Jump to content


Fotografije

Materijali ramova - čelik, aluminijum, karbon


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
664 odgovora na ovu temu

#481 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 June 2021 - 08:39 PM


  • 0

#482 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14616 posts

Postavljeno 01 June 2021 - 08:43 PM

Puce karbon "odjedared" a?


  • 0

#483 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 June 2021 - 09:19 PM

 

Dude: places carbon fiber layers perpendicular to direction of force
Carbon fibre: call an ambulance, but not for me


  • 0

#484 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 02 June 2021 - 07:44 AM

Puce karbon "odjedared" a?

Ako si gledao do kraja, nije pukao ni nakon svih 120t pritiska, na 60t pukne ako se stavi u kontra smeru vlakna od pritiska.
U svakom slučaju ni jedan drugi materijal nije to izdržao, može da pokvari presu

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
  • 1

#485 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14616 posts

Postavljeno 02 June 2021 - 01:02 PM

Puce ne moze vise ni da ga zalepi :) Nego, nasao sam ovo (link)


  • 0

#486 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 02 June 2021 - 02:34 PM

Do yaya. Znači karbon u teoriji izdrži težinu pritiska od 60 do 120 tona a u praksi karbonski ram polomi čovek od 100 kg.

Istina je tamo negde. :)
  • 3

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#487 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1367 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 June 2021 - 03:13 PM

Puce ne moze vise ni da ga zalepi :) Nego, nasao sam ovo (link)


Sjajno, trebaće nam još precizniji torque ključevi. :P
  • 0
The sea, the sea

#488 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 02 June 2021 - 03:53 PM

Do yaya. Znači karbon u teoriji izdrži težinu pritiska od 60 do 120 tona a u praksi karbonski ram polomi čovek od 100 kg.

Istina je tamo negde. :)

 

Ne izdrzi 120 tona u teoriji nego u praksi. I u praksi ne vozis ram od punog karbona koji izdrzava 120 tona. 


  • 0
.

#489 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 02 June 2021 - 05:08 PM

Nije u praksi, baš naprotiv u teoriji jer se u praksi ne pravi skoro ništa od punog debelog karbona, a ramovi bicikala ponajmanje.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#490 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 02 June 2021 - 05:24 PM

Tebi ocigledno nije jasna razlika izmedju prakse i teorije ;). Karbon u praksi (sto se i vidi na snimku) izdrzi 60 ili 120 tona, to nije teorija. U teoriji mozda moze i 150 ili 200. 


  • 0
.

#491 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 02 June 2021 - 10:09 PM

Do yaya. Znači karbon u teoriji izdrži težinu pritiska od 60 do 120 tona a u praksi karbonski ram polomi čovek od 100 kg.

Istina je tamo negde. :)

To je kocka karbona gde vlakna nisu unakrsna, lepo je prikazano da je otpornost duplo veca kada se vlakna okrenu, unakrsno nije ni testirao jer nije imao takav karbon.
Ali se setih ovog wilier rama na kome lepo pise da garantuju za 46 tona:

https://www.bikerada...lier-cento-uno/

Wilier claims that the carbon used for the frame is able to withstand forces equal to 46 tons per square millimetre

A evo i ovaj za koji tvrde da moze da podnese 60 tona:
https://road.cc/cont...unch-2013-range

Wilier%202013%2041.jpg


  • 0

#492 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14616 posts

Postavljeno 02 June 2021 - 11:26 PM


  • 0

#493 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14616 posts

Postavljeno 02 June 2021 - 11:39 PM


  • 0

#494 toxicm

toxicm
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 211 posts

Postavljeno 03 June 2021 - 05:27 AM

∆ Znači, pazi da ga ne udariš i nadaj se da ti nije zapao faličan primerak. ( :

Test s kockama materijala nije baš realističan za bicikle.
  • 1

#495 zoksi

zoksi
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 277 posts

Postavljeno 03 June 2021 - 06:51 AM

https://youtu.be/w5eMMf11uhM
  • 0

#496 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 03 June 2021 - 07:01 AM

∆ Znači, pazi da ga ne udariš i nadaj se da ti nije zapao faličan primerak. ( :
Test s kockama materijala nije baš realističan za bicikle.


Dodajmo i tome činjenicu da ne smeš da ga jako ogrebeš jer ultravioletna sunčeva zračenja mogu da nepovoljno utiču na strukturu karbon ugljeničnih vlakana, i dobijemo zapravo bicikl koji se pravi od materijala koji u teoretskoj praksi izdrži pritisak od 120 tona a prilikom upotrebe na samom biciklu nije baš sve tako idealno i svakako može da pukne kao i bilo koji drugi materijal od kojeg je napravljen ram bicikla.

Tako da po meni, ta testiranja karbonskih kocki nemaju baš mnogo dodirnih tačaka sa realnošću kod biciklističkih ramova.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#497 IgorMiletic

IgorMiletic
  • Members
  • PipPipPip
  • 101 posts

Postavljeno 03 June 2021 - 07:21 AM

Brzina, brzina i opet brzina. Sirotinjo i Bogu si teska! (vozim alu i tesim se da mi karbon ne treba)
  • 1

#498 IgorMiletic

IgorMiletic
  • Members
  • PipPipPip
  • 101 posts

Postavljeno 03 June 2021 - 07:24 AM

Ovo za alu govorim u svoje ime, i nije mi postavio smajlija. Da se neko ne uvredi :)
  • 0

#499 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 03 June 2021 - 08:00 AM

Sve si rekao. Uskoro će pasti jedan karbonac i za tebe, siguran sam
  • 0

#500 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 03 June 2021 - 11:49 AM

Dva bicikla iz malte ne iste godine proizvodnje od istog proizvođača, jedan je tri puta tanjeni aluminijum, drugi karbon. Oba sa Shimano 5700 mehanikom i FSA Gosammer pogonom. Ista kaseta, lanac, sve isto. Jedino su kod Caad10 nešto malo bolji točkovi i gume, gumice kočnica su nešto kvalitetnije.

Pokažem oba bajsa drugaru koji je laik, ne razume se. Kažem mu da je jedan od karbona a drugi alu. On treba da provali koji je koji. Gleda on bajseve, gleda po podigne jedan, pa spusti pa podigne drugi. Obilazi, zagleda i na kraju kaže da je Caad10 karbonski. Ja mu kažem da se zajebo a on ne veruje, kaže Caad je lakši. Uzesmo i vagu da proverimo kad ono međutim. Caad10 7,8 kila a Supersix 8. Nosio sam se, doduše jako kratko, mišlju da ipak zadržim karbonski a prodam alu jer je karbon tobože udobniji u teoriji. U praksi moj Caad10 ima kvalitetnije gume i točkove koji anuliraju tu udobnost karbona na lošijim gumama od 23mm pa mu dođe na isto. Plus ono što je presudilo jeste to što Caad10 ima pozadi između viljuški i seat tuba daleko više mesta za montažu širih guma. 28mm bez ikakvih problema, možda i 30 mada na to ne bih išao. Kod Supersixa ako stanu 25mm treba da častim. :)

Eto ja imam opciju da vozim karbonski ali znam da njime skoro ništa ne dobijam. Preći ću na karbonski čim mi dotraje ovaj aluminijumski jer pročitah ovde da alu ramovi pucaju ko šibice. Nikako to na svom primeru da vidim, Bogu hvala. :)

Attached Thumbnails

  • IMG_20210531_1650452.jpg
  • IMG_20210531_1651549.jpg

  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika