitu od busenja.

Mani licno kao amateru i rekreativcu voznju najvise kvari probusena guma, a da bi guma imala dobru zastitu od busenja a uz to zadrzala svojstva drumske gume, nazalost mora da kosta...

Tu može da bude problem starost ako su ispucale, jer je taj bajk moguće i dve godine stajao na lageru, ili gume. I danas nude Rubene, a to je baš bajato, treba kuovati samo Mitas, i nadati se da je novije, ali Rubena je 100% već stara. Ja sam sa njima ubio preko 10 000km, kupio ih nove, (vidiš i nova guma da li je nova, da li je stajala, opipaš, posvaiješ...) i ništa se nije desilo, jedino sam jednu raseko negde pred kraj...bačene a verovatno moglo još da se teraju, ali su teške i završile u kanti. Pumpane uvek na max, da bi koliko toliko sve njene nepogodnosti sveo na minimum. 

 

A za ovo zadnje ..."a da bi guma imala dobru zastitu od busenja a uz to zadrzala svojstva drumske gume, nazalost mora da kosta..." 

zato i pitah za ovu foliju na temi o gumama:

 

 

https://www.2bike.rs...-33#entry237791

 

to je ova folija koja se postavlja između unutrašnje i spoljne, ona bi na Contiju možda vršila posao:

https://www.aliexpre...ac-07166cf6f673

 

Da za ContiUltraSport se slažemo, lep balon, "gumastja" al se lako buši onaj sloij je bzvze...mada to je ta, najniža klasa, a lepo si i napisao, 4000 za bolju je dobar izdatak baš.

 

@Bole

Baš tako kako si opisao, ali možda barem za mene nema iluziju, nego stvarno "drže" više zbog te plastike koju si spominjao i td...ali ko cipele kad žuljaju, tako i na bajku...


  • 0

#146 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 20 December 2018 - 09:32 AM

Ne bih se bas u potpunosti slozio sa tobom. Imao sam na prvom drumasu Rubena Syrinix i mislim da sam imao nekoliko busenja u prvih 1000 do 2000 km a secam se da sam vozio po uglavnom "cistim" srpskim putevima. I da jos spomenem da su se gume pre nego sto su se istrosile popucale sa strane. Nakon toga Conti Ultra Sport i prelepa guma, lepo lezi prijanja ali zastita od busenja nula.

Posle te dve ekskurzije uzeo sam Conti Gatorskin i mogu reci da je to za mene najbolja drumaska guma. Uistinu malo je tvrdja i nema tako savrsen grip u ekstremnim krivinama ali sa Gator skinom nikad nisam rasekao gumu a jednom sam vozio 5 km po sitnim komadicima cigle! I plus je guma bas dugotrajna. Citao sam da su neki sa njom prevalili i po 15 tkm sto je impresivno. Medjutim kvalitet ima cenu i 4000 dinara za jednu gumu za bicikl nije malo.

Alternativa je Conti Grand Prix koje imaji bolji grip i nesto su lakse, ali zato imaju nesto losiju zastitu od busenja.

Mani licno kao amateru i rekreativcu voznju najvise kvari probusena guma, a da bi guma imala dobru zastitu od busenja a uz to zadrzala svojstva drumske gume, nazalost mora da kosta...

 

Da, dobro si pomenuo nešto što ja nisam -  starenje gume.

Potpuno si u pravu da guma stari i propada koristila se ili ne tako da šara ne govori mnogo tj ne znači mnogo ako je guma stara.

 

Gume visokih performansi ne treba dugo da se voze. Kako kažu ameri milage or age, whichever comes first. Ljudi koji daju novac za skupe i kvalitetne gume pretpostavljam ne žele i nije im ideja da ih voze 10 godina ili 20000km jer one i nisu dizajnirane za to. 

 

I na kraju, teorija je jedno a praksu nešto drugo. Veoma je teško statistički obraditi recimo otpornost na bušenje jer ima varijabilnih koje je nemoguće pretvoriti u konstantu a to je putevi kojima vozimo. Nikad nisu isti tako da kad bi rekao "ove godine sam bušio gumu X 3 puta a prošle gumu Y 5 puta, tako da je X bolje" to ne bi ništa značilo.


  • 2

#147 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 20 December 2018 - 02:42 PM

Zasto se uopste i koristi rec "drumas". Mislim svaki bicikl koji se vozi po asfaltiranom putu je drumas. Opet ako se kaze "trkacki bicikl" znaci da se sa njim moze trkati,ali moze se trkati i na poniki,mislim klasifikovanje bicikala je malo nategnuto. 

 

Plus toga mi smeta sto su amerikanci koji vole da skracuju reci,ukrali izraz "biker" mislim to je biciklista a ne motociklista. Ispada da su "ljuti" vozaci Harly Davidsona bikeri , i oni tako se i zovu ali to nema veze sa biciklizmom.


  • 0

#148 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 20 December 2018 - 02:49 PM

Nazivom se označava osnovna namena bicikla. I Nivu možeš da navučeš preko stotke na autoputu, ali time ne postaje limuzina.
  • 0

#149 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 20 December 2018 - 03:53 PM

Lepo je kad si na bilo kojem segmentu brzi od nekoga ko je profi vozac. Onda vidis da se investicija u skupu opremu na kraju isplati.

 

20gfmt1.jpg


  • 0

#150 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 20 December 2018 - 04:20 PM

Lepo je kad si na bilo kojem segmentu brzi od nekoga ko je profi vozac. Onda vidis da se investicija u skupu opremu na kraju isplati.

 

20gfmt1.jpg

jel ta deonica manja od 3000 metara i ti si je presao za manje od 5 minuta ?


  • 0

#151 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 20 December 2018 - 05:40 PM

Deonica ti je 2,2km sa 1,3% uspona, skoro i nine vredno pomena. Pa jel ti vidis puls tim ljudima ispod i watazu, uporedjujes svoje najbolje vreme s necijom opustenom voznjom? Napravio si nesto preko 300 wati na toj deonici, pa to je smesno. Uz to uzimas u obzir deonicu na kojoj je proslo 27 ljudi. Pa tako moze svako da pravi komove po pripizdinama gde prodje neko kad se izgubi samo.
Aj ti okaci neku svoju voznju od 50+ km na kojoj imas neko dobro vreme a da vidimo da se nisi "cuvao" samo za tu deonicu.

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
  • 0

#152 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 20 December 2018 - 06:38 PM

Ajd okaci ti neku tvoju voznju da vidimo kakav si vozac pre nego opljunes jos jednom na amatera kao sto sam ja :)

 

Imam voznje preko 100+ km ali u mom kraju nema segmenta od 50 km . Ima dva tri od oko 30km mozda ali tu najbolja vremena imaju vozaci koji voze iza auta, ili u grupi od 5-6 ljudi. A ja vozim gotovo uvek sam. A kad vozis solo uvek si 20-30% sporiji i trosis 20-30% energije nego kad vozis u grupi.


  • 0

#153 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 20 December 2018 - 06:58 PM

Deonica ti je 2,2km sa 1,3% uspona, skoro i nine vredno pomena.

@boban156:

ajd da pokusamo drugacije...

...zaista nemam nameru da omalovazavam, postujem svakog ko je bar jednom okrenuo pedale u zivotu (ali i onoga koji nije) i drago mi je da ti uzivas u svojim postignucima.

Jednostavno smatram da tih 3 (ili nekih drugih 30) km u odnosu na tvojih 5000 km ili jos nekom vecom cifrom km godisnje kojom barataju reprezativci koje si pomenuo nisu realni pokazatelj nicega drugog osim tacno onoga sto tamo pise, a to je da imas najbolje vreme na nekim deonicama i/ili veoma dobro vreme na nekim (drugim) deonicama.

Naravno da je lep osecaj ali se uopste ne slazem sa zakljuckom koji izvlacis iz tog pokazatelja.

 

Lepo je kad si na bilo kojem segmentu brzi od nekoga ko je profi vozac. Onda vidis da se investicija u skupu opremu na kraju isplati.

 

Ono sto bih je tebe zamolio je da, ako jos nisi, predstavis te tvoje zverke u odeljku pimp-my-bike,

jer mi je to daleko zanimljive :)


  • 1

#154 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 20 December 2018 - 07:05 PM

jako glupo je uporedjivati vreme na kratkim segmentima a zanemariti ukupan rezultat.

 

Trka se dobija na kraju ;)


  • 0

#155 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 20 December 2018 - 07:19 PM

Ajd okaci ti neku tvoju voznju da vidimo kakav si vozac pre nego opljunes jos jednom na amatera kao sto sam ja :)

Imam voznje preko 100+ km ali u mom kraju nema segmenta od 50 km . Ima dva tri od oko 30km mozda ali tu najbolja vremena imaju vozaci koji voze iza auta, ili u grupi od 5-6 ljudi. A ja vozim gotovo uvek sam. A kad vozis solo uvek si 20-30% sporiji i trosis 20-30% energije nego kad vozis u grupi.

Ne pljujem ja amatere, samo ove koji pljuju po ljudima koji ne voze bicikl s top opremom.
Rado bih okacio neku voznju, ali ja vozim bednu 105-icu devetofaz na skotovom alu ramu (bio zimus na akciji) i rejnolds tockovima (jedina vredna stvar na mom biciklu) koje sam dobio na poklon. Ako ikad kupim neku bolju opremu pq i ja skinem neki kom pohvalicu se i ja

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
  • 0

#156 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 20 December 2018 - 08:03 PM

Najbitnije je da covek vozi. To pre svega.

 

A ako moze bolju opremu da kupi , i ako mu to nije prevelik trosak, neka kupi, jer eto ja navodim moje iskustvo da se ja nisam pokajao.

 

A naravno sve je ovo samo za nas amatere , hobi.


  • 0

#157 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 20 December 2018 - 08:49 PM

jako glupo je uporedjivati vreme na kratkim segmentima a zanemariti ukupan rezultat.
 
Trka se dobija na kraju ;)


Miša ima odličnu anegdotu o tome kako mu je Pera Sarma to jednom pokazao :D
  • 0

#158 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 20 December 2018 - 08:57 PM

Receno je milion puta ali iskoristicu da ponovim necije vec napisane reci.

Najvecu razliku izmedju brzog i sporog bicikla pravis upravo ti.

10 praznih mesta.

3. Ram
4. Tockovi
5. Mehanika

Pod razlikama u mehanici se ipak podrazumeva da ne mozemo porediti Ultegru i Tourney, ali recimo Soru/Tiagru sa 105/Ultegrom sto
da ne...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#159 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 20 December 2018 - 10:02 PM

Ja bih točkove  sa gumama ipak stavio ispred rama.


  • 3

#160 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4278 posts

Postavljeno 21 December 2018 - 06:39 PM

Tockovi i gume uvek prave mnogo vecu razliku od rama (vozaca ne racunamo, on je presudan u celoj prici).

Ovde se stalno mesa tezina bicikla i tezina tockova. Nije isto skinuti 200 grama na tockovima i skinuti 200 grama na ramu/mehanici. Mnogo se vise osete onih 200 grama na tockovima jer je to masa koja se okrece, stvara obrtni moment i ima mnogo vise uticaja na dinamiku voznje, da sad ne ulazimo u kinematiku ili dinamiku. 

 

 

Lepo je kad si na bilo kojem segmentu brzi od nekoga ko je profi vozac. Onda vidis da se investicija u skupu opremu na kraju isplati.

 

20gfmt1.jpg

 

Kako da ne. Posebno ako imas 90 kg ces biti brzi na brdu od profi vozaca a tek sto ce skupa oprema od tebe da napravi brzeg vozaca od profi vozaca. Oce to. 


  • 0
.




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika