Prelazak na 25mm gume,isplati li se?
#81
Posted 29 May 2020 - 05:34 AM
A da, na putu do uspeha ne zaboravi da poneses boce i praskove. Cuo sam da si sa time najbrzi sve i kramponke da vozis po drumu...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#82
Posted 29 May 2020 - 05:57 AM
Ja vozim 23 i još ne znam za bolje (možda ima ali nisam probao) ali eto samo jedno moje zapažanje i praćenje "situacije"
#83
Posted 29 May 2020 - 09:35 AM
Gde to piše - sem u tvom postu? Da 28 nema šta tražiti na drumašu. Pogotovo sa našim putevima.
Svako bira sebi - meni su se 28 mm odlično pokazale.
Brzinski - i u praksi i u teoriji - što je put manje dobar, to su 28 mm brže od 23. 25 je tu negde između, logično.
Pa i kod tebe pise na sajtu...ti si napisao
Ja stvarno nisam video 28mm na drumasu da iko vozi...bas me zanima gde ti to vidjas.
#85
Posted 29 May 2020 - 10:13 AM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#86
Posted 29 May 2020 - 10:23 AM
Istrazujem trenutno da uzmem 700c (622mm) tockove za disk. Primetio sam da gotovo svi proizvodjaci, pogotovo za karbonske aero tockove (sto bi po definiciji trebalo da znaci najbrzi) stavljaju felne koje su spolja ponkead sire od gume, a unutrasnja sirina takva da ni ne moze nista uze od 25mm da se stavi, cesto je i 28mm najuze.
Zanimljiv podkast koga zanima tematika, iskustva od trkaca/randonera i proizvodjaca ujedno. Posebno mi je zanimljiva tematika oko pritiska - generalni zakljucak je da na dugim voznjama nije najbrzi najveci pritisak, vec optimalan.
https://cyclingtips....-and-pressures/
Na kraju se svodi na to sta ko zeli u voznji. Subjektivni osecaj je drugaciji od objektivnog, pa ljudi biraju po tome sta im vise odgovara.
#87
Posted 29 May 2020 - 11:32 AM
Pa i kod tebe pise na sajtu...ti si napisao
Ja stvarno nisam video 28mm na drumasu da iko vozi...bas me zanima gde ti to vidjas.
Ja viđam na grupnim vožnjama, ima novih drumaša koji se prodaju s 28-icama otkad su diskovi postali uobičajeni. Standard je 25, 23 viđam samo na starijim i retro biciklima.
#89
Posted 29 May 2020 - 02:46 PM
Obratite pažnju na specifikaciju ovog bicikla!
Posebno na tockove i širinu guma...
#90
Posted 29 May 2020 - 04:50 PM
Gde to piše - sem u tvom postu? Da 28 nema šta tražiti na drumašu. Pogotovo sa našim putevima.
Svako bira sebi - meni su se 28 mm odlično pokazale.
Brzinski - i u praksi i u teoriji - što je put manje dobar, to su 28 mm brže od 23. 25 je tu negde između, logično.
Drugačije mislim i drugačije mi je iskustvo.
Naravno - nisam vrhunski biciklista kao ti, niti sam ikad vozio bajs u životu.
Relja, mani se pisanja. Prvo da obuces nacionalni dres, onda da se na nekom Grand Tour-u popnes na podijum pa makar bio i onaj najnizi, pa cemo onda da pricamo sta ti mislis da je najbolje.
Stalno naši putevi pa naši putevi. Ko da imamo njive umesto puteva. I ko da na tim istim putevima nisu najbrojniiji drumaši, i čik pogodite kakve se gume većinski voze, i da li se neko žali.
Dalje, tebi su se pokazale, iz iskustva. Ok, kakvog i kolikog iskustva? To ja stalno potenciram. Dakle kakve vožnje, sa kakvim ekipama, koliko jako, koje rute i proseci, koji sve usponi, koje planine? Koliko km godišnje, koliko u poslednjih 10 godina? Znači ne samo ti nego svakome kažem, za Smashera isto važi i svakog ko slično razmišlja i tvrdi, piše, objašnjava.. Prvo rezultate da čujemo, da si vozio sve to u praksi i kako koliko. I onda ako kažeš claris isto radi kao durace, i 28 mm su brže ili jednako brze kao 23 onda te izjave imaju neku težinu.
To što na turu guraju sponzori šire gume i ima ih pomalo, ne znači da su dominantne ni brže. I voze ih tamo po kaldramama i pariz rube trci..
Pogledajte šta se vozi na time trial.
Dalje, ista priča kao i sa diskovima. Da se ukine uci weight limit, i da su timovi i vozači slobodni da biraju šta žele a da ne zavise od sponzora i industrije, čik pogađajte kakvi bi se bickli vozili, da li bi se vozili alu kormani, da li bi se vozili diskovi, koliko bi celi bicikli težili (pošto je po vama težina nebitna) i kakve bi se gume vozile, pogotovo na usponima (što je i alfa i omega biciklizma)
Ja viđam na grupnim vožnjama, ima novih drumaša koji se prodaju s 28-icama otkad su diskovi postali uobičajeni. Standard je 25, 23 viđam samo na starijim i retro biciklima.
Pa da to ljudi greota im da menjaju nove gume što su došle s biciklom pa čekaju da ih potroše
Da 23 samo na starijim sve što je starije od 2019 godište su stariji dakle sve što se po Beogradu recimo vozi. Jedino u radnjama možda nađemo drumaše sa 28.
#91
Posted 29 May 2020 - 05:47 PM
Što se tiče sponzora, za Sky/Ineos je poznato da kupuju gume baš da ne bi zavisili od sponzora, a gle šta vozi Frum: https://www.cyclingn...-light-gallery/
A što se težine tiče, ovoliko ih je briga https://youtu.be/jMsgzD-JFQs i https://youtu.be/CGoNtU5VvVI
#92
Posted 29 May 2020 - 05:59 PM
@Gadjan
Kao što možeš da vidiš iz priloženih linkova koje smo postavili, nismo mi jedini ti koji uporno tvrde da su nešto malo šire gume u praksi na performance biciklima svakako upotrebljivije nego uže, 23mm koje na savremenim biciklima skoro niko više ne vozi. To mišljenje zastupa generalno biciklistička industrija, ista ta industrija koja te je ubedila da poveruješ da je karbon najbolji materijal za izradu biciiklova, a da je redukcija težina najbitniji imperativ na takmičarskom biciiklu. I sudeći po tvojim postovima, u sve si to poverovao i sve si progutao u jednom zalogaju, samo mi nije jasno zbog čega onda uporno obijaš da prihvatiš da su i istraživanja u vezi sa gumama donele rezultate u praksi, kad je to pre već više godina apsolvirana teorija dokazana u praksi
To što ti tvoji rekreativci isključivo preferirate gume od 23mm može biti stvar lične preferencije, ali isto tako i nedostatka informacija. Već smo odavno svi shvatili da si ti na forumu ovde jedini pravi, hardcore biciklista koji vozi ultra jake vožnje, nenormalno jake uspone, sa najjačim mogućim rekreativcima u regionu. To niko ne pokušava da ti ospori. Samo što ja ne kapiram zbog čega uporno smatraš da neko ne može i ne sme da ima mišljenje drugačije od tvog, ako prelazi tri puta manju godišnju kilometražu od tebe i nije takav baja na biciklu kao ti? Jel misliš da je svakom neophodno da pređe 10 000 km godišnje da bi shvatio da mu je udobnija guma od 25mm, ili da za njegove potrebe, kao i za potrebe velike, to jest većine rekreativnih biciklista i grupe ispod DA mogu podjednako dobro da rade posao?
Svi živimo u eri interneta, gde na svakom mogućem uređaju imamo pristup informacijama, i gde je često moguće preskočiti sopstvene greške i pogrešna ubeđenja, i učiti na tuđim, gledati preporuke i mišljenja i drugih ljudi, pa u kombinaciji sa ličnim iskustvom shvattiti šta je za nas najoptimalnije rešenje. Ne moramo svi učiti na teži način.....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#93
Posted 29 May 2020 - 06:18 PM
Pa o tome se i radi, kaži onda tako, udobnija mi je 25. Ali nemoj da tvrdiš drugima koji više i jače voze, da 28mm i 200 grama više nema penalty i da se ne oseti.
Ili ako već tvrdiš, onda ja postavim ono pitanje što sam postavio, da vidimo na osnovu kojeg iskustva. Ili još bolje, da li imaš powermetar? Štopericu svi imamo.
Eto ako kupim powermetar u skorijoj budućnosti, uspona u Srbiji za testiranje fala bogu ne manjka. Samo obezbedi 28mm gume pošto ja to ne gajim i možemo da stavimo sve te tvrdnje na test. Ne moramo da čitamo šta piše na netu.
#94
Posted 29 May 2020 - 07:01 PM
#95
Posted 29 May 2020 - 07:57 PM
Pa slažem se ja da su 25mm ok, težina je skoro identična ali isto to mislim i za tu razliku u "brzini" da je zanemarljiva, zapravo je jedina prava realna dobit udobnost.
Ali je činjenica šta se najviše vozi, više znam ljudi koji imaju problem i sa ubacivanjem 25 mm u ram nego što ih znam koji voze 28.
Tačno, zašto mešati tt i uspon, ovi video snimci su dobar pokazatelj, prvi snimak je ravnija etapa i naravno da su bajsevi sa aero ramovima i dubokim aero točkovima nešto teži, jer težina tu nije uopšte bitna zapravo je veća aero dobit. Zato na drugom snimku gde je neka brdska etapa skoro svi bajsevi ispod 7 kg, logično, ne znam zašto uopšte diskutujemo na ovu temu. Kad se penje Zoncolan sve se bojim da stavljaju 28mm od preko 400 grama komad...
#96
Posted 29 May 2020 - 08:11 PM
Samo ti krljaj tvoju 23-ku. To koliko je brza od 25mm u realnim uslovima voznje je nemerljivo, pogotovo na voznji u kombinovanom terenu, ali zato kad jednog dana dodjes pameti i predjes na 25mm, kajaces se sto to nisi uradio ranije, kao sto je cini mi se i Zare napisao...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#97
Posted 29 May 2020 - 08:13 PM
#99
Posted 29 May 2020 - 08:21 PM
Ako će da bude 200 grama kao i 23mm nemam ja nikakav problem da pređem bilo kad, nisi ti mene razumeo.
Pa gledao sam na planetovom sajtu, možda im i nije tačna težina.. ne bi bio prvi put. 23mm je sto grama manje. Ovu sam gledao jer je "narodna guma" a ne one ultra skupe od skoro 100 eura po komadu
https://planetbike.r...-blue-skin.html
#100
Posted 29 May 2020 - 08:35 PM
Lazem, merenje je pokazalo da je teza 51 gram.
U pitanju je Conti GP 5000. Cena im je okvirno oko 40e u Evropi.
https://www.google.c...-28mm-tyres?amp
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users