Naopako gledaš, nije prednja cev produžena, nego je sedalna cev skraćena. Ovako:
Dobar primer na realnim biciklima su Giant TCR (kosa cev) i Giant Propel (horizontalna cev). Zgodni su za poređenje jer je isti proizvođač i funkcionalno ista geometrija, pa možeš direktno da gledaš istu veličinu kod oba modela: geometrija TCR - geometrija Propel.
Ako ćeš da porediš Tarmac i C60, onda moraš da znaš kako da gledaš približno pošto nisu potpuno iste geometrije. Colnagove veličine 52s i 57 su najpribližnije Specialized 56 na primer: geometrija Tarmac - geometrija C60.
Na kraju cele priče, poenta je da kosa cev ne mora da znači viši prednji kraj. Može da bude i omogućuje da se to lakše uradi, ali ne mora niti samo tome služi.
Baš to, govoriš ono što sam ja pisao. Valjda nisam ni napisao da se povećava dužina TT već da je ista?
Za istu veličinu ST, ponavljam za istu veličinu ST kod slopinga je HT veći u 90% slučajeva u odnosu na klasičan ram, ili u 99% odnosno nisam ni video da je nekome isti tu je poenta. Na fotki koju si postavio ST nije isti. Ako sada hoćeš iz tog Slopinga 46.5, da izvučeš staru geometriju sa visinom ST 46.5 (to je početni parametar) e tada vozač "pada" jer je manji HT. I onda oni nadomešćuju sa mnogo spejsera a u stvari nekada su lule bile više izvučene (videti kod starih bicikala). Možda iz prva nisi razumeo šta sam želeo da postignem, ali postavljanjem onog fotošopiranog hrom-molija sam mislio da će sve biti jasnije. Postavio si potpuno istu fotku kao i ja. Gledamo istu stvar iz različitih prizmi, što ne treba da se karakteriše kao nešto loše, naprotiv.
A to što sam uporedio C60 i Tarmac- je što si ih pomenuo u predhodnom postu. OK, upoređivati iste proizvođače, ali kupac ne kupuje uglavnom istog proizvođača pa niti geometriju, zbog toga i pisah onoliko. Pa tu je glavna stvar "složenosti" cele situacije pri kupovini. Mi možemo da analiziramo ramove jednog brenda, ali cilj mi je da svi zajedno dođemo do "brze forumle" koja će (ako je to moguće) iz prve bez merenja odmah doći do toga da kada probaš u prodavnici bajk (čitaj ram) odmah vidiš da li odgovara više. Videću da iscrtam u SW mere tih ramova koje si postavio sa centrom na vratilu "osovini" pogona, jer mi ne vrede brojevi bez crteža mnogo.
Nekako zaključujem da mi je orijentaciono najbitnije da izmerim "dohvat", dužinu od centra šticne do centra gornje šolje. Ako je to mera koja mi sada odgovara na svom biciklu, odgovaraće mi i na tom novom, a ispod toga ram će u 90% slučajeva sa ST biti manji (ako je Sloping) ili isti (ako je geometrija sa vodoravnom cevi). Da se valjano uporedi stari i novi ram koji se želi kupiti, najbolje je sadašnji ram izmeriti u potpunosti (ST,TT, Reach, Stack...) to nacrtat na papir, pa prilikom kupovine ko što si pomenuo, tablicu u ruke za pomenuti bajk koga želimo kupiti, pa porediti. Ne može složenije ali ni jednostavnije, izgleda. Ali tada neće moći da se pogreši.
Oko "prednosti" Slopinga i klasičnog rama:
Izgled klasičnog mi je nekako lepši, ne u 90% slučajeva ali u 70% neka bude, mada mi se "blagi" sloping sviđa.
Moguće da duža šticna može da bolje "upija" vibracije sa puta, ona veza sa ramom gde je šelna je nešto na većem rastojanju od sedla, pa možda ima to uticaj - nagađam naravno.
Nešto što mi deluje lakše kod Slopinga jeste manipulacija, opkoračenje rama- tu ide sve u prilog Sloping ramu. Jeste nekako sve isto, jer visina sica ostaje ista, ali opet nekako deluje da je drugačije.
Oko težine ste u pravu i ma kom delovalo da je 100g ništa, neka proba da stavi gume koje su 450g i one od 300g. Izgledaće mu ukupna masa bajka lakša ili teža za dva kila subjektivno, iako je u pitanju 300g ukupno. Nisam verovao, dok mi se to nije desilo.
Često neke stvari deluju isto a potpuno su različite. Ko nije probao tabulare kod drumaša nikad neće znati koja je udobnost vožnje kod tabulara u odnosu na klasičnu spoljnu/unutrašnju gumu. Kada udariš u rupu sa tabularima ništa- sa klasičnom kombinacijom ko kamen o kamen.