Jump to content


Fotografije

Izbor pogona

pogon

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
42 odgovora na ovu temu

#1 vip88

vip88
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 12:41 PM

Zdravo svima. Ove sezone sam poceo ozbiljniju voznju bajkom (da prelazim dnevno vise od 50km dnevno) i kupio sam CUBE AIM sa pogonom 48-38-28. Kada sam kupovao bajk nisam bas bio toliko dobro informisan o svim detaljima,pa mi jedini problem na bicikli predstavlja pogon. Kada vozim mala brdasca ne predstavljaju problem, ali kad naidje neko vece nemoguce je voziti. Probao sam bratov bajk koji ima pogon 42x32x22, totalno druga prica. Moj bajk uz veca brda je nemoguce voziti, dok njegovo vozim bez problema. Trenutno ne bih mnogo ulagao u bajk jer ga sledece sezone mozda i promenim, ali bih isto tako voleo da ovu sezonu izvozim kako treba :) razmisljao sam da promenim pogon i naiso sam na ovaj model - Shimano Acera FC-M361-L 42x32x22. Procitao sam neke kritike na netu i kazu da je ok pogon za hobi voznju. Pitanje je da li bi osetio razliku izmedju istog pogona Shimano Acera FC-M361-L 42x32x22 sa hollowtech tehnologijom i bez? Kad bi uzimao bez ne bih imao potrebe da menjam patronu,a kad bi uzimao sa hollowtech tehnologijom, morao bih da menjam i patronu! Konkretno me interesuje da li bi se osetila velika razlika uzbrdo sa i bez hollowtech-a? Radi se o 3x8


  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14625 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 12:57 PM

Pa ako ces menjati bicikl nemoj kupovati hollowtech pogon, uzmi onaj bez.


  • 0

#3 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 01:04 PM

HT nema veze sa prenosnim odnosima lancanika, tako da nema veze ni sa lakocom izlaska uz brdo.


  • 0

#4 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 01:56 PM

Evo ja vozim jedan takav pogon 48-38-28, to je treking pogon. Vozim iskljucivo brda i sumu, i to je vec pitanje kondicije, sa tim pogonom izvlacim uspone koje neko ne moze i sa 22. Moj savet je da uzmeš nov acera pogon 22, i da postedis svoja kolena nepotrebnog opterecenja. Prelaskom na hollowtech bi osetio razliku u tezini zadjeg dela bicikla.


  • 0

#5 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 31 July 2015 - 02:24 PM

Ono što tebe muči je amortizer. Ako nema zaključavanje. Sa zaključanim amortom, svaki asfaltni put ćeš isterati sa 28-32. Ima i kaseta sa 34 najvećim zubom pozadi. Promenom pogona na manji više gubiš, nego što dobijaš, osim ako voziš dosta po zemlji i blatu.

 

Pogotovo ako je tvoj bajs sa 26" točkovima. 28x32 sa 26" točkovima je prilično kratak prenos već. 

 

Ako se amort ne zaključava, definitivno je u tome problem.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#6 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 03:17 PM

Problem lezi u snazi a ne u amortizeru. Vozim uspone i do 40% i nikad nisam zakljucavao amortizer jer sedim dok penjem. Treba da stavis kraci prenos mada ako je kaseta 32 ili 34 zuba to je vec prenos preko 1 tako da ne bi trebalo da bude toliki problem. Stavi kraci pogon jer ti ne treba prenos preko 42 zuba na njemu a samim tim dobices i najmanji lancanik sa 22 ili 24 zuba sto ce dosta olaksati penjanje.


  • 0

#7 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 31 July 2015 - 03:27 PM

Problem lezi u snazi a ne u amortizeru. Vozim uspone i do 40% i nikad nisam zakljucavao amortizer jer sedim dok penjem. Treba da stavis kraci prenos mada ako je kaseta 32 ili 34 zuba to je vec prenos preko 1 tako da ne bi trebalo da bude toliki problem. Stavi kraci pogon jer ti ne treba prenos preko 42 zuba na njemu a samim tim dobices i najmanji lancanik sa 22 ili 24 zuba sto ce dosta olaksati penjanje.

Moje iskustvo je drugačije. Isti bajs, isto brdo, isti prenos - sa krutom vilom i sa amortom koji se ne zaključava - 2-3 stepena prenosa razlike. I to od onog da ne mogu u najnižem stepenu da se popnem, tj. jedva, do toga da se penjem u 2 stepena višem prenosu (napred mali, a pozadi umesto najvećeg, drugi, ili treći najveći).

 

Takođe, veći lančanici su bolji za sve osim za neki težak off road (tada zbog visine, više nego zbog prenosa). Bolje voziti 48x16, nego 42x14 - više zuba u igri, duže traju i kaseta i lanac. Isto je sa ostalim prenosima. Pogotovo sa 26" točkovima.

 

Zupčanici sa manje od 13 zuba prave prilično veći mehanički otpor, jer se lanac pod prilično oštrim uglom uvija, a i povlači manje zuba odjednom, pa ih brže haba.

http://www.bikegreml...bicikla-brzine/


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#8 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 03:43 PM

Ne ulazim u mehaniku i habanje lanca i lancanika, to u ovoj temi treba preskociti, sto ne znaci da se ne slazem sa ovim sto si napisao vezano za habanje. Mislim da je u njegovom slucaju pitanje snage mada ne mogu bas da shvatim da se toliko muci sa ovim prenosima jer zivim u jednom od najbrdovitijih predela Srbije i nema nijedan asfaltni uspon koji trazi prenos iznad 30/24 koji ne mogu da savladam. To znaci da bi sa prenosom 34/28 trebalo da gura sve sto se moze svesti pod treking kategoriju


  • 0

#9 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 31 July 2015 - 03:53 PM

Zašto preskočiti? Savetuju ljudi manje lančanike pogona, ja objašnjavam zašto mislim da to nije bolje rešenje i da rešenje treba tražiti na drugom mestu.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#10 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 04:03 PM

Ako cemo da pricamo o habanju i mehanici nije nikakav problem, imam i iskustva i znanja i diplomu o tome, ali u ovom slucaju to treba preskociti jer covek pita kako da olaksa sebi penjanje a ne koliko se habaju prenosnici. Sa druge strane, ako bas gledas na to tako prosto, nije tacno da se lanac manje haba sa vecim brojem zuba na lancanicima. Glavno habanje sledi od opterecenja, a broj zuba omogucava manju promenu brzine obrtanja vratila i ravnomernijeg prenosa obrtnog momenta.


  • 0

#11 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 31 July 2015 - 04:09 PM

Sve se slažem, s tim što i dalje mislim da manje zuba na pogonu nije pravo rešenje. Niti više zuba pozadi. Prvo amort, pa onda ako je problem gledati dalje, po mogućnosti prvo kaseta sa 34 umesto 32 zuba (ako je sad takav slučaj, ne znam). Tek na kraju bih dirao pogon, kao krajnju meru.

Pride što je za asfalt prednji lanačanik sa 32 zupa poluupotrebljiv za sve sem uspona. Znači da na ravnim delovima čoveku onda ostaje da tera najveći lančanik napred i pozadi da ukršta.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#12 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 04:41 PM

Na kraju, svi se slazemo da kolega biciklista treba da "zameni" noge, pa tek onda da krene sa zamenom delova ako ne moze uz brdo. Samo vezbaj. Pozdrav.  n2:redbull


  • 0

#13 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14625 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 04:46 PM

Ne svi, ja se ne slazem. Ako hoce da menja pogon neka uzme obican Shimano Acera FC-M361-L 42x32x22.


  • 0

#14 vip88

vip88
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 05:13 PM

Hvala na svim ovim odgovorima...sto se tice moje licne snage i mojih nogu, ne znam koliko ste u pravu...da nemam snagu ne bih mogao da izvozim brdo ni sa biciklom moga brata...problem je u tome kada ja njegov bajs stavim u najmanji moguci prenos,lagano mogu da motam pedale, idem polako uzbrdo,ali idem...a na svoj bajs kad stavim na najmanji moguci prenos ne mogu ni da motam,jer je nemoguce polako motati,moram da zapnem kao blesav da bih dobio ubrzanje uzbrdo i nedaj boze da popstim ritam...pa sam zato hteo da cujem vase misljenje u vezi svega ovoga...


  • 0

#15 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14625 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 05:19 PM

MTB bicikli imaju pogon sa 42 zuba pogotovo 29-ke. Nema sta da trazi 48-38-28 kombinacija na MTB biciklu.


  • 0

#16 vip88

vip88
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 05:23 PM

Znaci zakljucak je da bih definitivno osetio razliku? :)


  • 0

#17 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14625 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 05:29 PM

Naravno da bi osetio razliku i to prilicnu ali cini mi se da si pitao da li da uzmes obican ili hollowtech. Ja mislim da ti se ne isplati da kupujes hollowtech ako ces menjati taj bicikl uskoro, da hoces da ga zadrzis .... mozda... mada i tada bi to bilo poslednje sto bih poboljsavao, prvo kvalitetne nable pa onda ostalo polako...


  • 0

#18 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 05:34 PM

Razliku ces osetiti, pa valjda i sam to zakljucujes iz voznje dva razlicita pogona. Prebroj zube na burazerovom i na svom bajsu i to je onda prosta matematika. Ti si pitao ima li razlike izmedju HT i obicnog pogona po pitanju prenosa. Nema. Razlika je u konstrukciji pogona, nit je laksi za okretanje, nit tezi, samo cvrsci. Broj zuba odredjuje prenosni odnos pa se upravljaj prema njima. Za amortizer nemam sta da kazem jer kod mene on ne predstavlja problem prilikom penjanja.


  • 0

#19 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 31 July 2015 - 05:35 PM

Ako voziš van asfalta, 42, ako voziš po asfaltu 48 - tj. ne diraj pogon.

 

I dalje ne znam je li amort sa lockoutom, ako nije - tu je problem.

 

Naravno, bitno je i koliki su točkovi na biciklu - prečnik. Koje gume idu.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#20 vip88

vip88
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 31 July 2015 - 05:37 PM

Tockovi su 26, amortizer je bez lockout-a...verovatno cu da zamenim pogon pa cu da javim utiske ;) hvala na svim odgovorima 


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: pogon

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika