Jump to content


Fotografije

Materijali ramova - čelik, aluminijum, karbon


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
664 odgovora na ovu temu

#381 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 02:01 PM

Ovi moji rogoci  su iz uvoza, na zalost ne znam da li mogu negde da se nadju.

 

Sto se starcic Canyon bajsa tice, ja ga bas dozivljavam kao robusnog, i teram ga preko njiva, kad mi se tera, ne fali mu nista.


  • 0

#382 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4576 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 04 February 2021 - 02:04 PM

Mislio sam da je Canyon kao proizvođač mlađi... :)

*

Gde da nađem takve iste rogove?

Ovakve rogiće probaj da nađeš na paradi ponosa!

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#383 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 02:21 PM

Ovi moji rogoci su iz uvoza, na zalost ne znam da li mogu negde da se nadju.

Ako su od aluminijuma, kolko tražiš za njih?
  • 0

#384 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 04 February 2021 - 02:38 PM

Ne znam šta je to toliko loše u tekstu koji je čovek sastavio čitajući teme sa različitih izvora, kombinujući sa njima svoje iskustvo i formirajući sopstveno mišljenje? Mora li ovde svako da bude mašinski inženjer ili da ima vlastitu fabriku za obradu metala ili lepljenje karbona da bio dobio kredibilitet koji bi mu omogućio da napiše post i iznese svoje mišljenje?

Lose je u tome sto nije realno napisao koliko cesto zaista pucaju aluminijumski delovi usled zamora materijala
Vec je ranije pisao da mu ne dolaze cesto karbon ramovi, ali zato kao serviser sigurno zna koliko cesto pucaju aluminijumski delovi.

 

Najviše viđaš aluminijumskih ramova da su puknuti iz razloga što ih kod nas trenutno ima najviše u upotrebi, a da slika bude još gora, više od dve trećine tih ramova su sa "uveženih" biciklova prevashodno ne zna se kako i na koji način korišćenih pa dovučenih u Srbiju. Da su karbonski bicikli zastupljeni u istoj meri koliko i aluminijumski medju amaterskim hobi vozacima, vidjao bi isto toliko ako ne i više puknutih karbonskih ramova.

Naprotiv, od svih koje znam mozda nekih 10% vozaca samo vozi alu ramove, cak sam otvorio stravu i od 150 ljudi koje pratim ne mogu da izdvojim ni dvadeset koji voze aluminijumski ram, i na sve to neki su na karbon presli kada im je aluminijumski pukao.

 

kao prilog ovome oglasi na ovom sajtu kazu da je u ponudi 60:40 karbon u odnosu na aluminijum kod drumasa

plus na to sto cesto aluminijumski ramovi imaju jednu ili obe karbonske viljuske.

 

Ali da se vratimo na temu "izdrzljivost i dugotrajnost alu rama"

 

dajte za primer neki stari alu ram star 20 godina i pogledajte kako izgleda, ne secam se ni da sam video neki toliko star...

 

karbonski ram star 20 godina izgleda jako dobro.


  • 1

#385 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 02:46 PM

Ja imam i alu drumski trkac Kettler Stratos, star ni manje ni vise, nego, 40 godina, pionir alu drumskih ramova, plus pionir aero ramova.

Izgleda kao san, vozi se kao spageta, ali udoban je za medalju  :)

 

Iz vremena, kada nisu znali da vare aluminijum.

 

20170829-005312.jpg

 

PS. na prolece cu pogledati roze rogove, kad odem na selo, da li su alu ili sta i su vec....


  • 4

#386 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 03:15 PM

Ovde se non stop isto vrti. Karbon je ubedljivo najbolji materijal od svih materijala, za svakog ko se i malo ozbiljno bavi biciklizmom. Mana je samo cena.

Te price da celik moze da se zavari u svakom selu i da to svako zna, su u najmanju ruku smesne. Neko ko to slusa, moze da stekne utisak da se ti ramovi lome na dnevnom nivou pa nam je tolko potrban varioc. O kakvoj popravci i varenju se prica? Taj celicni ram moze da nam pukne jednom ili ni jednom u zivotu. Ako je obicna celicana sa cevima kao za ogradu, verovatno da nikada nece puci. a te extra tanke, takmicarske imam iza kuce polomljene bar 3 komada. I to one najbolje Montagnero koje nisu ni bile cevi okrugle nego u obliku deteliene da bi kao bile jace, pa preko Pinarela i dalje. Celik u danasnje vreme moze da bude zanimljiv kolekcionarim i jos nekoj maloj sacici ljudi.

 

  Sto neko rece da vise ima polomljeni alu nego karbonskih ramova, iz razloga sto se vise i duze voze ni to nije tacno. Pravio sam sebi i drugima alu ramove i to vrhunske koji su bili  tada aktuleni i dosta tih ramova je pre ili kasnije puklo. Naravno ne svi. Istim tim ljudima sam ima tome vise od 7-8  godina napravio bicikle sa karbonskim ramovima i ni jedan jedini nije polomljen. A ima i vitkih vozaca i onih do 120 kg. Znaci isti ljudi isti stil voznje, aluminijumski polomljeni, karbonski ni jedan. Moj mtb je presao oko 70000 km i kao prvog dana je. A vozim i zimi kada je hladno i leti kada su visoke temperature, znaci ne stoji u toploj sobi. Kada perem naprskam sa nekim hemiskim sredsvima koji mozda i nisu najbolji za karbon i opet nista.


  • 1

#387 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 03:44 PM

Lose je u tome sto nije realno napisao koliko cesto zaista pucaju aluminijumski delovi usled zamora materijala
Vec je ranije pisao da mu ne dolaze cesto karbon ramovi, ali zato kao serviser sigurno zna koliko cesto pucaju aluminijumski delovi.

 

Naprotiv, od svih koje znam mozda nekih 10% vozaca samo vozi alu ramove, cak sam otvorio stravu i od 150 ljudi koje pratim ne mogu da izdvojim ni dvadeset koji voze aluminijumski ram, i na sve to neki su na karbon presli kada im je aluminijumski pukao.

 

kao prilog ovome oglasi na ovom sajtu kazu da je u ponudi 60:40 karbon u odnosu na aluminijum kod drumasa

plus na to sto cesto aluminijumski ramovi imaju jednu ili obe karbonske viljuske.

 

Ali da se vratimo na temu "izdrzljivost i dugotrajnost alu rama"

 

dajte za primer neki stari alu ram star 20 godina i pogledajte kako izgleda, ne secam se ni da sam video neki toliko star...

 

karbonski ram star 20 godina izgleda jako dobro.

Dosta toga je obuhvaćeno člankom koji nije kratak i jeste opširan. Pisano je i o manama aluminijuma. Očigledano je Gremlin u pravu kad kaže da nisi pročitao ceo članak, nego ono boldovano iz čega si izvukao ono što ti se ne sviđa pa na osnovu toga napisao svoj post.

 

Suština tema je u razlici materijala za proizvodnju bicikova. To ne mora da znači da to mora isključivo da bude drumski bicikl. Da, karbon je nasuperiorniji za drumski bicikl zbog odnosa krutoće naspram težine, ali bicikle takođe čine i mtb bicikli, touring, treking, city, pony i još što šta. Probaj da sagledaš širu sliku. Kada bi mogao da bicikle sve nacije sakupiš na jednu gomilu i da ih prebrojiš, da li bi odnos i dalje bio 60% karbon naspram aluminijuma, čelika ili nekog trećeg materijala?

 

Kad smo već o starim aluminijumskim biciklovima čiji ramovi nisu pukli, evo jednog primera.... Lično moj, ove godine ram puni 25 godina....

Attached Thumbnails

  • IMG_20200606_0813246.jpg

  • 3

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#388 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 03:44 PM

Jel ima nesto za prodaju od tih slomljenih Montagner?

Mozda moze se sklopi nesto od toga, ako se nauci brejzovanje.


  • 0

#389 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 03:50 PM

Jel ima nesto za prodaju od tih slomljenih Montagner?

Mozda moze se sklopi nesto od toga, ako se nauci brejzovanje.

Nema nista od tog rama.Prvo je pukla kosa cev pa su je zamenili sa nekom zamenskom pitaj boga kojeg kvaliteta, pa onda horizontalna. Na kraju je bacen. Jedan od razloga je i taj, sto nisam  mogao da verujem da tako moze da zardja sa unutrasne strane cev bicikla. Em su  cevi same po sebi tanke ko papir i uz to kada dodas rdju eto recepta za sranje. Italijani stari fuseri, spolja niklovane i ofarbane prelepim bojama, a unutra nikakva zastita. Rdja.


  • 0

#390 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 05:41 PM

Ovde se non stop isto vrti. Karbon je ubedljivo najbolji materijal od svih materijala, za svakog ko se i malo ozbiljno bavi biciklizmom. Mana je samo cena.

Te price da celik moze da se zavari u svakom selu i da to svako zna, su u najmanju ruku smesne. Neko ko to slusa, moze da stekne utisak da se ti ramovi lome na dnevnom nivou pa nam je tolko potrban varioc. O kakvoj popravci i varenju se prica? Taj celicni ram moze da nam pukne jednom ili ni jednom u zivotu. Ako je obicna celicana sa cevima kao za ogradu, verovatno da nikada nece puci. a te extra tanke, takmicarske imam iza kuce polomljene bar 3 komada. I to one najbolje Montagnero koje nisu ni bile cevi okrugle nego u obliku deteliene da bi kao bile jace, pa preko Pinarela i dalje. Celik u danasnje vreme moze da bude zanimljiv kolekcionarim i jos nekoj maloj sacici ljudi.

 

  Sto neko rece da vise ima polomljeni alu nego karbonskih ramova, iz razloga sto se vise i duze voze ni to nije tacno. Pravio sam sebi i drugima alu ramove i to vrhunske koji su bili  tada aktuleni i dosta tih ramova je pre ili kasnije puklo. Naravno ne svi. Istim tim ljudima sam ima tome vise od 7-8  godina napravio bicikle sa karbonskim ramovima i ni jedan jedini nije polomljen. A ima i vitkih vozaca i onih do 120 kg. Znaci isti ljudi isti stil voznje, aluminijumski polomljeni, karbonski ni jedan. Moj mtb je presao oko 70000 km i kao prvog dana je. A vozim i zimi kada je hladno i leti kada su visoke temperature, znaci ne stoji u toploj sobi. Kada perem naprskam sa nekim hemiskim sredsvima koji mozda i nisu najbolji za karbon i opet nista.

 

 

Ima onaj kao ciklo turing biciklistički klub iz Hrvatske, ili je bar ranije postojao, mislim da se zove pedalec ili tako nešto. Uglavnom tri lika iz te družine kreću biciklom iz Hrvatske za Rusiju da bi stigli na zimske olimpijske igre u Sočiju 2014. godine. Prolaze kroz razne zemlje na putu do Rusije a što su dalje, vreme je sve gore i gore, pa to ide sve do nekih polarnih oluja i nepodnošljivih hladnoća, svo vreme vozeći bicikl. Sva tri čoveka su vozili čelične bicikle, odnosno bicikle od neke legure čelika.

Naša najpoznatija cikloturistikinja Snežana Radojčić koja je biciklom proputovala svet u jednom od svojih putopisa spominje da joj je takođe pukao čelični ram, i baš kao što ti napisa da je smešno, beše zavaren u nekoj vukojebini u obližnjem selu. Tako da, koliko god ti  teško bilo da poveruješ, i dalje postoji izvestan broj ljudi koji i dalje veruju u čelik i namenski kupuju ramove od čelika, a on i dalje ima izvesne prednosti u odnosu na druge materijale, bar kad su turing bicikli u pitanju.

 

Da, aluminijumski ramovi mogu da puknu, ali to što si ti napisao da znaš masu ljudima kojima su ti ramovi pukli su nepotpune informacije u krajnju ruku. Nijedan ram, bilo od kog da je materijala napravljen, neće pući sam od sebe. Njegovom pucanju prethodi ili nepravilno rukovanje ili mehaničko oštećenje, ili kombinacija ta dva. Da, postolje slučajevi da nema ni jednog od ta dva preduslova a da materijal rama opet nekako otkaže, ali kako postoje kod aluminijuma tako postoje i kod karbona, samo su naravno ti slučajevi retki.

 

Ja sam do sada promenio jedno 5, 6 drumskih bicikala. Svi su imali aluminijumske ramove sa karbonskom viljuškom. Ja sam doduše samo hobi vozač i moje godišnje kilometraže su ispod nekog amaterskog proseka. Međutim, često težim oko ili tik ispod sto kila, a upravo sa tim aluminijumskim biciklovima sam upadao u razne rupe po putevima, spuštao se niz Iriški venac tamo gde je saobraćajna traka sa onim ogromnim kolotrazima i gde od onih valova po asfaltu bicikl toliko vibrira da korman hoće da se otme ako ga čvrsto ne držiš, ili pre nego što se put od Venca desno prema Zmajevcu renovirao,preko onih džomba i kratera na putu svuda sam preletao aluminijumskim bicikom i Bogu hvala za sada nikad ništa. Nikakav problem, nikakav lom. Prvi put kad se i ako se desi da mi aluminijumski ram pukne prelazim i ja na karbon. Plašim se samo da ne prođe još 20 godina do toga....


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#391 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 06:48 PM

Ja imam jedno pitanje, koje je mozda vezano za ovu temu alu-karbon, pa ako moze neko da mi odgovori. Imam drumski bajs, Radon Spire, karbon ram, karbon sticna, vila i vrat, korman, ali imam alu lulu... mislio sam da je zamenim za karbonsku ali sam onda pomislio, ako su prilikom sastavljanja bajsa ovi strucnjaci odlucili da stave alu lulu onda sigurno ima neki razlog za to, pa sam odustao. inace, i lula nije neka krs pa da su hteli da kao ustede vec je i ona neka marka. E sad, dal neko zna zbog cega alu lula na sav ovaj karbon?


  • 0

#392 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 06:57 PM

Imaš ti viška vremena, vidim ja.
A i para. :)
  • 0

#393 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 04 February 2021 - 07:28 PM


Suština tema je u razlici materijala za proizvodnju bicikova. To ne mora da znači da to mora isključivo da bude drumski bicikl. Da, karbon je nasuperiorniji za drumski bicikl zbog odnosa krutoće naspram težine, ali bicikle takođe čine i mtb bicikli, touring, treking, city, pony i još što šta. Probaj da sagledaš širu sliku. Kada bi mogao da bicikle sve nacije sakupiš na jednu gomilu i da ih prebrojiš, da li bi odnos i dalje bio 60% karbon naspram aluminijuma, čelika ili nekog trećeg materijala?

Ne pricam ja o krutosti i lakoci, i bilo kojim drugim karakteristikama vec samo o trajnosti i izdrzljivosti,

tu je aluminijumski ram apsolutno najlosiji.

 

I eto ti i bax imate ocuvane stare alu ramove,

 

to je vise izuzetak nego pravilo i oni su verovatno ocuvani samo zato sto su nevozeni, a mozes slobodno da otvoris oglase i videces koliko ima starih karbonaca i svi su u jako dobrom stanju s obzirom na godine i jasno se vidi koliko su jahani.

 

onda potrazi stare alu ramove, pa ces videti da ih nema ili su lom zivi, to je vec dovoljno da izvuces neki statisticki uzorak i lepo sagledas kako izgleda nesto kroz godine koriscenja.

 

Da, aluminijumski ramovi mogu da puknu, ali to što si ti napisao da znaš masu ljudima kojima su ti ramovi pukli su nepotpune informacije u krajnju ruku. Nijedan ram, bilo od kog da je materijala napravljen, neće pući sam od sebe. Njegovom pucanju prethodi ili nepravilno rukovanje ili mehaničko oštećenje, ili kombinacija ta dva. Da, postolje slučajevi da nema ni jednog od ta dva preduslova a da materijal rama opet nekako otkaže, ali kako postoje kod aluminijuma tako postoje i kod karbona, samo su naravno ti slučajevi retki.

 

Svi mogu da puknu ne samo aluminijum, kod aluminijuma je problem sto on pukne od sasvim uobicajene eksploatacije...u intenzivnijoj upotrebi.

zna to dobro ko malo vise km vozi.

 

kad pukne chainstay, kod pogona,  ili seat tube...nije to puklo od udarca niti od nepravilnog koriscenja... i to nema teorije da se normalno zakrpi i uvek ce da puca i cepa se, tu samo kanta ceka.

 

s druge strane karbon koji se prelomio iz dva dela, sastave i nista mu ne fali, zalepe smolu i zakrpe ga ko gumu i on ko nov, nema potreve da kucka novcicem po njemu ;)

ni aparat za varenje vise ne treba


  • 1

#394 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 07:39 PM

Imaš ti viška vremena, vidim ja.
A i para. :)

Na zalost nisi u pravu ni za jedno ni za drugo.

Vremena imam toliko malo da sam zadovoljan ako uspem jednom nedeljno da provozam ovaj bajs.

A sto se para tice tek je to tuzna prica... 

 

A alu lula i karbon bajs to nista, a?


  • 0

#395 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 04 February 2021 - 07:41 PM

Pa stavi karbon lulu ako ti to znaci,
iskreno ne verujem da ces videti neku razliku.


  • 0

#396 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 07:49 PM

Pa ne znaci mi nista posebno nego se pitam da li postoji neki razgog zbog cega to nije uradio proizvodjac, da li je bolje da na tom mestu bude aluminijum nego karbon zbog, ne znam cega, nekih sila..., vibracija ...


  • 0

#397 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 08:19 PM

Ja je ne bi dirao a nemaš ni razloga. Što kaže kolega jedino ako ti baš znači, psihološki, estetski i sl.
Neretko sam vidjao tu kombinaciju a pogotovo ako je fabrički, razlog manje da je diraš.
  • 0

#398 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 08:50 PM

Ima onaj kao ciklo turing biciklistički klub iz Hrvatske, ili je bar ranije postojao, mislim da se zove pedalec ili tako nešto. Uglavnom tri lika iz te družine kreću biciklom iz Hrvatske za Rusiju da bi stigli na zimske olimpijske igre u Sočiju 2014. godine. Prolaze kroz razne zemlje na putu do Rusije a što su dalje, vreme je sve gore i gore, pa to ide sve do nekih polarnih oluja i nepodnošljivih hladnoća, svo vreme vozeći bicikl. Sva tri čoveka su vozili čelične bicikle, odnosno bicikle od neke legure čelika.

Naša najpoznatija cikloturistikinja Snežana Radojčić koja je biciklom proputovala svet u jednom od svojih putopisa spominje da joj je takođe pukao čelični ram, i baš kao što ti napisa da je smešno, beše zavaren u nekoj vukojebini u obližnjem selu. Tako da, koliko god ti  teško bilo da poveruješ, i dalje postoji izvestan broj ljudi koji i dalje veruju u čelik i namenski kupuju ramove od čelika, a on i dalje ima izvesne prednosti u odnosu na druge materijale, bar kad su turing bicikli u pitanju.

 

Da, aluminijumski ramovi mogu da puknu, ali to što si ti napisao da znaš masu ljudima kojima su ti ramovi pukli su nepotpune informacije u krajnju ruku. Nijedan ram, bilo od kog da je materijala napravljen, neće pući sam od sebe. Njegovom pucanju prethodi ili nepravilno rukovanje ili mehaničko oštećenje, ili kombinacija ta dva. Da, postolje slučajevi da nema ni jednog od ta dva preduslova a da materijal rama opet nekako otkaže, ali kako postoje kod aluminijuma tako postoje i kod karbona, samo su naravno ti slučajevi retki.

 

Ja sam do sada promenio jedno 5, 6 drumskih bicikala. Svi su imali aluminijumske ramove sa karbonskom viljuškom. Ja sam doduše samo hobi vozač i moje godišnje kilometraže su ispod nekog amaterskog proseka. Međutim, često težim oko ili tik ispod sto kila, a upravo sa tim aluminijumskim biciklovima sam upadao u razne rupe po putevima, spuštao se niz Iriški venac tamo gde je saobraćajna traka sa onim ogromnim kolotrazima i gde od onih valova po asfaltu bicikl toliko vibrira da korman hoće da se otme ako ga čvrsto ne držiš, ili pre nego što se put od Venca desno prema Zmajevcu renovirao,preko onih džomba i kratera na putu svuda sam preletao aluminijumskim bicikom i Bogu hvala za sada nikad ništa. Nikakav problem, nikakav lom. Prvi put kad se i ako se desi da mi aluminijumski ram pukne prelazim i ja na karbon. Plašim se samo da ne prođe još 20 godina do toga....

Ovo sto si napisao da su neki Rusi vozili pa prosli ok, a ova nasa vozila pa joj pukao ram ne znaci nista. Uvek i za svaku vrstu rama mogu da se nadju i ovakvi i onakvi primeri. Ali ne bih o tome posto su to kako ti kazes nepotpune informacije.

  Za razliku od toga ovo su potpune informacije, za koje ti kazes da su nepotpune.

1. Ljudima napravio nove visoko kvalitetne al. ramove i bilo slucajeva da su posle par godina tim istim ljudima pukli ti ramovi.

2. Tim istim ljudima posle napravio bicikle sa isto novim  karbonskim ramovima, dan danas se svi voze, ni jedan polomljen.

Covek koji je polomio tog Montagnera, krenuo iz moje ulice, koja je na uzbrdici. pukao je bez ikakve najave, kao sto kazu da puca karbon. Trebas da gledas u kristalnu kuglu koliko je zardjao unutra. Taj isti covek polomi posle vrhunski aluminjumski ram. Karbonski jos traje. 

I takvih jos par primera, znaci vozimo zajedno sve slicno ali ovo traje. Ja ne znam sta je potpunija informacija nego ovo. Znaci nije kupljen bicikl kojem ne znas istoriju. Sve novi ramovi i sve top klase u svoje vreme.

Jos jedan primer MTB covek vozio aluminijumskog Scotta, polomio. Napravio sam mu isto Scotta scale karbonca, to je ona zadnja serija 26 inca, sa tankim zadnjim viljuskama da se uplasis. On 130 kg, sticna max izvucena. On posao na neki izvor i natovari u ranac  12 litara vode. znaci preko 140 kg a on ne zna da ustane kada naidje na rupu. Put katastrova od neki 20 km. Nisam smeo da gledam. To mi je bilo dovoljno da skinem kapu karbonu.


  • 0

#399 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 09:17 PM

Jos jedna anegdota u vezi svega ovoga. Taj covek koji je polomio ovog Montagnera i ove aluminijumske ramove, bio je svojevremeno prvak Srbije u skijanju. Izuzetno jak covek, ali i spada u one koji ne paze mnogo na stvarI. Uglavno dok se skijao dobio je tada najbolju marku skija koja je tada postojala, ne secam se firme. Pokidao je vezove iz dasaka i to reklamira dobije druge i njih pokida. Ovi nisu mogli da veruju.

Nije cudo sto je polomio sve i celicne i aluminijumske ramove. Kada sam mu pakovao karbonca, a spakovao sam mu i drumasa i MTB, mislio sam da nece sastaviti ni 6 meseci. Medjutim evo godinama vozi i svi celi.


  • 0

#400 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 04 February 2021 - 09:24 PM

Možda se nismo najbolje razumeli. Ja nisam ni u jednom postu napisao da sumnjam u superiornost karbona jer trenutno ni od jednog drugog materijala ne može da se dobije tolika čvrstoća a da se plaća tako malom težinom. Tu nema dileme. Ono što meni zapada za oko je to kako ti i Bakara uporno tvrdite da aluminijumski ramovi pucaju kao šibice i da nema šanse da izdrže više od par godina. Kada neko treći to sa strane čita verovatno momentalno stiče utisak da je voziti aluminijumski bicikl ruski rulet i da svaki put kad na njega sedate nosite glavu u torbi jer ne znate kad i gde može da pukne i da vas to košta zdravlja ili života, a zapravo daleko je od toga.

Nisu ni svi ramovi isti i među njima ima onih boljih i lošijih, čvršćih i krućih, težih i lakšiš. Nezahvalno je napisati da svi aluminijumski ramovi pucaju posle par godina jer da je zaista tako, zašto bi ih onda uopšte dalje proizvodili i ko bi bio lud da kupuje bicikl čiji ram ne može da izdži više od par godina a da ne pukne. Brzo bi takav biznis propao pa ma koliko aluminijum bio jeftiniji od karbona. Međutim nije baš tako a čini mi se da u skorijoj budućnosti neće ni biti....
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika