Nosač za 5. vrata - problemi u Srbiji?
#1
Postavljeno 15 April 2013 - 01:21 PM
Probao sam da kupim (preskupi) nosač koji ne zaklanja ništa, ali zvanično nijedan model ne podržava moj auto. Nosači za kuku su astronomski skupi, a zahtevaju i kuku koja mi ič ne treba (a koštala bi 500 evra). Mislio sam da postavim dodatnu tablu (kakvu pravi Thule) sa svetlima i prostorom za treću tablicu, ali i on zahteva strujni priključak koji se dobije samo ugradnjom kuke (za 500 evra). Krovni nosači su nepraktični zbog potrošnje i padanja u slučaju naglog kočenja, ali najviše zbog nepraktičnosti montaže. Kad se vratim umoran sa vožnje, nije mi do podizanja bajka na krov, sigurno bh nešto oštetio. Da ne spominjem da bih zaboravio na bajkove gore i verovatno lupio u nešto. Na našim putevima nije retkost ni da se kače grane drveća. Inače, horizontalne krovne šipke bi me koštale oko 150 evra + bar 70 po biciklu.
#2
Postavljeno 15 April 2013 - 01:24 PM
Jedna od većih provala koje sam čula danas.Krovni nosači su nepraktični zbog potrošnje i padanja u slučaju naglog kočenja
One dve osnovne šine na krovu su kola već imala, one dve prečke su plaćene 40 evra, a sam nosač za bajs 22 evra (oba polovna).
Tomorrow, never.
#3
Postavljeno 15 April 2013 - 01:46 PM
Sto se potrosnje tice, do 120km/h je razlika mala, moze se reci zanemarljiva. Posle toga vec postaje osetna, preko 160km/h moze da bude i po 2-3L. Sto je i logicno. A ako bajs dobro osiguras, svakako nece padati
Ali posto znam koji auto vozis onda te potpuno razumem i podrzavam zasto neces da nabavis krovne nosace, i mene bi mrzelo da na tako visok krov dizem bajs, polomio bih nesto u prvom pokusaju
Dalje, znam da ti je auto jos uvek nov itd, ali nema potrebe da sve od opreme kupujes novo, ako je polovno ispravno i nepohabano. Imas na bubanj potoku raznih nosaca, bar bilo kad sam zadnji put gledao. Nadje se nesto za svaciji dzep. Kuku nema potrebe da stavljas original (sem ako je auto jos u garanciji i zelis da je zadrzis), zamenske kvalitetne su reda velicine 150-200e, sa sve instalacijom (naravno nove). A maltene istog kvaltieta kao i originalna, znaci nije varijanta kuke koja se prisrafi na vezni lim i teraj misko Vec sve po PSu sa sinama koje ulaze na fabricke otvore itd... Poenta price je bila samo da ti kazem da ima jeftinije kuka da se kupi, a sigurno da ti ni za instalaciju ne bi uzeli veliku kintu (ako neces kuku vec samo instalaciju).
Tako da je moj savet, ako se brines za policiju, odes da ti neko ugradi instalaciju za svetla za prikolicu. Onda kupis konektor sa neke stare prikolice, verovatno moze da se nadje na nekom otpadu. Kupis par svetala na bubanj potoku po izboru (ja bih uzeo one sto se stavljaju na traktorske prikolice jer su relativno kompaktni i jeftini. Modifikujes nosac tako sto mu prikacis parce debljeg lima i na njega namontiras svetla/tablicu. Odes kod elektricara da ti to sve spoji i resen problem za malo novca
To je barem moja ideja za nosac koji imam, ako slucajno bude totalno zaklanjao zadnja svetla.
#4
Postavljeno 15 April 2013 - 02:31 PM
Probao sam podizanje bajka kad sam odmoran, kod kuće. Muka živa. Upropastio bih i bajk i kola. Da ne pominjem da su ručke na nosačima prvenstveno za okrugle ramove. I da bajk, prilikom bočnih sila, sav pritisak trpi na jednom mestu koje, pritom, nije za to predviđeno.
@jelchica Drago mi je što si ti sebi rešila pitanje jeftino i jednostavno. Bilo da si imala sreće, znala dobro da proceniš ili te nije bila briga za moguće probleme i rizike. Ali bi trebalo da razumeš da se tuđa iskustva ne zovu "provale", jer onda je i sve što ti kažeš "provala" za ostale. Btw, mogla si da napišeš i koje su prečke i nosač u pitanju i do koje brzine i koliko dugo si prenosila bajk. Npr, da li si ga prenosila 1000 km odjednom?
#5
Postavljeno 15 April 2013 - 03:54 PM
Što se tiče krovnog nosača, jeste donekle praktičan, ali ima i mana. Zadnji put kad sam nosio bajk na put oko 800km, autoput 120-150, auto je trošio malo više a bajk je bio SAV od mušica koje su se skorile pa sam 3 dana prao svu tu gamad. I da, kada je u pitanju blatnjavi MTB, a kiša pada... samo najednom počneš da se pitaš ko ti sipa blato po krovu koje curi na sve strane Tada mi je pao na pamet nosač za 5. vrata... mada neko može u gradu lepo da te nasadi od nazad... uvek postojii + i - pa ko šta voli...
#6
Postavljeno 15 April 2013 - 04:01 PM
S druge strane drug je s mojim najjeftinijim krovnim nosačima stigao do Madrida i drugi put do Amsterdama tako da su se pokazali kao dobri i bezbedni.
Moj problem je što se krovni nosač fiksira na kosu cev koja je kod mog novog bicikla preširoka za šapu koja treba da je uhvati. Postoje Thule krovni nisači koji, valjda, fiksiraju ceo prednji točak. Pogledaj njihovu ponudu, ali računaj da su skupi.
#7
Postavljeno 15 April 2013 - 04:33 PM
Samo dva puta po 1100 km + dva puta po 400 km + ono "sitnije" po zemlji da i ne pominjem. Ako je potrošnja i bila veća (a sigurno jeste), nije se nešto osetilo; svakako su bila puna kola pa smo i računali da će malo više trošiti, ali se nije desila situacija da se češemo po glavi "otkud da baš toliko goriva ode, nešto nam je sumnjivo".koje su prečke i nosač u pitanju i do koje brzine i koliko dugo si prenosila bajk. Npr, da li si ga prenosila 1000 km odjednom?
Imam i iskustvo sa nosačem za peta vrata (možda 500 km), ali svakako ne čeznem ponovo da koristim tu napravu (koja inače čami u podrumu otkad su kupljeni krovni nosači).
Tom logikom, možeš i da se zamisliš i padneš pod kamion, pa zbogom svete. Prosto, misli šta radiš.Da ne spominjem da bih zaboravio na bajkove gore i verovatno lupio u nešto.
Poprečne prečke za krov su koštale 40 evra polovne, marka nepoznata (utegnute su i dobro leže, nisu korodirale), a nosači 22 evra komad (kopija Thule-a ili neki stari model, ali mislim da je ovo prvo).
Jedan nosač se montira/skida za 3-4 min, isto toliko treba i da se bicikl popne i pričvrsti (ovo poslednje zavisi od konstrukcije konkretnog modela pa o tome treba voditi računa).
Ako hoćeš, daću ti kontakt lika kod koga je kupljena pomenuta polovna oprema.
Moj bajs je ovakav:Da ne pominjem da su ručke na nosačima prvenstveno za okrugle ramove.
http://cdn2.sulitsta... ... 4_bike.jpg
Ova kosa cev mu je prilično debela i u preseku je romb. Činilo se da šape krovnog nosača neće moći lepo da obuhvate tu cev, ali sve funkcioniše ok jer one i ne moraju skroz da obgrle tu cev već da je samo poprihvate s obe strane i stegnu. Točkovi su pričvršćeni specijalnim vezicama i na šini su, tako da neće bicikl da skoči sa krova.
http://www.ciklonaut... ... t.htm#auto
Tomorrow, never.
#8
Postavljeno 15 April 2013 - 04:58 PM
Definitivno sve ima svojih mana. Meni su ovi na 5. vrata ipak praktičniji. A nisam se ni setio tog problema sa sipanjem blata. Postojeći nosač sam vozio i preko 140 km/h, vozio i dva bajka, ništa nije ni mrdnulo. Nisam primetio ni da se bajk prlja. Nosač se za kola kači sa 6 traka sa metalnim kukama. Mana je što je prtljažnik skoro nedostupan kad je bajk montiran i to ako te neko udari odpozadi.
Sad mi je važno da mogu bar po Srbiji da idem još uvek sa ovim, a za Evropu ću nešto morati da smislim. Čak sam hteo da kupim neki Thule koji ide iznad tablice i svetala, ali uz njega mora da se kupi paket adaptera, prema automobilu, a moj nije podržan. Slično i sa nekim drugim proizvođačima. Videću. Btw, ako neko zna BG radnju gde bi bili voljni da provere u praksi da li je moguća montaža na moja kola, sa nekim drugim paketom adaptera, javite na pp. Npr, modeli CliponHigh i Backpack 973.
@jelchica Godišnje kolima pređem manje km nego pešaka, a jedva nešto više nego bajkom. Vozim malo i retko i izbegavam kola kad god je moguće. Zato mislim da bih u nekoj situaciji sigurno zaboravio da je bajk gore ili bih pogrešno procenio ukupnu visinu. A naravno da čovek može da se zamisli i padne pod kamion, ali to nije razlog da na glavi nosi bicikl. Btw: . Obrati pažnju na klaćenje bicikala na krovu, uz pritisak samo na jednu tačku rama. Moj ram je izuzetno tanak.
#9
Postavljeno 15 April 2013 - 06:22 PM
Generalno se slazem sa poslednjim izrecenim u testu, ako se transportuje 2-3 bicikla bolje je okaciti ih na kuku. Iako je to ubedljivo najskuplja varijanta. Naglo kocenje dovoljno govori, pogotovo kad kupimo polovan ko zna koliko star nosac, bicikl postaje projektil. Svakako, u tim situacijama nije lose fabricko resenje pricvrscivanja dodatno ojacati, nebitno dal ce bajs da spadne sa nosaca, samo da se ne odvoji od auta. Tu mi na pamet padaju gurtne za zatezanje tereta. Ako se dobro zategnu, ne bi smelo da bude problema.
Naravno uvek postoji problem podizanja na krov, sto nikako nije jednostavno ako si sam i auto ima visok krov (jos plus ako je bajs tezak)...
Btw i sa tim nosacem koji imas mislim da bi primetio prljanje da si vozio po kisi, jer je sto se toga tice dosta gori od krovnog nosaca... Auto se lako opere, ravne su povrsine, ali bajs kad se usvinji od spreja koji bacaju tockovi, treba dosta pranja
#10
Postavljeno 15 April 2013 - 06:51 PM
#11
Postavljeno 15 April 2013 - 10:18 PM
Kuka nije tako lose resenje, a nije ni tako skupa. Pogledaj po auto otpadima ili oglasima kuku za tvoj auto. Ne znam sta vozis, ali kuke su u proseku 100e po oglasima, a montazu mozes uraditi i sam, a najveci problem je skidanje samog branika. Prednosti nosaca na kuku su lako postavljanje nosaca na automobil, kacenje samih bicikala, skoro da i nema uvecane potrosnje goriva . Idealni su za slabije automobile jer nema otporta vazduha kao kod krovnih nosaca. Mane su bicikle se strasno prljaju pri mokrom kolovozu, vece ostecenje ako te neko "naguzi" odpozadi, mogucnost da bicikle vire sa strane vozila narocito kod manjih (ali se u tom slucaju mogu skinuti tockovi) zaklanjaju svetlosnu signalizaciju i vidno polje vozaca.
Nosac na 5 vrata slicne osobine kao kod nosaca za kuku uz veci dodatak mana. Vise vremena i paznje potrebno za montazu nosaca i samih bicikala kako bi se izbegla ostecenja, nije za peta vrata na kojima ima plasticnih elemenata, nije za vozila kojima su peta vrata od lima ko flis papir, trpe manje opterecenje od ostalih nosaca, vrse pritisak na zadnje staklo, nije za vozila koja imaju senzor kise i koja automatski pale zadnji brisac kad se ubaci u rikverc jer velike su sanse da nosac udje u radno polje zadnjeg brisaca, blokiran pristup gepeku...
Ako planiras cesto da transportujes bicikle onda imas racuna da obezbedis kvalitetan nosac, a ako koristis 2-3 puta godisnje onda idi na opciju iznajmljivanja.
#12
Postavljeno 15 April 2013 - 11:14 PM
Inače, planiram da transportujem bajk(ove) kad god se ukaže prilika, uključujući i po inostranstvu, pa je iznajmljivanje nepraktično. Računa svakako imam, nego nemam para za kvalitet. Inače bih verovatno imao i senzore za kišu.
#13
Postavljeno 17 April 2013 - 06:29 AM
http://gea-tour.com
#15
Postavljeno 04 June 2013 - 01:56 PM
Ako je u pitanju standardni model, kod kog bajkovi "vise", preporučio bih da nađeš onaj kom se ugao samog nosećeg dela određuje nezavisno. U poslednje vreme viđam samo modele koji imaju dve šipke, a ugao pod kojim stoji šipka na koju se postavljaju bicikli praktično zavisi od oblika karoserije. To te prilično ograničava, a neodgovarajući položaj bi mogao da ti napravi probleme.
Takođe, imaj u vidu da ne možeš u EU (bar zvanično) da koristiš nosač kod kog bicikli zaklanjaju bilo svetla, bilo tablicu.
#16
Postavljeno 04 June 2013 - 04:53 PM
Na žalost, konstrukcija mojih petih vrata takva da trake moraju da se oslanjaju na lim.
#17
Postavljeno 04 June 2013 - 05:40 PM
Opet ne razumem na šta tačno misliš pod tim da "trake moraju da se oslanjaju na lim", ali evo ti modeli koje sam ja gledao:
http://www.peruzzosr... ... ip=2&id=33 (obično ispod 150 evra)
http://www.thule.com... ... ily_361230 (obično oko 200 evra)
http://www.thule.com... ... 3-_-973002 (obično oko 300 evra)
Mislim da i MontBlanc ima neke modele, ali su komentari na netu veoma negativni. Nemačka Atera ima jedan model i to skup, a američki Saris ima vrlo zanimljiv koncept, da bajkovi pozadi stoje vertikalno, ali ih nešto nema u Evropi (i skupi su).
#19
Postavljeno 04 June 2013 - 09:45 PM
Dakle, kukice su zakačene u prostor između vrata i karoserije, a trake se preko karoserije spuštaju do samog nosača. Sve se zategne kako treba i nema nikakvog mrdanja, pa ne znam zašto te plaši. Mada, činjenica je da se ja ne razumem uopšte u kola, možda i ima razloga za strah.
Inače, nosač sa slike je najsličniji nosaču Padova.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika