Jump to content


Fotografije

Jeftin drumaš, koja veličina za retro ram?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
325 odgovora na ovu temu

#221 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 04 January 2018 - 06:26 PM

Kad budeš kupio karbonca isto to ćeš pričati za ALU ramove ;)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 3

#222 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 January 2018 - 07:03 PM

Ma nema šanse, ne u tom kontekstu, s obzirom koliko uživanja mi je pružio ovaj bicikl za smešnih 400 evrića. Nikad ga neću otuđiti. I koliko nikakva ulaganja nije tražio, sajle ni bužire nisam promenio za više od dve godine i 15 hiljada km, radi kao sat (ocrnjeni 10faz). Zamenio jedan lanac i to polovan kao nov za 800 din. Gume sam sekao i spoljne i unutrašnje ali to je do mog stila vožnje i nemara.

Nego kažem da je razlika u odnosu na retro drumaš u vožnji velika, iako se naš cenjeni kolega neće složiti :mrgreen: novije je jednostavno bolje, 20 god. nije malo i sve je mnogo napredovalo.

A tek je razlika za budžet od ~100-tinak eura astronomska, za vožnju po asfaltu. Deco neka vas roditelji ne vode u capriolo nego na pijacu ako su pametni da vas ne ukopavaju hahah. Ne znajući za stare specijalke ja se opredelo za kobru 9 meseci staru, "u garanciji" i zakopao se skoro deceniju, sve do 2015 kada počinje moja biciklistička renesansa n2:Heristical


  • 0

#223 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 04 January 2018 - 07:12 PM

Cek polako... setices se sta si rekao :D


  • 0

#224 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 January 2018 - 07:36 PM

To bi bilo super hehe ali nema šanse da je veća razlika i dobitak nego u navedenim slučajevima. Mtb je bezpredmetno i pominjati opet, ali konkretno retro drumaši odlični bicikli za 100-150e ali u odnosu na modernije niz mana, meni lično najdrastičnije ka manje bitnom:

šamaraljke vs downtube neuporedivo plus ergonomija i udobnost ručica

7 vs 10 brzina drastična razlika

kompakt pogon - savršenstvo, čuda čini

težina, razlika bar 1kg ili više

osećaj u vožnji - dal je do staromodnih točkova, težine, geometrije ili sve po malo ne znam niti me zanima, jednostavno je mlađe = bolje

izgled - pre sam voleo i ložio se na tanke cevčice, više ne. Samo što besnije opasnije i šarenije n2:Heristical

kočnice su najmanje napredovale


  • 0

#225 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 04 January 2018 - 09:26 PM

 Nije to baš tako drastično kao što ti se čini. Svi ti biciklovi, od sedamdesetih godina prošlog veka pa sve do danas, su se korisli za drumske ture, Toureve, duge vožnje i rekreaciju isto onako onda, kao i danas. Sve je u životu stvar navike i lične preferencije. 

 

Po meni je najveći napredak donešen upravo prelaskom sa 2x5 ili 2x6 na 2x10 ili 11, ne toliko u samim brzinama vožnje, koliko u mogućnosti da se lakše pronađe odgovarajuća kadenca kako bi se vožnja sveli na najmogući prijatniji nivo i proizvela u uživanje a ne mučenje (koliko god je to moguće u npr vožnji uzbrdo).

 

Nekada, kada su šestofazi bili trkačke mašine i koristili se na na Pro Touru, znalo se ko su i kakvi su ljudi koji su takve bicikle i prenose mogli da teraju konstantno po nekoliko sati, na ludački teškim prenosima i po najstrimijim brdima. Zbog toga je tada drumski biciklizam u rekreativnom svetu bio rezervisan samo za usku grupu ljudi koji su bili fizičkih mogućnosti da to isprate (verovatno i bivših takmičara).

 

Danas su drumaši daleko prilagođeniji mnogo široj populaciji korisnika jer pre svega nude veliki raspon brzina i kadence, a potom su svakako i lakši... Međutim, lakši ako poredimo neku no name čeličanu od preko 12 kg i karbonski bicikl reda 2000 eura od svega 7. Tu je razlika osetna.... Ali kada mi neko palamudi o tome kako je mnogo bitno da li ti je bicikl težak 8 ili 9 kila, a sam taj lik ima trocifren broj kila, to ispada malo pa smešno. Sve to što smatramo da je mnogo dobijeno redukcijom težne u modernom biciklizmu i zbog čega konstantno kao imperativ namećemo da je uvek najbolje imati što lakši bicikl, jako lako možemo da dobijemo praktično radeći na sebi, pre svega na sopstvenoj ishrani i lošim navikama, a potom i na samom treningu/vožnji. 

 

Nisu retro ili ti stariji bicikli uopšte toliko neupotrebljivi koliko se to danas smatra. Za rekreativnu vožnju, i osmofaz pa čak i sedmofaz su sasvim dovoljni uz kompaktan pogon čak i za bicikl od 10 i nešto kila. Jeste da je više brzina bolje i lakše, ali nije to baš tolika drastična razlika... 


  • 3

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#226 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 04 January 2018 - 11:31 PM

Ja bih samo da kažem da na svom biciklu osetim ma i 200 grama olakšanja i toga se setim svaki put kad idem na vožnju, noseći ga uz i niz tri sprata stepenica :-)
  • 0

#227 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 05 January 2018 - 08:08 AM

Onda pored biciklizma ubacis malo i teretane pa ce manje da boli. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#228 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 05 January 2018 - 11:36 AM

Teretana redovno, ali lakše je lakše :-D


  • 0

#229 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 05 January 2018 - 06:57 PM

Zaboravio sam jos nesto da pitam...

Ono sto se meni konkretno ne svidja kod starijih drumasa jeste sto nemaju A head sistem nego se navrcu. Sto kaze Fallout ne samo da je nesigurno to sto se tada citav korman drzi na jednom ili 2 srafa lule nego je i neprakticno jer ne moze da se uz pomoc kombinacije spejsera kombinuje duzina visina lule..

S tim u vezi video sam da postoje neka resenja da se na postojecu vilu starog sistema doda neki adapter koji ce omoguciti montazu standarne lule koja ce potom omoguciti prihvat za recimo oversized korman za koji licno smatram da je najbolje resenje.

Da li je neko od vas stavljao te adaptere za konverziji na a-head? Kako se to pokazalo u praksi?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#230 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 05 January 2018 - 07:40 PM

Sistem na navoj je mnogo zahvalniji za podešavanje visine, samo popustiš jedan šraf. Jeste komplikovanje zameniti lulu, ali podešavanje visine mu je jedna realna prednost.

Adapter je jednako nesiguran kao i lula pošto se drži istim sistemom na orah; Jedina njegova prednost je mogućnost upotrebe modernih volana i lakša promena lule. Ja se iskreno ne bih cimao s adapterima sem ako su i dužina lule i oblik/širina trenutnog volana neodgovarajući.
  • 1

#231 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 January 2018 - 08:52 PM

To što Fiery kaže - visina se lako podešava. Predopterećenej samo ležaja je puno teže podesiti kod starog sistema - iako mu to nije glavna mana. Glavna mana je što se lula drži jednim šrafom - da je pomoću dva (kao a-head), onda ne bi bilo problema - samo pre vožnje pogledaš jesu li oba šrafa na mestu, mala je šansa da oba puknu u isto vreme.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#232 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 05 January 2018 - 09:25 PM

Ne kapiram sta treba da pukne da bi se nesto desilo, tj pucanje srafa nece nista da napravi i taj sraf nikad i ne puca(Nema potrebe da se jako steze), ono sto ume da pukne je vrat viljuske, kao i zona gde lezi sam volan,tu hoce da pukne aluminijum, ali se to desava cesto koliko se desava i pucanje samog alu volana. Govorim o dobrim drumskim alu lulama, ne nekom kineskom djubretu. Inace celika ima toliko vrsta i toliko kombinacija, i toliko mnogo je bitno kako ga smm majtor slozi, da maltene nema dva ista rama, sto i jeste lepota rucne izrade. Ko hoce da proba dobru retro celicanu, onda je ram itekako skup. Ono sto seeni najvise svidja je SLX trkacki celik...

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
  • 0

#233 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 January 2018 - 09:51 PM

Ne kapiram sta treba da pukne da bi se nesto desilo, tj pucanje srafa nece nista da napravi i taj sraf nikad i ne puca, ono sto ume da pukne je vrat viljuske, kao i zona gde lezi sam volan,tu hoce da pukne aluminijum, ali se to desava cesto koliko se desava i pucanje samog alu volana. Govorim o dobrim drumskim alu lulama, ne nekom kineskom djubretu. Inace celika ima toliko vrsta i toliko kombinacija, i toliko mnogo je bitno kako ga smm majtor slozi, da maltene nema dva ista rama, sto i jeste lepota rucne izrade. Ko hoce da proba dobru retro celicanu, onda je ram itekako skup. Ono sto seeni najvise svidja je SLX trkacki celik...

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk

 

Svaki šraf koji išta nosi može da pukne.

 

Meni je pukao, pri maloj brzini srećom, a posle sam shvatio da se to ne može predvideti, da nema veze sa starošću lule, šrafa, čak ni sa zategnutošću istog.

 

Što se pucanja lule tiče, na mestu prihvata kormana, ovde ima par primera lošeg dizajna sa objašnjenim uzrocima pucanja:

 

http://www.bikexprt....oduct/stems.htm

 

Na mnogim "retro" lulama se može videti sličan dizajn, sa otvorom za stezanje napravljenim na delu koji bi trebalo da je ostavljen ojačan, na ovo mislim:

21760.jpg


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#234 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 09 January 2018 - 08:00 AM

Ako nekog zanima, cisto da dodam da sam na kraju kupio onaj Cannondale 2.8.

Jeste da mi drugi drumski bicikl zaista nije neophodan i da ce se ovaj koristiti samo na godisnjem odmoru, ali nekoliko cinjenica je presudilo da ipak pazarim ovaj bicikl; pre svega njegovo stanje.

Bicikl je kao sto napisah ranije 96' godiste i zaista je izvanredno ocuvan. Jedini tragovi koriscenja, ali bukvalno jedini, nalaze se na samaraljkama. Dve male ogrebotinice sa strane, verovatno od naslanjanja, i jedna mala tackica na zadnjoj vili rama, tek toliko da se vidi da nije nov. Sve ostalo, od menjaca, pogona, kocnica do tockova je fenomenalno ocuvano. To me je zaista iznenadilo i zbog toga sam doneo odluku da pazarim ovaj bicikl kojim cu godisnje prelaziti sigurno ne vise od 1500 km, plafon 2000, ali bilo je greota ne imati ga. :) Ono sto mi se posebno svidelo na njemu je farba koja se totalno razlikuje od farbe na danasnjim modernim biciklovima kada dominira visoki sjaj ili mat. Boja je metalik sa perla prelivima koja se na Suncu presijava u nijanse. Kod ovog rama je Cannondale-ova obrada varova dosla do punog savrsenstva, kako sam citao na na netu, tako je kod svih ovih ramova koji su rucno pravljeni u USA ili bar tako samo nose oznaku.
Shimano 600 Tricolor, ili ti prva serija komercijalne Ultegre 6401, koja se proizvodila od 1992 do 1997. godine zaista radi tiho, ugladjeno i precizno. Vozio sam i drugaciji Shimanov osmofaz za drum, Claris, i mogu reci da je osecaj sa Shimano 600 neuporedivo bolji... sto bi se reklo pod rukom je vece uzivanje, a s obzirom sa nisam zahtevan biciklista, meni ova grupa sasvim ok radi posao. Sto se mehanike tice, jedini plan je da se u buducnosti stavi kompaktan pogon i kaseta sa 28 zuba i ovaj bicikl bi cak mogao biti spreman i za brevet. Ram je 56 cm i pase mi idealno.

Po predlogu Fallouta, pokusao sam da odvrnem sraf lule da vidim da li je mozda zapekla viljuska i iznenadio sam se jer ne samo da nije zapekla nego je vrat bio namazan grafitnom mascu. Dakle vidi se da je ovo bicikl koji je odrzavan i pazen...

Na kraju cena... Lik nije hteo da spusti ni euro ispod 200 ali meni je to OK. Jedina "zamerka" koju sam nasao je do pola potrosena pakna zadnje kocnice a to mi bas i nije neki argument za cenkanje. Sto kaze Fiery, cak i da je potrebna zamena svih potrosnih delova, opet je to dobra kupovina.

P.S. I da... gume su 23 mm ali su ipak dobre gume, Schwalbo Durano plus, sa jos dosta mesa na njima. Probacu ih na par voznji da vidim da li su tako drasticno neudobne pa ako nisu, mozda ih zadrzim... a ako ne uzecu 25 ili cak i 28 ako mogu da stanu i Bog da me vidi. :)
  • 3

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#235 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 09 January 2018 - 09:10 AM

Cestitke, stare opreme su klasa sto se tice robusnosti rada, lepo se oseti onaj klik.

Mana tih samaraljki je sto im puca plastika na povratnim polugicama, i to pukne na skoro svakoj samaraljki, ali i dalje sve radi, retko kad se raspadne......

 

Inace kvalitet gume ti je zasluzniji za udobnost nego obim....

Tako da neka jeftina Kenda ili Rubena na obim u 28mm, ce ti biti gora nego dobre 23ke, pa cak i premium 19ice.


  • 0

#236 Vanja_V

Vanja_V
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 313 posts

Postavljeno 09 January 2018 - 09:10 AM

U zdravlju da se navozas i da te dugo sluzi :-)

Sent from my K013 using Tapatalk
  • 0

#237 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 09 January 2018 - 09:12 AM

To zvuči kao odlična kupovina :-) Daj neke slike.


  • 0

#238 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 09 January 2018 - 11:02 AM

Hvala hvala... Fotke cu da postavim cim ga podesim po svojim merama i zamenim keper jer je stari dotrajao i istanjio se do te mere da se sad ne moze odlepiti nego se mora prakticno sastrugati sa kormana. Uf sto to mrzim.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#239 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 January 2018 - 11:09 AM

Hvala hvala... Fotke cu da postavim cim ga podesim po svojim merama i zamenim keper jer je stari dotrajao i istanjio se do te mere da se sad ne moze odlepiti nego se mora prakticno sastrugati sa kormana. Uf sto to mrzim.

 

Drago mi je što vidim da si uzeo dobar bajs.  :)

 

Što se kepera tiče, ja bih probao sa dizelom, ili uljanim razređivačem skinuti zapečeni, sasušeni lepak. Ima li neko bolju ideju?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#240 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 09 January 2018 - 12:02 PM

Razredjivac jos nekako ali dizelom kad bih skidao cini mi se da bih morao najpre sa sacekam 3 dana da smrad ispari pre nego sto stavim nove trake. :)


Pitanje za Bax-a

-Gde se kod samaraljki ove generacije nalaze srafovi za pricvrscivanje za korman? Pogledao sam na brzinu sa one strane gde se inace nalaze kod novijih generacija, ali izgleda da nisu tu...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika