Jump to content


Fotografije
* * * * * 2 glasovi

Mi i automobili


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
2722 odgovora na ovu temu

#2721 nikolino

nikolino
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 16 September 2020 - 10:27 PM

Jako je nezgodno kad neko prodje blizu. Ponekad ne znam da li je gore kad projuri ili kad se uplasi, pa prikoci, jer mi daje vremena da se i ja uplasim i eventualno padnem. Retko mi se desava da neko prodje bas blizu, ali evo danas je taksista uz Vojvode Stepe prosao toliko blizu, da imam utisak da mi je retrovizor prosao ispod ruke. Taksisti generalno voze pazljivije u tim situacijama, a druga stvar, slobodne su bile sine, kuda obicno i voze. Prosao je bas brzo, tako da sam se uplasio tek posto je prosao.

 

Pre 4 godine, kada sam isao na posao, obilazio me je kombi i kada je naisao auto u susret, on ga je izbegao desno tako sto me je zakacio. Srecom je bila blaga uzbrdica (Krusevacka), pa nisam isao brzo, a nije ni on i uspeo sam da se izbacim nogom na trotoar i tamo zaustavim. Per metara kasnije je na semaforu bilo crveno i pitao sam vozaca da li je normalan i sto me udari, a njegov odgovor je bio "Da li si ti normalan, vozis po ovoj kisi i ometas saobracaj. Idi kuci spavaj, budalo" i dao je gas i otisao, jer se upalilo zeleno. Pored mene stoji zena i kaze mi "nemojte se nervirati, budale su to. Pre neki dan mi se jedan ludak isto u kombiju izvikao sa na dete, sto je pritisnulo dugme na semaforu. Viknuo mu je "zar nisi mogao da sacekas da prodjem, pa onda da pritisnes" i dete doslo kuci i place..."

 

Kad sam vozio od sela Divci ka Lajkovcu, na pravcu i bez ikoga u susret, kamion sa prikolicom je prosao bas blizu i to je trajalo, jer sam ja vozio oko 30, a on mozda 45-50 i toliko sam se uplasio, da sam hteo da se bacim u livadu. Na kraju tog stresnog prolaska me je zakacila neka guma koja mu je visila sa blatobrana (ili odcepljena od blatobrana ili granicnik blatobrana koji je strcao) Sibnula me je po zadnjici i ostala je modra strafta, sa samo 15-20 km/h razlike u brzini. Od straha nisam mogao da mu vidim tablicu, inace bih zvao policiju. Napravio sam pauzu da se smirim i pod velikim stresom sam nastavio do Beograda.


  • 1

#2722 nikolino

nikolino
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 16 September 2020 - 10:55 PM

ja moram da pitam da li ti cane imas polozen vozacki ispit?

Da li je ovo kruzni tok?
Screenshot-2020-08-29-Google.png

 

1. Jedna od prvih stvari koja se uci na voznji je da kroz kruzni tok ne mozes "pravo" a ne mozes ni levo,  ma koliko to malo bilo, vec moras pratiti kruznicu i izaci desno kada se nelazis u krajnjoj desnoj traci, postujuci pravilo "desne strane".

 

Zasto ne moze pravo i levo?

Bas zbog pametnjakovica koji bi da kazu da su isli pravo, a ne moze ni levo zato sto bi mnogi samo da okrenu polukruzno a po pravilu moraju da obidju ceo kruzni tok.

 

Pravilo desne strane znaci da vozilo koje vama nailazi sa desne strane ima prvenstvo.

 

2. biciklista je duzan da se krece uz desnu ivicu kolovoza.

To je izmedju ostalog zbog pravila desne strane koje bi trebalo na taj nacin da natera vozace da paze na bicikliste.
I cinjenica: covek se kretao uz desnu ivicu kruznog toka.

 

3 Zuta traka

U kruznom toku gde se nezgoda dogodila nema zute trake, ne znam zasto je pominjes.

 

par prakticnih saveta za prezivljavanje na kolovozu:

-Savet biciklistima je da u kruznom toku uvek idu uz samu desnu ivicu kolovoza.
-Kada treba nastaviti pravo ili skrenuti levo na putu sa vise traka:

 

Apsolutno nikako ne dozvoliti da skroz stanete na putu sa vise traka.

To je opasno!

 

 Na vreme dajte signal rukom u koju traku se prestrojavate i vozite uz desnu liniju te trake.

 Narocito ovo radite ako idete pravo kako bi izbegli da vas seku vozila koja skrecu desno.

 

Takodje ako vozila na putu idu u koloni jako polako i verovatno ce da se zaustave nikada nemojte ici uz desnu ivicu kolovoza, to je takodje jako opasno, obilazite ih pazljivo sa leve strane vozeci po liniji

Poslusao sam neke savete odavde i vec naredni dan. zamalo da dozivim novi incident.

Cim sam izasao iz Drajzerove, skrenuo sam u srednju traku i vozio po sredini (nepropisno, ali po savetu). Kad sam bio15tak metara pre zaustavne linije, autobus je krenuo sa stajalista, a cuo sam da skroz levom trakom ide auto. Bez trunke kocenja i zmigavca, taj auto je hteo "pravo" kao i onaj sa kojim sam se sudario, odnosno ka americkoj ambasadi. Ja sam mislio da ode pravo pod autobus i zakocio sam naglo, jer sam pomislio da delovi mogu da lete ka meni iako je udaljeno sad vec preko 15 m. Srecom je vozac autobusa zakocio u mestu, kao Misko u Ko to tamo peva. Odmahnuo glavom i nastavio, a krenuo sam i ja i kad sam usao u kruzni tok i krenuo ka desnoj ivici, auto je skroz desnom trakom (kojom je isao autobus) mene obisao sa desne strane i zamalo da me zakaci i to bez trunke kocenja. I on je isao "pravo". Ocigledno da svako ovakve raskrsnice tumaci na svoj nacin.

Narednih dana sam vozio skroz desnom trakom, kao kad sam imao sudar, ali puno blize levoj liniji, da nema mesta da me neko obidje sa desne strane i sa ispruzenom levom rukom, da vozaci misle da sam lud. I od tad nisam vise imao problema.


  • 0

#2723 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1758 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 September 2020 - 12:13 PM

Добро ме подсети. Прошетао до тамо (20 и кусур км :)) прошле недеље. Извини, да сам раније јавио можда би боље прошао.

 

Елем, ситуација је много гора него раније. Технички, морао би да буде кружни ток, наравно, јер неким чудом знакови на прилазима нису неопходни. Може се рећи да је знак на острву, окренут ка Драјзеровој (центру) лепо видљив. Међутим, видљив је ако знаш да је ту и ако немаш возила испред себе.

 

Видео сам солидан број оних који дају десни мигавац, али сви су они заиста скретали десно, односно нису настављали "право" булеваром (ка америчкој амбасади). Они који су ишли право нису давали мигавац. Аутобуси су давали леви мигавац, за Незнаног јунака, али можда је то био мигавац због кретања са станице, а можда и због тога што су тик испред станице била паркирана (дивљачки, наравно) два доставна комбија. Од оних који су ишли у Незнаног јунака НИКО није дао десни мигавац за искључење. Од оних који су из Незнаног јунака ишли одмах десно, ка центру, НИКО није дао десни мигавац. Од оних који су из смера америчке амбасаде ишли ка центру НИКО није дао десни мигавац за искључење. А, како рекох, кружни ток је скрајнут скроз и јако је мали број возила који скрећу више од 60 степени, тако да практично и не постоји кружно кретање возила. И тврдим да тамо огромна већина људи нема појма да је то кружни ток нити се понашају као да су у кружном току. Врхунац је био када је један лик из Незнаног јунака баш хтео лево, ка америчкој амбасади, а онда стао у сред кружног тока, да пропусти оне који су долазили из центра (и имају троугао).

 

Но, још је луђе (а то се и види на горњој слици) што кружни ток ипак заклања ону леву траку, када се долази из центра. Дакле, ко је у левој траци мора да иде благо десно, око кружног тока. Међутим, они у средњој траци то не знају, не виде, а и не хају. А пошто не капирају да је кружни ток, они само настављају право "око" кружног тока, за Незнаног јунака! И тиме секу оне лево.

 

Углавном, био сам тамо ван поподневног шпица (баш негде око поднева) и за неколико минута гледао како су чудом избегнута три судара. Укључујући једног који је, из смера америчке амбасаде, само мало успорио код троугла, па скоро ударио лика који је хтео да скрене у Незнаног јунака, али му је била гужва, па је и он ишао јако споро.

 

Све у свему, непојмљиво је шта су направили са овом раскрсницом. Ужасно је опасна за бициклисте (ако скрећу лево). Да морам, ја бих вероватно возио жутом траком, скроз десно, па наставио опрезно право (чак и дао знак руком), до пешачког прелаза у булевару, па онда преко прелаза. Или бих наставио булеваром, па на првом скретању ишао лево.

 

Једноставно, кружни ток је тако ћопаво пројектован и направљен, да сигурно огромној већини није ни јасно да је кружни ток, а знакове често не виде, као ни кружно кретање возила. И сви се понашају као да је то класична раскрсница. Вероватно и они који знају за знакове, јер просто није безбедно возити другачије.

 

Дефинитивно планирам да се обратим Дирекцији за саобраћај поводом те раскрцнице, али не могу све да постигнем.


  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika