Jump to content


Fotografije

Sve o nablama


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
231 odgovora na ovu temu

#161 axynikolic

axynikolic
  • Members
  • PipPip
  • 44 posts
  • LocationNis

Postavljeno 10 April 2016 - 06:30 PM

Niš ti je druze veliko selo, u planet bajku mislim da nema ali provericu za svaki slucaj, ako ne, negde preko neta. Hvala na informaciji.

Sent from my SM-G900V using Tapatalk
  • 0

#162 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4575 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 10 April 2016 - 08:13 PM

Bajkgaraza

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#163 axynikolic

axynikolic
  • Members
  • PipPip
  • 44 posts
  • LocationNis

Postavljeno 10 April 2016 - 08:28 PM

E da dobro si me podsetio, pogledacu i tamo.

Sent from my SM-G900V using Tapatalk
  • 0

#164 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 10 April 2016 - 09:55 PM

Nis mozda jeste veliko selo ali nije ni sve tako crno samo treba da ne budes lenj i malo obidjes prodavnice... Sve te kljuceve sam kupio u Jagodin maloj, posle mosta kod Tosic pumpe, levo i s desne strane prodavnica bicikala i opreme. Nije uopste ni skupo, a prekoputa njih maltene, ti je i neptun bike pa biraj...
  • 0

#165 axynikolic

axynikolic
  • Members
  • PipPip
  • 44 posts
  • LocationNis

Postavljeno 11 April 2016 - 12:29 PM

Nis mozda jeste veliko selo ali nije ni sve tako crno samo treba da ne budes lenj i malo obidjes prodavnice... Sve te kljuceve sam kupio u Jagodin maloj, posle mosta kod Tosic pumpe, levo i s desne strane prodavnica bicikala i opreme. Nije uopste ni skupo, a prekoputa njih maltene, ti je i neptun bike pa biraj...

Pa sto je kazes da si iz Nisa. Hvala na informaciji, pogledacu, priznajem da sam malo lenj pa nisam ni toliko trazio. Inace kad sam vec saznao da si iz nisa moran da te pitam gde odrzavas svoj bajs? Neki pouzdan servis?

Sent from my SM-G900V using Tapatalk
  • 0

#166 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 11 April 2016 - 12:46 PM

Najpouzdaniji moguci :)
Sve sto mogu, sam, sto ne mogu, kod drugara. Kolega s foruma bataSale. Pisi mu pm ako ti ista treba, mada mozda ne gleda bas cesto forum pa mogu i broj da ti dam ako ti bude trebalo.
  • 0

#167 axynikolic

axynikolic
  • Members
  • PipPip
  • 44 posts
  • LocationNis

Postavljeno 11 April 2016 - 03:17 PM

Najpouzdaniji moguci :)
Sve sto mogu, sam, sto ne mogu, kod drugara. Kolega s foruma bataSale. Pisi mu pm ako ti ista treba, mada mozda ne gleda bas cesto forum pa mogu i broj da ti dam ako ti bude trebalo.

Za sad nista. Malopre u planet bajku sredio ocistio nable. Videcu da potrazim te kljuceve gde si mi rekao. Pa ako nesto zatreba javicu se za broj. Hvala pozdrav.

Sent from my SM-G900V using Tapatalk
  • 0

#168 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 September 2016 - 11:38 AM

Jel su ovo odgovarajuće kuglice za zadnju R501 nablu?

 

http://planetbike.rs...4-SET=18/22264/


  • 0

#169 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 04 September 2016 - 11:57 AM

Sve Shimano nable su nazad 1/4 za osovinu i 1/8 za freehub. Za napred nisam 100% siguran, ali koliko znam sve koriste 3/16. Oni su to odavno standardizovali valjda, ne bi trebalo da su nesto menjali.

Te kuglice iz planeta sam i ja koristio i odlicne su, tocak kotrlja besprekorno.
  • 0

#170 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 September 2016 - 12:20 PM

Moj ne kotrlja besprekorno (kao industrija) a prilično sam siguran da su i šolje i konusi i kuglice savršeni dakle kao novi, gledao sam i lupom. Ali aj menjaću kuglice jer su jeftine a nervira me... Točak se super vrti, nema lufta ali kad se uzme osovina u ruke ipak se oseti malo, čak se nekad i čuje kao da ima neko zrno peska. Pre godinu dana sam otvorio i vidim sve čisto, unutra fabrička mast znao sam da neću rešiti problem i da ću samo staviti svoju lošiju (fam) mast umesto te ali sam ipak rasturio skroz, očistio, pregledao sve lupom, sklopio i isto je. I od onda vozim tako. Zato ne volim konuse i kuglice, mora da bude vrhunska izrada da bi to bilo kako treba. A više ne volim ni industriju, imam sad problem i sa prednjom mavic nablom, bacih preko hiljadu din na ležajeve a i dalje lupka i pucketa, znači nije ni bilo do njih. I bilo mi je nelogično da ležaj baš tako vrisne. Tu se stvorio izgleda neki luft u samom telu nable ili između osovine i ležaja. Toliko o večnosti industrijskih nabli... Možda bih kupio prednji r500/501 točak ali ih nema.


  • 0

#171 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 04 September 2016 - 02:08 PM

Ne znam za industrijske, nisam se nesto preterano susretao sa njima, ali ove moje XT nable kotrljaju fino, nemam zamerku. Vidim cak i kad vozim sa nekim da jako glatko idu jer kad se uporedim sa nekim drumskim trkalicama, moji tockovi ne zaostaju nizbrdo cak ni sa kramponkama 2,25. Za taj Mavic sam vise puta cuo da oce luft na njima, samo mi nije jasno kojom magijom to uspe da se desi kad lezaj ima standardne mere i sve leze knap bez ikakvog relativnog kretanja.
  • 0

#172 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 September 2016 - 02:41 PM

Leže knap ali u teoriji. Evo recimo sam ležaj u jednu stranu nable ulazi normalno kao što i treba, znači moram ga gedorom malo načukati ali vrlo lagano je dovoljno. Dok u drugu stranu ležaj upada sam, eventualno ga malo pipnem prstom, takođe i ispadne ako okrenem točak naopačke, to tako ne treba.

Zatim isto i sa onim aluminijumskim navrtkama što se navrću na osovinu a ulaze u unutrašnju stranu ležaja. Jedan naseda kako treba, pruža otpor ali ne prevelik a drugi upada prelako u ležaj. Mislim se da probam od najtanje limenke da ubacim reducir ali bojim se da ću napraviti još gore. A ne mogu ni ovako s pucketanjem da vozim, poludeću. Takođe ni ležajevi nisu svi isti u mikron, samo su u teoriji standardne mere... kad me ovo prvi put zadesilo, baš podalje od kuće u NS još je bio i vikend pa nisam mogao da nađem krštene ležajeve, kupim na pijaci neke jeftine, valjda wbw za 100 din po komadu. U startu su imali luft al' ajd. Nego su i bili uži nego što treba taman toliko da se ono teško uvrće (i usput da ležaj počne i da grebe), nego sam posle na jedvite jade izbio i vratio stare skf.

Sad sam kupio dva para i dalje misleći da je to problem, fag za 360 i codex 80 din po komadu. Kažu i da su ti slovenački dobri a jeftini pa reko da probam. Probao codex ne sviđa mi se imaju taj mali luft levo desno po defaultu. Stavio fag, nema lufta sve super, i evo već posle 100km opet glasno lupanje. Čini mi se dvaput po revoluciji točka


  • 0

#173 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 04 September 2016 - 06:06 PM

Vidim cak i kad vozim sa nekim da jako glatko idu jer kad se uporedim sa nekim drumskim trkalicama, moji tockovi ne zaostaju nizbrdo cak ni sa kramponkama 2,25.

 

Shimano nable s konusima lično volim i daju najviše za dati novac, po mom iskustvu.

 

Ipak, što se samog otpora nable tiče - on deluje pod toliko nepovoljnim uglom, preko poluge celog poluprečnika točka, tako da je njegov uticaj gotovo zanemariv. Dok god nema nekog lufta, osmice felne i slično, jedva da se može izmeriti razlika između nable koja se lakše i one koja se teže okreće. U vožnji se pogotovo teško može osetiti razlika. Na nizbrdici tvoja težina i otpor koji praviš utiču više čak i od samih širokih guma, kamo li tek otpora same nable.


  • -1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#174 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14634 posts

Postavljeno 04 September 2016 - 06:16 PM

Folaut if-i-agreed-with-you-we-would-both-be-wr u vezi jeftinih konusa i lezajeva.


  • 1

#175 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 04 September 2016 - 06:20 PM

Folaut if-i-agreed-with-you-we-would-both-be-wr u vezi jeftinih konusa i lezajeva.

 

Ako misliš na one jeftine koji baš teško pod rukom zapinju, ili imaju lufta - slažem se.

 

Mislio sam na razliku u otporu između pristojnog i vrhunskog ležaja - na bajsu. Teško da se može osetiti, ili čak izmeriti razlika u vožnji. Otpor vetra, pa čak i gubici koje guma proizvodi pri kotrljanju su dosta veći od same razlike u otporima nabli između npr Acere, XT i neke skuplje industrije.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#176 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 04 September 2016 - 07:21 PM

Leže knap ali u teoriji. Evo recimo sam ležaj u jednu stranu nable ulazi normalno kao što i treba, znači moram ga gedorom malo načukati ali vrlo lagano je dovoljno. Dok u drugu stranu ležaj upada sam, eventualno ga malo pipnem prstom, takođe i ispadne ako okrenem točak naopačke, to tako ne treba.

Zatim isto i sa onim aluminijumskim navrtkama što se navrću na osovinu a ulaze u unutrašnju stranu ležaja. Jedan naseda kako treba, pruža otpor ali ne prevelik a drugi upada prelako u ležaj.

 

Problem nastaje verovatno u samoj proizvodnji gde se tolerancije sto za izradu same nable, sto za izradu lezajeva kod razlicitih proizvodjaca razlikuju pa se onda dogadja to da lezaj nema dovoljan preklop sa spojevima u nabli, sto sa spoljne sto sa unutrasnje strane. Moj savet je da ako vec budes hteo da ubacujes reducir u vidu tankog lima, nadjes nacin da ohladis lezaj (najbolje azotom) kako bi on lakse upao u svoje zadato mesto u nabli. Time ces smanjiti sansu da ostetis nablu kad budes nacukavao lezaj u ulezistenje. Takodje bi morao da obratis paznju na to koliki reducir tu treba, jer su preklapanja za cvrsto naleganje obicno u granicama 10-30 mikrometara zavisno od tolerancija i same zavrsne obrade delova pa mozda ukoliko je bas tesno tu ne moze nikakav lim ni da stane (a rizikujes i da dodje do pucanja tela nable zbog prevelikog preklopa).

 

 

Ipak, što se samog otpora nable tiče - on deluje pod toliko nepovoljnim uglom, preko poluge celog poluprečnika točka, tako da je njegov uticaj gotovo zanemariv. Dok god nema nekog lufta, osmice felne i slično, jedva da se može izmeriti razlika između nable koja se lakše i one koja se teže okreće. U vožnji se pogotovo teško može osetiti razlika. Na nizbrdici tvoja težina i otpor koji praviš utiču više čak i od samih širokih guma, kamo li tek otpora same nable.

 

Razlika izmedju nable koja glatko kotrlja i one koja je fabricki losa (quando) ili neke koja trazi servis nije uopste mala i vrlo je osetna. Netacno je reci da je otpor u nabli zanemarljiv, pogotovo kad se na njega osloni masa od 40-50 kg. Da je tako, ne bi se tu ni stavljao kuglicni nego bi se ubacio neki klizni lezaj.


  • 1

#177 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 September 2016 - 07:35 PM

I ja mislim da neće tu biti mesta za bilo kakav lim pa i onaj ultra tanak od limenke. Nema tu prostora ali je opet izgleda dovoljno da pravi problem. To sam lupio onako jer ne znam šta više da radim, ovakav točak mogu samo da bacim, ne mogu da slušam ono... poslednji put sam nosio slušalice.

Probaću da stavim treći par ležajeva. Mislim da je tu problem do neke kombinacije strana osovine, navrtki... jer se godinu dana to nije dešavalo i sad naprasno počelo nakon jednog rastavljanja i sastavljanja (koje nije bio prvi put) i puca i lupa i sa starim i sa novim ležajevima. Azot nemam naravno, staviću lezajeve u zamrzivač


  • 0

#178 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 04 September 2016 - 08:01 PM

Neki podaci na koje sam nailazio, vrhunska nabla za drumski bicikl treba da traje preko 50.000 km, dok fabricka Campi ili Dura Ace mast treba da traje preko 20.000 km. Meni se ta FAM mast ne svidja, u odnosu na bolje masti, previse je gusta kad je hladno, sipam Weldite belu mast u skuplje tockove.

 

Sto se tice raznih nabli, imam dosta dobrih tockova sigurno 40ak komada, cesto uporedo vozim bicikle, mogu da tvrdim da je uticaj same nable na performanse prilicno mali, mnogo vise utice ram.

Recimo Campy Record tockovi, nisu nista donosili spram nekih krsica od tockova, ukoliko ram nije mogao da prebaci silu na drum, tako da ram pa 5 mesta pa sve ostalo za performanse bicikla....

Bar u ovoj klasi koja mene zanima, tj trkacki bicikli s kraja proslog veka...


  • 1

#179 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 04 September 2016 - 08:30 PM

@Gadjan
Kad nabijes lezaj, da li upadne do kraja?
Nesporazum osovina-lezaj zna da se desi kad osovina "seta" kao posledica lose montiranih lezajeva.
O "ultratankom" limu ne bih razmisljao jer je taj deo pod opterecenjem, pre bih ili pravio osovinu ili potrazio drugu.
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#180 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4575 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 04 September 2016 - 08:43 PM

meni nije jasno da mozes rukom da stavis lezaj u telo nable, predpostavljam ili da je nabla razlokana ili nisi nabio lezaj do kraja. Trebalo bi da se upresuje u nablu, mozes da napravis primitivan alat od brezona, sajbni odgovarajuce sirine i matica, ili umesto sajbni stari lezajevi mogu da posluze kao oslonac.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika