Jump to content


Fotografije

odabir gume 28-622 iliti 700X28C help

622 700C 28 spoljna guma spoljne gume

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
137 odgovora na ovu temu

#61 Milan_R

Milan_R
  • Members
  • PipPip
  • 53 posts
  • LocationKrusevac

Postavljeno 24 March 2017 - 02:41 PM

Pozdrav svima.

Mozda ova tema ima negde na forumu, ali kad smo kod guma vec, da ne dangubim i trazim-jedno laicko pitanje:

Dali se umesto spoljnih guma sa zicanim falcom moze, na istim obrucima montirati fleksibilne (od kevlara) i dali su dimenzije kompatibilne? Ako moze i neki link-tutorijal o montazi. Hvala unapred


  • 0

#62 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4575 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 24 March 2017 - 04:15 PM

Pozdrav svima.
Mozda ova tema ima negde na forumu, ali kad smo kod guma vec, da ne dangubim i trazim-jedno laicko pitanje:
Dali se umesto spoljnih guma sa zicanim falcom moze, na istim obrucima montirati fleksibilne (od kevlara) i dali su dimenzije kompatibilne? Ako moze i neki link-tutorijal o montazi. Hvala unapred

Sve isto i monaza i dimenzije

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#63 Milan_R

Milan_R
  • Members
  • PipPip
  • 53 posts
  • LocationKrusevac

Postavljeno 04 April 2017 - 08:12 AM

Sve isto i monaza i dimenzije

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Hvala kolega, pretpostavio sam da mora biti isto, al ajde da pitam...nisam imao iskustva sa ovim fleksibilnim.  Doduse, ranije su bili bicikli, tzv. kontrasi sa tim gumama, ali mi se cini da su i obruci bili nesto drugaciji-prilagodjeni da falc od gume upadne u takav obruc.


  • 0

#64 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 May 2017 - 10:28 PM

Ne mogu sad na brzinu da nađem adekvatniju temu. Kako da proverim, izmerim... mogu li se uglaviti 28mm na mog drumaša? Meni se čini da ne bi moglo, odoka sa 23mm ima samo nekih 4mm prostora do vile.


  • 0

#65 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 06 May 2017 - 10:41 PM

Ne mogu sad na brzinu da nađem adekvatniju temu. Kako da proverim, izmerim... mogu li se uglaviti 28mm na mog drumaša? Meni se čini da ne bi moglo, odoka sa 23mm ima samo nekih 4mm prostora do vile.

 

Još kad uzmeš u obzir da ne budu sve 28 stvarno 28 mm, kao i da nisu sve 23 isto toliko široke kad se montiraju... Pored toga što proizvođači maše s dimenzijom, zavisi i pritiska na koji se duvaju, a i od širine felne, kako se vidi na slici ispod:

 

Tyre-rim-comparison.jpg

 

Bez obzira na sve to, 4 mm lufta mi ne zvuči obećavajuće. 25 mm bi trebalo da mogu stati, ali 28 - znaćeš tek kad montiraš. U teoriji bi trebalo da su 28 mm za manje od 3 mm više od 23 mm, ali tek kad ih moniraš ćeš znati tačno. Sad, sa 1 mm lufta - ako se bilo šta zalepi na gumu, postoji šansa da se zaglavi između gume i vile, ili pozadi - šipke sica, ako ti je i tu knap prostor.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#66 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 07 May 2017 - 06:59 AM

To je generalno problem kod velike vecina drumasa sto je klirens za gume jako mali pa je veoma tesko uglaviti gumu siru od 25 mm. Po meni bi za celodnevne rekreativne voznje bila idealna kombinacija 28 mm nazad a 25 napred. Na prethodnom bajsu su mi bez problema stajale 28 a na ovom sadasnjem je i 25 knap i vec razmisljam da ga zbog toga prodam... inace, po meni 23 mm samo za trke. Van toga nema smisla...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#67 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 07 May 2017 - 07:44 AM

Ma i trkači prelaze na šire.

Meni je 28mm na 24 sirokom obruču efektivno siroka 31.1mm

Послато са SM-G928F уз помоћ Тапатока
  • 0

#68 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1399 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 May 2017 - 08:51 AM

Pffff, ja tolicku gumu koristim samo da ne curi cesma.


  • 0

#69 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 07 May 2017 - 04:53 PM

To je generalno problem kod velike vecina drumasa sto je klirens za gume jako mali pa je veoma tesko uglaviti gumu siru od 25 mm. Po meni bi za celodnevne rekreativne voznje bila idealna kombinacija 28 mm nazad a 25 napred. Na prethodnom bajsu su mi bez problema stajale 28 a na ovom sadasnjem je i 25 knap i vec razmisljam da ga zbog toga prodam... inace, po meni 23 mm samo za trke. Van toga nema smisla...

 

Upravo tako. Mislim da je totalni kretenizam praviti takve ramove za ne-trkače. Ne znam kakva je aktuelna ponuda novih ramova, da li su nešto promenili. Po meni, bez mesta za barem 28 mm gume (i još par mm lufta), i udaljenosti zadnjeg točka (dužina "chainstay-a") od barem 44 cm, ram je poluupotrebljiv. Možda su noviji "gravel" ramovi sretnije rešeni, nisam proučavao tržište skoro.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#70 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 07 May 2017 - 06:34 PM

To što neko nije trkač ne znači da ne želi trkački bicikl za brzu i agresivnu vožnju. Ali dobro, vredi znati da 99% bicikala na tržištu poluupotrebljivo - računajući tu CX, gravel, pa i fitness/trekking/hybrid bicikle :-D

 

Ali što se širine guma tiče, trend se definitivno pomera ka širim gumama, i većina novih drumskih-trkačkih ramova bez problema prihvata 28 mm bez kvarenja geometrije.


  • 1

#71 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 07 May 2017 - 06:46 PM

To što neko nije trkač ne znači da ne želi trkački bicikl za brzu i agresivnu vožnju. Ali dobro, vredi znati da 99% bicikala na tržištu poluupotrebljivo - računajući tu CX, gravel, pa i fitness/trekking/hybrid bicikle :grin:

 

Ali što se širine guma tiče, trend se definitivno pomera ka širim gumama, i većina novih drumskih-trkačkih ramova bez problema prihvata 28 mm bez kvarenja geometrije.

 

Ako pričamo o asfaltu i drumašima, brza i agresivna vožnja su teže sa biciklom koji ima malo međuosovinsko rastojanje. Ovo je posebno očigledno na brzim i krivudavim nizbrdicama. Isto važi i za gume - one koje nisu preuske uglavnom bolje peglaju neravnine i bolje prijanjaju. Barem do tih nekih 28 mm širine - oseti se razlika.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#72 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 08 May 2017 - 08:54 AM

Sem što se za trke, gde je brza i agresivna vožnja imperativ, prave bicikli sa kratkim međuosovinskim rastojanjima. Ali šta znaju ljudi koji od toga žive o brzoj i agresivnoj vožnji, je l' tako?

 

Pa i široke gume, lično ne vozim ispod 25 mm, ali postoje razlozi zašto neki preferiraju uže, i to baš na brzim i krivudavim nizbrdicama: Normally I ride a 25mm tire, as it gives a more comfortable ride over a long race. But if there’s a lot of descending, I tend to prefer a 23mm tire, as it can run harder and has a more rigid, precise and responsive feel to it. (izvor)


  • 3

#73 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 08 May 2017 - 10:36 AM

Nekad je bicikl koji je tezio da ide pravo, tj da ispravlja volan, bio reklamiran kao entry level ram i bicikl.

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
  • 0

#74 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 May 2017 - 03:25 PM

Sem što se za trke, gde je brza i agresivna vožnja imperativ, prave bicikli sa kratkim međuosovinskim rastojanjima. Ali šta znaju ljudi koji od toga žive o brzoj i agresivnoj vožnji, je l' tako?

 

 

 

Na trkama voze šta im sponzor da. Na prvom mestu je zarada, dok god ne ometa previše postizanje rezultata. Mnogi dobri trkači voze iznenađujuće loše na brzim nizbrdicama (trke se dobijaju na uzbrdicama, pa najlepši deo vožnje, barem za mene, ostaje u drugom planu). I kormani su toliko spušteni da se krato međuosovinsko rastojanje na uzbrdicama kompenzuje dobrim delom položajem tela. Zašto bi rekreativac koji želi agresivno da vozi sve to trpeo?

 

Gomilu budalaština su isforsirali zbog veće zarade, marketinga, a ljudima isprali mozgove da je to nekako "bolje". Koliko decenija je bilo potrebno da "shvate" da je sumanuto voziti sa gumama od 23 mm širine?  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#75 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 May 2017 - 07:42 PM

Nekad je bicikl koji je tezio da ide pravo, tj da ispravlja volan, bio reklamiran kao entry level ram i bicikl.

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk


Bicikl koji teži da ide pravo i ispravlja volan? Svaki bicikl teži da ide pravo i sam ispravlja korman.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#76 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 08 May 2017 - 09:19 PM

Na trkama voze šta im sponzor da. Na prvom mestu je zarada, dok god ne ometa previše postizanje rezultata. Mnogi dobri trkači voze iznenađujuće loše na brzim nizbrdicama (trke se dobijaju na uzbrdicama, pa najlepši deo vožnje, barem za mene, ostaje u drugom planu). I kormani su toliko spušteni da se krato međuosovinsko rastojanje na uzbrdicama kompenzuje dobrim delom položajem tela. Zašto bi rekreativac koji želi agresivno da vozi sve to trpeo?

 

Gomilu budalaština su isforsirali zbog veće zarade, marketinga, a ljudima isprali mozgove da je to nekako "bolje". Koliko decenija je bilo potrebno da "shvate" da je sumanuto voziti sa gumama od 23 mm širine?  :)

 

Da li je moguće da si se toliko zakucao u svoje fiks ideje da misliš da je geometrija drumskog trkačkog bicikla proivod nekakvog sumanutog marketinga, bez ikakve veze sa uslovima u kojima se koristi?

 

Pre manje od deset godina, većina vrhunskih profesionalaca vozilo je ramove pravljene po meri. Pogađaj tri puta kakve su bile geometrije. Čak i danas neki dobijaju ram po meri - obično zato što oni iz redovne prodaje nisu dovoljno agresivni.

 

I onda, zašto bi amater to trpeo? Pa, moraćeš prvo da razumeš zašto profesionalci to "trpe". Samo, za tako nešto moraš da prihvatiš da tvoje potrebe i preferencije nisu jedine koje imaju smisla, kao i da proizvođači znaju ponešto o dizajnu dobrih bicikala.

 

Što se guma tiče, šta hoćeš da kažeš (da li je i tebi samom jasno)? Je li šire gume danas u trendu zbbog marketinga ili su stvarno dobre? Da nije možda moguće i to čudo da nekad R&D smisli nešto što je dobro, a ne služi samo da se naivnim amaterima ukradu pare?


  • 3

#77 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 08 May 2017 - 09:20 PM

Moras to da osetis da bi znao o cemu pricam, trkacki bicikl je nervozan na volanu, ne opire se skretanju. to je jako vazna karakeristka rama, koja nije prijatna za amatersku voznju.

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
  • 1

#78 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 May 2017 - 04:45 AM

Što se guma tiče, šta hoćeš da kažeš (da li je i tebi samom jasno)? Je li šire gume danas u trendu zbbog marketinga ili su stvarno dobre? Da nije možda moguće i to čudo da nekad R&D smisli nešto što je dobro, a ne služi samo da se naivnim amaterima ukradu pare?

 
Trebalo im je koliko godina da to "shvate"?
 
Ima još gomila drugih budalaština koje su možda i dobre za trkača, samo su više puta skuplja, a traju puno kraće.
 
Još mi objasni merljivu (na štoperici) prednost "agresivnog" rama. Puno je u toj industriji marketinga, a premalo inženjeringa.

Moras to da osetis da bi znao o cemu pricam, trkacki bicikl je nervozan na volanu, ne opire se skretanju. to je jako vazna karakeristka rama, koja nije prijatna za amatersku voznju.

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk


To je druga priča. Koji se lakše zakreću (i manje lelujaju kad voziš stojeći) i koji se teže zakreću, ali su stabilniji kada se natovare. Inače svaki bicikl sam po sebi teži da ide pravo i sam ispravlja korman.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#79 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 09 May 2017 - 08:33 AM

Ako sam dobro ispratio tvoj stav, amateri voze trkačke bicikle koji im ne odgovaraju jer to voze profesionalci, a profesionalci voze trkačke bicikle koji im ne odgovaraju jer ne mogu da biraju nego voze šta im se da. Pa je l' to neka globalna zavera da se ljudima daju samo neodgovarajući bicikli?  n2:Heristical Zapitaš li se nekad, da li možda neko ko se bavi dizajnom bicikala već više od pola veka, pri čemu je bar tri četvrtine tog perioda radio u direktnoj komunikaciji sa vozačima, nekim slučajem zna ponešto o svom poslu? Možda čak i nešto malo više nego ti?

 

Nego, hajde prvo ti: koja je merljiva (na štoperici) prednost bicikla sa ekstremno dugačkim međuosovinskim rastojanjem? (Sa zadnjom vilom od 44+ cm pričamo o razlici od 8+ cm u odnosu na trenutni standard.)


  • 2

#80 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 May 2017 - 03:28 PM

Ako sam dobro ispratio tvoj stav, amateri voze trkačke bicikle koji im ne odgovaraju jer to voze profesionalci, a profesionalci voze trkačke bicikle koji im ne odgovaraju jer ne mogu da biraju nego voze šta im se da. Pa je l' to neka globalna zavera da se ljudima daju samo neodgovarajući bicikli?  n2:Heristical


Nije nikakva tajna zavera, samo pravljenje para.
 

Zapitaš li se nekad, da li možda neko ko se bavi dizajnom bicikala već više od pola veka, pri čemu je bar tri četvrtine tog perioda radio u direktnoj komunikaciji sa vozačima, nekim slučajem zna ponešto o svom poslu? Možda čak i nešto malo više nego ti?


Postoji milion primera tehnički inferiornih rešenja koja se probiju zbog boljeg marketinga, većeg profita, ili oba. Ko se seća beta i VHS standarda - lošiji je "pobedio" i postao de fakto standard.
 
Slično je i u biciklizmu.
 

Nego, hajde prvo ti: koja je merljiva (na štoperici) prednost bicikla sa ekstremno dugačkim međuosovinskim rastojanjem? (Sa zadnjom vilom od 44+ cm pričamo o razlici od 8+ cm u odnosu na trenutni standard.)


Prednosti? Veća stabilnost na pravcu i u krivinama = veća brzina pri spustu.

Ne odizanje prednjeg točka pri jačem pedalanju iz sedla, čak i ako korman nije previše nisko.

Veća udobnost ako je sve ostalo isto.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png






Also tagged with one or more of these keywords: 622, 700C, 28, spoljna guma, spoljne gume

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika