Best buy lanac za 8-faz
#61
Postavljeno 01 June 2013 - 08:07 AM
Sto vise clanaka obuhvatis pri merenju bice preciznije merenje.
Merenje od sredine do sredine moze da pokaze lazno stanje jer to ne intersuje zupcanike, nego mera preko rolnica a tu je alat za kontrolu lanca u prednosti.
Ili ta varijanta sa skidanjem lanca, vesanjem, merenjem... Mnogo je sporno, trazi dosta vremena, spojnicu....
#62
Postavljeno 01 June 2013 - 09:05 AM
U servisu su naravno rekli, ako upada taj instrument, onda je to to (ali oni prodaju lance).
#63
Postavljeno 01 June 2013 - 09:44 AM
Evo meni su u planetu merili kmc nakon skoro 4000 km, upao je instrument ko od šale pa mi kaseta nije za zamenu. Odmah su naravno i doneli drugi kmc da mi prodaju što naravno nisam prihvatio jer je koštao 50% više nego sram koji sam uzeo u capriolu i evo novu sezonu ga teram, ništa ne preskače kaseta je ko nova.
Rolnice nisu bitne već samo istrošenost pina i bushing-a, to je lepo ilustrovano onom slikom sa linka, A istrošen lanac, B nov lanac, C (teoretski) nov lanac sa luftom u rolnicama.
Moguće da su ti jeftiniji lanci nepreciznije izrađeni pa već i u startu imaju više lufta u rolnicama te kad se to doda na kratko parče koje alatke mere, ispadne da je lanac istrošen jako brzo pa se vlasnici šokirajuBushing/Roller wear is shown schematically by C in the following figure. Compared to the unworn chain, every roller is offset slightly to the left, but the pin-to-pin distance is the same as the unworn chain B. That is, roller wear does not affect the chain spacing.
Jedino shimanova alatka meri pravilno. Sve te alatke od 20ak cm ne mogu biti u prednosti nad merenjem celog lanca gde je greška svedena na apsolutni minimum a budući da je metoda uz to i besplatna ja sam zacementirao svoje mišljenje držaću se eksera dokle god se bavim bicikliranjem. Ali svako nek meri kako voli.
A ne traži uopšte ni dosta vremena ako se lanac povremeno skida i pere kako pretpostavljam većina radi. Imam obeležene linije za 0.5 0.75 i 1% samo okačim lanac, zategnem, pogledam kroz rupu i gotovo.
The important issue of chain wear is that the spacing changes, causing the chain to ride up on the sprocket teeth. Thus, it is important to measure pin/bushing wear. However, bushing/roller wear does not affect chain performance unless it becomes so severe that it affects structural integrity — the bearing is worn away, the roller fractures, or the like. Thus, bushing/roller wear should not be included in overall wear measurements.
Unfortunately, as of 2009/10 only one commercial bike chain wear measures just pin wear. The usual approach is to spread several links of chain by pushing the rollers apart. However, roller wear is added to the measurement, even though it does not affect proper chain operation. The one exception is the Shimano TL-CN40/TL-CN41, which measures only pin wear.
Thus, as shown in the following figure, an unworn chain with loose rollers adds Error to the measurement and thus gets reported as worn even though measuring with a ruler shows there is no spacing change.
#64
Postavljeno 01 June 2013 - 10:01 AM
A što si merio samo 32 a ne ceo lanac?
Konj, nisam se setio da nacrtam na zidu mere za istrošenost, pa da virim kroz rupu, nego sam merio direktno na lancu. Duže od 32 mi je bilo nezgodno zbog raspona ruku.
Evo meni su u planetu merili kmc nakon skoro 4000 km, upao je instrument ko od šale pa mi kaseta nije za zamenu. Odmah su naravno i doneli drugi kmc da mi prodaju što naravno nisam prihvatio jer je koštao 50% više nego sram koji sam uzeo u capriolu i evo novu sezonu ga teram, ništa ne preskače kaseta je ko nova.
Rolnice nisu bitne već samo istrošenost pina i bushing-a, to je lepo ilustrovano onom slikom sa linka, A istrošen lanac, B nov lanac, C (teoretski) nov lanac sa luftom u rolnicama.
Da, vidim da kaže da se lanac samo malo podigne na zupčanicima, ali i dalje je jak. Pretpostavljam da kad se podigne na zupčanicima i dalje prenosi silu na više zuba odjednom, a ne samo na jedan zub (pa time ubrzava trošenje kasete).
Mada je opet pitanje do koje mere to može da se kompenzuje. Šta ako se rolnice potroše do 1%, a lanac je i dalje nedovoljno istegnut? Znači pin i bushing su OK, ali je roller pojeden. U tom slučaju je tvoja metoda manje pouzdana od instrumenta? Ne znam da li pravilno razmišljam.
Sve u svemu, lanac koji sad imam je sa spojnicom. Videću koliko km će proći pre nego instrument pokaže da je za zamenu, a onda ću ga skinuti i premeriti, pa uporediti.
#65
Postavljeno 01 June 2013 - 10:20 AM
Rolnice se ne troše ni približno koliko pin i bushing, pogledaj poslednju sliku i rečenicu sa linka, a i ne izazivaju efektivno izduživanje lanca te se isti ne penje po kaseti.Šta ako se rolnice potroše do 1%, a lanac je i dalje nedovoljno istegnut? Znači pin i bushing su OK, ali je roller pojeden. U tom slučaju je tvoja metoda manje pouzdana od instrumenta? Ne znam da li pravilno razmišljam.
Notably, the inner plates are quite worn where the roller rubs on it. This appears to be in part because the side plates are narrow where they contact the roller and the pin. Roller/bushing wear is not typically important for overall chain life (see above), but the narrow wear surface likely translates in to slightly higher friction.
Tako da i dalje stoji da je merenje o ekser superiorno
Video sam i lično kolika je ogromna razlika u pinovima novog i istrošenog lanca, a rolnice su im skoro iste. I to kod prvog lanca koji je došao s biciklom koji sam terao jako mnogo i nisam tad ni znao za problematiku pa se toliko abnormalno izdužio da je pojeo i pogon.
#66
Postavljeno 01 June 2013 - 10:31 AM
Tako da i dalje stoji da je merenje o ekser superiorno
Video sam i lično kolika je ogromna razlika u pinovima novog i istrošenog lanca, a rolnice su im skoro iste. I to kod prvog lanca koji je došao s biciklom koji sam terao jako mnogo i nisam tad ni znao za problematiku pa se toliko abnormalno izdužio da je pojeo i pogon.
To sve ima smisla što si napisao.
Imaš li neki pametan predlog kako da najlakše izmerim lanac dok je na biciklu? Da ga ne skidam?
Ideja mi je bila školski lenjir, da na njemu ucrtam O, 0,50 i 0,75% podeoke.
#67
Postavljeno 01 June 2013 - 12:16 PM
Uglavnom, slazem se sa Gadjanom za sve, uz malo truda alatka nema potrebe da se kupuje, pogotovo ne ako cesto perete i podmazujete lanac sto kapiram da vecina ovde radi. Ja na svakih 150-200km cistim lanac sto mu dodje bar 1 nedeljno ako ne i cesce, pa mi je merenje lanca preslo u naviku, kad ga cistim, ja ga i izmerim i gotovo.
#68
Postavljeno 29 March 2014 - 07:34 PM
Ovo su 8-fazmi lanci:
Z92
http://planetbike.rs... ... anci/1538/
Z72
http://planetbike.rs... ... anci/1540/
X8
http://planetbike.rs... ... anci/1541/
#70
Postavljeno 30 March 2014 - 03:36 AM
Pa i ja verujem da je to, materijal, šta bi drugo, al ajd da pitam.
Meni odgovaraju Z lanci (zbog bajka koga vozim i njegove mehanike koja dopušta te lance naravno) jer su "meki" barem su se tako pokazali, brzo ulegnu, nekad ne preskaču uopšte-čak mi se samo jednom i desilo, ali ih promenim na 2500km bez da izmerim, samo skinem i bacim =D>
Kaseta izgleda ko da je juče kupljena, dkla, ne jedu toliko kasetu, mada i ja znam da vozim
#72
Postavljeno 30 March 2014 - 01:47 PM
I da još nešto, s obzirom da je na 8fazu rastojanje između lančanika 3mm na kaseti, dakle kao i na 7fazu, garantujem da može da se vozi bez ikakvih problema i 7 fazni lanac na 8fazu, dakle Z50/51. Tako bi trebalo teorijski, mada nisam probao.
A tek na 9fazu dolazi do promena gde je rastojanje 2.56mm pa otud i užih ali i skupljih lanaca 9-ke.
#73
Postavljeno 30 March 2014 - 06:26 PM
Zašto to misliš za Z72
Ne mislim, znam. Dvaput sam ga menjao za manje od dva meseca - potrošio se.
On je mekan i dobro je što se on pojede a ne kaseta. Meni odradi 2500km i bacam, ali moram da priznam da je SRAM HG850 dosta bolji tj ne čuje se u vožnji i izgleda kao da je od 9faza, možda je čak i uži od Z72 koji je 7.1, ali je i skuplji, bio je oko 1050din tako nekako još pre godinu ipo....
I da još nešto, s obzirom da je na 8fazu rastojanje između lančanika 3mm na kaseti, dakle kao i na 7fazu, garantujem da može da se vozi bez ikakvih problema i 7 fazni lanac na 8fazu, dakle Z50/51. Tako bi trebalo teorijski, mada nisam probao.
Može - sve je to isto. Mislim, nisam 100% siguran, da je isto rastojanje i za 6 faz.
#74
Postavljeno 30 March 2014 - 07:10 PM
Mada, ok, ako si vozio kako treba, verovatno je do serije tog lanca. Loša neka serija ne znam šta bi drugo moglo.
#78
Postavljeno 31 March 2014 - 05:47 AM
Baš toliko brzo, ili si mnogo gazio negde oko 2kila km u mesec dana, ili su ti lošiji lančanici, ili jednostavno neka loša serija, a možda si i šaltao dosta van normalnog rada lanca, sa velikim uglom pa si ga tako rasturio.
Mada, ok, ako si vozio kako treba, verovatno je do serije tog lanca. Loša neka serija ne znam šta bi drugo moglo.
Sa istom vožnjom i održavanjem, SRAM PC870 mi traje preko 6 meseci. Z 72 sam dvaput stavljao na bicikl, u različitim vremenskim periodima, oba puta je izdržao manje od 2 meseca. Ispod 1500 km.
Sad sam stavio X-8, kaže čovek koji se razume da je taj kvalitetan, videću.
#79
Postavljeno 31 March 2014 - 10:32 AM
Baš toliko brzo, ili si mnogo gazio negde oko 2kila km u mesec dana, ili su ti lošiji lančanici, ili jednostavno neka loša serija, a možda si i šaltao dosta van normalnog rada lanca, sa velikim uglom pa si ga tako rasturio.
Mada, ok, ako si vozio kako treba, verovatno je do serije tog lanca. Loša neka serija ne znam šta bi drugo moglo.
Sa istom vožnjom i održavanjem, SRAM PC870 mi traje preko 6 meseci. Z 72 sam dvaput stavljao na bicikl, u različitim vremenskim periodima, oba puta je izdržao manje od 2 meseca. Ispod 1500 km.
Sad sam stavio X-8, kaže čovek koji se razume da je taj kvalitetan, videću.
Molim te javi utiske vezano za x8 svuda sam citao utiske da je superioran osmofazni lanac ali i dalje kmc izaziva gadjenje kod mene....Ono sto me zanima je kako salta,da li je bucan i naravno kada bude vreme kilometraza....
Sto se tice pc870 vredi svaku paru blizi se magicnoj cifri od 4000 km i po negde je istegnut na 0.75 a na ostalim mestima i dalje ispravan....
Redovno je odrzavan i pracen bbb alatom za merenje istegnutosti....Kaseta je i dalje kao nova...
Kod ovog lanca mogu zameriti jedino bucno saltanje u vecu brzinu i to sto treba biti Hulk Hogan da bi se prvi put postavila spojnica....
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#80
Postavljeno 31 March 2014 - 10:37 AM
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika