Jump to content


Fotografije

Nosač za 5. vrata - problemi u Srbiji?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
73 odgovora na ovu temu

#1 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 April 2013 - 01:21 PM

Većina nosača bicikala za 5. vrata zaklanja (potpuno ili delimično) tablicu i svetla što je zabranjeno u EU. Ja sam imao problem sa slovenačkim carinikom zbog toga (nešto se uhvatio bio za mene). Ove sezone planiram malo više da idem po Srbiji, pa me zanima da li je neko imao problema sa domaćom policijom? Inače, svetla se vide kroz točkove (dakle, jako malo zaklonjena, ako je to, uopšte, pravi izraz), a dve cevi nosača malo preklapaju tablicu, jer je šira od nosača.

Probao sam da kupim (preskupi) nosač koji ne zaklanja ništa, ali zvanično nijedan model ne podržava moj auto. Nosači za kuku su astronomski skupi, a zahtevaju i kuku koja mi ič ne treba (a koštala bi 500 evra). Mislio sam da postavim dodatnu tablu (kakvu pravi Thule) sa svetlima i prostorom za treću tablicu, ali i on zahteva strujni priključak koji se dobije samo ugradnjom kuke (za 500 evra). Krovni nosači su nepraktični zbog potrošnje i padanja u slučaju naglog kočenja, ali najviše zbog nepraktičnosti montaže. Kad se vratim umoran sa vožnje, nije mi do podizanja bajka na krov, sigurno bh nešto oštetio. Da ne spominjem da bih zaboravio na bajkove gore i verovatno lupio u nešto. Na našim putevima nije retkost ni da se kače grane drveća. Inače, horizontalne krovne šipke bi me koštale oko 150 evra + bar 70 po biciklu.
  • 0

#2 jelchica

jelchica
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1030 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 April 2013 - 01:24 PM

Krovni nosači su nepraktični zbog potrošnje i padanja u slučaju naglog kočenja

Jedna od većih provala koje sam čula danas.
One dve osnovne šine na krovu su kola već imala, one dve prečke su plaćene 40 evra, a sam nosač za bajs 22 evra (oba polovna).
  • 0
Today is always here.
Tomorrow, never.

#3 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 15 April 2013 - 01:46 PM

Mislim da sa domacim pandurima neces imati problema sa nosacem za peta vrata. Ja ga isto imam, razmisljam se da napravim jednu plocu sa drugim parom svetala, ali nikako da sklopim nosac i vidim koliko zapravo zaklanja svetla.
Sto se potrosnje tice, do 120km/h je razlika mala, moze se reci zanemarljiva. Posle toga vec postaje osetna, preko 160km/h moze da bude i po 2-3L. Sto je i logicno. A ako bajs dobro osiguras, svakako nece padati :)
Ali posto znam koji auto vozis onda te potpuno razumem i podrzavam zasto neces da nabavis krovne nosace, i mene bi mrzelo da na tako visok krov dizem bajs, polomio bih nesto u prvom pokusaju :)
Dalje, znam da ti je auto jos uvek nov itd, ali nema potrebe da sve od opreme kupujes novo, ako je polovno ispravno i nepohabano. Imas na bubanj potoku raznih nosaca, bar bilo kad sam zadnji put gledao. Nadje se nesto za svaciji dzep. Kuku nema potrebe da stavljas original (sem ako je auto jos u garanciji i zelis da je zadrzis), zamenske kvalitetne su reda velicine 150-200e, sa sve instalacijom (naravno nove). A maltene istog kvaltieta kao i originalna, znaci nije varijanta kuke koja se prisrafi na vezni lim i teraj misko :) Vec sve po PSu sa sinama koje ulaze na fabricke otvore itd... Poenta price je bila samo da ti kazem da ima jeftinije kuka da se kupi, a sigurno da ti ni za instalaciju ne bi uzeli veliku kintu (ako neces kuku vec samo instalaciju).
Tako da je moj savet, ako se brines za policiju, odes da ti neko ugradi instalaciju za svetla za prikolicu. Onda kupis konektor sa neke stare prikolice, verovatno moze da se nadje na nekom otpadu. Kupis par svetala na bubanj potoku po izboru (ja bih uzeo one sto se stavljaju na traktorske prikolice jer su relativno kompaktni i jeftini. Modifikujes nosac tako sto mu prikacis parce debljeg lima i na njega namontiras svetla/tablicu. Odes kod elektricara da ti to sve spoji i resen problem za malo novca :)
To je barem moja ideja za nosac koji imam, ako slucajno bude totalno zaklanjao zadnja svetla.
  • 0

#4 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 April 2013 - 02:31 PM

Dule, hvala za info i savete. Važno da bar kod nas nemam problema. Nego, može li na pp malo konkretnija preporuka ko može sve to da mi uradi kvalitetno i pouzdano? Svaka brljoka je jako skupa, a kod ovog auta ima nekih dodatnih problema (čitajući po stranim forumima). Za neke stvari kažu da su neophodni i originalni delovi. A kuka mi nije potrebna uopšte (samo utičnica), pa je 150 evra i dalje bačenih 150 evra. :)

Probao sam podizanje bajka kad sam odmoran, kod kuće. Muka živa. Upropastio bih i bajk i kola. Da ne pominjem da su ručke na nosačima prvenstveno za okrugle ramove. I da bajk, prilikom bočnih sila, sav pritisak trpi na jednom mestu koje, pritom, nije za to predviđeno.

@jelchica Drago mi je što si ti sebi rešila pitanje jeftino i jednostavno. Bilo da si imala sreće, znala dobro da proceniš ili te nije bila briga za moguće probleme i rizike. Ali bi trebalo da razumeš da se tuđa iskustva ne zovu "provale", jer onda je i sve što ti kažeš "provala" za ostale. Btw, mogla si da napišeš i koje su prečke i nosač u pitanju i do koje brzine i koliko dugo si prenosila bajk. Npr, da li si ga prenosila 1000 km odjednom?
  • 0

#5 dachaa

dachaa
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 534 posts

Postavljeno 15 April 2013 - 03:54 PM

U vezi kuke... mislim da ti treba i atest za kuku, ne znam sve uslove i sl. nego drugar stavljao na svoju 206cu ovih dana pa je morao i taj atest da vadi.

Što se tiče krovnog nosača, jeste donekle praktičan, ali ima i mana. Zadnji put kad sam nosio bajk na put oko 800km, autoput 120-150, auto je trošio malo više a bajk je bio SAV od mušica koje su se skorile pa sam 3 dana prao svu tu gamad. I da, kada je u pitanju blatnjavi MTB, a kiša pada... samo najednom počneš da se pitaš ko ti sipa blato po krovu koje curi na sve strane :mrgreen: Tada mi je pao na pamet nosač za 5. vrata... mada neko može u gradu lepo da te nasadi od nazad... uvek postojii + i - pa ko šta voli...
  • 0
'Pain is temporary... quitting lasts forever'

#6 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 15 April 2013 - 04:01 PM

Meni nosači za 5. vrata ne ulivaju poverenje jer svi koje sam video vise na nekim trakicama.
S druge strane drug je s mojim najjeftinijim krovnim nosačima stigao do Madrida i drugi put do Amsterdama tako da su se pokazali kao dobri i bezbedni.

Moj problem je što se krovni nosač fiksira na kosu cev koja je kod mog novog bicikla preširoka za šapu koja treba da je uhvati. Postoje Thule krovni nisači koji, valjda, fiksiraju ceo prednji točak. Pogledaj njihovu ponudu, ali računaj da su skupi.
  • 0

#7 jelchica

jelchica
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1030 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 April 2013 - 04:33 PM

koje su prečke i nosač u pitanju i do koje brzine i koliko dugo si prenosila bajk. Npr, da li si ga prenosila 1000 km odjednom?

Samo dva puta po 1100 km + dva puta po 400 km + ono "sitnije" po zemlji da i ne pominjem. Ako je potrošnja i bila veća (a sigurno jeste), nije se nešto osetilo; svakako su bila puna kola pa smo i računali da će malo više trošiti, ali se nije desila situacija da se češemo po glavi "otkud da baš toliko goriva ode, nešto nam je sumnjivo".

Imam i iskustvo sa nosačem za peta vrata (možda 500 km), ali svakako ne čeznem ponovo da koristim tu napravu (koja inače čami u podrumu otkad su kupljeni krovni nosači).

Da ne spominjem da bih zaboravio na bajkove gore i verovatno lupio u nešto.

Tom logikom, možeš i da se zamisliš i padneš pod kamion, pa zbogom svete. Prosto, misli šta radiš.

Poprečne prečke za krov su koštale 40 evra polovne, marka nepoznata (utegnute su i dobro leže, nisu korodirale), a nosači 22 evra komad (kopija Thule-a ili neki stari model, ali mislim da je ovo prvo).
Jedan nosač se montira/skida za 3-4 min, isto toliko treba i da se bicikl popne i pričvrsti (ovo poslednje zavisi od konstrukcije konkretnog modela pa o tome treba voditi računa).
Ako hoćeš, daću ti kontakt lika kod koga je kupljena pomenuta polovna oprema.

Da ne pominjem da su ručke na nosačima prvenstveno za okrugle ramove.

Moj bajs je ovakav:
http://cdn2.sulitsta... ... 4_bike.jpg
Ova kosa cev mu je prilično debela i u preseku je romb. Činilo se da šape krovnog nosača neće moći lepo da obuhvate tu cev, ali sve funkcioniše ok jer one i ne moraju skroz da obgrle tu cev već da je samo poprihvate s obe strane i stegnu. Točkovi su pričvršćeni specijalnim vezicama i na šini su, tako da neće bicikl da skoči sa krova.

http://www.ciklonaut... ... t.htm#auto
  • 0
Today is always here.
Tomorrow, never.

#8 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 April 2013 - 04:58 PM

Hvala svima na pomoći.
Definitivno sve ima svojih mana. Meni su ovi na 5. vrata ipak praktičniji. A nisam se ni setio tog problema sa sipanjem blata. :) Postojeći nosač sam vozio i preko 140 km/h, vozio i dva bajka, ništa nije ni mrdnulo. Nisam primetio ni da se bajk prlja. Nosač se za kola kači sa 6 traka sa metalnim kukama. Mana je što je prtljažnik skoro nedostupan kad je bajk montiran i to ako te neko udari odpozadi.

Sad mi je važno da mogu bar po Srbiji da idem još uvek sa ovim, a za Evropu ću nešto morati da smislim. Čak sam hteo da kupim neki Thule koji ide iznad tablice i svetala, ali uz njega mora da se kupi paket adaptera, prema automobilu, a moj nije podržan. Slično i sa nekim drugim proizvođačima. Videću. Btw, ako neko zna BG radnju gde bi bili voljni da provere u praksi da li je moguća montaža na moja kola, sa nekim drugim paketom adaptera, javite na pp. Npr, modeli CliponHigh i Backpack 973.

@jelchica Godišnje kolima pređem manje km nego pešaka, a jedva nešto više nego bajkom. Vozim malo i retko i izbegavam kola kad god je moguće. Zato mislim da bih u nekoj situaciji sigurno zaboravio da je bajk gore ili bih pogrešno procenio ukupnu visinu. A naravno da čovek može da se zamisli i padne pod kamion, ali to nije razlog da na glavi nosi bicikl. :) Btw: . Obrati pažnju na klaćenje bicikala na krovu, uz pritisak samo na jednu tačku rama. Moj ram je izuzetno tanak.
  • 0

#9 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 15 April 2013 - 06:22 PM

Plus ti je svakako problem sa visokim autom kad dodas i biciklu, otpada parking u garazama.

Generalno se slazem sa poslednjim izrecenim u testu, ako se transportuje 2-3 bicikla bolje je okaciti ih na kuku. Iako je to ubedljivo najskuplja varijanta. Naglo kocenje dovoljno govori, pogotovo kad kupimo polovan ko zna koliko star nosac, bicikl postaje projektil. Svakako, u tim situacijama nije lose fabricko resenje pricvrscivanja dodatno ojacati, nebitno dal ce bajs da spadne sa nosaca, samo da se ne odvoji od auta. Tu mi na pamet padaju gurtne za zatezanje tereta. Ako se dobro zategnu, ne bi smelo da bude problema.
Naravno uvek postoji problem podizanja na krov, sto nikako nije jednostavno ako si sam i auto ima visok krov (jos plus ako je bajs tezak)...

Btw i sa tim nosacem koji imas mislim da bi primetio prljanje da si vozio po kisi, jer je sto se toga tice dosta gori od krovnog nosaca... Auto se lako opere, ravne su povrsine, ali bajs kad se usvinji od spreja koji bacaju tockovi, treba dosta pranja :)
  • 0

#10 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 April 2013 - 06:51 PM

Vidiš, Dule, lepo sam ti govorio da ne treba voziti bajk po kiši. :D Čak ni na kolima. Garaže jesu ogroman problem. Iako ne ostavljaš kola sa bajkovima u javnim garažama, kad nisi sâm, uđeš u garažu i skokneš do prodavnice dok neko čuva bajkove. Ako treba stalno skidati bajkove.. zaboravi. U Trstu sam čak i ostavio u garaži montiran bajk na ovom nosaču dok sam otišao da platim parking. Milina. Pritom su garaže (sa nadzorom) daleko sigurnije za ostavljanje kola.
  • 0

#11 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 April 2013 - 10:18 PM

Moja preporuka krovni nosac ali iskljucivo gde se skida prednji tocak. Potpuno si bezbedan pri naglom kocenju i skretanju. Jednini problem sto onda imas tocak viska koji mora u gepek. Ako brze vozis ocekuj 20% vecu potrosnju.

Kuka nije tako lose resenje, a nije ni tako skupa. Pogledaj po auto otpadima ili oglasima kuku za tvoj auto. Ne znam sta vozis, ali kuke su u proseku 100e po oglasima, a montazu mozes uraditi i sam, a najveci problem je skidanje samog branika. Prednosti nosaca na kuku su lako postavljanje nosaca na automobil, kacenje samih bicikala, skoro da i nema uvecane potrosnje goriva . Idealni su za slabije automobile jer nema otporta vazduha kao kod krovnih nosaca. Mane su bicikle se strasno prljaju pri mokrom kolovozu, vece ostecenje ako te neko "naguzi" odpozadi, mogucnost da bicikle vire sa strane vozila narocito kod manjih (ali se u tom slucaju mogu skinuti tockovi) zaklanjaju svetlosnu signalizaciju i vidno polje vozaca.

Nosac na 5 vrata slicne osobine kao kod nosaca za kuku uz veci dodatak mana. Vise vremena i paznje potrebno za montazu nosaca i samih bicikala kako bi se izbegla ostecenja, nije za peta vrata na kojima ima plasticnih elemenata, nije za vozila kojima su peta vrata od lima ko flis papir, trpe manje opterecenje od ostalih nosaca, vrse pritisak na zadnje staklo, nije za vozila koja imaju senzor kise i koja automatski pale zadnji brisac kad se ubaci u rikverc jer velike su sanse da nosac udje u radno polje zadnjeg brisaca, blokiran pristup gepeku...

Ako planiras cesto da transportujes bicikle onda imas racuna da obezbedis kvalitetan nosac, a ako koristis 2-3 puta godisnje onda idi na opciju iznajmljivanja.
  • 0

#12 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 April 2013 - 11:14 PM

Meni je poenta spoljnog nosača za bajk oslobađanje unutrašnjeg prostora automobila. :) I radije bih izbegao bilo kakvo rasklapanje, imam loša iskustva. Za montažu kuke vezano je još puno problema i nekih specifičnosti (kao što je drugačiji zadnji branik ili update softvera), zato ne može da radi bilo ko i zato je (neočekivano) skupo. Prvo hoću da utvrdim da li oni Thule nosači ipak mogu da se koriste. Pisao sam i njima, još nema odgovora. Videću. Znam mane sve tri opcije transporta i opredeliću se za onu koja mi najviše odgovara.

Inače, planiram da transportujem bajk(ove) kad god se ukaže prilika, uključujući i po inostranstvu, pa je iznajmljivanje nepraktično. Računa svakako imam, nego nemam para za kvalitet. Inače bih verovatno imao i senzore za kišu. :)
  • 0

#13 Legionar

Legionar
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 302 posts
  • LocationŠabac

Postavljeno 17 April 2013 - 06:29 AM

Фотографија направљена у Аустрији

Attached Thumbnails

  • IMG_1009 (Medium).JPG

  • 0
Авантуру Снежане Радојичић Снеже,на путу око планете Земље,бициклом,можете пратити на њеном сајту:
http://gea-tour.com

#14 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 03 June 2013 - 07:09 PM

Razmisljam o kupovini nosaca za bicikle i najradije bih kupio nosac koji se kaci na peta vrata. Brine me da li ce trake, koje sluze za kacenje gore i sa strane, da ostete boju na delu gde dodiruju lim, usled truckanja?
  • 0

#15 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 June 2013 - 01:56 PM

Iz mog iskustva (sa samo jednim takvim nosačem) - neće. Pre svega, trake ne dolaze u kontakt sa autom, nego kuke na njihovim krajevima. Te kuke su obično presvučene nečim, da budu glatke. A nosač uvek "krvnički" zategneš, da ti ne bi cela konstrukcija spala. U vožnji pri 140 km/h nije bilo nikakvog pomeranja, ni zvukova. Nosač je noname, kupljen u BG 2007. godine. Kači se sa 6 kuka.

Ako je u pitanju standardni model, kod kog bajkovi "vise", preporučio bih da nađeš onaj kom se ugao samog nosećeg dela određuje nezavisno. U poslednje vreme viđam samo modele koji imaju dve šipke, a ugao pod kojim stoji šipka na koju se postavljaju bicikli praktično zavisi od oblika karoserije. To te prilično ograničava, a neodgovarajući položaj bi mogao da ti napravi probleme.

Takođe, imaj u vidu da ne možeš u EU (bar zvanično) da koristiš nosač kod kog bicikli zaklanjaju bilo svetla, bilo tablicu.
  • 0

#16 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 04 June 2013 - 04:53 PM

Kupio bih nosač za dva bicikla koji ima "šine" na koje se postavljaju i vezuju točkovi. Na njemu bicikli stoje dosta visoko i čini mi se da ne zaklanjaju svetla i tablicu.
Na žalost, konstrukcija mojih petih vrata takva da trake moraju da se oslanjaju na lim.
  • 0

#17 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 June 2013 - 05:40 PM

Takav i ja tražim, ali nijedan nisam našao, a da je univerzalan, nego samo za određene automobile. Obično imaju nekoliko adaptera, da pokriju što više modela. Ali, npr Thule mi reče da za moj auto nema, jer između petih vrata i zadnjeg branika nema dovoljno lufta za "kuke".

Opet ne razumem na šta tačno misliš pod tim da "trake moraju da se oslanjaju na lim", ali evo ti modeli koje sam ja gledao:
http://www.peruzzosr... ... ip=2&id=33 (obično ispod 150 evra)
http://www.thule.com... ... ily_361230 (obično oko 200 evra)
http://www.thule.com... ... 3-_-973002 (obično oko 300 evra)

Mislim da i MontBlanc ima neke modele, ali su komentari na netu veoma negativni. Nemačka Atera ima jedan model i to skup, a američki Saris ima vrlo zanimljiv koncept, da bajkovi pozadi stoje vertikalno, ali ih nešto nema u Evropi (i skupi su).
  • 0

#18 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 04 June 2013 - 09:20 PM

Mislio sam na situaciju kao na ovoj slici ( trake koje se kace sa gornje strane ).
Mada, bice da ovakav model nosaca verovatno ne ide na ovakvu konstrukciju zadnjih vrata.

Attached Thumbnails

  • nosac.jpg

  • 0

#19 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 June 2013 - 09:45 PM

Aaaaa... :) Dobro, sad je jasno na šta misliš, ali mi nije jasno šta te brine? Ako bi ti ta najlonska traka oštetila karoseriju, trebalo bi više da brineš za svoju bezbednost u kolima, a ne za sama kola. :) A situacija sa tim trakama je ista na svim nosačima koje sam video, a da se kače pomoću kuka.

Dakle, kukice su zakačene u prostor između vrata i karoserije, a trake se preko karoserije spuštaju do samog nosača. Sve se zategne kako treba i nema nikakvog mrdanja, pa ne znam zašto te plaši. Mada, činjenica je da se ja ne razumem uopšte u kola, možda i ima razloga za strah.

Inače, nosač sa slike je najsličniji nosaču Padova.
  • 0

#20 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 05 June 2013 - 06:35 AM

Mislio sam na ostecenje boje.
Koliko god da zategnes trake one u toku voznje moraju malo da se pomeraju. Ne znam od kakvog su materijala te trake i da li ce posle duze upotrebe da skinu boju na mestima gde dodiruju lim?
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika