Došao je kraj probušenim gumama / Stigla je bezvazdušna guma!

Probušena guma je nešto što može da pokvari baš svaku vožnju i putovanje. Kako bi stao na put tome, Nexo je kreirao bezvazdušnu gumu i omogućio svim biciklistima da nastave sa pedalanjem.
Sreda, 30. novembar 2016
Došao je kraj probušenim gumama / Stigla je bezvazdušna guma!

Neprobušne gume nisu novost ali do sada nisu bile široko rasprostranjene i korišćene zbog materijala od koga su izrađjene, smanjene krutosti i absorpcije udara, u poređenju sa običnim gumama. Međutim, kompanija Nexo iz Američke države Jute tvrdi da je pronašla rešenje ovih problema. Nexo gume su napravljene od polimerne mešavine za koju se tvrdi da pruža ne samo savršen balans udobnosti i elastičnosti, vec i izdržljivosti.

Ovaj proizvod dolazi u dva oblika, gume koje se montiraju na postojeće točkove sa životnim vekom od 5000km i druga vrsta kojom se zamenjuje čitav točak i čiji je životni vek oko 8000km.

Guma je napravljene od samo jednog materijala što čini reciklažu mnogo jednostavnijom i lakšom. Kada se uzme u obzir da se godišnje odbaci 10 miliona tona biciklističkih unutrašnjih i spoljašnjih guma, ovo svakako predstavlja korak ka ekološkom pristupu biciklizma. 

Proizvodni ciklus obične gume podrazumava osam do devet koraka. Jedna, jedina guma zahteva brojne sate proizvodnje što uključuje rad, materijale i sredstva potrošena tokom proizvodnog perioda. Nexe guma zahteva samo jedan proces i 30 minuta za proizvodnju. S obzirom da su ove gume proizvedene iz jednog komada i procesa, samim tim su ekološki pogodnije za proizvodnju i reciklažu.

Ove neprobušne gume teže isto kao i regularne biciklističke gume, pa možda i manje. Kako njihovim korišćenjem biciklista ne mora da nosi opremu za krpljenje, pumpu niti rezervnu unutrašnju gumu, sveukupna težina je znatno manja. 

Nexe Tires je kikstarter kampanja. Više informacija možete pronaći na Nexe Tires: Flat Free Bikes Forever

Izabela Horvat

KOMENTARI
  • saledipling

    Saša G. (saledipling)

    30. nov 2016 20:12h

    Kada bi se moglo očekivati da ovakve gume dođu i na naše tržište i kolika bi bila orijentaciono cena jedne gume, recimo 26 inča? Ja bih, bez mnogo dvoumljenja, postavio sebi ovakve gume...

  • maslacak

    Stojan I. (maslacak)

    1. dec 2016 09:35h

    а кад се унутрашњост гуме попуни блатом и ђубретом свеукупна тежина ће бити знатно већа :-)

  • saledipling

    Saša G. (saledipling)

    1. dec 2016 19:12h

    lol, nisam se toga setio :) Potpuno si u pravu. Ovo su gume samo za asvalt, isključivo.

  • toma355

    Tomislav S. (toma355)

    29. mar 2017 13:34h

    Mislim da su za gume za teren verovatno pripremili malo drugaciju varijantu kako bi se izbeglo nagomilavanje blata.

  • biciklisvandor

    Sakal H. (biciklisvandor)

    9. sep 2018 23:58h

    Pa neznam... Nekako mi se cini, da ova guma, kojoj je blato stvarno neprijatelj, ne moze biti tako tvrda kao moja kad ga naduvam na 4,5 bara, al mozda nisam u pravu...

  • danilo_cricic

    Danilo C. (danilo_cricic)

    17. sep 2020 16:17h

    ja mislim da bi je skinuo sa felje u prvoj krivini

  • danilo_cricic

    Danilo C. (danilo_cricic)

    17. sep 2020 16:18h

    nema sta da je drzi

Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem