Otkrivamo – Šta vozi Jovana Crnogorac, naša najbolja MTB takmičarka
Zaintrigiran polemikom koja se razvila posle objave vesti da je naša Jovana osvojila odlično 13.mesto na Kipru, red je da se sada, a pogotovu kada je u pitanju i njen angažman u Engleskoj ekipi „Orange Monkey“ predstavi i njeno „oruđe“ – srce u junaka smo odavno upoznali :)
Kao prvo, da kažem da je Jovanin novi klub jedan od boljih i uspešnijih na ostrvu kada je MTB i XC u pitanju. Osnovan je 2004. godine od strane dvojice zaljubljenika u ovaj sport. Za osam godina postojanja, učvrstili su svoje veze sa sponzorima, oformili mlad i perspektivan tim i sada kreće borba u 2013. za osvajanje mesta za učešće na Commonwealth igrama, a potom ide i Olimpijada...gde se svi zdušno nadamo da ćemo imati i koga da bodrimo u ovom sportu.
Ovaj klub ima dosta sponzorskih ugovora, pa ćemo ovde pomenuti one koji su bitni za nastavak priče:
POLYGON bikes – proizvođač bicikala sa sedištem u Indoneziji i praktično glavna karika u klubu;
SCHWALBE – o njima ne treba mnogo pričati;
PRIMAL – jedan od kultnih proizvođača bici garderobe
FORMULA – Italijanski proizvođač kočnica, a od nedavno i amortizera;
ZIPVIT – proizvođač vitamina, minerala i suplemenata;
MAVIC – takođe dobro poznati brend;
KCNC – kultni proizvođač ultra lakih delova ( lule, šticne, kočnice, pogoni...)
PROLOGO – Italijanski proizvođač sedišta;
CRANKBROTHERS – poznati brend za pedali i štošta još;
CYCLEOPS – power training systems
SQUIRT – proizvođač podmazivača
Dakle – vidi se da se ovde temeljno raqdilo i gradilo za budućnost.
Dolazimo polako i do onog dela – šta je klub pripremio za 2013. sezonu za svoje pulene – pa evo:
Jovana vozi za ovu sezonu Polygon cozmic 3.0 29" MTB bajk. Naravno, karbon trkačka varijanta je u pitanju, ili ti ACX ( advanced carbon cross country 29“ frame ) sa 'tapered' opcijom vrata i 'BB press fit' opcijom šolja pogona.
Točkovi su Mavic SLR 29“ – normalno, jer je Mavic jedan od sponzora ekipe.
Gume – više varijanti su u igri i to:
Racing ralph za zemljane staze bez kamenja (29 x 2.25) Evolution Line, TL Ready PaceStar Black
Racing ralph za staze sa kamenjem i maratone (29 x 2.25) SnakeSkin, Evolution Line, TL Ready, PaceStar Black;
Rocket ron 2013 za kišu (29 x 2.25) Evolution Line, TL Ready PaceStar Black – treba da stigne 2.1 opcija.
Trenutna grupa na bajku je XT (kaseta 11-36, lanac i menjači) dok ne stigne XTR a to će biti krajem aprila kada Jovana bude bila na kupu Britanije - 28. aprila. Ručice menjača su XTR.
Kočnice Formula R1 – jedne od najlakših sa 264gr, titanijumskih hardverom, karbon ručicom i kevlarskim crevima.
Pogon KCNC trenutni setup 22/36 zbog maratona na Kipru, ali će ići 24/36 kada je double, a za neke staze gde može single tipa 32 ili 34 koristiće chain device 62gr što daje ušetedu u ručici menjača, prednjeg menjača sajle i bužira oko 130gr.
Sedište je prototip Prologo – a s obzirom da je u test fazi u ovoj ekipi – model je još uvek obavijen velom tajne - ako sve bude OK pre svetskog kupa, biće sa carbon šinama i sa Srpskom zastavom na kraju.
Šticna, volan, lula, šelna šticne, gripovi sve od KCNC proizvođača jer je sponzor ekipe.
Pedale – Crankbrothers sa svojim već čuvenim minimalističkim pristupom izrade.
Viljuška je trenutno dt swiss xmm 100 29" oko 1750gr QR15 napred. Sponzorski stiže najnovija formula iz „ThirtyThree“ serijala 29" od 1500gr ( ili precizno 1497gr ) sa lock out-om na viljušci.
Dakle, kada se sve ovo ukompletira za oko mesec i po do dva – biće to jedna dobra zver koju će Jovana da tera po „belom svetu“ uzbrdo i nizbrdo.
A evo i kako to trenutno izgleda:
Ovde će neko verujem ( a već je i bilo komentara ) da pita, zašto ovaj deo, a ne onaj ili zašto 29“ a ne recimo 26“ ili 27,5“ i svašta još...no poenta priče je da kada potpišete ugovor sa nekim klubom – nije tu samo biciklizam u pitanju, vozite ono što klub ima i sa čime je sponzorisan.
Za 2013. godinu kod OM kluba je to 29“ – Polygon u svojoj ponudi ima 26“ i 29“. Ekspanzija 29“ je svakako uočljiva ne samo ovde već generalno kod proizvođača uopšte. Sada se već ustaljuje i 27,5“ na svetskoj pozirnici, ali to nije još masovno zaživelo.
Da se osvrnem i na korman – za 29“ bajk se preporučuje dužina volana od 710mm – da bi bili u što boljoj ili ti nižoj poziciji na prednjem delu – lula takođe ide u kontra nagib. Onaj ko je vozio 29“ ima predstavu o tome, pogotovu ako je vozio teren a ne asvalt varijantu. Naravno, i ovde ovo nije zakon već preporuka – varijacija na temu ima, ali ono što je najvažnije je – kako to Jovani funkcioniše u vožnji – ne na slikama, već na terenu.
A kada smo kod toga – Jovana sama kaže da je 29“ prava mera za nju – kao uostalom i za većinu devojaka. Ovom u prilog ide i činjenica da su na trci na Kipru gotovo sve devojke vozile upravo 29“ osim Blaže – a i nju već čeka u Sloveniji novi bajk za ovu sezonu – pogađate – 29“. Dalje, Jovanini utisci su da je na ovom biciklu brža, na spustu pogotovu, manje se osećaju neravnine . Sa širim volanom je dobila jaču i bolju polugu i na brzim spustevima lakše kontroliše bicikl. Kako kaže – 26“ je za nju prošlo vreme.
Druga stvar koju treba napomenuti je – izbor komponenti može – ali ako ste u rangu Sabine Špic, Gun Rite Dale i nekolicine starova i ikona ovog sporta. Ali, ni Sabina nije odmah sela na Tune komponente i zavrtela Clavicula pogon – prošlo je dosta godina do tog momenta.
Još da kažem da doskorašnja klubska koleginica naše Jovane – Tanja Žakelj, Slovenka koja od ove sezone vozi za UNIOR tim ( domaći brend alata iz Slovenije ), za ovu sezonu ima takođe 29“ - Trek superfly SL sa XX mehanikom i RS vilom.
I na kraju – potrudiću se da ovo ne bude jedini prikaz bicikala naših takmičara – čekam šta će Bojan Đurđić spremiti sebi za 2013. godinu pa da to podelim sa vama...
Ninoslav (Nion)
a drumas ?
(himzo)
Super članak, lepo bi bilo da ovakvih tekstova bude više.
Sirius9 (Sirius9)
I tata bi sine :D
Nemanja V. (vajs)
Drumski bike je Polygon Helios 700 carbon iz 2012. Oprema Shimano 105 sa standardnim ritchey komponentama comp i pro. Za trening OK bike!
Milos (milosbp)
Zasto je toliko sediste podignuto? Zar nije mogao da se uzme veci ram?