Jump to content


Fotografije

Velicina rama za drumasa


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
27 odgovora na ovu temu

#1 CoaMTB

CoaMTB
  • Members
  • 7 posts
  • LocationKraljevo

Postavljeno 24 May 2019 - 09:55 PM

Pozdrav svima! Kao sto naslov kaze potreban mi je savet oko odabira velicine rama za drumski bicikl. Planiram da u buducem periodu pazarim drumasa pa tu dolazi mali problem, koja velcina. Visok sam 196cm. Da li uzeti XL (58) ili veci?? Hvala.
  • 0

#2 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2610 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 24 May 2019 - 10:47 PM

Pozdrav svima! Kao sto naslov kaze potreban mi je savet oko odabira velicine rama za drumski bicikl. Planiram da u buducem periodu pazarim drumasa pa tu dolazi mali problem, koja velcina. Visok sam 196cm. Da li uzeti XL (58) ili veci?? Hvala.

Retki su ali nadju se 62cm ili veci odgovara za tebe.
Ja sam 190cm i 60cm mi je merka kod klasicne geometrije, uglavnom za tebe je najveci ram koji proizvođač pravi.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#3 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 425 posts
  • LocationOn Scott Speedster

Postavljeno 25 May 2019 - 04:49 AM

Za tebe obavezno veci. Ja sam 193/92inseam i vozio sam scott xl(58cm) a posle xxl (61cm) i definitivno mi je xxl više odgovarao.
  • 0

#4 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 675 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 02:50 AM

Pazite ovo, Điro 2019, čovek je visok 180cm a vozi ram ST 47-48 max a TT 51-52 max u cm. Da li je moguće toliki mali ram ?
 
 
 
 
MOD:
 

  • 0

#5 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1600 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 06:05 AM

Jan Polanc? Visok je 172 po zvaničnim podacima.
  • 0

#6 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 675 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 09:08 AM

Fiery u pravu si, nije Sebastian Molano kao što sam naveo, koji je 1.80cm, nego lider trenutno slovenac Polanc, takođe kako si naveo 172cm.

(prevario me link u kome su startni brojevi pomereni za jedan, pa je na toj numeraciji 217 broj Molano) ali nađoh sada ovaj gde bi trebalo da je sve ok:
https://www.cyclings...ers-italy-2019/

I pored svega, ovo je baš dobro da se vidi po visiniama vozaca koji su veličine ramova, pa tako nešto može i nama da bude vodilja za okvirno rešavanje veličine rama.

Iskreno, za 172 očekivao sam ram 52 ST i 52 ili čak 53-54 TT. Izgleda da TT nadomešćjuju sa lulom minimum 110 (niko manju ne vozi koliko vidim). Meni deluju da su mnogo "preko" guvernale, ali tako sada i ja vozim. Malo mi je bilo na početku neobično, bukvalno si kao na prednjem točku, ali sad je ok. Ništa me ne boli dok vozim takvu poziciju, što bi trebalo da je pokazatelj da sam potrefio veličinu rama i naravno da je koliko-toliko udoban, koliko drumaš može da bude.

Neverovatno koliko je sve to otišlo "unazad" tj da su smanjili veličine ramova. Pantani je iste visine bio, mislim da je uvek vozio 52-53 ST.

Svako može da pronađe od nas "svog" vozača po visini iz karavana, vidiš koji je broj i pronađeš u karavanu, okvirnu sa snimka možeš da pročitaš veličinu rama.


  • 0

#7 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPip
  • 71 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 09:20 AM

Na 196 visine ispod 60 nema šta da gledaš.Profesionalci su druga priča. A i geometrije su otišle u raznim pravcima tako da je to standardno određivanje veličine relativno.


  • 1

#8 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 675 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 09:45 AM

Nisu druga priča, ok zbog udobnost može da manevriše lulom ali i ne mnogo. Jednostavno, profi vozač ne sme da trpi bol (kao i svaki drugi) na vožnjama a svaka je 4h+, tako da je to sasvim ok oko biranja ramova, jednostavno ne možeš da pogrešiš. Nađeš vozača svoje visine, vidiš koji ram on vozi, i to ti je to...sa minimalnim izmenama, baš minimalnim do 1cm +-.


  • 0

#9 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 May 2019 - 10:24 AM

Mislim da profesionalci uzimaju manje ramove od rekreativaca. Dva razloga: manja težina i manji head tube -> niža pozicija volana (aero pozicija).
Ako je pogon polazna tačka, optimalan položaj sedišta u odnosu na pogon je na tačno određenoj poziciji i manje/više isti za pro i rekreativca. Visina sedišta se dosta lako podešava jer je mogućnost izvlačenja šticne velika (raspon bar 15cm). Raspon podešavanja napred-nazad je dosta manji ali zbog sličnog ugla sedalne cevi, izvlačenjem šticne sedište se ne pomera previše unazad, pa je uglavnom moguće kompenzovati (iskreno, malo nagađam, malo gledam matematiku, nisam previše probao).
Kada dođemo do položaja ruku, tu je najveća razlika pro/rekreativac. Tipičan sredovečni rekreativac neće da leži opružen na biciklu niti vozi 40-45 km/h satima, pa da mora da vozi u aero položaju. Rekreativac hoće veći headtube, a ako je korman predaleko, skratiće lulu. Pro će da uradi obrnuto, manji ram, manji head tube, niža pozicija ruku, duža lula. Dužina lule utiče na upravljanje pa ovde postoje granice, naravno. Na gcn je bio neki video gde su proveravali dužinu lule kod profesionalaca, bilo ih je sa lulama 14,15cm, što nije baš standardna ponuda. Mislim da niko nije vozio 10cm što bi bilo tipično za ram 52, 54.
Da ne smaram dalje, ko je pro, neka gleda veličine ramova profesionalaca. Ko nije, neka gleda geometriju i proba ram/bicikl.
  • 2

#10 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 675 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 03:30 PM

Focus,ima logike o tome što si pisao ali generalno kada vidiš profesionalca sa ST na neku meru a generalno ste iste visine, ram je taj koji bi i tebi odgovarao, i najverovatnoje max plus dva cm misleći na ST, TT i lulu. Naravno podrazumeva se da gledaš ram iste ili veoma slicne geometrije. Naravno ovo je samo moje mišljenje zbog toga sam i postavio ram sa Gira kako bi čuli više mišljenja.
  • 0

#11 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3477 posts
  • LocationKG

Postavljeno 26 May 2019 - 04:28 PM

Niti profesionalci voze ramove koje mi vozimo (sem retkih izuzetaka), niti mi vozimo poziciju koji oni voze (sem jos redjih izuzetaka). Tako da je uporedjivanje sta vozim ja i neko moje visine prilicno neupotrebljivo jer ljudi iste visine mogu da voze (ili vole) potpuno drugacije pozicije. 


  • 2
.

#12 fudimenti

fudimenti
  • Members
  • PipPip
  • 49 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 07:04 PM

Ako to engleski nije problem evo jednog dvometraša iz Australije koji vodi mnogo dobar sajt i napravio članak za nas glomazne
https://www.cyclinga...sts-62-63-64cm/

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
  • 1

#13 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 643 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 08:09 PM

Niti profesionalci voze ramove koje mi vozimo (sem retkih izuzetaka), niti mi vozimo poziciju koji oni voze (sem jos redjih izuzetaka). Tako da je uporedjivanje sta vozim ja i neko moje visine prilicno neupotrebljivo jer ljudi iste visine mogu da voze (ili vole) potpuno drugacije pozicije.

Apsolutno se slazem sa Zaretom.


Pre nego sto gledamo kakve ramove voze pro vozaci koji su nase visine, bolje je pogledati preporuke prpoizvodjaca za velicinu rama spram visine ali ni tu nema garancija da ce ram bas 100% da nam cucne. Najbolje je probati pa odluciti.

Sto se pro vozaca tice, svima je poznato da na biciklu 70% otpora vazduha pravi upravo covekov torzo. Da bi se sto vise smanjio taj otpor, potrebno je smanjiti sto vise taj ugao u kojem ceoni vetar udara u telo vozaca a to se postize naravno kracim ramom, vise izvucenom sticnom i duzom lulom.

No nemojmo se zavaravati. Ovaj polozaj je sve samo ne udoban. On je prihvatljiv i OK samo pro vozacima koji godisnje prelaze 30 000 km, koji su prakticno "srasli" sa biciklom a u tetetani rade posebne vezbe bas zato da ojacaju te misice ledja i stomaka koji ce im omoguciti da u tom polozaju budu satima bez vecih problema.

A zasto rekreativci koji cak nisu ni clanovi nikakvog biciklistickog kluba teze ka tome da kupuju takve ramove meni nikad nece biti jasno. Verovatno da bi izgledali kao profesionalci. A zasto je i to uopste bitno, to je pitanje za neku drugu temu.

Zanimljivo je takodje da vecina rekreativaca koji voze "pro geometriju" 99,9 % vremena u voznji drze sake na hoodsu ili gumama samaraljki. Dropove prakticno ne upotrebljavaju iako je to jos aerodinamicniji polozaj ali naravno manje udoban. Pa zar nije bolje onda voziti neki malo relaks, tipa endurance ram a cesce menjati polozaj i redovnije koristiti dropove?

No ima nas raznih a bogami i raznih bicikala. Za svakog po nesto. :)
  • 3
"Life is like riding a Bicycle. To keep your balance, you must keep moving". A. Einstein

#14 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 675 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 08:47 PM

Prosto, najbolje podešena pozicija je ona koja ti na dužoj vožnji a to je 4+ sati ne donosi nikakav bol niti to da ti neki deo tela utrne i td.

Jedan vozač može da vozi ram iste geometrije visine ST na primer 52 i 54 a da napravi potpuno isu poziciju, koristeći dužu/kraću lulu, podižući/smanjujući visinu izvlačenja šticne iz rama, i podižući spejserima lulu - ako je kratak HT. I ok to svi znamo, ali za mene lično je bitan bol, a on je nepogrešiv kada se vozi na 4+ sati, i često sam tako podešavao i visinu sica i dužinu lule. Kod sica bol je bio pri krstima, negde iznad krsta a kod lule u ramenima.

 

 A oko ramova, znam da ovi sa TDS voze svi iste ramove ko mi, msm nisam video nešto drugačije ramove, lakše je kada ih vidiš uživo i možeš da oceniš a bilo je i profi ekipa, pa Rasmusen dolazio i td pre koju godinu.

E ovi sada na Giru što voze, deluju mi dosta čudno i mahom su mi ružni nekako, nzm...Pre mi je iz svake ekipe bicikl bio prelep, danas od svih ekipa samo mi se iz tri-četri sviđaju ramovi i cela bicikla...

Deluje mi kod porfesionalaca sa Giro, TDF-a...da oni voze uglavnom ramove do minimuma koje njihova visina može da "podnese".

Ako je 1.85 a vozi ram 52, dakle to je minimum ispod kog ne sme vozač od 185 da ide (to rekreativcu može da znači), ali mu tada treba lula duža, šticna više izvučena...

 

Zanimljivo i trkači koriste sloping (grub i blag ako smem tako da se izrazim, ne svi, ali ipak većina može se reći). Pre toga nije korišćen već klasika "pravougaoni" ram (često kod nas poznat cr-mo, colubmus...cevima) sa TT paralelnom sa podlogom .Sloping je prevashodno urađen zbog udobnosti i navodno se sila nogu bolje prenosi na točkove (to se negde provlači po netu - nzm, nisam video neko ispitivaanje oko toga, ali ok...). Zašto udobnosti. Pa ono što ste i pisali, telo nije agresivno dole, već se trup uzdiže i stvara se udobnija pozicija a to omogućuje u stvari veča dužina HT.

To se lako primeti kada se pređe sa jednog na drugi ram - odmah uočite tu razliku. Jednostavno kod starijih ramova treba 10 spejsera na zidu cevi vile da bi podigao na istu visinu koju dobijaš sa slopingom, a na slopingu koristiš za istu visinu 4 spejsera...Mišljenja sam da ram profesionalca može da pomogne kod određivanja rama za rekreativca i da je taj ram minimum ispod kog vozač ne bi trebao ići. OK, njima rade ramove tako što ih izmere komplet i onda udri, ali opet i te mere su dosta slične za osobe iste visine.
 


  • 0

#15 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 425 posts
  • LocationOn Scott Speedster

Postavljeno 26 May 2019 - 09:03 PM

Mislim da je kompletna usluga pro fit mantre precenjena. I priča o tome ide preširoko nepotrebno.
Ovo mislim nakon godima voženja i nekoliko puta plaćene usluge fitovanja. Bacio sam pare.

Potpuno je dovoljno ispratiti preporuku proizvođača i znati svoj inseam u smislu da li je prisutna proporcija udžbenička ili postoji duži ili kraći torzo.
Mislim da apsolutno nema potrebe da se kupi manji ram pa "razvlači" i uvek.preporučujem relaksiraniju geometriju jer nema smisla biti rekreativac kome je šticna izvučena 35cm.
  • 0

#16 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 675 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 09:26 PM

Bole tu se slažem, ali verujem u to da gledajući profi vozača možeš doći do min veličine rama. Ispod toga nikako ići, nego + 2cm i to bi bilo verovatno ok. Posle Lula i Šticna odrade ostalo...

A fit, tačno, nema ništa dok sam ne napraviš poziciju koja odgovara i koja ne stvara bol. To samo malo duža vožnja može da pokaže ako ne možeš iz prve da pogodiš...

Niža pozicija sica često nudi bolju udobnost za telo, iako neko misli da je obrnuto. I bolovi u nogama su manji i noge jačaju i bolje se iskorist snaga iz njih, prosto jače vrtiš. Barem kod mene je takav slučaj...


  • 0

#17 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 425 posts
  • LocationOn Scott Speedster

Postavljeno 26 May 2019 - 10:08 PM

Bole tu se slažem, ali verujem u to da gledajući profi vozača možeš doći do min veličine rama. Ispod toga nikako ići, nego + 2cm i to bi bilo verovatno ok. 

 

Ok, recimo da je tako i da sam u milimetar istih proporcija kao profi vozač, ruke, noge torzo (što je skoro nemoguće), šta će mi veličina minimalnog rama? Niti mogu da vozim u tom položaju i ritmu niti sam ikada mislio da mogu. Uvek su mi relax geometrije bile bliže i realnije za mene kao smrtnika.

 

A za bol si u pravu potpuno. Nažalost nekad je bol nerešiv ako se uzme manji ram i ništa ne pomaže. 


  • 0

#18 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 675 posts

Postavljeno 27 May 2019 - 11:29 AM

Pa baš to i pišem- ne minimalni, već znaš šta ti je granica ispod koje ne smeš ići. Kreneš od toga. Odavno je poznato kod drumaša da je bolje uzeti manji nego veći ram. Veći ram, ako promašiš, gotovo, bacanje ili ti napravi veću "težinu" vožnje. Taj ram će te rasturiti. A kada pređeš sa takvog rama na manji, tada vidiš odmah koliko te je onaj veći razbio. Relax poziciju dobijaš pomeranjem lule/šticne/spejsera kod manjeg rama...a kod većeg rama isto, s tim što su ti mogućnosti ograničene. I profi vozači kada voze posle karijere (ima na Jutjubu da se nađu vožnje penzosa sa proturova...) voze opet iste one ramove koje su vozili i na trkama. OK druga je to priča sa custom ramovima, ali verujem da je vodilja rama profi +2cm max. Naravno moje mišljenje i barem se kod mene to uklopilo.


  • 0

#19 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 425 posts
  • LocationOn Scott Speedster

Postavljeno 27 May 2019 - 05:46 PM

Pa baš to i pišem- ne minimalni, već znaš šta ti je granica ispod koje ne smeš ići. Kreneš od toga. Odavno je poznato kod drumaša da je bolje uzeti manji nego veći ram. Veći ram, ako promašiš, gotovo, bacanje ili ti napravi veću "težinu" vožnje. Taj ram će te rasturiti. A kada pređeš sa takvog rama na manji, tada vidiš odmah koliko te je onaj veći razbio. Relax poziciju dobijaš pomeranjem lule/šticne/spejsera kod manjeg rama...a kod većeg rama isto, s tim što su ti mogućnosti ograničene. I profi vozači kada voze posle karijere (ima na Jutjubu da se nađu vožnje penzosa sa proturova...) voze opet iste one ramove koje su vozili i na trkama. OK druga je to priča sa custom ramovima, ali verujem da je vodilja rama profi +2cm max. Naravno moje mišljenje i barem se kod mene to uklopilo.

 

Sad moraš da mi objasniš raliku između minimalnog i granice ispod koje ne smem da idem. Ja sam mislio da je to isto. 

 

Bolje je uzeti manji nego veći ram samo u situaciji kada si između veličina. a ne svesno da uzmeš L ako si 193 visok i čist XL.


  • 0

#20 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 675 posts

Postavljeno 28 May 2019 - 12:08 AM

Dobro si ukapirao, isto je, nego sam pisao u kontekstu tvog poslednjeg posta, gde si postavio pitanje - šta će mi minimalni ram? Pa odgovaram, ne minimalni, ne treba ti minimalni, nego 1 do 2 cm iznad, 3 je svakako mnogo, barem bi tako trebalo...

Bolje je uzeti manji ram ako si između veličina - ok, ili ako "pogađaš" veličinu uzeti direkt taj koji odgovara a koje proizvođač nudi veličinama s-m-l-xl, slažem se, ali nikako veći, u tom je poenta.

U suštini, može i veći da se vozi sa kraćom lulom, malo izvučenom šticnom ali kao neki prelazni period...dok se ne nabavi manji...jer mi ovde pokušavamo doći do idealnog.


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika