Jump to content


Fotografije

bokaco7 [MTB] Capriolo Anolis


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
216 odgovora na ovu temu

#41 bokaco7

bokaco7
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 233 posts

Postavljeno 14 October 2009 - 11:02 AM

Dobro, ljudi polako napredujemo! :)
Legao je Dart3, samo jos poplock da se stavi. Zato molim za neko uputsvo ako nije problem.
Takodje, da li bi neko mogao da mi objasni razliku ismedju 8faza i 9faza, da li bih trebao ici na 9faz i menjati menjac i lanac, ili da uzmem za pocetak 8faz, i nista da ne menjam.
Pozzzzzz
  • 0
B)

#42 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 14 October 2009 - 12:00 PM

Razlika je u jednoj fazi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ti sad imaš 7faz?
Nebitno da li ideš na 8 ili 9, moraš da menjaš kasetu, zadnji menjač + ručicu menjača (recimo da ti prednji ostane taj Tourney + Sram 3.0)? Znači, razlika je samo u lancu (lanac za 8faz je isti kao i za 7 faz). Lanac i nije toliko skupa investicija (500-600din osmofaz, SRAMov, sa spojnicom za lako skidanje; za 9faz nešto skuplji), a ako si sa starim već prešao 1500-2000km i više, svakako je vreme da ga zameniš.

E, sad, razlike u ceni i kvalitetu 8faza i 9faza ja ne znam, to će morati neko drugi da objasni i tebi i meni :)

Pretpostavljam da bi neka Deore varijanta bila sasvim OK...

p.s. super mi je ova tvoja tema, sređuješ bajs od prosečnog do super (za naše uslove, ofc :) )
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#43 bokaco7

bokaco7
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 233 posts

Postavljeno 14 October 2009 - 04:42 PM

Prvo, hvala na podrsci za temu.

Moja ideja vodilja je bila da uzmem neki bajk koji bi se nekako mogao uklopiti u budzet, da ga malo vozim, i da vidim da li mi odgovara i sta bi trebalo promeniti. Da sam cak u pocetku i imao nekih 500e za bicikl, ne znam da li bih ih i potrosio na bajk jer nisam znao kakav mi treba. To se za ovih pola godine intenzivne voznje dosta iskristalisalo, pa bi u skladu sa mojim potrebama sada promenio nekoliko stvari, kao sto sam u predhodnim postovima i napisao.

Zbog svega ovoga napisanog upravo sledi i moje izbegavanje da stavim bolje menjace i rucice menjaca, jer ovi sasvim lepo i precizno rade. Zasad.
Imam sedmofaz, i znam da ne bih u slucaju osmofaza morao da menjam zadnji menjac, a realno ne bih ni prednji, samo bih namestio koji ce zupcanik biti nekoriscen.
Logika mog prelaza na osmofaz ili eventualno devetofaz je ta sto cu uzeti nablu sa kasetom, pa zbog toga nema mi izbora. Odlucio sam da uzmem nove tockove sa disk nablama i mestom za kasetu.
Ono sto mi je bilo primarno je da stavim veoma dobre kocnice, koje ce biti pouzdane, nece skripati i proklizavati po mokrom, te cu verovatno da idem na bb7 ili juicy3 varijntu, jer ce mi se to moci uklopiti u neki planiran budzet.
Ako kasnije nesto crkne, bice vremena za upgrade....
Inace,po mojoj racunici presao sam sigurno oko 15000km, pa cu da bacim pogled u kom je stanju lanac.

Samo prvo da stavim poplock, vozim ponajvise asfalt, pa da se ne nerviram kad svako moje ubrzanje upije amortizer.
  • 0
B)

#44 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 14 October 2009 - 04:56 PM

Kad budes stavio nove tockove, znaj da ces istog momenta morati da stavis i disk kocnice. Neces moci ni malo da se koristis njima, jer oni nemaju (90% njih) povrsinu predvidjenu za V-brake. Prelaskom na 9 faz, dobices veci raspored brzina, vise kombinacija sa srednjim pogonom, sto ti dobro dodje.

Inace,po mojoj racunici presao sam sigurno oko 15000km, pa cu da bacim pogled u kom je stanju lanac.


Dobro ti lanac nije ispario do sada. #-o Bolje zameniti lanac, pa i na 3000 km-a...Nego lanac, kasetu i zupcanike pogona nakon 10000 km-a. Manje je stresno po dzep. :wink:
  • 0

#45 bokaco7

bokaco7
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 233 posts

Postavljeno 15 October 2009 - 07:25 AM

Verivatno cu kupiti tockove, kocnice i kasetu, kako ustekam koji dinar. A onda cu to sve namontirati. Mada, video sam i tockove sa povrsinom na felni i za vbrake, a imaju disk glave. Videcu u svakom slucaju.
Sad, zamolio bih vas da mi predlozite sta da uzmem od
1. tockova, ovde se stvarno ne razumem, vidim da su mavic felne i dt zbice neki stadard, a glava deore, ili lx.
2. Koju kasetu??, uzecu 8faz, a kasnije krajem sledece godine cu zameniti menjace pa cu staviti i 9faz.
3. Kako da obratim paznju da li su kocnice kompatibilne sa glavama, ovde mi je objasnjeno da ima dva standarda centerlock i jos neki sa 6 rupa ili kako vec :)
Od kocnica ici ce gotovo sigurno avid bb5, bb7 ili juicy3, sta budem moga da nadje. Rotori bi bili verovatno 160mm nazad, a 180 ili 160 napred.
  • 0
B)

#46 bokaco7

bokaco7
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 233 posts

Postavljeno 15 October 2009 - 07:30 AM

I zaboravih, a ne nadjoh dugme izmeni za prethodni post:
Molim vas ako je nekom pretekao ili ostao daljinski poplock za dart3 i slicne amortizere, rado bih kupio pa neka me kontaktira na [email protected]
Bio bih stvarno zahvalan.

Puno pozdrava!
  • 0
B)

#47 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 15 October 2009 - 08:44 AM

Da li si zvao Capriolo za poplock? Oni su uvoznici za RS, imaju u cenovnik poplock i pushlock (doduše, cene su 2.400 - 4.800, ne znam da li su drugde jeftinije)...

111200 PR.VIL-ROCK S.POPLOC RUC.PODES 2434,00
111222 PREDNJI AMORTIZER-"ROCK SHOX" POPLOC ADJUST LEVA RUČICA 3909,00
111223 PREDNJI AMORTIZER-"ROCK SHOX" PUSHLOC RUČICA 4823,00

A glave i kočnice:
6 rupa
Postavljena slika

centerlock:
Postavljena slika

U prevodu, ako si siguran da ćeš uzimati BB7 (npr.), onda kupiš odgovarajuće nable (sa 6 rupa). Tako bar ja to shvatam, možda i grešim ;)
E, da, postoje i centerlock adapteri (ako ti je nabla sa 6 rupa, a disk centerlock):
Postavljena slika
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#48 bokaco7

bokaco7
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 233 posts

Postavljeno 15 October 2009 - 11:30 AM

Hvala za info za rotore i kocnice, najverovatnije ce biti bb7 ili cak juicy3.
Veci mi je problem tocak i kaseta, moram malo da se informisem dodatno na ovom polju.
Inace ovi iz capriola su bezobrazni sa cenom za poplock, stvarno!
Ima li neko ko jos radi rockshox?
  • 0
B)

#49 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 15 October 2009 - 11:52 AM

1. Uglavnom se takvi tockovi i krecu po oglasima. Ako slucajno izlete neki sa industrijskim glavama, za povoljne pare, to bude super.
2. Stavis 8-faz, a posle prelazis na 9-faz :arrow: Sledi menjanje siftera i lanca.

3. Slika govori vise od 1000 reci, s toga:

Postavljena slika

Postavljena slika

Center-lock deluje kao prakticniji sistem, rotori se montiraju-demontiraju istim kljucem kojim se skidaju i kasete. Kod 6-bolt sistema imas mnogo veci izbor rotora i mogu se koristiti samo rotori predvidjeni za taj sistem. Dakle, rotor se pricvrscuje za glavu uz pomoc 6 srafica i imbusa. Kod center lock-a se koriste Shimanovi rotori (ima li jos ko da pravi ovakve?), ali mozes koristiti i rotore sa 6 rupa, uz pomoc adaptera, sto mu dodje ovako

Postavljena slika

Prozvodjace kocnica i rotora mozes uglavnom kombinovati, samo je bitna debljina rotora, da se ne bi dogodilo da on konstanto kaci o paknove. Iskusnije kolege mogu doati jos nesto, toliko od mene. :wink:
  • 0

#50 Grux

Grux
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationLeskovac + DST

Postavljeno 15 October 2009 - 04:21 PM

E, da, postoje i centerlock adapteri (ako ti je nabla sa 6 rupa, a disk centerlock):
Postavljena slika



Da li je sigurno ovako, meni izgleda da je ovo adapter za center lock nablu i disk sa 6 rupa!? Ne tvrdim da sam u pravu, ali mi tako izgleda.
  • 0

#51 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 15 October 2009 - 04:46 PM

Darkman je samo permutovao. :)
  • 0

#52 Grux

Grux
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationLeskovac + DST

Postavljeno 15 October 2009 - 05:47 PM

Pretpostavio sam, al' rekoh da razjasnimo. :)
  • 0

#53 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 15 October 2009 - 09:02 PM

Darkman je samo permutovao. :)


Ma Darkman realno nema pojma, google je kriv za sve, to je njegovo maslo :)
Sad kad malo pogledam Stoletove slike, shvatim da je jasno gde sam pogresio :mrgreen:
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#54 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 16 October 2009 - 12:16 PM

Kod 6-bolt sistema imas mnogo veci izbor rotora i mogu se koristiti samo rotori predvidjeni za taj sistem. Dakle, rotor se pricvrscuje za glavu uz pomoc 6 srafica i imbusa.


Ne pomocu imbusa, nego Torx kljuca (T-25). Zbog toga se T-25 kljuc nalazi na svim ozbiljnijim multi-tool alatima za bicikliste...
  • 0

#55 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 16 October 2009 - 01:02 PM

Aaa tako. Hvala! Mislio sam da je obican imbus u pitanju...a i vozim center-lock. :)
  • 0

#56 bokaco7

bokaco7
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 233 posts

Postavljeno 21 October 2009 - 09:40 AM

Evo i da se vidi oko cega se zajednicki trudimo!
Nova stvar je da sam juce oborio ginisov rekord u instaliranju poplocka na kormanu. Skinuo sam rogove, rucicu, menjac i kocnicu, stavio poplock i sve vratio za manje od 10min. :)

I juce sam video capriolo lizard uzivo! Najlepsi bicikl koji sam ikada video. Mat crni ram me je odusevio totalno.

Attached Thumbnails

  • 20102009057.jpg
  • 20102009058g.jpg
  • 20102009060.jpg

  • 0
B)

#57 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 21 October 2009 - 10:02 AM

Bas mu je legla vila! 8) Jel se oseti razlika?
  • 0

#58 bokaco7

bokaco7
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 233 posts

Postavljeno 21 October 2009 - 10:40 AM

Oseti se razlika nabolje, ali posto je sad hladno vreme, viljuska je tvrdja nego obicno. U svakom slucaju kad predjem preko ivicnjaka i sl, sad bacim pogled da li je probusena guma, upije skoro skroz vece neravnine, dok manje i ne hvata bas najbolje. Mada iskreno, dok mi neko ne objasni kako ispravno da namestim rebound( sta je on u opste, kontam brzina povratka amortizera u prvobitni polozaj) necu da donosim zakljucke, a takodje nisam ni preload skroz opustio ( valjda se tim podesava koliko je tvrd amortizer). U svakom slucaju vredi 60e po meni.
Ono sto me je odusevilo je ovaj daljinski poplock, kad se zakjluca vila hod je manji od pola santimetara, sto i izuzetno odgovara kad vozim po dobrom asfaltu, jer mi je sa onim suntourom ( koji me je stvarno bio pristojan za njegovu cenu) bilo vise muka jer je pri vecem ubrzanju upijao gotovo svu snagu i cinio da bajk poskakuje kako okrecem pedale.

Sve u svemu to je to. Inace, provalio sam da mi je prednji menjac shimano sys, bem mater ovima iz capriola, u specifikaciji pise da je stavljen tourney, znaci zakidaju gde mogu. Verovatno njega menjam sledeceg, sta ima od sram relativno jeftino a da fino radi posao? Klasa sram 3.0 ili malo jace? Ne znam zasto ali postajem alergican na simano, uporno naplacuju znatno vise od srama za delove iste klase. Bezveze....

TAkodje, ovaj hod od 100mm je legao kao budali samar, geometrija je malo popravljena, a duzina vrata vile taman kako odgovara tako da ga necu skracivati. Sve u svemu, lepo se zavrsilo.



Pozdrav
  • 0
B)

#59 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 October 2009 - 11:46 AM

Mada iskreno, dok mi neko ne objasni kako ispravno da namestim rebound( sta je on u opste, kontam brzina povratka amortizera u prvobitni polozaj) necu da donosim zakljucke, a takodje nisam ni preload skroz opustio ( valjda se tim podesava koliko je tvrd amortizer). U svakom slucaju vredi 60e po meni.


Nemas tu ne znam kakvo pravilno podesavanje.Kada vozis asfalt ides na puno prigusenje, kada vozis teren iskljucis i manje vise na dartini to je to.

Sto se preload-a tice, stavi gumicu na stap nabij je skroz uz granu tj do mesta gde stap izlazi iz grane i onda sedi, vozi malo i ponovo nabij tu gumicu u toku voznje, onda lepo ustani i ako je gumica na 1-1.5cm od mesta gde izlazi stap ne moras nista da menjas, ako je vise onda stegni, ako je manje opusti preload.

60e svakako vredi

Ono sto me je odusevilo je ovaj daljinski poplock, kad se zakjluca vila hod je manji od pola santimetara, sto i izuzetno odgovara kad vozim po dobrom asfaltu, jer mi je sa onim suntourom ( koji me je stvarno bio pristojan za njegovu cenu) bilo vise muka jer je pri vecem ubrzanju upijao gotovo svu snagu i cinio da bajk poskakuje kako okrecem pedale.

E vidis dart ne bi smeo da ima tih .5cm lufta, dart 3 se potpuno zakljucava, pa u skladu sa time podesi tj stegni sajlu za poplock (kao kad podesavas menjas).Ako ti ovo ne pomogne onda ga je prethodni vlasnik negde drmnuo zakljucanog, ali to ti nije tema za posebno uzbudjavanje.

Sve u svemu to je to. Inace, provalio sam da mi je prednji menjac shimano sys, bem mater ovima iz capriola, u specifikaciji pise da je stavljen tourney, znaci zakidaju gde mogu. Verovatno njega menjam sledeceg, sta ima od sram relativno jeftino a da fino radi posao? Klasa sram 3.0 ili malo jace? Ne znam zasto ali postajem alergican na simano, uporno naplacuju znatno vise od srama za delove iste klase. Bezveze....


Pa nisu te nista posebno prevarili, to je manje vise to, sad da se ne cepidlaci.Od srama a ni od bilo koga drugog ne postoji nista za male pare a da valja, od te ideje se slobodno oprosti.Prednji menjaci koji valjaju icemu krecu od neke srednje klase deore/x.5.Ja sam u februaru kupio novi alivio prednji i evo ga za nekih ~4000km se rastresao kako da sam vozio niz DH trka a ne samo asfalt.Daklem stekaj kintu pa ga polako gradi u nesto bolje, na berzi se povremeno daju uzeti menjaci koji valjaju za sasvim pristojne pare, pa cekaj trenutak.
  • 0
Postavljena slika

#60 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 21 October 2009 - 11:48 AM

Samo da te pitam, na slikama mi se čini kao da ti je sedište oboreno na dole, tj. da nije horizontalno? Znam da je bila priča da treba da bude paralelno sa zamljom; a kad sedneš, pa amort još malo upije, sedište padne još više unapred?

Možda je i optička varka :)

p.s. lep ti je bajs :)
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika