Protiv sam nosenja prsluka po gradu, slozio bih se samo kao preporukom a ne i zakonskom obavezom.
- cudi me da ”naucnici” nisu Zakonom propisali obaveznu upotrebu kaciga na skijalistima Srbije…
Ovde se radi samo o prebacivanju odgovornosti na bicikliste a skidanje bilo kakve odgovornosti sa drzave zbog siromasne infrastrukture za bicikliste i neodgovornih, bahatih i nekulturnih vozaca motornih vozila, i da citiram pasus iz prethodnog linka:
“Ova mera se može tumačiti i kao „alibi“ države, koja time smanjuje svoj deo odgovornosti, kao i odgovornosti vozača motornih vozila za bezbednost pešaka, biciklista i mopedista, potiskujući u drugi plan glavne razloge za nesreće biciklista i pešaka (slaba ili neodgovarajuća infrastruktura, neodgovarajuće školovanje vozača, moguće neodgovarajuća ili pak izostanak strategije države za podršku održivoj mobilnosti i sl.
Nemam sta da dodam.
Sto vec godinama nista nisu preduzeli protiv:
- vlasnika pasa na biciklistickim stazama i zelenim povrsinama bez povodnika i korpi..
- roditelja sa decijim kolicima na biciklistickim stazama..
- setaca na biciklistickim stazama..
- parkiranih automobila, motora i autobusa na biciklistickim stazama..
- biciklista koji voze bajs i drze na povodniku psa...
- protiv pasa lutalica…
Na sta lice biciklisticke staze na N.Beogradu a po unutrasnjosti bic staze vecinom i ne postoje:
- podize ih korenje od stabala..
- na sta lice prelazi na svakom semaforu izmedju biciklisticke staze i kolovoza, neprestani udarci po zglobovima, tockovima…potrebna hidraulika od Citroena…
- trebalo je vise od 2 godine da popune “rov” na biciklistickoj stazi na N.Bg kod Buvljaka iz pravca blokova..
- na sta lici biciklisticka staza preko Novog mosta preko Save na silasku prema Adi Ciganliji, neravnine kao da su se deca igrala i pravila stazu…
- na sta lici pesacko / biciklisticka staza na Brankovom mostu, lezeci policajci na svakih 5 metara..
- vise od godinu dana zatvorena desna pesacka staza na Brankovom mostu [iz pravca N.Bg prema gradu] pa se bajsom ne moze tuda..
- na sta lici biciklisticka staza na Dorcolu od sportskog centra 25 Maj prema Pancevackom mostu….
- zao mi je sto prosloga leta nisam slikao auto komunalnih policajaca u kojem su spavali ispod Gazele, omiljeno im mesto u hladu..
- pa jos i ovo, putem iz Visnjicke banje prem gradu….uz desnu stranu puta…pa da pogines od neravnina…a put je napravljen pre par godina.
- ……..
Sto ne regulisu Zakonom minimalno odstojanje izmedju bicikliste kada vozi po kolovozu i vozila…mi treba da smo na 1 metar od ivicnjaka…gde nas cekaju slivnici bez sahtova, sva moguca prljavstina i otpad….neravnine prouzrokaovane od teskih vozila i loseg kavaliteta asfalta…pa vozila prolaze pored nas na par santimetara, svaka voznja kada se vratimo nepovrednjeni je jos jedan dan bez povrede.
Mnogo je opasnija voznja po biciklistickim stazama ali su tu povrede lakse.
Bezbednija je voznja po kolovozu ali su povrede teze.
Pa zasto gde nema biciklistickih staza i gde i nece biti mogucnosti da se one izgrade obeleze deo kolovoza za bicikliste i postave znakove “biciklisti na putu”.
Ali je za mene porazno da na ovom forumu biciklisti javno iznose da prolaze kroz crveno svetlo, voze suprotnim smerom…nemaju svetla i zvonce, po mojoj slobodnoj proceni u Bg 90% biciklista nema svetala, pa voznjom bez ruku, pa sa obe slusalice u usima….kakav primer dajemo svim ostalim ucesnicima u saobracaju u tom slucaju...pa smo zato tu gde jesmo kao drustvo…u sustini cinimo samo sto nama "licno" odgovara bez obzira na moral, etiku, Zakon…pa jel u tom slucaju mozemo nesto ocekivati od drzave, pa “mi” cinimo tu drzavu…pa otuda i “geniji” u agenciji za saobracaj i u raznim ministarstvima.
Da li ovim zele da nas sklone sa ulica...ili da dozvole "lov" na bicikliste u sumrak i nocu...: nisam ga video, nije imao reflektujuci prsluk a obavezan je da ga nosi, nisam kriv...
- Evo iz ZOBS-a u vezi preticanja:
“Члан 32.
Возач не сме нагло да мења начин вожње, осим у случају избегавања непосредне
опасности.
Возач који намерава да помери возило удесно или улево, мења саобраћајну траку,
претиче, обилази, зауставља, скреће, окреће се полукружно, вози уназад, престројава се и сл., сме да отпочне такву радњу само ако се уверио да то може да учини на безбедан начин.
Након уверавања да сме да отпочне жељену радњу возач је дужан да друге учеснике у саобраћају јасно и благовремено обавести о томе, дајући им знак помоћу показивача правца или, ако они не постоје, одговарајући знак руком. Возач који показивачем правца даје прописани знак, мора давати знак за све време вршења радње возилом, а по извршеној радњи мора престати са давањем тог знака.”
Dopune jos nisu usvojene i nisu unete u ZOBS, javna rasprava je jos u toku i ono sto “ja” mogu da ucinim ja da uputim mail Agenciji za saobracaj [[email protected] ] i Ministarstvu za saobracaj [[email protected]], sa objasnjenjem protiv njihovog “genijalnog” predloga.