Jump to content


Fotografije

Nosač za 5. vrata - problemi u Srbiji?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
73 odgovora na ovu temu

#41 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 10:20 AM

Caneee@ koju škodu imaš?

Da je maserati u pitanju pa i da razumem da je ugradnja kuke basnoslovno skupa i da priključak za elektroinstalaciju nije moguć bez kuke. Lepo nabavi kuku za tvoj auto na nekom otpadu gde se rasturaju škode a što se tiče elektroinstalacije svaki autoelektričar može da je ugradi. Ugradjivao sam tu stvar (elektropriključak za prikolicu i ja na svoj auto pre 7-8 godina) a nisam autoelektričar.
Nisu oni u ovlašćenom servisu ništa pametniji...čak se često dešava da oni pre za**bu stvar od nekog samostalnog majstora.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#42 jelchica

jelchica
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1030 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 10:28 AM

Da vas odmah poštedim muke i troška, kupite odmah krovni nosač!
Čak i da kupite taj za 5. vrata, pre ili kasnije ćete da ga zapretete negde po podrumu i da kupite krovni.. To je prirodna evolucija stvari, a ja vam nudim lift umesto stepenica :mrgreen:
  • 0
Today is always here.
Tomorrow, never.

#43 sinjore

sinjore
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts

Postavljeno 07 June 2013 - 11:02 AM

Da vas odmah poštedim muke i troška, kupite odmah krovni nosač!
Čak i da kupite taj za 5. vrata, pre ili kasnije ćete da ga zapretete negde po podrumu i da kupite krovni.. To je prirodna evolucija stvari, a ja vam nudim lift umesto stepenica :mrgreen:


Колико видим читајући постове, једини недостатак кровног у односу оног на 5. врата је што бајс мора да се подигне на кров?
А колико видим много јефтиније изађе, 4-5к је кровни носач(за већину аутомобила) + око 2к по бајсу, за носач за бицикл
  • 0

#44 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 07 June 2013 - 11:02 AM

Caneee@ koju škodu imaš?

Da je maserati u pitanju pa i da razumem da je ugradnja kuke basnoslovno skupa i da priključak za elektroinstalaciju nije moguć bez kuke. Lepo nabavi kuku za tvoj auto na nekom otpadu gde se rasturaju škode a što se tiče elektroinstalacije svaki autoelektričar može da je ugradi. Ugradjivao sam tu stvar (elektropriključak za prikolicu i ja na svoj auto pre 7-8 godina) a nisam autoelektričar.
Nisu oni u ovlašćenom servisu ništa pametniji...čak se često dešava da oni pre za**bu stvar od nekog samostalnog majstora.


i ako je auto u garanciji,
kad ga oteras zbog neke pete stvari na servis,
a oni kazu to kosta 15.000 dinara, a garancija?...
cvrc, ne vazi za vozila sa neovlasecenim modifikacijama.
Bojim se da je ovaj scenario moguc ali verujem isto toliko i nepozeljan.
  • 0

#45 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 11:03 AM

Jelchice, ne odgovara svakome isto. To vidiš već po tome što neko vozi samo drumaša, a neko samo MTB. Sve što vlasnici krovnih nosača tretiraju kao nevažne mane tog sistema, za mene je veoma bitno. Sve što vi mislite da je mana nosača za 5. vrata, mene uopšte ne dotiče. Meni veća brzina drumaša i tankih guma ne znači ništa, a jako mi je bitno što sa MTB i "kramponjarama" ne razmišljam po kakvoj podlozi/terenu pedalam. Znam ljude kojima je bitna samo brzina. Jedni druge ne razumemo, ali koegzistiramo i ne ubeđujemo se. :) Prosto smo svi u pravu, jer je svako našao ono što njemu lično najviše odgovara.

Možda jednog dana dobijemo MTB kome se na dugme povećavaju točkovi i stanjuju gume. Ili nosač za 5. vrata koji se jednim potezom podigne na krov. :) Dotle svako iznosi svoje iskustvo i potrebe, pa ostali pokušaju da se prepoznaju u tome i zaključe šta im je činiti.

Drugim rečima, mada smo se već prilično udaljili od teme, možda je bolje da kažeš zašto je tebi krovni nosač bolji, odnosno šta je za tebe njihova prednost, a šta ti je mana ovih za 5. vrata. Izvinjavam se ako je objašnjenje u reči "zapretete", jer nju nisam uspeo da odgonetnem. :)
  • 0

#46 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 07 June 2013 - 11:12 AM

@Cane
Ok, necu previse da pametujem, verovatno si u pravu. Samo mislim da je u Srbiji jeftinije od te cifre, cak ako ti je auto i 4x4 (jer je onda cini mi se sasija pozadi malo drugacija). Mislim na aftermarket, to sto kosta toliko u engleskoj je totalno nebitno. Kod nas je radni sat mnogo jeftiniji, pa i sami delovi. Primer, za moj auto je mali servis u CH oko 400chf (da kazemo oko 300-350e), a ovde sa istim delovima taj servis kosta 80e. Za cenu u ovlascenom znam da je toliko, sad sam proverio u cenovniku dodatne opreme za tvoj auto, kad se doda cena radnog sata taman ispadne preko 500e. Al opet, ima i dovoljno kvalitetnih kuka u aftermarket varijanti, ionako neces da vuces camac sa njom :)
Sto se izvodjenja elektroinstalacije tice, to iole krsteni elektricar moze da ti uradi. I da, naravno da je moguce bez ugradnje kuke. Verovatno su ti u ovlascenom servisu rekli da ne moze bez kuke, sto je sasvim logicno. U ovlascenom servisu isto tako ne mogu da promene regler na alternatoru vec menjaju ceo alternator, ne rade remont anlasera vec menjaju komplet anlaser, ne otvaraju motor da bi promenili spaljeni ventil vec menjaju ceo motor, itd. Znaci, ako ne pise u knjizi da to postoji kao opcija za ugradnju, oni ga ne ugradjuju, tamo pise da instalacija ide u kompletu sa kukom i prosto ne mogu da je prodaju bez kuke. Sto ne znaci da ne moze da se ubaci, potreban je samo dobar elektricar koji ima volju da to uradi.
Sto se ostavljanja kola tice. Ja najmanje verujem ovlascenom servisu, koliko god to nelogicno zvucalo. Imam dobrog majstora za sve, koji garantujem da radi bolje od ovlascenog (ozbiljnije, povoljnije za dzep itd), samo ne radi Skodu, jbg :)

Sve ovo pada u vodu ako imas garanciju i hoces da je zadrzis, ali to nisam skapirao da li je slucaj.

@chamade
Nema njegovog auta jos po otpadima, bice tek za 5-6 godina posto je prilicno nov.

@IgorN
Dugacka garancija koliko je prednost toliko je i mana. Svaki servis placas skuplje, svaki deo placas skuplje. Ne deo ko deo, nego sto svaki proizvodjac uz taj deo daje neki fiksni broj radnih sati koji je potreban da se deo ugradi, to sto se ugradi 10x brze je totalno nebitno, ti placas full cenu jer su oni kao ovlasceni servis u obavezi da ti naplate po toj ceni. Kad saberes sve to i stavis na papir, u velikom broju slucajeva je isplativije odrzavati auto kod proverenog majstora od prvog dana, ustedeces za bilo kakve probleme koji mogu da se dese na autu u garantnom roku.
  • 0

#47 jelchica

jelchica
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1030 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 11:24 AM

Koji nosač ti koristiš trenutno, cane?
  • 0
Today is always here.
Tomorrow, never.

#48 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 11:24 AM

@sinjore Što se cene tiče, uračunaj prvo poprečne šipke za krov koje retko ko dobije sa autom. Pa onda na to nosače koji su samo za po 1 bicikl. Da bih na svom autu mogao da nosim 2 bicikla, morao bih da uložim verovatno barem 150 evra i to koristeći ko zna kakve jeftine komponente. Nosač za 5. vrata sam platio 30 evra, nosi do 3 bicikla (provereno sa 2).

Meni su 2 najveće mane krovnih nosača (posle cene) podizanje i zapinjanje. Leđa mi više nisu mlada, a bicikl treba montirati posle npr 7-8 sati vožnje, kad sam crknut. Prevelika verovatnoća da oštetim i kola i bicikl. Uz to, imam relativno visok auto. U Beogradu i gradski autobusi zapinju za krošnje, a tu je i nemogućnost ulaska u garažu (javnu ili privatnu). Meni je to bitno. Tim pre što bajk treba skidati sa krova posle 7-8 sati pedalanja plus još recimo sat-dva vožnje, kad sam već itekako umoran.

Kod nosača za 5. vrata obično je najveći problem otežan ili onemogućen pristup gepeku i prljanje bicikla. Ja nisam nikad imao problema sa prljanjem (u svakoj vožnji bicikla više se isprlja), a gepek mi nije potreban tokom vožnje kola. Ako baš i zatreba, mogu da mu pristupim iznutra, lakim obaranjem naslona zadnjih sedišta. Naravno, veliki je problem zakonska regulativa, jer većina ovih nosača zaklanja tablicu i svetla, ali u većini slučajeva to može (lako) da se reši.

Dakle, sve zavisi od potreba, navika, bicikla i auta. Npr, ko ima limuzinu bez obaranja zadnjih sedišta, pristup gepeku je veći problem. Pogotovo ako ima malu decu za koju je stalno nešto potrebno. Ko ima drumaša, pa vozi samo po asfaltu, na 5. vratima će možda stvarno da se prlja više nego u pedalanju, a u zavisnosti od auta, možda će i sitno kamenje da leti ka njemu. Ko ima nizak auto il uvek putuje sa nekim, podizanje na krovni nosač je manji problem. Itd, itd.

@dule Kako rekoh, kuka me uopšte ne zanima, pa jeftinija aftermarket nema značaja. Problem je što je auto novijeg tipa, nešto su drastično menjali/zakuvali sa tom elektrikom i većina ljudi to ne zna da uradi. Tako sam za Samsung TV jednom zvao "majstora" koji je rekao da ne zna te nove modele (pre 10 godina), ali da hoće "da se poigra". Tvrdio da je otišao trafo, da košta 80 evra, hteo da ga drži još mesec dana. Jedva ga izvukoh nazad posle 1 nedelje. U ovlašćenom servisu popravili za 1 dan, cena bila 20 evra i nije imalo veze sa trafoom. Evo radi i danas. Jednostavno, to što je neko tata-mata za stare, svima dobro poznate automobile i delove/konstrukciju, ne znači da poznaje i novo. Ako imaš nekoga ko je već radio izvlačenje elektrike za prikolicu na ovom istom autu, daj broj. :)
  • 0

#49 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 11:26 AM

@jelchica Postavih sliku na 3. strani ove teme. Noname, kači se na 5. vrata.
  • 0

#50 jelchica

jelchica
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1030 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 11:49 AM

Iako svako ima pravo na svoje mišljenje i preferencije, kad govorimo o opštim preporukama ipak moramo da se složimo da je maslac zdraviji od margarina.

Krovni:
- bicikli se međusobno ne dodiruju
- nosač nigde ne dodiruje automobil, sem na spoju nosača za bajs i krovnog nosača
- ne moraš da umećeš sunđere između nosača i lima automobila
- ne treba ti kuka (samo krovni nosač)
- ako pametno kupite, nosač se brzo skida sa krova
- ako te uhvati kišurina, masna voda sa asfalta neće ušljiskati pozadinu auta, a sa njim i bajs(eve)
- moraš da misliš pri prolasku kroz niske podvožnjake i nisko drveće

Gepečni:
- moraš da misliš prilikom preticanja (što zbog sebe, što zbog drugih)
- moraš da misliš na naplatnim rampama
- moraš da misliš da li ti bicikl grebucka auto
- moraš da misliš da li se dva bajsa na nosaču međusobno češu
- ne možeš slobodno da pristupiš gepeku dok ne skineš bajseve
- bicikl se lakše podigne na njega nego na krovni nosač


A što se tiče reči "zapretati", definicija ima u Rečniku srpskohrvatskoga jezika, 1967., Matica srpska i Matica hrvatska, tom Ž-K, 198. strana.

P.S. Nisam mnogo sveta videla, al' recimo u Italiji, gde mnogi imaju nosače za bajs na kolima, mislim da nisam videla ni jedan jedini nosač za gepek, Svi su za krov. Valjda bi Italijani kroz godine (decenije?) prakse transportovanja na kolima iskustveno utvrdili koje je rešenje ipak praktičnije?
  • 0
Today is always here.
Tomorrow, never.

#51 sinjore

sinjore
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts

Postavljeno 07 June 2013 - 11:52 AM

@sinjore Što se cene tiče, uračunaj prvo poprečne šipke za krov koje retko ko dobije sa autom. Pa onda na to nosače koji su samo za po 1 bicikl. Da bih na svom autu mogao da nosim 2 bicikla, morao bih da uložim verovatno barem 150 evra i to koristeći ko zna kakve jeftine komponente. Nosač za 5. vrata sam platio 30 evra, nosi do 3 bicikla


Урачунао сам, око 45е попречне шипке и по 2-3к по носачу за бајс. Као и што сам написао:-)
Слажем се да свако има своје зато, и према томе за шта му треба, одреди који од ова два. Мени на пример није проблем да подигнем бицикл на кров, већи ми је проблем што ће ми ако је на гепеку проширити ауто, путевима којим идем једва два аутомобила могу да се мимоиђу, а кад дође бус помоз бог.
  • 0

#52 jelchica

jelchica
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1030 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 11:56 AM

Ja nisam računala, ja sam platila 90 evra poprečne šipke + dva nosača :) Piše na njima Thule, ali su sigurno kopije.
Polovno, naravno.
  • 0
Today is always here.
Tomorrow, never.

#53 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 02:24 PM

@chamade
Nema njegovog auta jos po otpadima, bice tek za 5-6 godina posto je prilicno nov.




Video sam danas šta Cane vozi...jako nezgodan auto za postavljanje elektro priključka za kuku.
Ipak će morati najverovatnije da napravi kompromis izmedju montaže na krov i petim vratima kad je u pitanju transport bajsa.




@Cane
Znaci, ako ne pise u knjizi da to postoji kao opcija za ugradnju, oni ga ne ugradjuju, tamo pise da instalacija ide u kompletu sa kukom i prosto ne mogu da je prodaju bez kuke. Sto ne znaci da ne moze da se ubaci, potreban je samo dobar elektricar koji ima volju da to uradi.
Sto se ostavljanja kola tice. Ja najmanje verujem ovlascenom servisu, koliko god to nelogicno zvucalo.



Problem je u zadnjem braniku koji ima podbranik a tu stavr ne možeš probušiti tek tako i zašrafiti priključak - mnogo ružno bi izgledalo. A što se tiče ovlašćenih servisa...oni su u najviše slučajeva teške muvare. Ako je auto u garantnom roku onda mora kod njih ali ako nije ja bih ga radije terao nekom pouzdanom majstoru.



Мени на пример није проблем да подигнем бицикл на кров.



Canetu jeste..auto mu je visok 170cm i morao bi da podigne rukama bajs na visinu od minimum 180cm držeći ga pritom za točkove jer ram rukama skoro ne može ni dohvatiti.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#54 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 02:39 PM

Jelchice, iznosiš tvrdnje koje bih pre nazvao predrasudama. Naravno, činjenica je da i nosača ima raznih, nije sve u tipu.

A što se tiče reči "zapretati", definicija ima u Rečniku srpskohrvatskoga jezika, 1967., Matica srpska i Matica hrvatska, tom Ž-K, 198. strana.


Super, nego mene je zanimalo šta ta reč znači, a ne gde je objavljena. A tražih po kući, ne znam gde mi je taj rečnik.

P.S. Nisam mnogo sveta videla, al' recimo u Italiji, gde mnogi imaju nosače za bajs na kolima, mislim da nisam videla ni jedan jedini nosač za gepek, Svi su za krov. Valjda bi Italijani kroz godine (decenije?) prakse transportovanja na kolima iskustveno utvrdili koje je rešenje ipak praktičnije?


Kao da si rekla da je TV Pink dokaz da svako ko ne sluša narodnjake u Srbiji nema pojma šta je muzika. U poslednje 3 godine, bio sam po Trstu i okolini bar 15 puta. Veliki broj Italijana sam sretao i u Istri i Rijeci. Ne mogu da tvrdim da nisam video baš nijedan krovni nosač, ali ih je bilo malo. No, ja i dalje mislim da je presudno kakav ti je bicikl i auto i kakve su ti okolnosti purovanja, a ne šta koriste Italijani koje sretneš na putovanju.

Krovni:
- zadovoljavaju (trenutno) EU standarde, ne zaklanjaju pogled, tablice, ni svetla; ipak, nekada je i dizel bio mnogo jeftiniji od benzina, a EU često menja standarde ili donosi nove (moj nosač je bio savršeno legalan kad je kupljen)
- raspoloživi za sve tipove automobila, izbor se uglavnom svodi samo na cenu

- zahtevaju dodatno ulaganje u poprečne šipke, Thule samo vezu šipke i auta naplaćuje 70 evra
- 2 bicikla uglavnom onemogućavaju korišćenje krovnih kofera, jer nema dovoljno mesta, a za 1 bicikl kofer mora da se postavi u stranu, što narušava ravnotežu i opterećenje auta
- većina automobila ima ograničenje ukupnog opterećenja krova do 50-70 kila (bicikli + nosači + poprečne šipke) što treba imati u vidu
- ako te uhvati kiša, sva masnoća sa bicikla se sliva na ceo auto, pa i stakla, što ugrožava vidljivost i bezbednost; posebno nezgodno ako imaš šiber čije pranje može da bude... Izazov
- moraš da podižeš bicikle iznad glave i da imaš snage za to u datom trenutku (2 podizanja i 2 spuštanja po vožnji i po biciklu); nije za ljude koji već imaju problema sa leđima
- lošija aerodinamika i veća potrošnja goriva (razlika je obično mala i sigurno nije presudna za izbor, ali povećava se sa brojem pređenih kilometara)
- potencijalno oštećenje bicikala, jer se suštinski drže samo u jednoj tački rama koja za to i nije predviđena, posebno nezgodno za karbonske ramove; na nekim modelima "hvataljka" nosača ne može dobro da obuhvati râm
- drastično povećanje gabarita (visine) automobila (preko 50%)
- greške se veoma skupo plaćaju - ako zaboraviš na bicikle ili pogrešno proceniš, rizikuješ velika oštećenja i bicikla i nosača, verovatno i automobila - ako pogrešno proceniš svoju snagu ili se npr oklizneš prilikom podizanja/spuštanja, opet rizikuješ oštećenja i bicikla i auta
- neki prostori su nedostupni usled znatno veće visine vozila (npr, garaže), a tokom vožnje mora da se obrati pažnja na eventualne krošnje drveća i postavljene znakove o najvećoj dozvoljenoj visini; naročito problematično u sporednim ulicama i prilazima kućama, jer retko ko održava prohodnost do tolike visine
- bicikli su u potpunosti izloženi "elementima" i nezaštićeni, ne samo od kiše, nego i bilo čega što može da padne/doleti sa drugog vozila
- pojedini modeli zahtevaju skidanje prednjeg točka; postoji određena bojazan da na njima može da dođe do oštećenja viljuške, s tim da ja nisam video konkretan slučaj
- najnestabilnija vrsta nosača

Gepečni:
- povećanje gabarita auta (širine) je zanemarljivo (~10 cm) i ne mora uopšte da se razmišlja, a u izuzetnim slučajevima može da se skine prednji točak, pa povećanja gabarita i nema
- bicikl nema kontakt sa autom, nema šta da se izgrebe; čak i ako bicikl ispadne tokom montiranja, teško da će da udari auto
- ne umeću se nikakvi sunđeri između nosača i automobila, jer sunđeri fabrički postoje na onim površinama nosača koje dolaze u kontakt sa automobilom, a postojanje kontakta znači i veću stabilnost
- bicikli na nosaču se međusobno ne dodiruju, a međusobno se povežu raspoloživim kaiševima radi veće stabilnosti, što bi verovatno bilo pametno uraditi i u slučaju krovnih nosača
- mogu da se sklope tako da zauzimaju vrlo malo prostora kada se ne koriste, s tim da posle zahtevaju par minuta da se ponovo postave
- korišćenje krovnih kofera je potpuno omogućeno
- većina modela može da ponese do 3, a neki i do 4 bicikla
- postavljaju se ne prostor koji inače ne zauzima nijedan drugi deo opreme

- najveći broj ovih nosača ne zadovoljava EU standarde o vidljivosti tablice i svetala na kolima
- tokom vožnje, uvek je smanjena vidljivost pozadi, ali su zato bicikli u vidnom polju i eventualni problem se brzo uočava
- većina modela nema opciju zaključavanja nosača za auto, ni bicikala za nosač
- dok se bicikli ne skinu sa nosača, pristup prtljažniku je otežan ili nemoguć, zavisno od automobila, nosača i bicikala
- paralelno parkiranje je otežano
- neki modeli sprečavaju rad zadnjeg brisača
- mogućnost da se bicikli isprljaju tokom vožnje na nosaču, možda i oštete kamenčićima, što najviše zavisi od auta
- neki modeli imaju problem ukoliko na autu postoji zadnji spojler

Kukačni: ;)
- veoma stabilni, zaključavaju se za kuku
- velika nosivost, mislim da su jedini koji su sertifikovani i za električne bicikle
- skuplji (ili veoma skupi) modeli oogućavaju pristup prtljažniku jednostavnim naginjanjem nosača, čak i kada su bicikli na njemu
- korišćenje krovnih kofera je potpuno omogućeno

- zahtevaju kuku čija ugradnja puno košta (ne pričamo o priručnim majstorima i samostalnom "prčkanju")
- veoma gabaritni kada se ne koriste, u većini slučajeva teško će da se spakuju u gepek automobila
- onemogućavaju korišćenje kuke u druge svrhe, odnosno vučenje prikolice (ko je unapred kupio kuku, verovatno je imao razloga :))
- jeftiniji modeli nemaju na sebi tablicu i svetla, pa nisu u skladu sa EU standardima
- bicikli su znatno bliže zemlji nego kod drugih nosača, pa je i mogućnost prljanja mnogo veća, kao i potencijalno udaranje kamenčića

Ugrađeni:
Neki modeli automobila imaju ugrađen nosač za bicikle koji se izvlači u delu gde obično stoji kuka; nisam ih video uživo, pretpostavljam da imaju iste prednosti i mane kao i Kukačni, samo što nema dokupljivanja bilo čega

Interni:
Za veliki broj novijih automobila postoje nosači koji omogućavaju da se bicikl postavi skroz u unutrašnjost automobila. Time je bicikl i potpuno zaštićen od spoljnih uticaja, ali obavezno je skidanje prednjeg točka i obaranje sedišta, a obično nema mesta za više od 2 bicikla. Dodatni prtljag je vrlo upitan. Verovatno bi bilo više mesta da se skinu oba točka, ali onda treba brinuti o postavljanju, odnosno bicikli moraju da se zaštite sunđerima.


Verovatno sam nešto i zaboravio, ali dobri ljudi će da dopunjuju i prenose svoja iskustva.
  • 0

#55 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 02:45 PM

Video sam danas šta Cane vozi...jako nezgodan auto za postavljanje elektro priključka za kuku.

Da, baš to kažu svi na netu. Nije mi palo na pamet kad sam birao kola. :) A baš zato što je nezgodan, radije bih ovlašćeni servis, jer to je firma sa imenom i prezimenom i možeš da pojuriš i matičnu firmu koju zastupaju (kao što sam već jednom uradio, vrlo uspešno). Ako je neovlašćeni, mora da ima iskustva baš sa tim autom.

Canetu jeste..auto mu je visok 170cm i morao bi da podigne rukama bajs na visinu od minimum 180cm držeći ga pritom za točkove jer ram rukama skoro ne može ni dohvatiti.

Bicikl je veoma nezgodan za precizno podizanje. Da je to šipka za tegove, nije problem. Ali, težina bicikla je raspoređena celom visinom, čak po vertikali gledano verovatno je težište oko sredine. A bicikl treba da držiš skroz dole, možda za točkove. A usput se prednji točak okreće. Vrlo nestabilno i zahteva puno snage i pažnje. Čak i pre vožnje, kad je čovek odmoran.
  • 0

#56 makicom

makicom
  • Members
  • PipPipPip
  • 157 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 03:56 PM

Ako imate jedan ili dva bajka, moze da bude ok gepek za peta vrata, mada i moj stoji na terasi, jer mi je lakse da skinem tockove i tako spakujem bicikle u kola. :)

Krovni nosac mi je ipak ozbiljnije resenje, ali kada na njega stavite 3 i vise bicikli, a ne 1, koju ste mogli da stavite u kola... Sto se tice tog podizanja na krov, pa retko ko ide sam sa 3 bicikle...pomocice jos neko :)

Mene je nekako sreca poterala, pa mogu da stavim 4 bicikla (skinuti tockovi) i 4 coveka u kola :)

I Cane :) ...ja sam mislio da su samo baterije problem u Srbiji :lol:
  • 0

#57 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 07 June 2013 - 03:58 PM

...Ugrađeni:...

integralni ? :mrgreen:
  • 0

#58 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2013 - 04:19 PM

@makicom Ma odavno negde napisah - baterije i nosači. :D
@IgorN :D Jes', integralni!

Btw, makicom je lepo primetio - kad si sâm i 1 bajk, a nemaš nikakav teret, ni fobiju od skidanja točkova (kao ja), verovatno je najlakše unutra. Ja mogu da ubacim i sa normalnom količinom stvari i bez skidanja točkova, ali je pipavo i moram da podmetnem veliki komad najlona, pa mi lakše na nosač.
  • 0

#59 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 07 June 2013 - 07:46 PM

U principu si sve prednosti i mane dobro naveo, samo cu te ispraviti za kuku da je u tvom slucaju skupa investicija, inace za druge modele i nije toliko skupa. Za moj auto na primer polovna varijanta (fabricka kuka, znaci samo se skine i montira, nema budzenja) je ispod 100e, novo je oko 150-180e.
Svejedno se slazem, daleko najskuplja investicija je nosac na kuku.

Moram da se slozim sa Canetom sto se krovnih nosaca tice, pogotovo kad imas visok auto. A ima ih i dosta visljih od 170cm, i dizanje na tu visinu nije nikako jednostavno. Pogotovo ako ides sa osobama lepseg pola kojima stabilnost i snaga bas i nije najjaca strana, znaci da sav posao spada na tebe :)
Dalje, auto se siri sa biciklom pozadi? Manji automobili, da, uglavnom neznatno kada se uracunaju i retrovizori u sirinu automobila. Veci automobili - ne, cak je bajs uzi od auta.
Bez obzira kakav je auto u pitanju, preticanje i provlacenje ume biti problem ljudima kojima inace procena prostora ne ide bas najbolje od ruke.
Ja licno ne vidim nijedan problem sa sirinom bajsa na zadnjem delu vozila. Cak ni vidljivost mi nije smanjena posto inace retko kad koristim srednji retrovzior u autu (navika od kamiona, jbg :) ). Uostalom, uvek mogu da se kupe oni dodatni retrovizori sto se koriste kad vucete prikolicu, onda ce se sigurno sve videti :D
  • 0

#60 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 07 June 2013 - 08:16 PM

Najveća mana krovnih nosača je što su ili stalno na krovu ili nisu uopšte, za razliku od "gepečnih" i "kukenih" koje se lako montiraju/demontiraju.
  • 0




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika