Jump to content


Fotografije

trgovci polovnjacima sa izborom za 2XMTB (17 i 21 inc)


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
71 odgovora na ovu temu

#41 AndrijaBg

AndrijaBg
  • Members
  • Pip
  • 26 posts
  • LocationBeograd, Srbija

Postavljeno 15 August 2014 - 04:33 PM

Jel mozes da nam opises koje su to tehnike?
  • 0

#42 ivandecofun

ivandecofun
  • Members
  • PipPip
  • 43 posts

Postavljeno 15 August 2014 - 08:50 PM

Zahvalio bih se na komentarima svima. Kao potpuni laik, posle nekih komentara skontao sam sta mi je ciniti. Takodje, rece mi malopre jedan drugar da "boj ne bije svijetlo oruzje, vec boj bije srce u junaka" te cu se tako i ponasati, jebes opreme, davanje ogromnih para, pocecu sa jeftinom biciklom (polovnom ili novom, blizi sam trenutno novom polaru), naucicu da vozim pa kasnije lako promenim. Hvala svima jos jedared.


  • 0

#43 zoran031

zoran031
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 392 posts
  • LocationUzice

Postavljeno 15 August 2014 - 09:23 PM

E jbg, ja taman da nešto napišem, ti me preduhitri. Njegoš je napisao većinu onoga što i ja tvrdim, a i pisao sam kojekuda. A nisam ni prići Njegošu.

Kad sam ja kupovao biciklu, dobio sam neke savete pa ću citirati:

- Imaju bicikle i od nekoliko hiljada eura, hoćeš li ti to voziti ili će da stoji kući? 

Moj Polar comp tad bio 27.000 dinara, oko 250 eura, a nuđen mi jeftiniji, mislim da je Apach, hebga, prodavac nije verovao da ću ja to ozbiljno shvatiti. A ona za dve godine i dvadesetak dana prešla 27675 km. Ma ne hvalim se, ali za rekreativnu vožnju, dobar bajs. A šta bi bilo, da sam uzeo neku od 500-ak jevrića i gledao je kako mi smeta u prolasku pored nje.

- Prva kiša, ma bio je pljusak, ja 10-ak km od kuće, zovem sina da dođe za mene, sutradan pričam sa gore navedenim i on kaže, pa nisi od šećera.

Posle toga ništa nije smetalo što se tiče vremenskih uticaja.

- Slušao i čitao o težini komponenti, pa menjač lakši 20 grama, pa ram lakši 1 kg,  pa, pa .................

Savet, idi u wc i olakšaj se, i eto laganice. Ja tad imao 110 kg i treba da vodim računa o nekoliko stotina grama, a ja teži 20-30 kg nego što treba

A o mlečnim kiselinama, sedištima, vilama, lancima, pogonima, e to sam ja izučio i mogu da predajem. 

Javi šta si odlučio, možda te još malo pokolebamo, jer što ti da budeš opušten, a mi da mislimo ( ko ima sa čim) kako ćeš ti da trošiš svoje pare!!!!!


  • 4

  5926 km u pola 2012    15605 km u 2013   11674 km u 2014   11858 km u 2015   7577 km u 2016   5423 km u 2017   prebačeno 12000 km u 2018

 

Da citiram profesora:

-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli


#44 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14633 posts

Postavljeno 15 August 2014 - 10:18 PM

@AndrijaBg

 

Mogu, samo ce to bude smesno kao da objasnjavam kako se vozi bicikl na primer ucis dete da vozi bicikl i kazes mu sednes na bicikl pocnes da okreces pedale i odrzavas ravnotezu... zvuci jednostavno ali tek kad telo shvati sta treba da radi postaje lako i ko jednom nauci da vozi bicikl vise ne zaboravlja.
Prvo je ravnomeran potisak na pedale tokom celog njihovog kruga, znaci treba da "okreces" pedale a ne da ih guras samo na dole svom snagom. Izbor prenosa je vazan.
Drugi nacin je pogodan za savladavanje kratkih i strmih uspona izvodi se okretanjem pedala u stojecem polozaju. Prilikom snaznog potiskivanja nogom pedale na dole istovremeno rukom povlacimo o volan prema ramenu slicno kao da veslamo samo sto ovde jedna noga i jedna ruka rade sinhronizovano. Misici gornjeg dela tela moraju biti angazovani radi stabilizacije. I ovde je izbor prenosa vazan.

Okretanje pedala.


Povlacenje rukom o volan je animirano zelenim strelicama na 3:30 od pocetka videa.


  • 2

#45 ivandecofun

ivandecofun
  • Members
  • PipPip
  • 43 posts

Postavljeno 15 August 2014 - 11:05 PM

Zorane, ja da udarim plus na komentar ovo sokocalo od telefona me zajeba pa okinuh minus. Znaci, htedph veliki plus da udarim. Izvini.
  • 0

#46 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 August 2014 - 11:15 PM

Amortizer je koristan za brzu vožnju niz džombast teren, za ostalo je, na planinskom bajsu, u suštini nebitan. Mada i brzi spust bude uzbudljiviji bez amorta. Ako cilj nije trkanje, već užitak i adrenalin.

 

NA istom usponu, kad je veoma strm, s otključanim amortom se mora voziti u sporijem stepenu, nego sa krutom vilom. Ko ne veruje, neka proba.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#47 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14633 posts

Postavljeno 15 August 2014 - 11:59 PM

Nesto ti pogresno radis, ako vozis stojeci uz strm uspon obicno biras tezi (brzi) prenos jer mozes vise snage da isporucis. Cilj ti je da se stojeci na pedali polako spustis u njen donji polozaj a ne da propadnes kroz nju sto bi se desilo ako izaberes laksi (sporiji) prenos. Ovo posebno vazi za bicikl sa prednjim amortizerom ako se polako spustas kroz pedalu nema gibanja amortizera. Po dzombama amortizer je uvek koristan vozio brzo ili sporo.


  • 0

#48 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 August 2014 - 07:40 AM

Nesto ti pogresno radis, ako vozis stojeci uz strm uspon obicno biras tezi (brzi) prenos jer mozes vise snage da isporucis. Cilj ti je da se stojeci na pedali polako spustis u njen donji polozaj a ne da propadnes kroz nju sto bi se desilo ako izaberes laksi (sporiji) prenos. Ovo posebno vazi za bicikl sa prednjim amortizerom ako se polako spustas kroz pedalu nema gibanja amortizera. Po dzombama amortizer je uvek koristan vozio brzo ili sporo.

Amortizer je koristan po džombama, ali kad pogledaš uloženo/dobijeno, smeta više nego što koristi. Ceo život sam vozio po najvećim džombama bez amorta. Kad su došli planinski sa debelim gumama - milina. Samo ne staviš visok pritisak i rade skoro kao neki mali amorti, a nemaš dodatnu težinu, deo koji mora da se održava, ne koštaju kao dobar amort...

 

Na džombastom terenu nizbrdo, amort ubija zabavu, barem meni. Bude manje strašno.   :)

Po ravnom džombastom je koristan, dobro je imati oba, prednji i zadnji. Samo koliko takvih deonica čovek vozi. Meni su i u šumi procentualno veoma mali deo puta. Uz to dobar amort je dosta skup, a oni jeftini više rade kao pogo, nego kao pravi amort.

 

 

Što se vožnje uzbrdo tiče, postoji na putu do drugareve vikendice jedan veoma strm, asfaltiran uspon. Dok sam na trekingu imao amort, morao sam spustiti u najniži stepen prenosa i sa velikom mukom ići uz njega. Kad sam stavio krutu vilu (u sličnoj formi, vozim cele godine, pa nema neke razlike), mogao sam ići uz isti prenosom za stepen, ili dva bržim od najsporijeg, sa puno manje muke.

 

Moguće da nemam dobru tehniku, ali probaj naći neki strm uspon, tako da baš teško ideš uz njega, pa probaj sa otključanim i zaključanim amortom - da vidiš hoćeš osetiti razliku. Fizički amort pretvara kinetičku energiju u toplotnu, a čim daš snagu na zadnji točak, prednji se teži propinjati, amort to omogućava, pa onda bajs ide dole - znači ako ne troši snagu, ti imaš neki pametan amort.   :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#49 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 16 August 2014 - 10:55 AM

Zahvalio bih se na komentarima svima. Kao potpuni laik, posle nekih komentara skontao sam sta mi je ciniti. Takodje, rece mi malopre jedan drugar da "boj ne bije svijetlo oruzje, vec boj bije srce u junaka" te cu se tako i ponasati, jebes opreme, davanje ogromnih para, pocecu sa jeftinom biciklom (polovnom ili novom, blizi sam trenutno novom polaru), naucicu da vozim pa kasnije lako promenim. Hvala svima jos jedared.

 

Добро си одлучио,боље почети са лошијим па ако ти се свиде и требати боље или те тај стари изда мењај,тако сам и ја почео са лошијим а сада возим нешто боље.Јави шта си купио. 


  • 0

#50 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14633 posts

Postavljeno 16 August 2014 - 11:23 AM

@FalloutBoy

 

Ne moze guma da zameni amortizer iz dva razloga, guma ima kratak "hod" i ona se ponasa kao pogo zbog nemogucnosti prigusivanja oscilacija ono sto damperi rade u amortizerima. Zato su poceli da stavljaju amortizere na Fat Bike-ove.
Na dzombastom nizbrdo sa amortizerom je udobnije, sigurnije i kraci je zaustavni put prilikom kocenja.
Napisao sam da govorim o brendiranim MTB amortizerima u klasi oko 100 eura jer su trekking suvise mekani, obrazlazuci da primenom odredjenog nacina voznje bicikla ne dolazi do gubitka energije, jednostavno ako ne skaces po biciklu gore-dole dok okreces pedale nema gibanja amortizera.
Stalno vozim uspone, volim da se zavitlavam sa mladjim i neiskusnijim na pocetku uspona dok ja ulazim u ritam prolete pored mene "bezi deda sad ce da vidis snagu", na sredini uspore a do vrha eksplodiraju tu ih lagano obidjem i ostavim ih nizbrdo da se malo cude sta su pogresno uradili.


  • 0

#51 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 August 2014 - 11:33 AM

@FalloutBoy

 

Ne moze guma da zameni amortizer iz dva razloga, guma ima kratak "hod" i ona se ponasa kao pogo zbog nemogucnosti prigusivanja oscilacija ono sto damperi rade u amortizerima. Zato su poceli da stavljaju amortizere na Fat Bike-ove.
Na dzombastom nizbrdo sa amortizerom je udobnije, sigurnije i kraci je zaustavni put prilikom kocenja.
Napisao sam da govorim o brendiranim MTB amortizerima u klasi oko 100 eura jer su trekking suvise mekani, obrazlazuci da primenom odredjenog nacina voznje bicikla ne dolazi do gubitka energije, jednostavno ako ne skaces po biciklu gore-dole dok okreces pedale nema gibanja amortizera.
Stalno vozim uspone, volim da se zavitlavam sa mladjim i neiskusnijim na pocetku uspona dok ja ulazim u ritam prolete pored mene "bezi deda sad ce da vidis snagu", na sredini uspore a do vrha eksplodiraju tu ih lagano obidjem i ostavim ih nizbrdo da se malo cude sta su pogresno uradili.

Sve se slažem - dobar amort jeste bolji od gume za ublažavanje džombi, zaustavni put i ostalo. Samo što otežava bajs, košta oko 100 evra sam, traži održavanje, podešavanje, a kad se ne juri po baš jako džombastom putu, praktično je nepotreban i deblje gume odgovarajuće rade posao. Većina utabanih zemljanih staza po Fruškoj, gotovo svi asfaltirani i makadamski putevi - za sve to je amort praktično čist višak.

 

Takođe, dodaje težinu i cenu i kad treba i kad ne treba. Što se penjanja uzbrdo tiče, ne moraš skakati po bajsu - dovoljno je da pritiskaš pedale ne sasvim ujednačeno i bajs će malo skakutati, a amort će deo te energije pretvoriti u toplotnu, umesto u potisak. Mislim da čak ni trkači sa SPD pedalama ne mogu da tokom celog kruga daju istu snagu na kurbli, već da to ide u talasima, kako noge idu ka dole. Probaj sam voziti veoma strm uspon sa otključanim i zaključanim amortom na istom bajsu, pa ćeš se uveriti. Nađi stepen koji ti odgovara sa zaključanim amortom, zapamti ga, pa izvozaj uspon. Onda se odmori i probaj sa otključanim amortom. Sutradan, ili kada god.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#52 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14633 posts

Postavljeno 16 August 2014 - 11:52 AM

Ne samo to, probao sam nizbrdo po krivudavom asfaltnom putu odlicnog kvaliteta sa zakljucanim i otkljucanim amortizerom i pogodi koji je nacin rezultovao brzim prolaskom tim delom puta? Ovde vec nemam logicno objasnjenje.


  • 0

#53 tomtrag

tomtrag
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 263 posts

Postavljeno 16 August 2014 - 12:16 PM

Ljudi, odoste mnogo daleko a mom zemljaku ovakve diskusije sigurno nece biti od pomoci. Kod nas u Pozegi covek koji je zastupnik Planetbike ima i Cross bajseve. Najtoplije ti predlazem da ih pogledas jer za razliku od ostalih brendova imam utisak da su best buy gledajuci cenu i opremu koju imaju. A jos ako ti kazem da sve to covek daje i na par rata da se plati....gde ced bolje i lepse...:-)
  • 0

#54 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14633 posts

Postavljeno 16 August 2014 - 12:38 PM

Postavio sam mu linkove za Cross bicikle, sto je najvaznije imaju zenski MTB ram prilagodjen zenskom telu, aluminijuski ramovi sa mogucnoscu postavljanja disk kocnica ako porastu apetiti, na muskim koje sam postavio su vec hidraulicne disk kocnice jedino je pitanje da li ce naci velicine koje im odgovaraju.


  • 0

#55 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 August 2014 - 01:15 PM

Ne samo to, probao sam nizbrdo po krivudavom asfaltnom putu odlicnog kvaliteta sa zakljucanim i otkljucanim amortizerom i pogodi koji je nacin rezultovao brzim prolaskom tim delom puta? Ovde vec nemam logicno objasnjenje.

Probaj UZbrdo. Tu je osetna razlika -uz brdo sa otključanim amortom. Nizbrdo svaki bajs super ide. :)  

 

Na kraju naravno svako bira sebi i za sebe, pa šta ko voli. Čekam samo da naprave neki prenosivi klima uređaj, pa da i to postane "obavezan" deo na bajsu - kao što danas sve manje bajseva ima bez amorta, sad i disk kočnice se već forsiraju... 12 zupčanika pozadi... kontam da je sledeći mali prenosivi klima uređaj i da sigurno ima puno prednosti. :)


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#56 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14633 posts

Postavljeno 16 August 2014 - 02:09 PM

Ne ide svaki bajs nizbrdo super, idu lako jer se ne moraju okretati pedale ali kako pocne da raste brzina i potreba za skretanjem i kocenjem pocinju da se primecuju razlike. Kao sto sam napisao putanja kojom vozim uvek ima nekoliko tezih i kracih uspona i isto toliko duzih brzih nizbrdica sve krivudavo ne volim ravne puteve dosadno mi. Uzbrdo malo da se umorim da radi telo, nizbrdo zabava i adrenalin, brzina. Tako da iz iskustva mogu reci za rekreativnu voznju ako znas pravilnu tehniku nije potrebno da zakljucavas amortizer, samo mirno telo i ravnomeran potisak na pedale uz pravilan izbor prenosa rade posao. Ni ja ne volim klima uredjaje ne prija mi brza promena temperature.


  • -1

#57 ivandecofun

ivandecofun
  • Members
  • PipPip
  • 43 posts

Postavljeno 16 August 2014 - 05:37 PM

Trenutno su nam najblizi Polar Mirage Pro i zenski Polar blizard, 26 gume oba. Iskreno, ako uzmem novo uzecu domace. A rasprave s paznjom pratim nego se bojim da cu prateci polako svesti bajs na viljusku, ram, gidon i tockove:)
  • 0

#58 forum1nick

forum1nick
  • Members
  • PipPip
  • 38 posts

Postavljeno 16 August 2014 - 05:41 PM

Zanimljiva diskusija koja nema veze sa naslovom. ☺
Ne bi se suviše upuštao u priču, ali dobar vazdušni amortizer sa zaključavanjem uvijek je dobrodošao i ja ga nikada ne bi izbjegavao zbog dodatnih 1000g.
  • 0

#59 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 August 2014 - 06:14 PM

Trenutno su nam najblizi Polar Mirage Pro i zenski Polar blizard, 26 gume oba. Iskreno, ako uzmem novo uzecu domace. A rasprave s paznjom pratim nego se bojim da cu prateci polako svesti bajs na viljusku, ram, gidon i tockove:)

Na biciklu je ram najvažnija stvar, kostur svega. Mora biti takav da ti po geometriji i veličini odgovara. Kao i nameni bicikla. Druga najvažnija stvar su točkovi i gume na njima. Ostalo je manje bitno (samo da se baš ne landara i da sedlo odgovara - to biraš sam).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#60 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 16 August 2014 - 06:34 PM

Šta je sve važno jako zavisi od namene, ciljeva i nivoa na kom je vozač (početnik, rekreativac, elitni takmičar), pa ne bi trebali dalje širiti priču u tom pravcu.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika