Jump to content


Fotografije

Nosač za 5. vrata - problemi u Srbiji?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
73 odgovora na ovu temu

#21 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 June 2013 - 08:39 AM

Nosači koje sam ja viđao imali su najlonske trake, slično kaiševima na "pederušama" sa pijace. Thule ima foru sa plastičnim "trakama".

Ja kad zategnem nosač, ne može da se pomera. Tačnije, šipka koja nosi bicikl može malo da se pomera (migolji) zbog materijala i konstrukcije, ali trake ne mrdaju. Možda ima veze i sa postavljanjem kukica. Ja uvek obratim pažnju da trake idu na dole pod pravim uglom. Do sada nema nikakvog oštećenja farbe na kolima (metalik), mada pretpostavljam da nisu ni sve farbe iste.

Nosač sam koristio samo leti. Prošle godine prešao oko 1000 km (sa nosačem), brzinom do 120 km/h (tokom preticanja i 140). Ali to je moje iskustvo, ne mogu ništa da ti garantujem.
  • 0

#22 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 05 June 2013 - 08:55 AM

To me i zanimalo. Hvala.
  • 0

#23 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 June 2013 - 09:16 AM

Mislio sam na situaciju kao na ovoj slici ( trake koje se kace sa gornje strane ).
Mada, bice da ovakav model nosaca verovatno ne ide na ovakvu konstrukciju zadnjih vrata.



Nisam siguran ali po meni ne bi trebalo da se nosač nasloni na zadnje staklo. Najveći oslonac je upravo na staklu što po meni nije dobro rešenje. Proveri kako izgledaju nosači za automobile sa 5-im vratima...verovatno se razlikuju od nosača za sedana (limuzinu).

1 varijanta: krovni nosač - po meni nepraktičan zbog montaže/demontaže bicikla posebno u slučaju kad je u pitanju terensko volizo ili minivan. Tu je i loše stanje naših puteva - udarne rupe zbog kojih se često vrše nagli manevri sa vozilom i tada visoko montiran teret na krovu jeste problem. Tu je i granje koje često visi iznad naših puteva (zamislite granu koja visi a vi naletite sa 60-70 km/h,pritom nemate mogućnost izbegavanja jer vozilo ide u susret a naglo kočenje je nemoguće jer je iza vas takodje neko vozilo koje vas prati istom brzinom) - sudar bicikla sa granom je neizbežan,nešto se ovavezno lomi a može doći i do otkačinjanja bicikla sa krova koji će pasti ravno na auto iza...i eto nesreće a vaš izlet se pretvara u jezivu noćnu moru.

2 varijanta: nosač na petim vratima - manje više nije loš. ako je bajs dobro pričvršćen nema nikakvih problema. Postoji mogućnost da vas neko udari otpozadi i pri tom uništi bicikl koji nije konstruisan za takve udarce. Tu je i zaklanjanje tablice i zadnjih svetala što se može rešiti dodatnim priključkom za prikolice (kupuje se odvojeno od vučne kuke) i parom zadnjih svetala - montira se vrlo lako sa minimalnim znanjem autoelektrike.

3 varijanta: nosač na vučnu kuku - dosta praktično ali i skupo rešenje...

Najbolja varijanta je (naravno,ko voli ovakvu vrstu automobila) je ovo:
Postavljena slika

unutra ima mesta za sve
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#24 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 June 2013 - 11:05 PM

Chamade, manje-više se slažem sa napisanim. Iako bicikli neće biti "uništeni" čukanjem. Ako je silina udarca već toliko velika, bicikli su ti najmanja briga.

A raspored težine nosača i bicikala zavisi od mnogo čega, pa bih ipak rekao da je najveća težina na braniku. Što se tiče izvlačenja elektrike (bez kuke), nemam nikakvo električarsko znanje, pa ću rado prihvatiti tvoju pomoć oko toga. :) Samo što ja ne bih izvlačio dodatna svetla, nego bih prosto kupio Thule lightbar ili kako se već zove, koji se samo utakne u priključak za prikolicu. Ovlašćeni Škoda servis odbija da izvuče samo elektriku za priključak, bez kuke, pa kad budeš raspoložen... :)

Kad pričamo o najboljem rešenju, mislim da je kuka ipak daleko jeftinija od kupovine celog auta. ;) Mada, iz mog iskustva, bicikl u kolima zauzima puno mesta, pa ako imaš 3-4 ljudi, sa stvarima za put, ili treba da ubaciš dva bicikla, ni taj auto ne može da ti pomogne. Eventualno da rasklapaš bicikle, ali onda ti takav auto i nije potreban.
  • 0

#25 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 June 2013 - 07:09 AM

Najbolja varijanta je (naravno,ko voli ovakvu vrstu automobila) je ovo:
Postavljena slika

unutra ima mesta za sve

Matori Esapce, idealna krsina za put u licni bankrot :D
  • 0
Postavljena slika

#26 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 06 June 2013 - 07:29 AM

mene takodje zanima nosac i jos jedna stvar...

Kada parkirate auto (sa bajsem ili bez) da li se bicikli nekako mogu zakljucati na samom nosacu i da li neko moze maznuti sam nosac bez bicikla?

Znaci kada skinem bajs da li moram demontirati nosac ili on moze da stoji na vratima?

Ako se mora skidati onda je bolje uzeti krovni nosac.
  • 0

#27 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 June 2013 - 09:02 AM

Chamade, manje-više se slažem sa napisanim. Iako bicikli neće biti "uništeni" čukanjem. Ako je silina udarca već toliko velika, bicikli su ti najmanja briga.

A raspored težine nosača i bicikala zavisi od mnogo čega, pa bih ipak rekao da je najveća težina na braniku. Što se tiče izvlačenja elektrike (bez kuke), nemam nikakvo električarsko znanje, pa ću rado prihvatiti tvoju pomoć oko toga. :) Samo što ja ne bih izvlačio dodatna svetla, nego bih prosto kupio Thule lightbar ili kako se već zove, koji se samo utakne u priključak za prikolicu. Ovlašćeni Škoda servis odbija da izvuče samo elektriku za priključak, bez kuke, pa kad budeš raspoložen... :)

Kad pričamo o najboljem rešenju, mislim da je kuka ipak daleko jeftinija od kupovine celog auta. ;) Mada, iz mog iskustva, bicikl u kolima zauzima puno mesta, pa ako imaš 3-4 ljudi, sa stvarima za put, ili treba da ubaciš dva bicikla, ni taj auto ne može da ti pomogne.




Ne treba mnogo jak udarac otpozadi da ubije bicikl...alu cevi ne mogu da izdrže tako nešto.

Težina jeste na braniku ali staklo mnogo trpi što po meni nije dobro (to je moje mišljenje-mada oni koji prevoze bicikle bolje znaju pa neka me isprave ako grešim).
Što se tiče instalacije vidim da voziš neki novijiji (nov) automobil i tu jeste problem kad su ovlašćeni servisi u pitanju. Kod mene je relativno lako izvući priključak (renault 19 chamade)...e sad,kod škodilaka ne znam kako to ide (mada,kod svih automobila princip je isti osim ako nisu u pitanju zadnja svetla sa LED tehnologijom).
Nisam se setio za lightbar...još bolje.

Kuka jeste mnogo jeftinija od auta a i meni se svidja kao rešenje.



Postavljena slika

Matori Espace, idealna krsina za put u licni bankrot :D



Hehe,onda očigledno ne poznaješ espace :D kome je 3-ka matora ima i mladja verzija
Postavljena slika

ima dosta mesta unutra kad se izvadi 3 red sedišta (grande verzija)Postavljena slika

Da se vratim na temu...za mene je nosač na kuku najbolje rešenje (ko ne vol kuku može da ugradi euro kuku koja se skida kad nije u upotrebi).
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#28 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 June 2013 - 09:15 AM

@bakara Nisam bio u situaciji da ostavljam kola sa montiranim biciklom/nosačem, mada sam viđao druge da to rade (van Srbije). U svakom slučaju, modeli nosača koji imaju one šine na koje se bicikli oslanjaju, najčešće imaju sa gornje strane "ruke" sa "hvataljkama" koje služe da stabilizuju bicikle u vožnji i te hvataljke (npr, kod Thule modela) mogu da se zaključaju.

Thule ima i sistem "traka" (clipon high) koji, ako se dobro sećam, ima mogućnost zaključavanja kada se trake zategnu. Ključ definitivno pruža dodatnu sigurnost, ali ko god pomisli da je to garancija protiv krađe treba da pogleda: . Ipak je sve to najviše za stabilizaciju tokom vožnje i eventualno protiv lopova koji mažnjavaju samo u prolazu.
  • 0

#29 rados

rados
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 338 posts

Postavljeno 06 June 2013 - 09:34 AM

asad.jpg

@bakara
Za 1,5 minut se montira
Za 30sec se demontira

Ovakav nema opciju zakljucavanja.Do sad sam ga koristio nekih 30ak puta i nisam imao potrebu za zakljucavanjem.Kad stignem na lokaciju skidam bajs a nosac pravac u gepek.Rutinska procedura.
I ovo sto canee pise, dok vozim auto ne razmisljam o nosacu niti o bicikli jer je sve utegnuto kao tambura.
Moze i na limuzinu i na karavana.
  • 0

#30 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 June 2013 - 09:37 AM

Thule ima i sistem "traka" (clipon high) koji, ako se dobro sećam, ima mogućnost zaključavanja kada se trake zategnu. Ključ definitivno pruža dodatnu sigurnost, ali ko god pomisli da je to garancija protiv krađe treba da pogleda: .




Kod nas bi ga ukrali u vožnji na putu :mrgreen:
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#31 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 June 2013 - 09:43 AM



Postavljena slika

Matori Espace, idealna krsina za put u licni bankrot :D



Hehe,onda očigledno ne poznaješ espace :D kome je 3-ka matora ima i mladja verzija
Postavljena slika


Tjah ne se brini vec imam poduzi staz u slusanja Ranault hvalospeva i ostah neubedjen :)
  • 0
Postavljena slika

#32 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 June 2013 - 11:24 AM

@rados Po meni baš takav nosač ne valja. :) Lošiji je samo onaj koji i nema ležišta za bicikle. Problem je što postoje samo 2 šipke, na fiksnoj poziciji. Npr, ne možeš da povećaš udaljenost bicikala od stakla auta, a promenom ugla pod kojim se nosač naslanja na staklo, automatski menjaš i ugao šipke koja nosi bicikle, jer je to ista šipka.

Ovakav je moj nosač:
Postavljena slika

Dakle, jedna šipka ide dole i sunđerima se naslanja na branik. Druga šipka ide gore i sunđerima se naslanja na staklo. Treća šipka nosi bicikle. Najvažnije - ugao između sve 3 šipke se određuje potpuno nezavisno. Zato može da se prilagodi svakom obliku karoserije, uz ravnomerno raspoređivanje opterećenja na branik/staklo/vrata. A i šipke na koje se postavljaju bicikli možeš da postaviš nezavisno jednu od druge, pod različite uglove, i iskosiš bicikl, da zauzme bolji položaj ili manje zaklanja svetla. To baš planiram da probam sledeći put.
  • 0

#33 rados

rados
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 338 posts

Postavljeno 06 June 2013 - 11:36 AM

Da,svetla se zaklanjaju sa ovakvim nosacem ali se ipak vide.
Nisam imao nikakvih problema sa nosacem.Zavrsava posao odlicno.
Najduza tura je bila 300km.
Bicikle kod karavana ne smetaju staklu.Nema potrebe za podesavanjem bilo kakvog ugla.Nista se ne naslanja na automobil osim 6 kuka koje sluze za to.Kaisevi nemaju nikakav kontakt sa kolima.A kod limuzine se obe sipke naslanjaju na gepek.
  • 0

#34 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 06 June 2013 - 12:09 PM

@bakara
Za 1,5 minut se montira
Za 30sec se demontira

Ovakav nema opciju zakljucavanja.Do sad sam ga koristio nekih 30ak puta i nisam imao potrebu za zakljucavanjem.Kad stignem na lokaciju skidam bajs a nosac pravac u gepek.Rutinska procedura.

Znaci u principu, kada skines bajs moras skidas i nosac?
  • 0

#35 rados

rados
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 338 posts

Postavljeno 06 June 2013 - 12:12 PM

Tako je.
  • 0

#36 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 June 2013 - 07:48 PM

Tjah ne se brini vec imam poduzi staz u slusanja Ranault hvalospeva i ostah neubedjen :)



Ebaga,kad se nema za Mercova onda je dobar i rendža :mrgreen:
Dobar je espace...izdvaja se po kvalitetu iznad ostalih modela.


Što se tiče nosača za bicikle...nijedna varijanta nije idealna. Jedino nosač na kuku predstavlja solidno dobro rešenje ali je i dosta skup...koliko para-toliko muzike. Ko ima dobre finansije nabaviće ga a ko nema snalaziće se uz pomoć štapa i kanapa (poskidaće točkove i ubaciće ga u prtljažnik).
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#37 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 June 2013 - 08:28 PM

Dosta zavisi i od toga koliko se razumeš u bicikle, kako si navikao da putuješ i voziš kola, da li ideš sam ili sa porodicom/društvom, itd. Ko ima kuku, svkako vredi razmišljati o takvom nosaču. Mene bi samo ugradnja kuke koštala preko 500 evra, pa je bespredmetno. Uostalom, rekao bih da takav nosač zauzima najviše prostora kad se ne koristi, pa i to treba imati u vidu. Obični nosači za 5. vrata po potrebi mogu da se sklope u vrlo mali prostor.
  • 0

#38 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 06 June 2013 - 09:29 PM

Po ovome sto sam saznao ja bih ipak pre uzeo krovni nosac.
  • 0

#39 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 06 June 2013 - 10:38 PM

Ne znam cane gde si gledao za tu kuku (ako si gledao u ovlascenom, onda i ne cudi sto je ta cena) ali inace je ugradnja euro kuke reda velicine 150-200e. Pricam o aftermarket modelima dobrog kvaliteta, nesto tipa Bosal i slicno.
I ja mislim da je nosac za kuku najbolja varijanta. Iako kad bih pucao toliko para, trazio bih iskljucivo model koji na neki lak nacin moze da se tiltuje ka zemlji - kod karavana inace ne bi bilo moguce otvaranje prtljaznika bez demontiranja komplet bicikla i nosaca. Kod limuzine bi verovatno bilo moguce.
  • 0

#40 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 08:37 AM

@dule Već smo pričali o tome. Čitao sam iskustva ljudi u Engleskoj, to je minimalna cena koju su dobijali i van ovlašćenih. Čak i oni koji su radili sami (a odlično se razumeju) imali su puno problema i potrošili puno para. Za neke stvari su neophodni originalni delovi, a Škoda je nešto zakomplikovala u poslednje vreme i čak su i sami podigli broj potrebnih radnih sati za instalaciju kuke i priključka za struju. Mislim da je sa 2 na 4 sata. A kod nas nikad ne znaš ni kome smeš da ostaviš auto.

Hteo sam da uzmem neki nosač kao i lucky, za 5. vrata, ali da se oslanja na šine, zaključava, po EU standardima. Ali za moj auto niko ne proizvodi tako nešto. Sad bi mi najviše odgovaralo da koristim i dalje nosač koji imam, ali da dodam taj lightbar. Zato sam hteo da mi u servisu izvuku samo elektroinstalacije i taj priključak za struju, bez ikakve kuke, ali oni tvrde da to nije moguće. Dobro me podseti, treba da nađem nekoga ko već ima Thule Clipon High, pa da probam montažu na svoj auto, baš da vidim koliko mesta nedostaje između vrata i branika. Pa malo ulubim branik, nema veze. :)
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika