Jump to content


Fotografije

Drumaš


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
98 odgovora na ovu temu

#41 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 28 February 2017 - 10:07 AM

Ideja je samo da ne juri odmah da uzme bicikl za sve pare. Za petsto i dalje ima veći izbor nego za dvesta, ali će ga eventualna greška u izboru manje boleti nego da je platio hiljadu. Nema razloga da ne uzme šta može da priušti, samo treba da računa na moguću zamenu za godinu-dve, kao i na zamenu raznih perifernih delova u međuvremenu. Bar bih ja probao tako nekako da gledam na njegovom mestu.


  • 0

#42 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 28 February 2017 - 03:50 PM

Moj savet je da gledaš što noviji karbonski ram, za 1000 evra pojavljivali su se, s vremena na vreme, noviji karbonski drumaši sa 11-faznom grupom, tipa 105 5800 ili čak i ultegra 6800.

 

U Sloveniji se nov Focus Cayo ful karbon sa 105 5800 prodaje za 1300 evra.

 

Pricamo o novom biciklu iz radnje: http://www.11-11.si/...yo-105-mix-2016 .

Jeste da ima nizu klasu opreme i model je iz 2016-te, ali novo je novo i biraš ga u veličini koja tebi odgovara.

 

Tako da moj ti je savet da sačekaš još malo biće sigurno dobrih ponuda za 1000 evra.


  • 1

#43 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 February 2017 - 05:24 PM

Ja planiram za godinu dve nekog karbonca da kupim iako nemam potrebe i prezadovoljan sam ovim što vozim. Karbonski sa nekim dobrim, dubljim točkovima bih uzimao samo iz nekog meraka i gledao bih prvenstveno na težinu i estetiku. Performanse su mi u drugom planu jer kao što rekoh prezadovoljan sam kako radi i leti običan mator solidan alu bajs sa karbon vilom, matorom 6600 grupom, običnim teškim točkovima i krš lugano gumama :)

Voleo bih ako bih mogao za godinu dve da iskopam na berzi za oko soma eura nešto od oko 7kg, poželjno i ispod :mrgreen: ako je moguće. Taj fokus mi je pretežak za karbonca. Grupa mi nije uopšte bitna ali lepo bi bilo da bude 11f.

Pošto sam sad u BG, čim bude planet bike test idem najzad da isprobam neku aždaju. Hteo sam prošle godine da iznajmim ali nisu imali, rasprodati test bicikli ili poslati negde u glavni magacin.


  • 0

#44 zbunjeni_puding

zbunjeni_puding
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Postavljeno 28 February 2017 - 06:19 PM

Hvala na savetu skylab, bicu strpljiv i cekacu neku dobru ponudu, jer verujem da ce biti. Praticu berzu pa kad bude neki bajs, postavicu ovde da trazim misljenje iskusnih :D 


  • 0

#45 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 28 February 2017 - 07:27 PM

Ja planiram za godinu dve nekog karbonca da kupim iako nemam potrebe i prezadovoljan sam ovim što vozim. Karbonski sa nekim dobrim, dubljim točkovima bih uzimao samo iz nekog meraka i gledao bih prvenstveno na težinu i estetiku. Performanse su mi u drugom planu jer kao što rekoh prezadovoljan sam kako radi i leti običan mator solidan alu bajs sa karbon vilom, matorom 6600 grupom, običnim teškim točkovima i krš lugano gumama :)

Voleo bih ako bih mogao za godinu dve da iskopam na berzi za oko soma eura nešto od oko 7kg, poželjno i ispod :mrgreen: ako je moguće. Taj fokus mi je pretežak za karbonca. Grupa mi nije uopšte bitna ali lepo bi bilo da bude 11f.

Pošto sam sad u BG, čim bude planet bike test idem najzad da isprobam neku aždaju. Hteo sam prošle godine da iznajmim ali nisu imali, rasprodati test bicikli ili poslati negde u glavni magacin.

 

Tezina ti prvenstveno zavisi od grupe i točkova. Focus Cayo moze da se spakuje i ispod 7kg sa laganom grupom, i nekim laganim tockovima sa tabularima. Moj fokus cayo je oko 7.2kg sa dura ace 9000 i novatec karbon tabularima od 38mm dubine. A drugar ima Focus Izalco za 2015-tu, koji je ispod 6.7kg sa sram red grupom, zipp 404 točkovima, karbon volanom, šticnom, lulom i look keo karbon pedalama. Ali samo tockovi na tom biciklu kostaju 1000 evra. Sve u svemu lagano i jeftino ne može baš da ide u istoj rečenici. Ako ćeš nešto baš baš lagano ja bi gledao neki Cervelo R3 ili još bolje R5 ram, a i Canyon Ultimate je isto vrlo lagan. Ali opet sam ram nemaš ispod 500 do 800 evra polovan, da nije kinez i da je u dobrom stanju. I to malo što sam ih viđao kod nas mahom su bili krpljeni.


  • 1

#46 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 February 2017 - 09:51 PM

Ne znam, meni je preko 8kg mnogo za karbonski bicikl, polovan oko soma eura... dobri aluminijumski su ispod devet.

Ako ne skinem dve kile neću ni da menjam mašinu :)


  • 0

#47 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 28 February 2017 - 10:39 PM

E to je ono što pričam svima, uvek je mnogo jeftinije skinuti dve do tri kile sa sebe nego olakšati biciklu za kilo :-) Na brdu se svaki kilogram baš oseti :-)

 

Ja sam se recimo prilično iznenadio kad sam prvi put podigao Cervelo S5. On izgleda svemirski onako sav u aero fazonu, ali kad podignem tezak!.

Bio je spakovan sa Ultegrom Di2 6800 i Mavic Cosmic karbon laganim točkovima. I S-Works SL4 i Venge nisu baš lagani.


  • 0

#48 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 28 February 2017 - 10:44 PM

Aero ramovi generalno nisu lagani.


  • 0

#49 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 28 February 2017 - 10:47 PM

Nije uopšte naivno spustiti bicikl na sedam kila i niže. Top profesionalni bickli sa ramom i grupom najviše serije, i karbonskim tabular točkovima budu teški po sedam i po kila, pa i više. Razlika u težini između korektnog alu rama i vrhunskog karbonca ide od 200 do nekih 800 grama u najboljem slučaju, plus 100-200 grama za vilu. Ostalo nećeš skinuti bez ozbiljno lakih točkova, top menjačke grupe, i što lakše preostale garniture. Takav komplet se za hiljadu evra ne nalazi, ne znam kako da je polovan ;-)


  • 0

#50 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 28 February 2017 - 10:53 PM

Takvi kompeti se generalno ne nalaze fabrički spakovani ili ako se nađu koštaju novi reda veličine 10k€

 

Laki bicikli se sklapaju polako i pedantno. Hobi traži puno para ali i znanja. Igrao sam se sa gramima i znam do nekle kako to ide. Gruba računica za skidanje kilaže sa fabričkih bicikala je gume, šticna i sedište do pola kile, točkovi još pola kile. Preko toga grami postaju preskupi.


  • 0

#51 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 February 2017 - 11:16 PM

Ne pratim ja to detaljno samo površno ponekad. Onda sam se nešto istripovao da sam video scottove iz planet bajka po 7kg, među prošlogodišnjim test biciklima. Bio je neki addict i još neki solace valjda, ne sećam se.

Može i oko 7.5kg neću da se bunim :) videću kad probam kakav je filing. Skidanje dve kile sa sebe se podrazumeva i to je zasebna priča, nema veze sa ovim. Meni je težina bicikla jako važna jer sam uvideo koliko to znači kad se lako barata, manipuliše biciklom, pri pranju, nošenju uz i guranje niz stepenice, podizanju na krov ili vađenju iz pikapa... Ne gleda se samo kako ubrzava na ravnom i na brdu. Pa onda preskakanje ležećih policajaca... svaki gram je bitan, lagan bicikl je sveti gral.

Joj kako sam se izdivljao pre neki dan, preskačući policajce i šahtove iz zezancije i radosti, kao pas kad ga pustiš s lanca. Konačno posle zime i onog užasnog tučanog mtba sa traktorskim gumama vratih se na drumaša. Privikavanje je trajalo nekoliko stotina metara malo sam se odvikao od sportske mašine. Ovde u BG ljudi nekako otvoreniji često pitaju nešto ili započnu priču, prolaznici, šetači, prodavci, vozači gsp-a. Juče neki lik na skuteru me pita "kolko ideš, 40?" reko ma ne, samo 35, pita jel možeš 50, reko jok i ne mogu pa sam morao da mu demonstriram :)


  • 0

#52 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 28 February 2017 - 11:19 PM

Može i na pogonu dosta da se skine. Za početak ne bi se bunio protiv ovoga: http://www.thm-carbo...m-road-177.html :-)


  • 0

#53 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 28 February 2017 - 11:27 PM

Može al skupo, čak i polovno. Ne bih se ni ja bunio.

Bukvalno na svemu može da se skida masa. Sve to ima svoje draži, samo kad je čovek svestan da to radi zarad svog zadovoljstva i hira a ne zbog realne potrebe.

 

@ Gadjan

Scott ima dosta lagane drumaške ramove i oni jesu dobra osnova za početak priče sa gramima


  • 0

#54 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 February 2017 - 11:57 PM

Nije tezina sve i svja, npr. Boonen-ov i Sagan-ov Venge nesto ispod 8 kg.
Za nase puteve aerodinamika i krutost pre tezine.
Pravi benefit skidanja grama sa bicikla ce osetiti onaj ko ne treba da sa sebe skida tezinu, forma se podrazumeva.

1. Da li je bolji bicikl od 7 kg. sa ne tako kvalitetnim gumama, ili bicikl od 7500 gr. sa vrhunskim gumama?

2. Da li je bolji bicikl sa laganim ili aerodinamicnim tockovima?

Pitanja su za razmisljanje i razonodu :-)

Sportski pozdrav.
  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#55 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 01 March 2017 - 07:09 AM

I ta aerodinamika je pitanje koliko znači onima koji se ne trkaju i koji nisu u formi da guraju 35+ tokom cele vožnje.

 

Interesantno je ovo pitanje sa gumama. Neko ko ima solidan alu bicikl će možda da oseti veću razliku ako uloži 100€ godišnje u bolje gume, nego ako da 1000€ na karbon i onda nastavi da vozi jeftine.

 

Interesantno je i ovo što Gadjan kaže da težina znači kad bickl treba da se nosi, podiže, prevrće. Ja sam pola kila razlike osetio jedino uz i niz stepenice :-) Za osećaj ubrzanja u vožnji se geometrija i krutost pokazala kao mnogo bitnija.


  • 1

#56 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 01 March 2017 - 08:54 AM

1. Da li je bolji bicikl od 7 kg. sa ne tako kvalitetnim gumama, ili bicikl od 7500 gr. sa vrhunskim gumama?

2. Da li je bolji bicikl sa laganim ili aerodinamicnim tockovima?

Pitanja su za razmisljanje i razonodu :smile:

Sportski pozdrav.

 

Bolji su aero tockovi pošto lepše izgledaju :). Kao što Fiery kaže, što se tiče aerodinamike, ne znači mnogo ako se vozi prosečnom rekreativnom brzinom, npr. oko 30-ak km/h. Velika većina testova za točkove, koliko sam video, daje podatke za gubitke pri brzini od 50 km/h, pa dobiješ npr. 10-ak W između skupih aero, npr Zipp 404, i nekog najobičnijeg seta, npr. Mavic Axium. Pri 30ak km/h je ova razlika mnogo manja pošto otpor vazduha raste kvadratno ili tako nešto sa brzinom.

A za prvo pitanje je lako, ako misliš na brzinu pri malim nagibima. Gubici zbog kotrljanja gume su proporcinalni i sa masom i sa Crr. Prelazak sa loše na dobru gumu može da smanji otpor kotrljanja procentualno mnogo više (npr. 2-3 puta manji Crr) nego 500 g smanjenja ukupne mase (ispod 1%). Tako da, bolje dobra guma :).


  • 0
Pozdrav

#57 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 01 March 2017 - 09:15 AM

Na kraju je najbitnije da ti bicikl dobro leži :smile: To važi čak i kod najboljih profesionalaca, ne biraju uvek ram i točkove koji bi na papiru bili najbrži - a njima je to posao.


  • 1

#58 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 March 2017 - 09:46 AM

1. Da li je bolji bicikl od 7 kg. sa ne tako kvalitetnim gumama, ili bicikl od 7500 gr. sa vrhunskim gumama?

2. Da li je bolji bicikl sa laganim ili aerodinamicnim tockovima?

 

Pa bre neke odlične gume se valjda podrazumevaju na skupom i dobrom bajsu :) ja ću i za ovaj moj sledeće kupiti verovatno 4000s. Lugano su mi došle sa njim pa da ih potrošim...

 

Meni je bolji je bicikl sa laganim točkovima :) aerodinamika mi ne znači toliko. A najbolji su lepi točkovi kao što neko već reče :mrgreen:

 

Ja kad kažem laki točkovi ne mislim na neku egzotiku nego bilo šta pristojno lagano, znači sve što je osetno lakše od mojih aksiuma i r500 je super... Nebitne su mi performanse točka sve je to odlično, bitno mi je da skinem koju stotinu grama i da su lepi :)

Neki dan sam video jednog crno belog colnaga u gradu sa zipp točkovima :)


  • 0

#59 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 01 March 2017 - 11:45 AM

Bolje gume su uvek odličan upgrade. Tu valjda nemamo dileme.

 

Druga stvar je da su bolje gume po pravilu lakše, ako pričamo o drumašima. Npr taj lugano 23-622 je 255g a one evolution 23-622 je 205g komad, koliko je težak i GP 4000 II S. Dakle em bolje gume em 100 grama dole. Slično je i sa unutrašnjim. Obična vs lite unutrašnja bude oko 25-30 grama razlike po gumi. S tim da lite unutrašnje, iz mog iskustva, ne pucaju češće od običnih, ali brže gube pritisak pa ih je potrebno češće dopumpavati.


  • 0

#60 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 01 March 2017 - 06:19 PM

Dobre drumske gume mogu da budu teže nego neke jeftinije. Npr. Gator skin uopšte nije laka guma, ali će raditi odlično posao u borbi protiv bušenja gume, a o dugostrajnosti da ne pričamo. Ista stvar je i sa Duranom, zar ne? 

 

Sve zavisi ko šta voli i očekuje od svojih guma, ali ako nešto ubedljivo najviše ume da pokvari uživanje u vožnji to je bušenje gume, bar meni....


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika