Jump to content


Fotografije

Najjeftiniji drumas protiv najskupljeg drumasa - koja je razlika u performansama?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
392 odgovora na ovu temu

#341 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 28 July 2019 - 07:16 AM

Na osnovu licnog iskustva (menjao dura-ace 7800 na novi 105 r7000), mislim da je najbolje ustedeti na delovima gde ogroman skok cene dosnosi samo par grama manje, i nista vise. Kod pogonske grupe je tu najveca razlika u tezini (oko 300-400g), ali razlika u ceni dura-ace - 105 je ogromna, dok je u funkcionalnosti zanemarljiva. Takodje vazi za sve ostale 'sitnice' tipa lanac, sticna, lula, korman... Sve to moze da se uzme relativno jeftino i da bude potpuno funkcionalno ali teze mozda ukupno 100g (ako i toliko) u odnosu na 5x skuplju varijantu. Za tockove isto nisam siguran da ispod nekih 1600g (oko 40k din koliko sam dao za rs-550 nove) vredi dati duplo vise para da se smanji tezina za 100-150g. Takodje, polovno ocuvano sediste od 80-100e (karbon) sasvim dobro radi posao, ne znam da li ima toliko benefita da bi se opravdala kupovina novog od 300+ eur.

Ram je nesto sto verovatno najvise dize cenu, ali opet, koliko nas vozi preko 40kmh da bi osetilo sve prednosti najskupljeg aerodinamicnijeg rama, eventualno 100-200g lakseg (i opet 5x skupljeg).

Jedina dilema mislim da su kocnice, da li disk ili klasicne. Meni su i ove klasicne 105-ice sasvim ok, jer ako dovoljno jako stisnem blokirace se tockovi (jer su gume tanke pa je kontaktna povrsina sa podlogom svakako mala), diskovi mozda ako neko bas vozi cesto po vlazom ili ima karbonske obruce. 

 

P.S. mnogo vise aerodinamike se dobija voznjom u aerodinamicnom polozaju nego samom aerodinamikom rama. Tako da se prvo treba naviknuti na taj polozaj (treba dosta vremena i vezbanja), pa ako bas fali taj 1% onda razmisljati o skupom ramu.


  • 2

#342 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 28 July 2019 - 07:30 AM

Od kada su RS-550 tockovi 1600 grama? Toliko skoro ima Ultegra, RS-550 su dno Shimano ponude. Nije tu bitna samo tezina.


  • 0
.

#343 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 28 July 2019 - 07:43 AM

Od kada su RS-550 tockovi 1600 grama? Toliko skoro ima Ultegra, RS-550 su dno Shimano ponude. Nije tu bitna samo tezina.

RS500, moja greska. Nisam merio, ali po specifikaciji 1649g:

https://www.competit...eelset-tubeless

 

Naravno da nije samo tezina, ali opet ponavljam, koliko nas moze da iskoristi tu dodatnu aerodinamiku mnogo skupljih tockova, ili da mu smeta 2-3W koliko takvi tockovi dodaju zbog veceg trenja. Mnogo vise W i po neki gram se moze ustedeti dobrim gumama recimo. Kada budem vozio prosecnom brzinom 40kmh (znaci nikad :) ) onda cu razmisliti o kupovini boljih tockova. 


  • 0

#344 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 28 July 2019 - 08:01 AM

Ne treba ti mnogo skuplji tocak da bi dobio bolju aerodinamiku. RS500 je slicno napravljen kao Ksyrium SL, znaci kockast, jak i spor svuda sem na brdu gde ide dobro zbog male tezine. Nove modele nesto nisam pratio ali stari najobicniji RS550, RS10 i slicni aerodinamicni a opet plitki Shimano tockovi su osetno brzi od ova dva. Ne treba ti 40 km/h da bi to osetio. 

Svi se hvataju za tezinu. Nista ti ne znaci tocak od 1400 grama kada ce vec na 20-25 km/h biti sporiji od nekog malo aerodinamicnijeg od 1800 grama. A da ne pricamo o tockovima dubine 4-5 cm i opet tezine 1800 grama. Tu ovi kockasti a laki sem na jakim brdima nemaju nemaju nikakve sanse. 

Probao, vozio, uporedjivao, sto na svojoj bicikli sto vozeci "protiv" raznih tockova.

Izmedju Ksyriuma SL sa 1400 grama i aerodinamicnog tocka od 1800 grama, ni u ludilu ne bih izabrao Ksyrium.  


  • 0
.

#345 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 28 July 2019 - 08:47 AM

Tu nije u pitanju aerodinamika nego dinamička inercija. Aerodinamika tocka je zanemarljiva i u tim uslovima skoro da nema nikakvog uticaja na brzinu.
Tocak koji ima masu 30% vecu (1400 ---> 1800g) će biti teže ubrzati od nule tj stanja mirovanja (ceteris paribus) ali nakon toga na ravnom i nizbrdicama ce imati veci momentum. I bas zato je.na uzbrdicama optimalan lakši tocak (opet ceteris paribus).
  • 1

#346 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 28 July 2019 - 09:43 AM

Znam ja teoriju, ne radi se o teoriji nego praksi. Mislis da nisam probao aerodinamicni i neaerodinamicni tocak iste tezine. Kad to probas onda vidi da li ces da tvrdis da na tim brzinama nema uticaja na brzinu ;)


  • 0
.

#347 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 July 2019 - 10:02 AM

Neko je spomenuo "trenje" točkova:

 

Svaka ispravna nabla ima praktično zanemarivo trenje. Pogotovo ako pričamo o Shimano & Co, izuzimajući najjeftinije kineze.

Još tačnije: razlika u trenju između "najbolje" i "najgore" je jedva merljiva u praksi.

 

 

Aerodinamika:

U zavisnosti od uslova vožnje, kao i brzine, ima veći, ili manji uticaj.

Ist otako, "aero" felne veoma dubokih zidova znaju čak biti i problematične kada je jak bočni vetar.

Felne plićih zidova (ne baš tankozidne), uz manji broj aero žbica su uglavnom solidne po pitanju aerodinamičnosti, u praktično svim uslovima.

 

I dalje telo vozača pravi ubedljivo najveći otpor. Tipa preko 90 %, zavisi i od tipa bajsa i položaja sedenja, naravno.

 

 

Težina (tj. masa):

Ako se gleda razlika u masi između "veoma laganih" i "običnih drumskih" točkova - uticaj je veoma mali. Merljiv praktično jedino pri vožnji uzbrdo. Kod samih ubrzanja, razlika u masi točkova (iako je u pitanju famozna "rotirajuća masa") teško da imaju merljiv uticaj. Možda jedino pri samom startu, od 0 km/h.

 

 

U tom smislu, za neku recimo "napredniju rekreativnu vožnju", točkovi sa felnama srednje dubine (nekoliko cm), sa manjim brojem aero žbica, makar bili i malo teži, biće "najbrži".

To je ono što Zare priča. I slažem se.

 

Naravno, idealno bi bilo da su još i superlagani (a jeftini i još dugotrajni... i da donose hladno pivo kad praviš pauzu). :)


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#348 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 28 July 2019 - 10:05 AM

Ako znaš teoriju a ne sumnjam da znaš onda znaš i metodologiju merenja. A ta metodologija nema veze sa mojim ili tvojim probanjem i osećajima, if you catch my drift

Kad bi zare i bole mogli da to tako mere onda windtunnel ne bio bio milion eura nego bi se mi ubijali od posla i keša :-)
  • 0

#349 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 28 July 2019 - 10:12 AM

Moje iskustvo mi govori da je Fallout nekako u pravu.

Koristio sam najpre na bajsu tockove koje sam fabricki dobio uz njega, kockaste, jake, sa po 32 zbice, izdrzljive. Nikakav problem sa njima, ali cim sam presao na Mavic Cosmic (grubo oko 1800 gr, 21 zbica nazad, 16 napred), tacno se oseti kako bajs bolje ide i lakse odrzava brzinu na ravnom, pogotovo kad se spustim u dropove. Dobro, verovatno nije relevantno porediti Cosmic sa no name tockovima ali razlika definitivno postoji. Plus je kod tih da kazem semi aero tockovo dobro to sto su uglavnom 3 do 3,5 cm dubine pa ih bocni vetar ne siba toliko mnogo kao sto pretpostavljam da siba one full aero tockove koji realno gledano kostaju kao jedan solidan bicikl.....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#350 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 28 July 2019 - 10:15 AM

Metodologijom se nisam mnogo bavio, bar u ovoj oblasti ali manje/vise znam, svuda je slicna i slazem se da osecaj moze da prevari. Ali ja nisam juce seo na bajs pa mi je sve ovako ili onako :). Ipak imam dosta (da na kazem mnogo) iskustva. 

 

Ksyrium i slicni tockovi su odlicni tj. savrseni za brdo, tu nema diskusije. Ali za sve ostalo ne vrede nista, odere ih vecina prosecnih tockova nekoliko puta manje cene. Ko vozi samo brdo, nema sta da razmislja. Za sve ostale je Ksyrium totalni promasaj. Sto sa performansama sto finansijski. 


  • 0
.

#351 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 28 July 2019 - 10:34 AM

Ovo je vec vise puta prezvakana tema i to dosta davno. Tada, dosta davno, bilo je i proracuna koliko utice aerodinamika a koliko utice tezina tocka. Utvrdjeno je da koliko god da je tocak tezak aerodinamika nadoknadi taj "zaostatak" u vecoj tezini u odnosu na lak i neaerodinamican tocak. 

 

Bio je i test 30-40 tockova sa kompletnim merenjem aerodinamike, inercije, snage koju "trose" i ne secam se cega sve jos. Ksyrium se nasao na dnu u skoro svim kategorijama. Za mnoge veliko iznenadjenje su bili Shimano tockovi nizih klasa koji su u svim testovima bili osetno bolji od iste ili vece klase Mavica.

 

Druga prica je sto kod nas niko nece da vozi Shimano jer nema "industrijske" lezajeve  n2:hahaha .


  • 1
.

#352 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 28 July 2019 - 11:05 AM

Uh koliko ja ne znam. Zar postoji aerodimamika točka? U čemu se ogleda ako vam nije teško da..? Da li je to visina bočnog zida ili širina prstena obruča? Do kojih granica sve to ide...
  • 0

#353 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 July 2019 - 11:27 AM

Uh koliko ja ne znam. Zar postoji aerodimamika točka? U čemu se ogleda ako vam nije teško da..? Da li je to visina bočnog zida ili širina prstena obruča? Do kojih granica sve to ide...

 

Zavisi koliko želiš da se opterećuješ.  :)

 

Visina/dubina obruča tj. felne (dublje su aerodinamičnije, mada preko neke granice bočni vetar može praviti smetnje), broj žbica (manje je aerodinamičnije), profil žbica (spljoštene su aerodinamičnije), profil gume (što ćelavije, to bolje, širina spram širine felne - 25 mm je neki optimum za većinu "modernijh" felni).

 

Kapica sa ventila se obavezno skida, naravno... :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#354 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 28 July 2019 - 11:30 AM

Hvala dobri moj, samo se bojim da ne zastranim ako nastavim da se interesujem :)
Za početak skidam kapicu :) dosta je bilo usporavanja.
  • 1

#355 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 28 July 2019 - 12:14 PM

Svi odmah da poskidaju kapice  n2:party-021  .


  • 1
.

#356 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 July 2019 - 12:30 PM

Svi odmah da poskidaju kapice  n2:party-021  .

 

Naravno, umesto kapice ventila zadnje gume ide (još teži, METALNI!) adapter za auto-ventil pumpe... jer uvek nekom zatreba.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#357 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 28 July 2019 - 07:59 PM

Ili nešto ovako:

https://www.quarq.com/product/tyrewiz/


  • 1
Pozdrav

#358 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 28 July 2019 - 08:02 PM

Ne znam, kako sam sve ove godine mogao da vozim bez toga  n2:Heristical .


  • 1
.

#359 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 29 July 2019 - 02:31 PM

najveca razlika je u biciklizmu - covek tj motor.

 

Ali da vrhunska oprema doprinosi boljem napretku - doprinosi i to mnogo.

 

Best buy je po meni neki vrhunski trkacki drumaski ram i oprema srednje klase tipa Campagnolo Potenza, Campagnolo Chorus, Shimano Ultegra, SRAM Force...

 

Ja imam bicikle i sa vrhunskim nivoima opreme tipa SRAM Red, Campagnolo Super Record, i sa mid range nivoima opreme tipa Chorus, Force, Potenza pa sam sam uvideo da su razlike tu minimalne...

 

 

 

Tockovi isto tako neki semi aero tu 300-400e. Ne basic varijanta tockova teskih 1.8kg do 2.0kg ali ne i neki ultra skupi zippovi od 3000e

 

Kinezi danas prave vrhunske tockove za male pare.

 

Na mojoj bicikli  koju trenutno uglavnom vozim, su trenutno montirani kineski tockovi Kinlin XR 200 , teski 1300 grama placeni oko 320-330e.  Tocak drugih izvikanih proizvodjaca u ovom tezinskom rangu cete platiti od 2000e pa na vise tj mnogo puta vise. Presao sam sa ovim tockovima nekih 500 km do sad znaci nikakve razlike nema izmedju ovih tockova i tockova izvikanih brendova.  Pleteni su 20/24 ne savijaju se, i ako ih teram pun gas i po losim putevima, jedina mana koju sam im nasao je to sto su za tezinu vozaca do 85 kg i sto nisu tubeless. Mada to u Srbiji i nije neka mana jer ovde sem mene nisam upoznao jos vozaca da vozi tubeless gume. Zato ih prosle godine nisam vozio, ali kako sam se uz pomoc biciklizma spustio sa 90 na 83 kg sada ih vozim opusteno. Ali nasi ljudi su nepoverljivi generalno, veruju uglavnom izvikanim starim brendovima, i to samim tim debelo placaju.


  • 0

#360 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 29 July 2019 - 02:34 PM

Svi odmah da poskidaju kapice  n2:party-021  .

 

 

ja sam kapice davno skinuo. To je najveca glupost i nepotreban deo na drumskoj bicikli. Jer gume ispustaju vazduh konstantno i svaki dan se moraju dopumpavati ako hoces da vozis na idealnom pritisku. Kapica samo smeta.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika