Jump to content


Fotografije

odabir gume 28-622 iliti 700X28C help

622 700C 28 spoljna guma spoljne gume

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
137 odgovora na ovu temu

#81 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 10:23 AM

1. Plati profesionalcima da voze loše bicikle iako bi dobri koštali isto i ne bi bili ništa komplikovaniji za napraviti.

2. Uvali amaterima loše bicikle jer ih voze profesionalci.

3. ????

4. Profit!

 

A kako je tačno "pravljenje para" dovelo do toga da trkački bicikli danas izgledaju tako kako izgledaju? Geometrija koju ti zagovaraš se koristila pre nešto manje od sto godina, i može se pratiti kako se dalje progresivno menjala da bi otprilike od pre nekih 25 godina bila prilično stabilna (baš negde od vremena kada su neasfaltirani putevi prestali da se pojavljuju u trkama). Gde i kako pare ulaze u priču i počinju da kvare stvar?

 

Kako to da ljudi koji se bave dizajnom trkačkih bicikala još od šezdesetih ne vide problem? Kako to da ljudi koji su se bavili dizajnom trkačkih bicikala od šezdesetih do devedesetih, sada se time više ne bave, ali i dalje vole da pišu na tu temu, ne vide problem? Kako to da ljudi koji se dizajnom i proizvodnjom trkačkih bicikala bave iz ljubavi, a ne zbog zarade, ne vide problem?

 

Što se tiče pitanja o prednostima, prvo, postavio si pogrešno pitanje. Trke se ne voze protiv štoperice, nego protiv drugih vozača, u grupi. Bicikl je zato prilagođen potrebama veoma brze vožnje sa veoma ograničenim prostorom za manevrisanje. Drugo, dobro dizajniran trkački bicikl odlično drži liniju na pravcu i u krivinama, ali i omogućava lako i sigurno prilagođavanje te linije. Normalno da treba prilagoditi tehniku ako si navikao samo na bicikle koji sporije reaguju; ja u bolidu Formule 1 ne bih umeo ni da krenem sa startne linije, pa ne kažem da bi trkači trebalo umesto toga da voze Punto.


  • 3

#82 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 May 2017 - 11:20 AM

1. Plati profesionalcima da voze loše bicikle iako bi dobri koštali isto i ne bi bili ništa komplikovaniji za napraviti.

2. Uvali amaterima loše bicikle jer ih voze profesionalci.

3. ????

4. Profit!

 

A kako je tačno "pravljenje para" dovelo do toga da trkački bicikli danas izgledaju tako kako izgledaju? Geometrija koju ti zagovaraš se koristila pre nešto manje od sto godina, i može se pratiti kako se dalje progresivno menjala da bi otprilike od pre nekih 25 godina bila prilično stabilna (baš negde od vremena kada su neasfaltirani putevi prestali da se pojavljuju u trkama). Gde i kako pare ulaze u priču i počinju da kvare stvar?

 

Kako to da ljudi koji se bave dizajnom trkačkih bicikala još od šezdesetih ne vide problem? Kako to da ljudi koji su se bavili dizajnom trkačkih bicikala od šezdesetih do devedesetih, sada se time više ne bave, ali i dalje vole da pišu na tu temu, ne vide problem? Kako to da ljudi koji se dizajnom i proizvodnjom trkačkih bicikala bave iz ljubavi, a ne zbog zarade, ne vide problem?

 

Što se tiče pitanja o prednostima, prvo, postavio si pogrešno pitanje. Trke se ne voze protiv štoperice, nego protiv drugih vozača, u grupi. Bicikl je zato prilagođen potrebama veoma brze vožnje sa veoma ograničenim prostorom za manevrisanje. Drugo, dobro dizajniran trkački bicikl odlično drži liniju na pravcu i u krivinama, ali i omogućava lako i sigurno prilagođavanje te linije. Normalno da treba prilagoditi tehniku ako si navikao samo na bicikle koji sporije reaguju; ja u bolidu Formule 1 ne bih umeo ni da krenem sa startne linije, pa ne kažem da bi trkači trebalo umesto toga da voze Punto.

 

Problemi postoje, pisano je dosta o njima.

Profesionalci stalno treba da voze nešto novo, malo drugačije, pa se to onda prodaje. "Ovo sad voze i na trkama - sigurno je bolje". A razlikuje se od onog što ljudi imaju već. Bicikl sa (pre)kratkim međuosovinskim rastojanjem, ako je sve ostalo dovoljno slično, ne leži tako dobro na putu kao bicikl sa dužim (optimalnim).

 

Kad se to još proda ne-profesionalcu, stvar postaje još zabavnija. Zato ljudi voze točkove sa po 20ak žbica, sa kočnicama koje ne mogu pratiti eventualno zakrivljenost felne (nove drumske se same centriraju) - što znači da u slučaju pucanja žbice, ako točak kojim slučajem ne ode toliko ukrivo da blokira češanjem uz sam ram, kočnica sigurno "rešava stvar".  Sigurno zabavno ako nešto pukne pri većoj brzini.

Same kočnice koje se prave za kilave sredovečne amere koji nemaju snage stisnuti ručicu, pa zbog bolje poluge moraju biti podešene na 1mm od felne, kako bi uopšte mogle da koče.

Lanci koji traju 1/5 veka starijih. Uz to su još i savitljivi, za ljude koji ne znaju da ne voze s ukrštenim lancem.

Zupčanici sa stanjenim, profilisanim zubima, kako bi moderni savitljivi lanci mogli koliko-toliko pristojno da menjaju brzine. Em kraće traju, em ne rade lepo ako se zarotiraju za 180 sepeni, kako bi se iskoristila i druga strana za duplo duži vek trajanja.

Kratko međuosovinsko rastojanje, za neudobniju vožnju i nervoznije ležanje na putu.

 

Samo par stvari koje padaju na pamet.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#83 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 12:06 PM

 

Profesionalci stalno treba da voze nešto novo, malo drugačije, pa se to onda prodaje.

 

To se zove optimizacija.

 

Ako ti nisu potrebna najnovija dostinuca u svetu biciklizma (ili bilo cemu drugom gde se inzenjerski pristup primenjuje), ne znaci da nikom drugom ne treba. Sa druge strane, po onome sto pises, kao i po nekim tvojim stavovima, rekao bih da si bas penzos kada je u pitanju voznja, pa donekle i shvatam da branis ovakve svoje stavove. Nekome je bitna svaka ta novotarija, jer mozda gleda 3 sekunde razlike, dok ti ako koristis bicikl za vozikanje naravno da te takve stvari nece preterano pogadjati.

 

Ne znam zasto sve novo mora da bude uzimanje para, a sve staro savrsenstvo inzenjeringa? Ovo je isto kao kad se pojave razni strucnjaci-komentatori po nasim portalima i krenu da pljuju po novim motorima u automobilima koji imaju 100+ KS/litru zapremine jer kako moze to biti dobro to nece trajati ni 50 iljada.

 

Same kočnice koje se prave za kilave sredovečne amere koji nemaju snage stisnuti ručicu, pa zbog bolje poluge moraju biti podešene na 1mm od felne, kako bi uopšte mogle da koče.

Lanci koji traju 1/5 veka starijih. Uz to su još i savitljivi, za ljude koji ne znaju da ne voze s ukrštenim lancem.

 

Pa jel treba svi da idemo sa onom gumom za vezbanje stiska po ceo dan da bi bili dovoljni muzjaci da stisnemo kocnice od pre 30 godina? Koliko sam od skoro upucen, ljudima na drumskim biciklima lanci traju po 5000 km bar. Ispade da su stari lanci trajali po 25000 km? Zar je to uopste bitno pominjati, s obzirom da jedan prosecan biciklista nagura pola od tih 5000 godisnje?


  • 2

#84 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 May 2017 - 12:15 PM

To se zove optimizacija.


Ja bih to nazvao šišanjem ovaca, upakovano i prodato kao "optimizacija" - u velikom broju slučajeva.
 

Ako ti nisu potrebna najnovija dostinuca u svetu biciklizma (ili bilo cemu drugom gde se inzenjerski pristup primenjuje), ne znaci da nikom drugom ne treba.

 
Velika je razlika između potrebe i (vešto, manipulacijom) kreirane želje.
 

Sa druge strane, po onome sto pises, kao i po nekim tvojim stavovima, rekao bih da si bas penzos kada je u pitanju voznja, pa donekle i shvatam da branis ovakve svoje stavove. Nekome je bitna svaka ta novotarija, jer mozda gleda 3 sekunde razlike,


Onaj kome 3 sekunde na bajsu zaista prave bitnu razliku obično dobija bajseve od sponzora. Ne kupuje ih.
 

dok ti ako koristis bicikl za vozikanje naravno da te takve stvari nece preterano pogadjati.
 
Ne znam zasto sve novo mora da bude uzimanje para, a sve staro savrsenstvo inzenjeringa?


Ovo drugo nisam rekao, a da dosta toga novog jeste (prvenstveno) sa ciljem uzimanja pare nije nikakva tajna. I proizvođači to manje-više otvoreno priznaju. Planirano zastarevanje, povećanje prodaje - prisutno je u svim granama, pa i u biciklizmu.
 

Ovo je isto kao kad se pojave razni strucnjaci-komentatori po nasim portalima i krenu da pljuju po novim motorima u automobilima koji imaju 100+ KS/litru zapremine jer kako moze to biti dobro to nece trajati ni 50 iljada.
 
 
Pa jel treba svi da idemo sa onom gumom za vezbanje stiska po ceo dan da bi bili dovoljni muzjaci da stisnemo kocnice od pre 30 godina? Koliko sam od skoro upucen, ljudima na drumskim biciklima lanci traju po 5000 km bar. Ispade da su stari lanci trajali po 25000 km? Zar je to uopste bitno pominjati, s obzirom da jedan prosecan biciklista nagura pola od tih 5000 godisnje?

 

I za tih 2500 su tri sekunde presudne?  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#85 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 12:31 PM

Pazi, ti ga mozes nazvati kako god ti plovi, ali bicikli danas su brzi, laksi, aerodinamicniji, lepsi i laksi za upotrebu od bicikala koji su pravljeni pre 20, 30 godina. To je cinjenica i ti mozes da je prihvatis ili ne, ali to ne menja trenutno stanje stvari.

 

Oni kojima su bitne 3 sekunde, njima su bitne. Da li ih oni dobijaju, kupuju, nalaze, padaju im s neba, takodje nije bitno. Poenta je da postoje ljudi koji hoce da plate za svaki boljitak i oni (kao npr ti) koje ta sitna unapredjenja ne zanimaju. Ipak, sva ta sitna unapredjenja koja se desavaju iz godine u godinu, kada se dodaju u rasponu od 20, 30 godina, dobije se bicikl koji sam u pasusu iznad opisao. Tako ce biti i za 30 godina.


  • 1

#86 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 May 2017 - 12:53 PM

Lepši? To je stvar ukusa, diskutabilno.

 

Aerodinamičniji? Slažem se.

 

Lakši za upotrebu? Da - ako je vozač od onih što im je ručni menjač komplikovan za korištenje. To samo po sebi nije problem. Veći problem je što se ne pravi ništa za ostale - nego, hteli-ne hteli, svi moraju da se "apgrejduju". Što je prisutno u svim sferama.

 

I to da ima ko hoće da plati - uopšte ne sporim. Proizvođači se svim silama i trude da takvih bude što više i da ljudi veruju da se "unapređuju", a ne da se "šišaju". :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#87 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 01:13 PM

Lakši za upotrebu? Da - ako je vozač od onih što im je ručni menjač komplikovan za korištenje. To samo po sebi nije problem. Veći problem je što se ne pravi ništa za ostale - nego, hteli-ne hteli, svi moraju da se "apgrejduju". Što je prisutno u svim sferama.

 

Kakav jos menjac za bicikl postoji osim rucnog? Sebe smatram tehnicki naprednim korisnikom pa ipak ne bih zeleo da koristim menjace cija su resenja prevazidjena odavno i za koje moram da nisanim kako bih prebacio brzinu.

Jos veci problem je u tome sto ti ne shvatas da ti ostali su u toliko malom broju, da veliki proizvodjaci ne obracaju paznju na njih. Zasto bi pravili nesto za 10 ljudi, ako na njih dolazi 1000 koji hoce da voze noviju tehnologiju koja se lakse koristi. Sad bi bilo najbolje da Shimano odradi jednu Ultegra frikcionu seriju za ove sposobnije?


  • 0

#88 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 01:23 PM

Otišli ste u krajnosti.

Svaka tehnička industrija se menja. Da nije teko svi bi vozili yuga, poniku i pričali fixnim.

 

Druga stvar je koliko je kome nešto potreba, koliko hir i koliko je svestan toga. Marketing jeste čudo i za čas ubedi čoveka da je šampon koji je do tad koristio đubre, da je novi neuporedivo superiorniji, pa za 3 meseca ponovo isto....

 

Priča o širim gumam na drumašima je odličan primer kako je pojava novog materijala promenila celu industriju.

Prvo se pojavio karbon kao materijal koji u ogromnoj meri olakšava pravljenje nepravilnih oblika. Doveo je do aero ramova.

Aero ramovima su trebali aero točkovi. Opet je tu karbon

Karbonski klinčeri imaju ogromnu manu da se greju (i tope) na najtanjem delu - kočiona površina je na samom falcu koji drži gumu na obruču.

Rezultat dodajemo još slojeva karbona kako bi taj deo točka učinili jačim i sprečili pucanje.

E sad kad imamo širok obruč hajde da vidimo šta se desi kad stavimo širu gumu.

Hmmm, interesantno, 25mm je aerodinamičnija na širem obručju, a još je i udobnija. Revolucija....


  • 2

#89 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 May 2017 - 02:02 PM

Kakav jos menjac za bicikl postoji osim rucnog? Sebe smatram tehnicki naprednim korisnikom pa ipak ne bih zeleo da koristim menjace cija su resenja prevazidjena odavno i za koje moram da nisanim kako bih prebacio brzinu.

Jos veci problem je u tome sto ti ne shvatas da ti ostali su u toliko malom broju, da veliki proizvodjaci ne obracaju paznju na njih. Zasto bi pravili nesto za 10 ljudi, ako na njih dolazi 1000 koji hoce da voze noviju tehnologiju koja se lakse koristi. Sad bi bilo najbolje da Shimano odradi jednu Ultegra frikcionu seriju za ove sposobnije?

 

Nejasan komentar za menjač, moja greška. Mislio sam na analogiju sa kolima - manuelni, naspram automatskog menjača. U tolikoj meri su stari bicikli "teži za upotrebu".

 

Ne mora frikcione, barem ne za zadnji. Mada bih voleo imati i tu opciju, čak i na STI ručicama - po nekoj normalnoj ceni.

 

Ono što bih voleo videti, a što se proizvođačima sigurno ne isplati, dok, zahvaljujući marketingu, mnogi ljudi nisu ni svesni koliko je bolje:

 

- Kvalitetniji čelik na konusima i šoljama. U rangu stare serije 600, ili matorih čeških glava. Duže traju.

- Sedmofazne freehub glave, pristojnog kvaliteta (u rangu Deore/Sora). Jači zadnji točak.

- Kasete koje počinju sa 13 i 14 zuba po normalnoj ceni.

- Lanci sa "rukavima", poput starih lanaca za bajseve (i savremenih za sve ostalo - osim bicikala). Bolje zadržavaju lubrikant = duže traju - 4-5 puta duže, bez preterivanja.

- Ovakvi lanci omogućili bi dobro menjanje brzina i na kasetama koje nisu hyperglide i sličnog profila - tako da se mogu okretati kada se jedna strana potroši, udvostručujući vek trajanja (uz već jače, manje istanjene zube jer nema potrebe za pravljenjem "rampi" za hvatanje lanca).

- Dobro rešene kočnice - tako da pakne ne moraju biti 1 mm uz felnu i da se ne moraju podešavati kada se pakne do pola potroše. Veći hod bi mogao slobodno da se omogući i manjim smanjenjem mehaničke prednosti pri povlačenju - uz veću krutost celog sistema. Razlog zašto ovo još nije patentirano vidim jedino u tome što je glavni akcenat na marketingu, umesto na inženjeringu. Disk kočnice nepotrebno otežavaju bicikl (između ostalog traže i jaču i težu viljušku jer puno više trpi), a i sadašnje su montirane sa pogrešne strane štapova - tako da pri kočenju sila, umesto da nabija osovinu dublje u ležište, praktično sama osiguravajući točak pri kočenju, teži da ga izvuče iz dropova.

 

Ovo sve su toliko glupave i očigledne stvari da ne verujem da niko od inženjera nije pomislio da bi bilo dobra ideja. Sve zavisi od projektnog zadatka. Danas je akcenat na tome da se što brže menja, da deluje lepo i šareno i da se pokvari po isteku garancije uz neisplativu cenu popravke. U svim sferama, pa i u biciklizmu. Uz bezbroj očiglednih primera iz prakse. Naravno, neke stvari su i funkcionalno bolje - nema ih mnogo, ali postoje, čak i u biciklizmu. :)

 

Još jedna stvar: znam kod kola i motocikala, kad ljudi hoće nešto bolje, obično imaju približnu predstavu šta hoće konkretno (mada i tu nije pravilo). Tipa: trebaju mi jače kočnice, ili amortizeri sa boljim podešavanjem sabijanja i povrata... dok kod bicikala bezbroj puta čujem kako neko hoće da "apgrejduje" bajs, a na pitanje šta tačno hoće da unapredi, šta je problem sa trenutnim, odgovor se veoma često svede na bled pogled i spominjanje skupljih grupa opreme, bez konkretnog cilja. "Viša" klasa opreme kao sama sebi svrha.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#90 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 02:40 PM

- Kvalitetniji čelik na konusima i šoljama. U rangu stare serije 600, ili matorih čeških glava. Duže traju.

 

Ekonomski faktor. Ukoliko solja ispunjava odredjen broj ciklusa, nema potrebe praviti kvalitetnije, ne ide u prilog kompaniji.

 

 

- Sedmofazne freehub glave, pristojnog kvaliteta (u rangu Deore/Sora). Jači zadnji točak.

- Kasete koje počinju sa 13 i 14 zuba po normalnoj ceni.

 

Sta ce ti kaseta sa 13 pocetnim, ako je taj 13t lancanik ukljucen u skoro sve kasete koje pocinju sa 11 zuba? Ako ces da kazes jeste tako, ali ces sa pocetnim 13 dobiti vecu gustinu, onda cu te pitati sta ce ti onda 7ofaz Deore? Ove dve stavke sam namerno stavio zajedno jer bukvalno mogu vrlo prosto da se rese time sto ces uzeti kasetu sa vise brzina.

 

Takodje ekonomski, ali i tehnoloski razlozi. Zamisli sad da treba da menjaju ceo proces pravljenja onog nazubljenja na 13t lancaniku kako bi takodje drugaciji lockring nalegao na njega. Neisplativo spram potraznje. Serijska proizvodnja je takva. Evo analogija iz auto industrije: Jedan menjac se ugradjuje u vecinu modela odredjene marke (pa i vise kompanija koristi identican menjac), sa razlikom u finalnom prenosu cime se prilagodjava menjac motoru i automobilu. To bi u bici slucaju bio razlicit pogon. Dakle, ima mogucnost prilagodjavanja.

 

- Lanci sa "rukavima", poput starih lanaca za bajseve (i savremenih za sve ostalo - osim bicikala). Bolje zadržavaju lubrikant = duže traju - 4-5 puta duže, bez preterivanja.

 

Bespotrebno otezavanje lanca zarad duzeg veka i ekonomske isplativosti koja je bitna samo kod nas i jos nekoliko siromasnih zemalja. Meni lanac koji traje 25k km ne treba, niti bi ga stavljao na bicikl ukoliko je tezi 50% od trenutnog, prvo sto i ovaj sad mi traje nekoliko sezona, drugo sto mi nije muka dati 20 evra za lanac u tih istih nekoliko sezona. Dakle, nepotreban "izum".

 

...a i sadašnje su montirane sa pogrešne strane štapova - tako da pri kočenju sila, umesto da nabija osovinu dublje u ležište, praktično sama osiguravajući točak pri kočenju, teži da ga izvuče iz dropova.

 

Nisu one montirane sa pogresne strane, nego su montirane tako da celjust kocnica gura ka spoju sa viljuskom i time ne rizikuje da se u sred kocenja usled zamora materijala, srafovi pokidaju i da neko pogine. Takodje tu je i faktor hladjenja kocnica, koje bi bilo kompromitovano stavljanjem celjusti ispred. Onda dolazi i estetski faktor. Ovo za izvlacenje tocka iz dropova je davno reseno upustanjem dropova na viljusci tako da oko samog qr ima obod dropa koji jednostavno ne dozvoljava da osovina ispadne dok se prethodno skroz ne otpusti (primer sa FOX viljuski sa qr prihvatom). Postoje naravno i druga resenja, ali poenta je u tome da je sansa za ispadanje tocka toliko mala (ukoliko je sve ispravno), da se o tome uopste i ne razmislja u ovom slucaju.


  • 0

#91 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 May 2017 - 03:10 PM

Ekonomski faktor. Ukoliko solja ispunjava odredjen broj ciklusa, nema potrebe praviti kvalitetnije, ne ide u prilog kompaniji.
 
 
 
Sta ce ti kaseta sa 13 pocetnim, ako je taj 13t lancanik ukljucen u skoro sve kasete koje pocinju sa 11 zuba?


Manja ukošenost lanca kada se vozi sa velike šajbe u kombinacijama 13, 15 i tako dalje.
 

Ako ces da kazes jeste tako, ali ces sa pocetnim 13 dobiti vecu gustinu, onda cu te pitati sta ce ti onda 7ofaz Deore? Ove dve stavke sam namerno stavio zajedno jer bukvalno mogu vrlo prosto da se rese time sto ces uzeti kasetu sa vise brzina.


Veća gustina na bržem delu kasete je dobra, pogotovo ako se ne kažnjava drugim nedostacima.
Nedostaci kasete sa više zupčanika su: viša cena, manja robusnost (veća osetljivost na nesavršenosti rada menjača, bilo zbog poravnanja, ili frikcije sajle), slabiji zadnji točak zbog nepovoljnijeg ugla žbica za istu širinu zadnje nable...

 

Takodje ekonomski, ali i tehnoloski razlozi. Zamisli sad da treba da menjaju ceo proces pravljenja onog nazubljenja na 13t lancaniku kako bi takodje drugaciji lockring nalegao na njega. Neisplativo spram potraznje. Serijska proizvodnja je takva. Evo analogija iz auto industrije: Jedan menjac se ugradjuje u vecinu modela odredjene marke (pa i vise kompanija koristi identican menjac), sa razlikom u finalnom prenosu cime se prilagodjava menjac motoru i automobilu. To bi u bici slucaju bio razlicit pogon. Dakle, ima mogucnost prilagodjavanja.


O tome i pričam - sve je zarada. Potražnja se, uz pomoć marketinga (na koji niko od nas nije imun), formira spram onoga na čemu se više zarađuje.
 

Bespotrebno otezavanje lanca zarad duzeg veka i ekonomske isplativosti koja je bitna samo kod nas i jos nekoliko siromasnih zemalja.


Ako zanemariš činjenicu da više od pola ljudi na planeti živi siromašnije od nas, opet ostaje ekologija.
 

Meni lanac koji traje 25k km ne treba, niti bi ga stavljao na bicikl ukoliko je tezi 50% od trenutnog, prvo sto i ovaj sad mi traje nekoliko sezona, drugo sto mi nije muka dati 20 evra za lanac u tih istih nekoliko sezona. Dakle, nepotreban "izum".


Za ljude koji manje voze, a vole imati skupu, "dobru" opremu se puno stvari i pravi. Sredovečni amer kao tipičan primer.
 

 Nisu one montirane sa pogresne strane, nego su montirane tako da celjust kocnica gura ka spoju sa viljuskom i time ne rizikuje da se u sred kocenja usled zamora materijala, srafovi pokidaju i da neko pogine. Takodje tu je i faktor hladjenja kocnica, koje bi bilo kompromitovano stavljanjem celjusti ispred. Onda dolazi i estetski faktor. Ovo za izvlacenje tocka iz dropova je davno reseno upustanjem dropova na viljusci tako da oko samog qr ima obod dropa koji jednostavno ne dozvoljava da osovina ispadne dok se prethodno skroz ne otpusti (primer sa FOX viljuski sa qr prihvatom). Postoje naravno i druga resenja, ali poenta je u tome da je sansa za ispadanje tocka toliko mala (ukoliko je sve ispravno), da se o tome uopste i ne razmislja u ovom slucaju.


Ispravi me ako sam nešto prevideo:

Čeljust kočnica oslanja se na telo viljuške. Sama viljuška, ako je dovoljno debela i jaka da izdrži torziju pri kočenju, mora biti dovoljno jaka i da se opire samoj sili povlačenja čeljusti ka dole. Uz to, na spoju čeljusti i viljuške, šrafovi su najslabija karika, a oni isto trpe u oba slučaja.

 

"Rešenje" problema može da bude i lošijim putem (kao taj koji si opisao, čudi me da se neko "genijalno" nije setio da doda i lepak  :)  ), a može i na pravi način.

Šansa za ispadanje točka je toliko mala, da se preporučuje jače stezanje QR i redovno proveravanje zategnutosti kod disk kočnica.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#92 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 03:19 PM

...Čeljust kočnica oslanja se na telo viljuške. Sama viljuška, ako je dovoljno debela i jaka da izdrži torziju pri kočenju, mora biti dovoljno jaka i da se opire samoj sili povlačenja čeljusti ka dole. Uz to, na spoju čeljusti i viljuške, šrafovi su najslabija karika, a oni isto trpe u oba slučaja.

 

"Rešenje" problema može da bude i lošijim putem (kao taj koji si opisao, čudi me da se neko "genijalno" nije setio da doda i lepak  :)..

koliko sam primetio svi vijci na celjustima imaju na sebi lepak :)


  • 0

#93 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 May 2017 - 03:25 PM

koliko sam primetio svi vijci na celjustima imaju na sebi lepak :)

 

n2:Heristical   n2:drinks


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#94 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 03:41 PM

Kakve veze ima ukosenost lanca sa brojem zuba nazad? Molim objasnjenje.

 

Robusnost kasete i osetljivost na rad menjaca, dva nevezana pojma. Takodje ne znam o kakvoj osetljivosti menjaca vise pricas. Teram 10s kasetu i nikad u zivotu nisam imao problem sa menjanjem, a prolazio sam i kuda peske ljudi slabo idu. Dakle ne stedim ni bicikl ni delove na njemu.

 

Ne pricas o tome. Ti pricas kako mi kupujemo sta nam se servira, a ja pricam o tome da je proizvodnja skupa i da velikoj vecini ljudi koja iole ozbiljno vozi bicikl treba 11t lancanik nazad, a to sto tebi i jos nekolicini ne treba, vi se bacite na 3x6 i uzivajte.

 

Ekologija? Sad vec postajes smesan.

 

5000 km u sezoni koliko jedan lanac moze da potraje ti vezujes sa "voze manje" i "sredovecan amer"?

 

Srafovi ne bi trpeli u oba slucaja isto, ne znam odakle ti to.

 

Sad ispada da cela bici industrija ustvari ne zna bolje od lika koji kuca na forumu kako treba da se resi hvat za disk kocnicu? Kakva preporuka da se vise zateze, moment zatvaranja qr je 5,0-7,5 Nm i to je propisao Shimano za sve svoje nable bez obzira da li su disk ili ne.

 

n2:hahaha


  • 1

#95 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 May 2017 - 03:52 PM

Kakve veze ima ukosenost lanca sa brojem zuba nazad? Molim objasnjenje.


Uporedi kasete:
11-12-13-14-15-17...
13-14-15-17...

Na kojoj će kombinacija 50-15 biti sa manje ukošenim lancem?

Robusnost kasete i osetljivost na rad menjaca, dva nevezana pojma.


Objasnio sam kako je gustina zupčanika vezana sa time.

Takodje ne znam o kakvoj osetljivosti menjaca vise pricas.


Pričam o minimalnom zakrivljenju nosača (posle slabijeg udarca, ili nepreciznog ispravljanja nakon jačeg). Ili o luftu u samim pivotima menjača.

Teram 10s kasetu i nikad u zivotu nisam imao problem sa menjanjem, a prolazio sam i kuda peske ljudi slabo idu. Dakle ne stedim ni bicikl ni delove na njemu.
 
Ne pricas o tome. Ti pricas kako mi kupujemo sta nam se servira, a ja pricam o tome da je proizvodnja skupa i da velikoj vecini ljudi koja iole ozbiljno vozi bicikl treba 11t lancanik nazad, a to sto tebi i jos nekolicini ne treba, vi se bacite na 3x6 i uzivajte.


Drago mi je što nisi imao problema, a to o "potrebi" 11 zuba - 50x11 sa samo 90 obrtaja bedala u minutu daje brzinu od skoro 60 na sat. Znam čoveka koji redovno vozi u zavetrini iza kamiona, njemu treba, ali da treba velikoj većini - tu se nećemo složiti.

Ekologija? Sad vec postajes smesan.


Tebi je smešno, meni nije. Cela savremena industrija (i kapitalizam) neracionalno raspolaže resursima i uništava planetu. Umesto pravljenja manje, dugotrajnijih, popravljivih stvari - radi se suprotno.

5000 km u sezoni koliko jedan lanac moze da potraje ti vezujes sa "voze manje" i "sredovecan amer"?
 
Srafovi ne bi trpeli u oba slucaja isto, ne znam odakle ti to.
 
Sad ispada da cela bici industrija ustvari ne zna bolje od lika koji kuca na forumu kako treba da se resi hvat za disk kocnicu? Kakva preporuka da se vise zateze, moment zatvaranja qr je 5,0-7,5 Nm i to je propisao Shimano za sve svoje nable bez obzira da li su disk ili ne.
 
n2:hahaha

 
Industrija zna odlično - samo im je prioritet zarada - na štetu "potrošača". Bili potrošači svesni toga, ili ne.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#96 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 04:11 PM

Ti onda uzmi redukovaniji pogon, pa neces imati tih problema ni sa 11t kasetama.

 

Pricas o minimalnom zakrivljenju, luftovima, a ja sam sve to vec doziveo i opet je sve radilo kao sat. Znaci pricas napamet.

 

50x11 pri 90 obrtaja dolazi se do malo preko 50 km/h, sto mogu cak i ja da okrecem na pojedinim delovima puta. Posto sebe smatram kondiciono prosecnim covekom, to pokazuje da je taj 11t i vise nego potreban svakom ozbiljnijem biciklisti. Na 80 ili 70 obrtaja da ne pricam.

 

Meni nije smesna ekologija, nego si mi ti smesan. Unosis nove argumente jer ostajes bez postojecih.

 

Naravno, oni namerno stavljaju celjust sa unutrasnje strane, jer tako vise zaradjuju. Samo ne vidim kako, al kako god ti kazes strucnjace.


  • 2

#97 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 May 2017 - 04:59 PM

Ti onda uzmi redukovaniji pogon, pa neces imati tih problema ni sa 11t kasetama.
 
Pricas o minimalnom zakrivljenju, luftovima, a ja sam sve to vec doziveo i opet je sve radilo kao sat. Znaci pricas napamet.


Ne pričam napamet. Kuka sa zakrivljenjem koje se ne može videti okom neće da radi kako treba, dok se ne zameni novom. Što manje zupčanika, to manje osetljivosti na nesavršenosti.
 

50x11 pri 90 obrtaja dolazi se do malo preko 50 km/h, sto mogu cak i ja da okrecem na pojedinim delovima puta.


Svaka čast!
 

Posto sebe smatram kondiciono prosecnim covekom,


50 na sat bajsom, po ravnom, je daleko iznad prosečnog.

to pokazuje da je taj 11t i vise nego potreban svakom ozbiljnijem biciklisti. Na 80 ili 70 obrtaja da ne pricam.
 
Meni nije smesna ekologija, nego si mi ti smesan. Unosis nove argumente jer ostajes bez postojecih.
 
Naravno, oni namerno stavljaju celjust sa unutrasnje strane, jer tako vise zaradjuju. Samo ne vidim kako, al kako god ti kazes strucnjace.


Ti tražiš svaki razlog da nekako, nekome "dokažeš" kako "nisam u pravu".
Spomenuo sam orijentaciju čeljusti u smislu lošeg tehničkog rešenja - tj. inženjering je u drugom planu u odnosu na marketing.

Argument koji sam prvobitno postavio nisi "oborio" kontraargumentom. Osim ako kao argument smatraš "pa, nije važno što kraće traje, ja imam para". :) Samo sam dodao ekologiju.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#98 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 07:42 PM

Problemi postoje, pisano je dosta o njima.

...

Kratko međuosovinsko rastojanje, za neudobniju vožnju i nervoznije ležanje na putu.

 

Samo par stvari koje padaju na pamet.

 

(Izbacio sam deo koji nema veze s onim o čemu pričamo.)

 

Nisi odgovorio na pitanja, a učinilo mi se da su prilično jasna. Probaću sažetije: kako i gde su to pare uletele da nateraju proizvođače da prave bicikle sa međuosovinskim rastojanjem koje je oko 8 cm kraće nego što ti misliš da treba čak i trkačima? Kako to da čak ni ljudi koji su posvetili više decenija dizajnu trkačkih bicikala, a ne zavise materijalno od dizajna trkačkih bicikala, nisu primetili da su točkovi previše blizu na drumskim biciklima u poslednjih bar 25 godina?


  • 1

#99 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 May 2017 - 08:03 PM

Sasvim je moguće i da jesu. Ali ko će danas dati velike pare za ram koji nije "za agresivnu vožnju"?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#100 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 09:05 PM

Nikom nista ne dokazujem, samo pokusavam da ti pokazem koliko besmislica pises i vodis se nekim kriterijumima koje vecinu biciklista ne zanima. Nemam sta da ti kontraargumentujem jer tvoj argument je da lanac treba da traje 10 godina, a moj je da lanac treba da bude sto laksi, a da isporucuje odredjeni nivo performansi (za mene je 5k km odlicna performansa) i on to i radi. Problem je sto ti jos uvek zivis u proslom veku i jednostavno ne shvatas da su potrebe biciklista sirom sveta takve da su performanse bitniji kriterijum nego ekonomicnost i izdrzljivost, iako su danasnje komponente itekako izdrzljive i pouzdane. Za kocnice nemam sta da ti kazem, tu nema poente bilo sta pricati jer ako ti nije jasno zasto je nesto postavljeno tako, necu ti ni ja ni niko iz bici industrije to objasniti.


  • 1





Also tagged with one or more of these keywords: 622, 700C, 28, spoljna guma, spoljne gume

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika