Možda sam upotrebio malo neadekvatnu reč rekavši da je 5700 promašena grupa, ali daleko od toga da je ispunila očekivanja.
S ovom grupom je Šimano želeo da pošto poto sakrije sajle bužira unutar kepera ne bi li se po izgledu i ergonomoji približi svom rivalu Campagnolu. Međutim, rezultat te želje je ispala pomalo tehnički nesavršena serija u kojoj je promenjeno rutiranje sajli a stepen povlačenja sajle menjača ostao isti. Dakle nisu se baš potrudili oko razraživanja tehničke strane problema i akcenat su stavili na šminku. To je rezultovalo pojavom da posle već par stotina km vožnje, čim se sajla menjača minimalno istegli, zadnji menjač počinje da brljavi i ili ne prebaci brzinu ili prebaci 2 niže. Potrebno je dosta cimanja da se našteluje, a i kad se to uradi, posle par vožnji čeka vas to opet ponovo. Prednji menjač radi OK i kočnice su fenomenalne.
Dakle nije baš da je promašaj, ali je evidentno da od neke srednje više klase Shimana se očekuje da radi barem kao Tiagra ako ne i bolje, a ono ispada da Sora iste generacije radi preciznije. Ruku na stranu, kad je dobro naštelovana, 5700 radi super glatko, nečujeno, i dosta je lakša od jeftnijih kategorija, ali potreba za konstantnim cimanjem i nameštanjem zadnjeg menjača svakako kvari kompletan utisak. Nekom je to više bitno, nekom opet manje.
Možda kao što Himzo reče, to bolje radi sa Sram šamaraljkama jer više povlače sajlu ali iskreno da kažem to nisam probao. Sem toga, to onda više nije full shimano nego mix...
Za neku zimu i lošije vreme, moje mišljenje je da će jeftinije grupe biti adekvatniji izbor jer mane koštaju, ređe im je potrebno servisiranje, jeftinije je održavanje i robusnije su i otpornije na rad u težim vremenskim uslovima. No opet ko kako voli, sve je stvar ukusa.