Osnovni točak poznatog proizvođača po meni vredi i više od tih 120 evra.
Onaj Citec gore nije ista klasa.
Postavljeno 02 April 2022 - 03:01 PM
Postavljeno 02 April 2022 - 08:17 PM
Ima i ova ponudahttps://www.bike-dis...himano-wheelset
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Postavljeno 02 April 2022 - 10:05 PM
A kakvi su kad ih uporedis sa vision tockovima koje imas?Ja sam ih imao na jednom bajsu,i da mi trebaju jednostavni, pouzdani, kvalitetni i relativno izdržljivi točkovi za drumski bicikl po razumnoj ceni, uvek bi ih opet kupio.
U suštini jako solidan točak za te novce. Osnovni, ulazni model, ali za taj novac se dobiju točkovi koji napredi imaju aero žbice, čini mi se napred 24, nazad 28,sa industrijskim ležajevima što mnogo pojednostavljuje održavanje kao i glasan freehub po uzoru na skuplje modele. Nešto su teži od Fulcruma i možda Shimana u toj klasi(čini mi se oko 1900 gr par) ali zato je nosivost točkova limitirana na čak 120kg. Često se preko interneta u EU nudi po ceni od 150e uz neke popuste, i u tom cenovnom rangu teško da se šta bolje može kupiti...
Postavljeno 02 April 2022 - 10:34 PM
Koji to mavic točkovi imaju 28 žica nazad a 24 napred, u poslednjih xy godina? Nazad je odavno za mnoge proizvođače 24 standard a napred 20 18 ili 16. Na stranu što na linku ima i detaljna specifikacija i fotografije pa čak može i da se prebroji.
Inače imam točkove i sa 32 i sa 24 i sa 20 i sa 18 i sa 16 žica pa i sa samo 20 nazad, i to radijalno na drive strani (u suprotnosti s nekim teorijama ovde, možda mavic inženjeri popili malo) ali preko 24 nazad je baš retkost, jer nema potrebe.
Inače aksum me je jako dobro služio godinama dok nisam istrošio felnu i odložio ga, zamena felne se ne isplati a za po banatskoj ravnici može da služi još dugo tamo se ne koči i ne troši felna. A čak i ako eksplodira bočni zid bolje nego na spustu s Kopaonika. Vrlo jak točak nema šta nije preživeo kakve udarce i havarije, težak i početnički ali jeftin. I vrti se besprekorno godinama bez cimanja i servisa a ležajevi jeftini čak i ako hoceš da ih menjaš, zamena laka i brza, uživancija u odnosu na mašćenje do lakata i mučan i prljav posao sa kuglicama i štelovanjem lufta i stalno kupovanje sramno skupih konusa - nikad više šimano u životu, dok ne podviju rep i ne pređu na ležajeve.
Postavljeno 03 April 2022 - 07:21 AM
U pravu si Gađane, Mavic imaju 20 napred i pozadi. Ne znam zašto, ali učinilo mi se da imaju više žbica, iskreno nikad ih nisam prebrojavao. Inače, i dalje se mogu naći u ponudi drumski (uslovno rečeno drumski, više za CX, gravel) točkovi sa po 28 žbica samo naravno dosta ređe...
@Doutdes
Ne znam šta bih ti rekao što se tiče upoređivanja točkova. Vision koštaju više od tog modela Mavica pa bi po tom nepisano pravilu trebalo da su bolji. Suština je u tome da pored težine, izuzetno veliku ulogu u samom ponašanju točka i njegove refleksije u vožnji igra i odabir guma. Tako da bih ja radio uzeo taj Mavic sa boljim nego Vision sa lošijim gumama. Točak kao točak, u poređenju sa Aksimumom, Vision ima nešto dublji profil pa bi trebalo da je "aerodinamičniji." . Koliko je to zaista istina u praksi, verovatno se može jedino izmeriti štopericom na određenoj deonici, što ja kao amater i hobista niti sam radio niti mi pada na pamet da to radim. Ono što meni prvo upada u oči jeste to da je felna pošto je dublja i mesnatija, verovatno nešto jača nego kod Mavika (iako ni Mavikova nije slaba), zatim ima nešto malo manju težinu (tipa 150 grama je par Vsiona lakši od Aksiuma, ako i toliko) i ono što je najbitnije, Vision točkovi su mnogo lepši. Dublje felne odaju lepši i robusniji utisak bicikla, a to je jedan od razloga koji će te naterati da češće i sa više uživanja vožiš bicikl, što je u suštinin i najbitnija stvar.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Postavljeno 03 April 2022 - 07:33 AM
Članak (studija) na engleskom o radijalnom pletenju (ima li uopšte smisla) uz moj kraći komentar o tome da li je bolje kad je felna kruća, ili kad nije baš previše kruta.
Poklapa se sa mojim praktičnim iskustvom do sada, ali siguran sam da će biti ljudi sa drugačijim mišljenjem - kao i uvek.
Postavljeno 03 April 2022 - 02:11 PM
Ja sam uvek za studije Evo da doprinesem formulama, zabavna cinjenica za Gadjana je da je ovo knjiga iz 1890-tih
* ako vam trebaju formule za otpor kotrljanja guma ili kuglicnih lezajeva samo recite, ima u knjizi
** ima i o silama koje deluju na felne u svim mogucim smerovima
Postavljeno 06 April 2022 - 10:47 PM
To sam sećam se negde ranije na forumu pročitao tu odvalu da ksyriumi ne prenose dobro snagu haha, u svakom slučaju zabavna tema, imamo ovde vidim sve i praktično iskustvo i studije i formule forumaši kritikuju jedan Mavic i njihove toliko dokazane mogu da kažem i legendarne točkove. Ima ih i sa drugačijim dizajnom gde su radijalne žbice na non-drive strani (ne znam da li imate zamerke i na to ili samo na drive strani haha) i to i jedno i drugo radi vrhunski za šta je namenjeno, da se gazi uzbrdo. Ali i dan danas se proizvode i sa radijalnim žbicama na desnoj strani.
https://www.mavic.co...-sl-rr1223.html
Mislim da oni ipak to malko bolje znaju od nas jer su gigant u toj industriji ne od juče. Čak i prve one Helium još iz '95-'96 koje već, sigurno nisu razvili proizveli i izbacili u prodaju tek tako na bazi i stavu "ja mislim" nego su vrlo stručni ljudi iz te oblasti to dizajnirali a i testirali. I sada čak posle dve i po decenije dizajn je isti, tokom tolikih silnih godina da se pokazalo da ne valja to bi se promenilo.
Ja inače čak i nisam neki Mavic fan a kamo li fanboy samo sam realan i zabavna mi je ova tema.
Potegnite vi te točkove prvo uz strmo brdo bar 300-400 vati pa da pričamo o rasipanju snage. Ja mogu samo da vam došapnem hint, da idu ko raketa u odnosu na razne druge recimo shimano točkove sa 24 i 32 ukršteno pletenih žica koje "bolje prenose snagu". U poređenju s dosta modernijim dt swiss točkovima je mrtva trka, moralo bi se meriti tačno u vat. Na osećaj ksirijumi sl su krući i odsečniji, dt swiss mekši, valjda zbog tanjih i fleksibilnijih žica ili felne. Na nižim i konstatnim vatima po ravnom/nizbrdo su sigurno ovi drugi brži nema potrebe za merenjem.
Postavljeno 10 April 2022 - 10:58 AM
Postavljeno 10 April 2022 - 11:20 AM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Postavljeno 10 April 2022 - 11:26 AM
To sam sećam se negde ranije na forumu pročitao tu odvalu da ksyriumi ne prenose dobro snagu haha, u svakom slučaju zabavna tema, imamo ovde vidim sve i praktično iskustvo i studije i formule forumaši kritikuju jedan Mavic i njihove toliko dokazane mogu da kažem i legendarne točkove. Ima ih i sa drugačijim dizajnom gde su radijalne žbice na non-drive strani (ne znam da li imate zamerke i na to ili samo na drive strani haha) i to i jedno i drugo radi vrhunski za šta je namenjeno, da se gazi uzbrdo. Ali i dan danas se proizvode i sa radijalnim žbicama na desnoj strani.
https://www.mavic.co...-sl-rr1223.html
Nisam video nikoga da pljuje Ksyriume zbog vožnje na brdu. Oni su za to napravljeni i to im ide odlično. Ali za sve ostalo, nisu ni za šta.
Postavljeno 01 May 2022 - 11:50 AM
0 članova, 3 gosta, 0 anonimnih korisnika